Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2015, 12:40   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Jeb Bush...
Begin je te snappen waarom ik die mongolen van de GOP ook noem wat ze zijn : achterlijke idioten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 12:44   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Begin je te snappen waarom ik die mongolen van de GOP ook noem wat ze zijn : achterlijke idioten.
Het zijn vooral ordinaire racisten. Met dit signaal geven ze aan: "jullie zwarten horen hier niet thuis"..

Schaamteloos.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 18:17   #43
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=mjzrvRKv6Ks

jon stewart zijn reactie de dag na de terreuraanval
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 19:23   #44
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "rebel flag" blijft boven de State Capitol wapperen, wat een idioten daar in South-Carolina.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 19:28   #45
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Volgens Presidentskandidaat Rick Perry: "Schietpartij in kerk was ongeval door medicatie"

En hij staat niet alleen:
http://www.cchrint.org/2012/07/20/th...hotropic-drug/

Toeval ?
vooral heel convenient. Steek het op een extern pilleke, dan hoef je niet als maatschappij aan introspectie te doen
Oud 23 juni 2015, 19:33   #46
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De focus op de legitieme zaak van de CSA begrijp ik niet meteen.
Oud 23 juni 2015, 19:34   #47
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "rebel flag" blijft boven de State Capitol wapperen, wat een idioten daar in South-Carolina.
niet echt, de stars and stripes hangt daar te wapperen. De confederate flag staat wel te wapperen aan een monument voor de gevallen confederale soldaten.

Citaat:
On April 12, 2000, the South Carolina State Senate passed a bill to remove the Confederate flag from the top of the State House dome by a majority vote of 36 to 7. (The flag had originally been placed on the dome in 1961.)[45] "...[T]he new bill specified that a more traditional version of the battle flag would be flown in front of the Capitol next to a monument honoring fallen Confederate soldiers."
Oud 23 juni 2015, 19:46   #48
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de opmerking is terecht. Had de blanke met zijn inbred hillbilly kapsel die naar eigen zeggen een rassenoorlog wou ontketenen een mohamed geweest met even onnozele baard en een te korte broek aan + te lang hemd en een uitleg over jihad dan hadden de media het zeer zeker over terrorisme gehad.
Idem voor de term "racist".
Een "racist" is ook enkel een blanke tegenover een zwarte zoals een "terrorist" een moslim tegen een blanke is.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 20:02   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jeb Bush is voor mij evenmin een boeiend type. Maar ik vind dat inhoudelijk zijn reactie op hetgeen daar in South Carolina is gebeurd toch niet verwerpelijk. Je kunt alleen maar hopen dat South Carolina en overigens alle overige "rebel states" uit het zuiden ook die vlag zullen opbergen. Alhoewel, eerlijk gezegd, ik twijfel of dat op die-hard racisten veel indruk zal maken. Die zullen met die dertiensterrenvlag blijven zwaaien.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 20:03   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
niet echt, de stars and stripes hangt daar te wapperen. De confederate flag staat wel te wapperen aan een monument voor de gevallen confederale soldaten.
Dat is het punt niet. Het gaat om het signaal dat je nu nog wel afgeven.
Oud 23 juni 2015, 22:32   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het punt niet. Het gaat om het signaal dat je nu nog wel afgeven.
Dat een vlag niet mag wapperen voor soldaten die ervoor gestorven zijn?
Oud 23 juni 2015, 22:34   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat een vlag niet mag wapperen voor soldaten die ervoor gestorven zijn?
Nee, dat je vlag dat ook een racistisch verleden heeft niet moet laten wapperen in een land dat te maken heeft met veel racisme.

Ik ben van mening dat ze er verstandig aan zouden doen om die te verwijderen.
Oud 24 juni 2015, 00:11   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=mjzrvRKv6Ks

jon stewart zijn reactie de dag na de terreuraanval
De VS stimuleren racisme door de nadruk te leggen op ras. Nooit heeft iemand me gevraagd wel 'ras' ik was. Behalve toen ik in een hospitaal in Miami een formulier diende in te vullen. Ik heb even getwijfeld of ik wel op die vraag zou antwoorden, maar ik had niet veel keuze. Als ik een behandeling wou moest ik me erkennen 'kaukasian' of 'african American' of zo te zijn. WTF. Schaf die zever af als je komaf wil maken met rassenproblemen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 05:42   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat je vlag dat ook een racistisch verleden heeft niet moet laten wapperen in een land dat te maken heeft met veel racisme.

Er zijn nog vlaggen die in voege waren van toen het land slavernij kende?

VK? Spanje? Nederland?

De Zuidelijke Staten vochten niet vóór slavernij, ze vochtend tégen inmenging. En ja, sommige generaals en politici - los van of ze slavernij een degelijk instituut vonden - wilde ingrijpen tegen centralisatie om economische redenen die terug gingen op slavernij. Maar er zijn ook andere voorbeelden van, en slavenhoudende Noordelijke staten werden er niet vies op bekeken.

Het gaat trouwens niet om de vlág van de CSA maar om de Battle Flag wat dus nog meer zijn context heeft op een militair memoriaal.
Oud 24 juni 2015, 06:09   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er zijn nog vlaggen die in voege waren van toen het land slavernij kende?
VK? Spanje? Nederland?

De Zuidelijke Staten vochten niet vóór slavernij, ze vochtend tégen inmenging. En ja, sommige generaals en politici - los van of ze slavernij een degelijk instituut vonden - wilde ingrijpen tegen centralisatie om economische redenen die terug gingen op slavernij. Maar er zijn ook andere voorbeelden van, en slavenhoudende Noordelijke staten werden er niet vies op bekeken.

Het gaat trouwens niet om de vlág van de CSA maar om de Battle Flag wat dus nog meer zijn context heeft op een militair memoriaal.
Volledig mee eens.
Langs de andere kant: de niet objectieve reactie, zeker van Jan&Kees tegen de Rebellenvlag was vrij normaal voorspelbaar.
Oud 24 juni 2015, 13:36   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Reeds van de heel vroege versies ervan vloog de "Stars & Stripes" over slavenschepen en slavenhandel ,en over het afpakken van Texas van de Mexicanen...

Die "niet afneembare Confederate Battle Flag" die men daar toonde in Zuid-Carolina (dus niet eens de vlag van de Geconfedereerde Staten maar een vlag zoals die op het slagveld meegedragen werd door de Johnny Rebs) heeft,met een beetje massering van de feiten,maximaal 4 jaar gediend als een "symbool" van slavernij..(zoals gezegd,met een beetje massering van de feiten...)

Na die Amerikaanse Burgeroorlog wapperde de "Stars&Stripes" lustig boven de US Army-regimenten tijdens de "etnische zuivering" van de Indianen van de vlaktes....decennia lang.

Ik bedoel maar,als men het over symbolen wil hebben moet men een beetje opletten....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 juni 2015 om 13:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 15:30   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat deze racist (de dader) in een gevangenis vol gangmembers komt, de rat.
Gaan z"n slachtoffers op die manier terug tot leven worden gewekt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 17:03   #58
Geert C

Standaard

Citaat:
Tegen inmenging waarvan de zuidelijke staten vreesden dat die zou dienen om de slavernij in te perken... De slavernij was de centrale oorzaak, heel dat "states' rights" gezeik werd vrijwel volledig achteraf verzonnen. Ja, het "recht" om slaven te houden, dat was het "recht" dat zij verdedigden.

De vicepresident van de CSA was in de zogeheten "Cornerstone Speech" zeer duidelijk over de oorzaken van de burgeroorlog:
Citaat:
The new Constitution has put at rest forever all the agitating questions relating to our peculiar institutions—African slavery as it exists among us—the proper status of the negro in our form of civilization. This was the immediate cause of the late rupture and present revolution. Jefferson, in his forecast, had anticipated this, as the "rock upon which the old Union would split." He was right. What was conjecture with him, is now a realized fact. (...)

Our new Government is founded upon exactly the opposite ideas; its foundations are laid, its cornerstone rests, upon the great truth that the negro is not equal to the white man; that slavery, subordination to the superior race, is his natural and normal condition.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 17:16   #59
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik bedoel maar,als men het over symbolen wil hebben moet men een beetje opletten....
Dat gefocus op die vlag is naast de kwestie. Zo zullen de VS hun rassenprobleem niet oplossen. In de tekst van de moordenaar staan eigenlijk aanwijzingen hoe dat wel zou kunnen opgelost worden op termijn. Niet zijn voorgestelde oplossing echter.

Men dient komaf te maken met het primordiaal denken in termen van rassen. En het is de overheid die dit stimuleert in eerste instantie. Maar de VS is er blijkbaar nog niet aan toe hun probleem ten gronde aan te pakken. Het racisme is gewoon deel van hun denken. Zelfs bij degene die tegen racisme zijn. Ze zien een medemens en het eerste wat ze zien is een 'ras'. En dat willen ze blijkbaar zo houden. Tja.

Website
Oud 24 juni 2015, 17:19   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gaan z"n slachtoffers op die manier terug tot leven worden gewekt?

Nietzche denk hier aan zichzelf, niet aan slachtoffers, noch aan oplossingen voor een structureel probleem. Het is zelfs geen wraak of haat. Het is goesting. Zo heb je ook mensen.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be