Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2015, 14:32   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Wat maakt dat ook uit? Die dieren gaan er toch aan. Het is niet dat ze daar een trauma aan gaan overhouden he...

Persoonlijk lust ik zeer graag foie gras. Allemaal heel lekker, maar daarvoor worden die ganzen wel heel hun leven gefolterd door ze vol te proppen... Ik zou hypocriet zijn moest ik hier nu fel van leer trekken hiertegen.
Lekker eten is zoveel belangrijker dan dierwelzijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2015, 02:36   #42
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Lekker eten is zoveel belangrijker dan dierwelzijn.
Stupide stelling.
Een pragmatische en bewust stressvrije benadering van dierenwelzijn zorgt eerder voor nog lekkerder eten na de slacht, mits een degelijke bereiding uiteraard. Bij het degusteren van een met liefde opgevoede ganzelever (mi-cuit au Sauternes) zou dat zelfs voor een eetbarbaar duidelijk moeten zijn... enfin, toch voor een gecultiveerde.
Oud 11 juli 2015, 00:06   #43
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik had weinig keuze. Dat is al méér dan 35jaar geleden. Een zakenrelatie in Zuid Korea nam me op een avond mee naar een bekend barbecue open lucht restaurant buiten Seoul. Ik had een vermoeden maar wilde de gastheer niet ontgoochelen.

In het midden van elke tafel was er een barbecue ingebouwd en de diensters rukten aan met grote plateaus vol met fijngesneden reepjes rauw vlees. Ieder moest dan zijn reepjes zelf roosteren en in een lekkere saus dippen. Heb me moed ingedronken met de nodige Seju en lokale whisky maar het was lekker. Minder prettig waren de huilende honden in de achtergrond die geslacht werden.
En gij hebt dat in uw kloten geslagen ? Om uw gastheer niet te " ontgoochelen " ?
Zeg mij eens, stel dat je zaken gaat doen ergens in Afrika, of in Papouasie, en ze leggen daar een paar kleine jongetjes op de grill, ben je dan ook nog van de partij ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 09:09   #44
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ze zijn ginder gewoon minder hypocriet dan hier.

Nee, veel wreder!
Oud 11 juli 2015, 17:32   #45
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben echt verontwaardigd hoe ons Belgisch koningshuis de hielen van China likt uit economische overwegingen.

Nieuws 20 juni 2015:

http://nieuws.vtm.be/buitenland/1465...ngekomen-china

Dit was de activiteit van het weekend in China:

http://www.metronieuws.nl/buitenland...ndanks-kritiek

Had onze koning echt niet de ballen om iets te zeggen toen hij er was? Hadden ze misschien beter prins Laurent gestuurd?

Ik zwaar ontgoocheld. De meeste geslachte honden en katten zijn gestolen huisdieren. Er is geen controle en er is gevaar voor de volksgezondheid, naast de gruwel die het met zich meebrengt.

Deze dieren worden levend gekookt en gevild, terwijl ze soms hun halsbandjes nog aan hebben. Dit is wat China een slecht naam bezorgd.
Had je écht iets anders verwacht van die familie ?
Oud 11 juli 2015, 17:33   #46
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zijn ginder gewoon minder hypocriet dan hier.
ah, wij eten hond en kat in het geheim of wat ?
Oud 11 juli 2015, 17:44   #47
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pokerman Bekijk bericht
Awel, dat vind ik ook zie.
Ik ben een echte kattenliefhebber en ik betreur uiteraard hoe ze ginder met katten en honden omgaan.
Maar hoe denk je dat de inwoners van India over ons denken als zij zien hoe wij met onze koeien omgaan?
En wat de post hierboven betreft: onze normen en waarden?
Daar zijn we in het verleden altijd wel goed in geweest hé, onze normen en waarden uitdragen. Zogezegd "beschaving" gaan bijbrengen aan de "wilden" overal ter wereld. Eerst met het zwaard, daarna met geweren en bommenwerpers. Heelder beschavingen en culturen hebben wij van de kaart geveegd om vervolgens hun rijkdommen te stelen.
Laat iedere cultuur de zijne. En laat ze zelf beslissen wanneer ze daar verandering willen in brengen. Ik ben ervan overtuigd dat de wereld een stuk veiliger zou zijn als wij westerlingen niet overal zouden gaan moeien en er onze way of life te gaan opdringen.
Niet alleen WIJ hebben zulk roofdier-gedrag vertoont in het verleden, beste in- de-soep-spuwer.
ALLE andere volkeren hebben dit gedaan, en blijven dit doen, zogauw ze de kans hebben.
Bekijk de gehele menselijke geschiedenis, niet enkel die van de blanken, en je zult niets anders zien dan oorlogen, revoluties, plundering, invallen, bloed, moord en brand...
Stop met de blanken een minderwaardigheids- en een schuldcomplex te willen aansmeren.
De andere " rassen " zijn geen haar beter.
De zwarten bvb verkochten hun eigen broeders aan de arabieren duizend jaar voordat de blanken in Afrika slaven gingen kopen.
Slavenhandel was ook in Azië heel gewoon, en mekaar afslachten kunen Aziaten ook heel goed.
En wie schafte de slavenhandel af ? Oh ja, de blanken.
D�*t was je vergeten zeker ?
En wie gebruikt vandaag nog steeds slaven ? De golfstaten, ooit van gehoord ?
In Afrika is het ook nog steeds dagelijkse kost.
Dus stop maar met op je blanke broeders te spuwen. Het komt niet alleen ongeloofwaardig over, het is ook nog eens puur verraad tegenover je familie, je voorouders, en die van al je vrienden en kennissen.
Oud 11 juli 2015, 18:53   #48
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
ah, wij eten hond en kat in het geheim of wat ?
Nee, de meer aaibare dieren eten we -meestal- niet. Dat is net de hypocrisie.

De chinezen hebben daar geen last van : als het eetbaar is en het is geen mens draaien ze het naar binnen.
Geen mensen wegens gezondheidsredenen evident en omdat het niet evident is om soep te maken van opa of oma, dat roept toch associaties op bij de meesten.
Zelfs gebakken aap is al te antropomorf om zonder problemen te verorberen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 juli 2015 om 18:54.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 18:55   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, de meer aaibare dieren eten we -meestal- niet. Dat is net de hypocrisie.

De chinezen hebben daar geen last van : als het eetbaar is en het is geen mens draaien ze het naar binnen.
Geen mensen wegens gezondheidsredenen evident en omdat het niet evident is om soep te maken van opa of oma, dat roept toch associaties op bij de meesten.
Zelfs gebakken aap is al te antropomorf om zonder problemen te verorberen.
Wij eten geen honden omdat dat veel mensen laat denken aan hun eigen hond, precies dezelfde redenatie die wij hanteren bij mensen.

Dat heeft niets met "aaibaarheid" te maken.

Veel Chinezen eten ook geen hond en/of kat, precies omdat ook steeds meer Chinezen dit soort beesten als huisdier bezitten.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 11 juli 2015 om 18:56.
Oud 11 juli 2015, 19:03   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij eten geen honden omdat dat veel mensen laat denken aan hun eigen hond, precies dezelfde redenatie die wij hanteren bij mensen.
Dat heeft niets met "aaibaarheid" te maken.
Veel Chinezen eten ook geen hond en/of kat, precies omdat ook steeds meer Chinezen dit soort beesten als huisdier bezitten.
Ja, dat is dus toenemende hypocrisie omdat ze hun dat meer en meer kunnen permiteren.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 19:05   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is dus toenemende hypocrisie omdat ze hun dat meer en meer kunnen permiteren.
Het heeft niets met hypocrisie te maken. Koeien, varkens houden wij niet als huisdier (ja heel af en toe heb je er een die een schattig biggetje als huisdier heeft, maar over het algemeen........) en honden/katten wel.
Oud 12 juli 2015, 06:35   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 21 juli 2015, 11:38   #53
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben echt verontwaardigd hoe ons Belgisch koningshuis de hielen van China likt uit economische overwegingen.

Nieuws 20 juni 2015:

http://nieuws.vtm.be/buitenland/1465...ngekomen-china

Dit was de activiteit van het weekend in China:

http://www.metronieuws.nl/buitenland...ndanks-kritiek

Had onze koning echt niet de ballen om iets te zeggen toen hij er was? Hadden ze misschien beter prins Laurent gestuurd?

Ik zwaar ontgoocheld. De meeste geslachte honden en katten zijn gestolen huisdieren. Er is geen controle en er is gevaar voor de volksgezondheid, naast de gruwel die het met zich meebrengt.

Deze dieren worden levend gekookt en gevild, terwijl ze soms hun halsbandjes nog aan hebben. Dit is wat China een slecht naam bezorgd.
iK GA NOOIT MEER chinees GAAN ETEN . UIT PROTEST. CHINEZEN ZIJN BEULEN EN MONSTERS EN KUNNEN OPROTTEN.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 12:54   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Stupide stelling.
Een pragmatische en bewust stressvrije benadering van dierenwelzijn zorgt eerder voor nog lekkerder eten na de slacht, mits een degelijke bereiding uiteraard. Bij het degusteren van een met liefde opgevoede ganzelever (mi-cuit au Sauternes) zou dat zelfs voor een eetbarbaar duidelijk moeten zijn... enfin, toch voor een gecultiveerde.
Het gaat om het principe. Lekker eten is in mijn optiek veel belangrijker dan dierenwelzijn.

Je moet enkel en alleen aan dierenwelzijn doen, omdat het eten dan nog lekkerder smaakt. Niet omdat je het anders zielig vindt voor de dieren.
Oud 4 augustus 2015, 13:02   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat om het principe. Lekker eten is in mijn optiek veel belangrijker dan dierenwelzijn.

Je moet enkel en alleen aan dierenwelzijn doen, omdat het eten dan nog lekkerder smaakt. Niet omdat je het anders zielig vindt voor de dieren.
Voila, echt blij dat jij er ook zo over denkt! Meer moet dat niet zijn.
Oud 9 augustus 2015, 05:58   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard Allez, zo horen de pietje-kroketten van heden het ook eens...

...van de generatie van mijn ouders:

Citaat:
De voormalige tv-kok Herwig Van Hove zit niet verlegen om een straffe uitspraak of een straf verhaal. In "Linde live" op Studio Brussel vertelde hij dat hij 50 jaar geleden geregeld met enkele medestudenten op strooptocht trok in het Leuvense stadspark, op jacht naar ganzen, eenden en zelfs een hertje.
In "Linde live" vertelt een bekende Vlaming een sterk verhaal, waarna een luisteraar moet raden of dat waar is of niet. Van Hove sloot het seizoen af met een bijzondere bekentenis. Tijdens zijn studententijd, in de jaren 60, ondernamen hij en zijn vrienden strooptochten in het Leuvense stadspark. "Die beesten waren zo mooi opgevoed, met van dat duur wit brood, dat was enorm smakelijk", kijkt hij erop terug.

"De meeste Leuvense studenten waren toen nog moedermannekes en gingen elk weekend naar huis. Diegenen die op kot bleven, hadden dan de stad voor zich. We leefden vrij goed, maar hadden toch ons oog laten vallen op de dieren in het stadspark. Met eendjes, en ganzen. Mooi gevoederde beesten die eigenlijk tot niets dienden. Ik dacht dat het geen misdaad kom zijn als we daar af en toe eentje van pakten", vertelt hij.

"Het eerste dat we opgegeten hebben, zijn twee ganzen", gaat Van Hove voort. "Omdat die veel lawaai maken. Dat maakten we klaar gestoofd, dat was perfect. Daarna hielden we ons bezig met de eenden, dat waren er een stuk of zes. Dat was ons wekelijkse zondagsmaal."

Het laatste dier dat Van Hove en zijn studievrienden opaten, was een "bambi-hertje". "Dat was niet makkelijk, want zulke hertjes hebben van die slanke pootjes en grote ogen, �* la Walt Disney. En die kijken naar u als je hen de keel oversnijdt. Je moet van het principe zijn: alles wat ik opeet, mag ik slachten."

40 jaar later bekende Van Hove zijn daden aan burgemeester Louis Tobback (SP.A), maar meer dan eens vloeken kon die niet doen. (Beluister het volledige verhaal van de gepensioneerde tv-kok op de website van Studio Brussel.)
Oud 9 augustus 2015, 06:41   #57
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Van Hove deed me denken aan de pseudo-conservatief Reagan.
Hij was wel vriendjes met de homo Steemans.
Oud 13 augustus 2015, 22:16   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had onze koning echt niet de ballen om iets te zeggen toen hij er was?
Sedert wanneer mag een koning zijn persoonlijke mening ventileren in dergelijke omstandigheden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 17:14   #59
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Wat die idioten daar in China uitsteken met mensenvriend nr 1 is al erg genoeg, maar de commentaren hier vindt ik ook al heel bizar. Vergelijkingen met koeien en varkens? Als je het verschil niet ziet tussen een schaap, een gans of konijn te moeten doden om te leven en een hond of kat te doden is het al erg gesteld met iemand zijn psyche. Al eens geprobeerd een schaap of koe kunstjes te leren?
Oud 14 augustus 2015, 17:42   #60
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Wat die idioten daar in China uitsteken met mensenvriend nr 1 is al erg genoeg, maar de commentaren hier vindt ik ook al heel bizar. Vergelijkingen met koeien en varkens? Als je het verschil niet ziet tussen een schaap, een gans of konijn te moeten doden om te leven en een hond of kat te doden is het al erg gesteld met iemand zijn psyche. Al eens geprobeerd een schaap of koe kunstjes te leren?
In de grote meerderheid van de gevallen zijn het honden die speciaal gekweekt worden voor consumptie. Chinezen houden daarnaast ook honden en katten als gezelschapsdier.

Men moet trouwens zo ver niet lopen. In Zwitserland wordt er in bepaalde streken ook nog hond en kat gegeten. Wat volgens de Zwitserse wet is toegestaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be