![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stupide stelling.
Een pragmatische en bewust stressvrije benadering van dierenwelzijn zorgt eerder voor nog lekkerder eten na de slacht, mits een degelijke bereiding uiteraard. Bij het degusteren van een met liefde opgevoede ganzelever (mi-cuit au Sauternes) zou dat zelfs voor een eetbarbaar duidelijk moeten zijn... enfin, toch voor een gecultiveerde.
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zeg mij eens, stel dat je zaken gaat doen ergens in Afrika, of in Papouasie, en ze leggen daar een paar kleine jongetjes op de grill, ben je dan ook nog van de partij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, veel wreder!
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ALLE andere volkeren hebben dit gedaan, en blijven dit doen, zogauw ze de kans hebben. Bekijk de gehele menselijke geschiedenis, niet enkel die van de blanken, en je zult niets anders zien dan oorlogen, revoluties, plundering, invallen, bloed, moord en brand... Stop met de blanken een minderwaardigheids- en een schuldcomplex te willen aansmeren. De andere " rassen " zijn geen haar beter. De zwarten bvb verkochten hun eigen broeders aan de arabieren duizend jaar voordat de blanken in Afrika slaven gingen kopen. Slavenhandel was ook in Azië heel gewoon, en mekaar afslachten kunen Aziaten ook heel goed. En wie schafte de slavenhandel af ? Oh ja, de blanken. ![]() D�*t was je vergeten zeker ? En wie gebruikt vandaag nog steeds slaven ? De golfstaten, ooit van gehoord ? ![]() In Afrika is het ook nog steeds dagelijkse kost. Dus stop maar met op je blanke broeders te spuwen. Het komt niet alleen ongeloofwaardig over, het is ook nog eens puur verraad tegenover je familie, je voorouders, en die van al je vrienden en kennissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Nee, de meer aaibare dieren eten we -meestal- niet. Dat is net de hypocrisie.
De chinezen hebben daar geen last van : als het eetbaar is en het is geen mens draaien ze het naar binnen. Geen mensen wegens gezondheidsredenen evident en omdat het niet evident is om soep te maken van opa of oma, dat roept toch associaties op bij de meesten. Zelfs gebakken aap is al te antropomorf om zonder problemen te verorberen. Laatst gewijzigd door parcifal : 11 juli 2015 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets met "aaibaarheid" te maken. Veel Chinezen eten ook geen hond en/of kat, precies omdat ook steeds meer Chinezen dit soort beesten als huisdier bezitten. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 11 juli 2015 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft niets met hypocrisie te maken. Koeien, varkens houden wij niet als huisdier (ja heel af en toe heb je er een die een schattig biggetje als huisdier heeft, maar over het algemeen........) en honden/katten wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet enkel en alleen aan dierenwelzijn doen, omdat het eten dan nog lekkerder smaakt. Niet omdat je het anders zielig vindt voor de dieren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, echt blij dat jij er ook zo over denkt! Meer moet dat niet zijn.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...van de generatie van mijn ouders:
Citaat:
"De meeste Leuvense studenten waren toen nog moedermannekes en gingen elk weekend naar huis. Diegenen die op kot bleven, hadden dan de stad voor zich. We leefden vrij goed, maar hadden toch ons oog laten vallen op de dieren in het stadspark. Met eendjes, en ganzen. Mooi gevoederde beesten die eigenlijk tot niets dienden. Ik dacht dat het geen misdaad kom zijn als we daar af en toe eentje van pakten", vertelt hij. "Het eerste dat we opgegeten hebben, zijn twee ganzen", gaat Van Hove voort. "Omdat die veel lawaai maken. Dat maakten we klaar gestoofd, dat was perfect. Daarna hielden we ons bezig met de eenden, dat waren er een stuk of zes. Dat was ons wekelijkse zondagsmaal." Het laatste dier dat Van Hove en zijn studievrienden opaten, was een "bambi-hertje". "Dat was niet makkelijk, want zulke hertjes hebben van die slanke pootjes en grote ogen, �* la Walt Disney. En die kijken naar u als je hen de keel oversnijdt. Je moet van het principe zijn: alles wat ik opeet, mag ik slachten." 40 jaar later bekende Van Hove zijn daden aan burgemeester Louis Tobback (SP.A), maar meer dan eens vloeken kon die niet doen. (Beluister het volledige verhaal van de gepensioneerde tv-kok op de website van Studio Brussel.)
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Van Hove deed me denken aan de pseudo-conservatief Reagan.
Hij was wel vriendjes met de homo Steemans.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Wat die idioten daar in China uitsteken met mensenvriend nr 1 is al erg genoeg, maar de commentaren hier vindt ik ook al heel bizar. Vergelijkingen met koeien en varkens? Als je het verschil niet ziet tussen een schaap, een gans of konijn te moeten doden om te leven en een hond of kat te doden is het al erg gesteld met iemand zijn psyche. Al eens geprobeerd een schaap of koe kunstjes te leren?
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet trouwens zo ver niet lopen. In Zwitserland wordt er in bepaalde streken ook nog hond en kat gegeten. Wat volgens de Zwitserse wet is toegestaan. |
|
![]() |
![]() |