Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2003, 19:01   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Maar aangezien Europa er volgens U nog niet klaar voor is... waren ze beter federaal gebleven.
Wat hij zegt is dat hij voor een Vlaanderen binnen Europa is. We weten al waar u voor bent en welke woorden u hem probeert in de mond te leggen.
Oud 6 maart 2003, 19:02   #42
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar aangezien Europa er volgens U nog niet klaar voor is... waren ze beter federaal gebleven.
Zo kunt u het stellen ja! Als nu blijkt dat het federaal niet echt goed draaide(wat waarschijnlijk zo was anders had men het niet geregionaliseerd) begrijp ik wel dat ze het liever Vlaams hadden, maar eigenlijk moet het gewoon Europees.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 19:03   #43
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Dus U vindt dat Leefmilieu Vlaams moet zijn (aangezien de rivieren - uiteraard - aan de taalgrens stoppen ) voor het Europees wordt?!

Voor mij moet het federaal zijn tot het Europees kan worden geregeld, en dat lijkt mij het meest logische. Gaan jullie hiermee akkoord, Vlaams-nationalisten?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 19:04   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Zo kunt u het stellen ja! Als nu blijkt dat het federaal niet echt goed draaide(wat waarschijnlijk zo was anders had men het niet geregionaliseerd) begrijp ik wel dat ze het liever Vlaams hadden, maar eigenlijk moet het gewoon Europees.
Ok. Dan gaan we akkoord. En dan nog wel met een communautair thema :o
Oud 6 maart 2003, 19:07   #45
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus U vindt dat Leefmilieu Vlaams moet zijn (aangezien de rivieren - uiteraard - aan de taalgrens stoppen ) voor het Europees wordt?!

Voor mij moet het federaal zijn tot het Europees kan worden geregeld, en dat lijkt mij het meest logische. Gaan jullie hiermee akkoord, Vlaams-nationalisten?
Neen ik vind absoluut niet dat leefmilieu Vlaams moet zijn, ik vind dat het Europees moet zijn. Ik begrijp dan ook niet waarom het geregionaliseerd is. Ik sugereerde dat het geregionaliseerd was omdat het federaal niet goed draaide. Ik weet echter niet wat de echte reden is voor de regionalisering.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 19:12   #46
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Celebfin's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het federaal moet worden volgens de Europese regels.
Dat ze er een gewestelijke materie van gemaakt hebben, heeft er niks mee te maken dat het op federaal gebied spijtig genoeg op niks trok. Voor de jaren 90 was er gewoon geen milieubesef bij de Belgische politici. Een goed milieubeleid gaat IEDEREEN aan, het is dus best dat het zo integraal mogelijk gebeurt.
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 19:17   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zo is de -bijzonder zielige- poging van Zeno om België weer eens zwart te maken afgeblokt.
Oud 6 maart 2003, 19:38   #48
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Celebfin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo is de -bijzonder zielige- poging van Zeno om België weer eens zwart te maken afgeblokt.
U moet hier geen persoonlijke afrekeningen van maken, u moet niet op de man maar op de bal spelen. Deze thread gaat over het Belgische waterbeleid, u maakt er weer een comonitaire kwestie van.
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 20:00   #49
Dimitri

Standaard

Knap hoor, Patriot, dat je met één reactie ( http://www.politics.be/phpBB/viewtop...?p=57572#57572 ) de hele discussie weer eens communautair hebt weten te maken, en met de volgende reactie ( http://www.politics.be/phpBB/viewtop...?p=57574#57574 ) ruzie uitlokt.
Deze communautaire discussie, of de rivieren ophouden aan de taalgrens, slaat echt nergens op. Zoals ik al zei, ook België heeft grenzen en in Nederland hebben de waterleidingbedrijven die Maaswater omzetten in drinkwater, vaak te maken met de ernstige vervuiling door Belgische (en Franse) bedrijven langs de Maas. In het geval rivieren door meer landen stromen zullen er dus altijd bi- of multilaterale contacten nodig zijn om dit soort problemen op te lossen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 20:24   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wát?! Nu heb IK het nog gedaan?!

Léés Zeno's eerste post, AUB.
Oud 6 maart 2003, 20:31   #51
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paranoïde? Als belziek vierkant draait, zal het nog onze schuld zijn ook! Wel, indien dat het geval zou zijn, heb ik geen schuldcomplex.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 20:59   #52
Dimitri

Standaard

Patriot, bedoel je dit?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
- - Sinds de regionalisering van leefmilieu is de waterkwaliteit er in Vlaanderen beetje bij beetje op vooruit gegaan. Maar j�*renlang BELGISCH wanbeleid kan je nu eenmaal niet op enkele jaren Vlaams beleid teniet doen.
Dat is feitelijk onderbouwd, afgaande op de cijfers van Jorge:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Inderdaad, was geen prioriteit & dacht dat pas in '91 aan de eerste waterzuiveringsinstallaties is begonnen. Probleem is dat de gevolgen hiervan pas binnen 10 jaar echt merkbaar zullen zijn. Maar zeggen dat er niets verandert is .... mmmh, daar sla je toch de bal mis hoor!

In 1990 bij de oprichting van Aquafin, waren in Vlaanderen 78% van de inwoners (4,5 miljoen inwoners) aangesloten op het rioleringsnet. Slechts 34% van alle huishoudelijk afvalwater werd gezuiverd op een zuiveringsinstallatie. Dit is erg weinig vergeleken met de omringende landen: in Duitsland, Luxemburg en Nederland was 90% en meer van de rioleringen aangesloten op waterzuivering, in Groot-Brittannië 87% en in Frankrijk 68%. Alleen landen als Portugal (21%) en Griekenland (11%) scoorden lager dan Vlaanderen.

Eind 2001 was de zuiveringsgraad van hetafvalwater reeds opgelopen tot 57% of 3 miljoen inwoners. Aquafin heeft momenteel projecten in planning en uitvoering om elk jaar bijkomend 3 �* 5% van de huishoudens of ongeveer 200.000 inwoners aan te sluiten op de rioolwaterzuiveringsinstallaties. Dat veronderstelt wel dat de gemeenten de noodzakelijke inspanningen leveren om hun rioleringsnet verder uit te bouwen.

Maar er is dus duidelijk nog veel werk aan de winkel!!!
Het WAS eerst nog slechter en het IS beter geworden. Dat is gewoon een beschrijving van de feiten. 'Wanbeleid' is een subjectieve kwalificatie, maar ik moet zeggen dat daar wel wat voor te zeggen is, als er zo weinig mensen aangesloten waren op een AWZI.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be