![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Ok werk eens in een dagje in een CO2 arme omgeving, zoals sommige volledig gesloten gebouwen. Benieuwd of je nog steeds geen last zal hebben van efficiëntie. Kom zeg hoe minder CO2 je uitstoot hoe beter, kijk eens om je heen naar de kinderen en hun dagelijkse astma problemen.
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(maar dat kan aan mij liggen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet helemaal correct zoals hij het stelt, mar zijn voorgestelde remedie (weg met fossiele brandstoffen) is wel een oplossing voor heel veel gezondheidsproblemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar, als je een echt goed geisoleerde, moderne woning hebt, kom je met 2 a 3 MWh aan warmtepomp toe. Dan spaar je gigantisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zult merken dat het eigenlijk niet gaat om technische of zelfs niet om financiele-,maar om POLITIEKE waardebepaling. Van dat laatste pik ik NIKS,politiek gaat gewoon niet samen met de techniek en financieel management vrees ik onderhand ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 28 juli 2015 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als je die wil invoeren gaat dat leiden tot hogere kosten. Dit kan ecologisch en maatschappelijk verantwoord zijn. Het is gewoon een keuze. Maar zeggen dat het niets gaat kosten of gratis is, is volksverlakkerij. Er is altijd iemand die de kosten gaat betalen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 juli 2015 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal eens zien hoe snel vergroend we zijn. We weigeren de echte schade en kosten van onze fossiele brandstoffen onder ogen te zien, en dan doen we maar alsof het goedkoper is. Dat is naief uitstelgedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België is door de bedrijven het energieverbruik al praktisch op een minimum gebracht. Verder reduceren gaat enkel door de economische aktiviteit af te bouwen (zeg aub dat je dat niet wil). Op huishoudelijk vlak moet betere isolatie prioriteit nr1 zijn. Voor het vervoer moet de brandstofprijs verdubbelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
We leggen de kost nu vooral bij de arme landen in de toekomst: overstromingen, droogtes, etc.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op de site van Daihkin kan je een simukatie doen, en het komt me goedkoper uit dan aardgas, of ik het er ooit zou uithalen .. geen idee ik moet de levensduurte van zo'n toestellen (buizen& koppelingen) en pompen natuurlijk nog bekijken.
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is je huis een bijna passiefwoning of een ietwat ouder ding ? Het verschil is gigantisch. Lage temperatuursverwarmingsmethoden zoals vloerverwarmingen werken veel beter met thermopompen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu afgezien van dat is er ook de praktische uitvoering. Er zijn een aantal landen die gewoon weigeren aan die CO2 protocols mee te doen, die halen daar dus voordeel uit. En zoals al gezegd: België gaat in geen duizend jaar de doelstellingen kunnen halen tenzij de economie in elkaar stort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Beetje fout uitgedrukt, mij excuus, het ging over een zuurstofarme omgeving waar er een hogere koolstofdioxide concentratie is, daar presteer je dus minder in.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet eigenlijk alle radiatoren vervangen. Het kan enkel mogelijk interessant zijn bij nieuwbouw, anders is de kost veel te hoog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Ik heb radiatoren, maar er kan wel vloerverwarming komen, omdat het een oud huis is.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is weer wat anders. Ik huiver van kerncentrales in Belgie (vanwege het gevaar op sabotage). Laten we centrales bouwen ergens ver in zee en dan kabels naar hier trekken of anders hydroelectriciteitscentrales bouwen in het buitenland en die electriciteit naar hier halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is veel "schrik om niks". Moderne centrales hebben passieve veiligheden die zelfs bij complete stroomuitval de koeling verzorgen en de reactie stopzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |