Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2015, 10:41   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als VDL belastingen verlaagt, kan ik daar als liberaal moeilijk boos om zijn.
Het is mijn fout toch niet dat sommigen mensen tegenwoordig belastingverhogingen als iets liberaals gaan beschouwen?
ik denk dat liberaal denken vooral gaat over minder het gedrag van de mensen beinvloeden en met minder regelmentitis als overheid de economie sturen.
Belastingen en subsidies sturen het gedrag, dus je moet die twee best zo laag en zo gelijk mogelijk houden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2015, 12:28   #42
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk dat liberaal denken vooral gaat over minder het gedrag van de mensen beinvloeden en met minder regelmentitis als overheid de economie sturen.
Belastingen en subsidies sturen het gedrag, dus je moet die twee best zo laag en zo gelijk mogelijk houden.
Liberaal zijn is ook je competenties verzilveren en niet wachten tot men zo veel mogelijk krijgt om zo weinig mogelijk te doen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2015, 13:34   #43
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
NVA en open VLD hebben je oproep alvast begrepen, en willen de BTW verhoging van 6 naar 21% voor elektriciteit NIET meer opnemen in de index.

CD&V-vicepremier Kris Peeters staat andermaal alleen binnen de regering. Nieuwste punt van discussie? Of de hogere btw op elektriciteit al dan niet wordt opgenomen in de index. N-VA en Open VLD willen dat vermijden, maar de oppositie benadrukt dat zo’n ‘tweede indexsprong’ de gezinnen 560 miljoen euro kost.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150728_01795775
Klopt dat Kris Peeters alleen staat in deze regering. Het is ook de enige partij die wat naar het centrum probeert te trekken. Ik denk echter dat de rechtse partijen dit wel uit de index-sprong zullen houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be