Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2015, 21:37   #41
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo is het, aan de man valt ook heel wat aan te merken, en vooral de vrouw weet dat zeer goed.
Kunnen mensen dan niet in hun rol blijven?
Vrouwen worden manwijven en mannen wijfmannen. Of zoiets.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2015, 21:39   #42
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Waarom moet Liefde onvoorwaardelijk zijn?
We houden van iemand voor zover die ander bij ons past, dus deels wel en deels niet.
Wat niet past daar houden we niet van.
Of het laat ons onverschillig dat kan ook.
Ook in de liefde moet je dus wat realistisch zijn en niet al te grote illusies maken.
Dat heeft Jezus ook de kop gekost.
Omdat ik Me wil kunnen tonen zoals ik ben zonder delen van mezelf te verstoppen of zoeken om anders te verwoorden.
Maar misschien deelde ik al teveel en ben ik jaren de klos.
Oh humanity.

Laatst gewijzigd door Peche : 6 augustus 2015 om 21:40.
Oud 7 augustus 2015, 10:02   #43
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kunnen mensen dan niet in hun rol blijven?
Vrouwen worden manwijven en mannen wijfmannen. Of zoiets.
Dat heeft dan alles te maken met de verandering der tijden, waarin de vrouw niet zoveel kinderen meer behoeft te baren (zelfs geen) en de man niet meer zijn stoere lichamelijke manlijkheid behoeft te bewijzen door op jacht te gaan.

Kortom: man en vrouw komen dichterbij elkaar te staan en weten niet meer precies wie ze zijn, hoe de rolverdeling moet zijn.
Het lichamelijke verschil is wel duidelijk, maar geestelijk niet zo.
Veel wat de man kan kan de vrouw evenzo en de man heeft ook vele vrouwelijke eigenschappen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 10:06   #44
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omdat ik Me wil kunnen tonen zoals ik ben zonder delen van mezelf te verstoppen of zoeken om anders te verwoorden.
Je moet je ook altijd richten naar de ander, dus wat de ander verwerken kan.
Dus je past je aan.
Citaat:
Maar misschien deelde ik al teveel en ben ik jaren de klos.
Oh humanity.
Maar in de liefde ga je snel over de schreef.
Je hebt de illusie dat de ander wel alles van je begrijpen zal en je volledig zal accepteren.
In het begin gaat dat nog wel, maar op den duur gaat dat scheef.
Dan blijkt de ander ook een ander te zijn.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 09:39   #45
Helene
Banneling

Standaard

Peche, zou er überhaupt nog wel iemand met je WILLEN trouwen na die vrouwonvriendelijke uitspraken van de laatste dagen? Het lijkt mij erg onvolwassen om hier je gal te spuwen over je ex-vriendin, terwijl zij zich niet kan verdedigen op dit forum. Mijn ex-vriend was van hetzelfde kaliber. Altijd klagen en zagen op anderen, maar toevallig vergeten wat zijn exen allemaal wel voor hem deden en van hem moesten pikken (en ik nog het meest) Het ligt niet altijd bij de vrouw en haar zogezegde koppigheid. Integendeel zelfs, de meeste vrouwen zijn vrij makkelijk, maar liegen/bedriegen/vernederen maakt van niemand een betere partner. Soms moet je gewoon voor jezelf opkomen om er niet kapot aan te gaan. Als je zo hunkert naar begrip van je vriendin, doe dan ook eens moeite om haar te begrijpen ipv te veroordelen. En stukken van jezelf moeten verbergen? Dan heb je wrs zelf wel een aandeel in het waarom, maar dat ga je natuurlijk hier niet posten, he Als ik je vroegere berichten op dit forum las, deed je ex-vriendin precies wel meer dan haar best (en dat is zacht uitgedrukt) en lijk jij me ook niet van de makkelijksten (nog zachter uitgedrukt), is je houding dan niet een beetje (veel!) hypocriet? En als vrouwen zo'n bitches zijn en je hun kwalen beu bent, waarom blijf je dan niet gewoon alleen? Om op je vraag te antwoorden: ik geloof sinds kort ook niet meer in onvoorwaardelijke liefde en zeker niet voor het leven. Ook niet van de geboorte, ik zie genoeg ouders hun kind (en omgekeerd) verstoten omwille van iets dat ze wel of niet misdaan hebben. Familie is ook niet alles. Beter goeie vrienden dan slechte familie, zou ik zeggen. En waar ik mij enorm aan stoor? Mannelijke arrogantie en een opgeblazen ego, vandaar mijn reactie op jouw uitlatingen.
Helene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 09:46   #46
Peche
Banneling

Standaard

Wtf .... Neen ik zet dat er niet bij omdat dat persoonlijk is. En ik denk dat zoiets beter niet hier besproken wordt. Waarom niet? Omdat het over kinderen gaat en geen exen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be