![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb jij al een broodjesbar, frituur,... gezien waar men prijzen hanteert eindigend op 99 Eurocent?
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Tip voor de klagers! Tank niet eenmaal voor 50,02€ maar 5 maal voor 10,02€! 😱
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
9.99€ verkoopt veel beter dan 10€ Waarom? omdat het 9€ is voor de koper en geen 10. Gamma, brico..schoenwinkels, etc...doen het massaal. In de volksmond noemen dat ze "shoepost prijs". x,99€ dus.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is me een raadsel van hier tot in Tokyo, wat mijn mening over euromuntjes van 1 en 2 cent te maken zou hebben met mijn partijkaart.
Laat staan dat je me daardoor wil vergelijken met gelobotomiseerde patiënten uit vervlogen tijden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens nog een (relatieve) jongeling. Denk je nu écht dat als ik naar een supermarkt, bakker, beenhouwer of zelfs naar een tankstation ga, dat ik dan zit te kijken op 1 of 2 cent? Alstublieft zeg... Wat mensen als jij een keer zouden moeten doen, is jullie rekeningen van boodschappen enkele maanden bijhouden en telkens afronden naar vijf cent. Dan kunnen jullie zien hoeveel 'verlies' jullie zoal doen ![]() Citaat:
Echte vakmannen - zoals goeie warme bakkers, goeie slagers, goeie poeliers, goeie vishandelaren - zullen altijd en overal hun klanten blijven hebben simpelweg omdat hun verse producten veelal kwalitatiever zijn dan wat je in een supermarkt kan krijgen. Daar gaat dit voorstel geen reet aan veranderen. Mijn slager rondt trouwens al jaren systematisch af, net om dat gepingel met 1 en 2 centjes te vermijden. Laatst gewijzigd door SMI94 : 5 augustus 2015 om 13:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Edit: in andere winkels is het 299 bvb of 299.95. Waarom die regel er moet komen, no-one knows. Je kan die ellendige stukjes omzeilen via deze regeling. Laatst gewijzigd door Athelas : 5 augustus 2015 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Te kort door de bocht hoor.
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Wat heeft de afronding van het totaal aan de kassa nu in godsnaam te maken met de weegschaal, laat staan met de nauwkeurigheid of ijking ervan?
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Afronding is op totaal prijs. Koop er dan 3 dan win je 2 cent
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en zoals een andere poster stelde het gaat niet enkel om de totaalprijs in de supermarkt maar ook om zaken die je vaak per stuk/item koopt in kleinhandel, bijv. schoenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En dan nog: het gaat om afronding van het TOTAAL bedrag, niet over afronding op individuele producten. Zelfs al koop je je producten individueel, als je écht wakker ligt van die onnozele centjes, zorg dan steeds dat je 3, 4 , 5, 8 of 9 producten in je kar hebt liggen (of een veelvoud): winst gegarandeerd! Je zal er zéér rijk van worden... Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door SMI94 : 10 augustus 2015 om 10:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof het nu effectief op die 1 cent gaat aankomen. 1 cent, of 0.4 oude belgische franken. Zelfs 15 jaar geleden werkte men daar al niet mee in Belgie. Hoe onnozel moet je dan wel niet zijn om te janken over het feit dat ze dergelijke coupures nu opnieuw eruit willen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oer-katholieken zijn dat al gewoon om tijdig terug te trekken.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |