Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2015, 18:53   #41
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Consumenten hebben nu een extra nieuwe reden om alles zoveel mogelijk in één keer aan te schaffen.

Kortom koren op de molen van Carrefour, Cora enzovoort
Heb jij al een broodjesbar, frituur,... gezien waar men prijzen hanteert eindigend op 99 Eurocent?
Oud 4 augustus 2015, 19:20   #42
Chillmate
Vreemdeling

Standaard

Tip voor de klagers! Tank niet eenmaal voor 50,02€ maar 5 maal voor 10,02€! 😱
Chillmate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 21:37   #43
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chillmate Bekijk bericht
Tip voor de klagers! Tank niet eenmaal voor 50,02€ maar 5 maal voor 10,02€! 😱
En 5 keer de stress om op het juiste moment te lossen?
Oud 4 augustus 2015, 22:36   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga het nog eens uitleggen. Voor de zoveelste keer.

Voor god weet welke redenen hebben de handelaren vrees of moeilijkheden om de eurocentjes van 1 en 2 af te schaffen, zolang de afrekening met bancontact ook niet afgerond mag worden.

Als de dan die kleine rosse centjes haat, dan moet je niet verwonderd zijn dat je voorstander bent voor de afronding.

Een afsluitertje: het voorbeeld van hierboven van iemand die, zoals iedereen, slechts één paar schoenen met de keer koopt.
Wel, als de Schoof een paar schoenen koopt, dan zal dat een uitgave zijn van vermoedelijk tussen de 50 en de 150 euro.
Denkt gij nu dat ik zit te zagen voor één of twee eurocentjes bij die aankoop ? Als die schoenmaker mij die centjes zou presenteren, ik smijt ze terug naar zijn lelijke kop.

Laatste post scrotum: de prijs van de naft en van stookolie wordt uitgedrukt in respectievelijk drie en vier cijfers na de komma, per liter.
http://brandstofprijzen.vroom.be/ind...officieleprijs
Dat is natuurlijk wel een goede zaak. Gezien de hoeveelheid liters enz. bla bla ... als ge daar het verschil niet mee ziet, dan is het verder overbodig mij te proberen wijzer te maken.

.
Dat heeft alles te maken met verkoop psychologie.
9.99€ verkoopt veel beter dan 10€

Waarom? omdat het 9€ is voor de koper en geen 10.
Gamma, brico..schoenwinkels, etc...doen het massaal.
In de volksmond noemen dat ze "shoepost prijs". x,99€ dus.
Oud 5 augustus 2015, 07:08   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een gelobotomeerde partijrobot be jij zeg.
Het is me een raadsel van hier tot in Tokyo, wat mijn mening over euromuntjes van 1 en 2 cent te maken zou hebben met mijn partijkaart.

Laat staan dat je me daardoor wil vergelijken met gelobotomiseerde patiënten uit vervlogen tijden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 13:18   #46
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep.

Dit pro-hypermarket voorstel treft dan ook niet iedereen gelijk maar een bepaalde groep nog harder (jongeren/stedelingen/studenten enzovoort) en uitereaard iedereen die bewust extra lokaal shopt bij de buurtwinkel.
Wat is daar nu pro-hypermarket aan? Je kan toch net zo goed bij een buurtwinkeltje of plaatselijke kruidenier je spullen halen?

Ik ben trouwens nog een (relatieve) jongeling. Denk je nu écht dat als ik naar een supermarkt, bakker, beenhouwer of zelfs naar een tankstation ga, dat ik dan zit te kijken op 1 of 2 cent? Alstublieft zeg...

Wat mensen als jij een keer zouden moeten doen, is jullie rekeningen van boodschappen enkele maanden bijhouden en telkens afronden naar vijf cent. Dan kunnen jullie zien hoeveel 'verlies' jullie zoal doen

Citaat:
Maar de gevolgen zijn voor iedereen. Kom niet klagen als er straks NOG meer pittoreske bakkers en slagers uit je buurt verdwijnen (of vervangen worden door een spotgoedkoope halal versie)
.
Wat zit jij nu te zeveren man?! Ik koop NOOIT brood(producten) in een supermarkt. En vleesproducten alleen in 'noodgevallen' of als ik wat langer doorgewerkt heb waardoor de plaatselijke slager al gesloten is. Dus wat mij betreft gaat een lokale (goeie) bakker of slager mij ALTIJD als klant blijven houden.

Echte vakmannen - zoals goeie warme bakkers, goeie slagers, goeie poeliers, goeie vishandelaren - zullen altijd en overal hun klanten blijven hebben simpelweg omdat hun verse producten veelal kwalitatiever zijn dan wat je in een supermarkt kan krijgen. Daar gaat dit voorstel geen reet aan veranderen. Mijn slager rondt trouwens al jaren systematisch af, net om dat gepingel met 1 en 2 centjes te vermijden.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 5 augustus 2015 om 13:24.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 14:06   #47
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat heeft alles te maken met verkoop psychologie.
9.99€ verkoopt veel beter dan 10€

Waarom? omdat het 9€ is voor de koper en geen 10.
Gamma, brico..schoenwinkels, etc...doen het massaal.
In de volksmond noemen dat ze "shoepost prijs". x,99€ dus.
In veel winkels is dat ondertussen trouwens x.95 omwille van die idiote 1 en 2 cent stukjes.

Edit: in andere winkels is het 299 bvb of 299.95. Waarom die regel er moet komen, no-one knows. Je kan die ellendige stukjes omzeilen via deze regeling.

Laatst gewijzigd door Athelas : 5 augustus 2015 om 14:08.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 09:23   #48
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
In veel winkels is dat ondertussen trouwens x.95 omwille van die idiote 1 en 2 cent stukjes.

Edit: in andere winkels is het 299 bvb of 299.95. Waarom die regel er moet komen, no-one knows. Je kan die ellendige stukjes omzeilen via deze regeling.
En wat dan met zaken die per kilo verkocht worden. Ga je dan gewoon de weegschalen minder accuraat maken???

Te kort door de bocht hoor.
Oud 7 augustus 2015, 09:47   #49
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
En wat dan met zaken die per kilo verkocht worden. Ga je dan gewoon de weegschalen minder accuraat maken???

Te kort door de bocht hoor.
Wat heeft de afronding van het totaal aan de kassa nu in godsnaam te maken met de weegschaal, laat staan met de nauwkeurigheid of ijking ervan?
Oud 9 augustus 2015, 22:24   #50
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
nope, de facto zijn de meeste van die prijzen in de stijl van 0.99 of 0.49. En die worden dus omhoog afgerond. Dus de consument is de klos.
Afronding is op totaal prijs. Koop er dan 3 dan win je 2 cent
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:18   #51
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Afronding is op totaal prijs. Koop er dan 3 dan win je 2 cent
dat is kromme logica want dan betaal je er voor drie stuks terwijl je er maar twee nodig hebt.

en zoals een andere poster stelde het gaat niet enkel om de totaalprijs in de supermarkt maar ook om zaken die je vaak per stuk/item koopt in kleinhandel, bijv. schoenen.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 10:47   #52
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is kromme logica want dan betaal je er voor drie stuks terwijl je er maar twee nodig hebt.
Dat is géén kromme logica hé. 80-90% van wat je in een supermarkt koopt, zijn dingen die je weken of maanden kan bewaren. Of ga jij mij nu vertellen dat je altijd maar 1 bokaal bonen of erwten, 1 blik zwanworsten, 1 fles cola, 1 fles wijn, 1 bus deodorant, 1 fles mondwater, 1 fles afwasmiddel, 1 tube tandpasta, 1 wc-blokje, 1 fles douchegel... tegelijkertijd koopt?

En dan nog: het gaat om afronding van het TOTAAL bedrag, niet over afronding op individuele producten. Zelfs al koop je je producten individueel, als je écht wakker ligt van die onnozele centjes, zorg dan steeds dat je 3, 4 , 5, 8 of 9 producten in je kar hebt liggen (of een veelvoud): winst gegarandeerd! Je zal er zéér rijk van worden...

Citaat:
en zoals een andere poster stelde het gaat niet enkel om de totaalprijs in de supermarkt maar ook om zaken die je vaak per stuk/item koopt in kleinhandel, bijv. schoenen.
Schoenen zijn meestal al tot op 5 cent geprijsd. En dan nog: als jij wel 49,99; 74,99 of 99,99 euro voor een paar schoenen wil betalen, maar géén 50, 75 of 100 euro voor dezelfde schoenen, dan loop je beter op je blote voeten rond

Laatst gewijzigd door SMI94 : 10 augustus 2015 om 10:50.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 17:08   #53
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je kunt de volgende € opnieuw proberen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 17:11   #54
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Wat heeft de afronding van het totaal aan de kassa nu in godsnaam te maken met de weegschaal, laat staan met de nauwkeurigheid of ijking ervan?
Inderdaad, dat begrijp ik ook niet.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 10:53   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Alsof het nu effectief op die 1 cent gaat aankomen. 1 cent, of 0.4 oude belgische franken. Zelfs 15 jaar geleden werkte men daar al niet mee in Belgie. Hoe onnozel moet je dan wel niet zijn om te janken over het feit dat ze dergelijke coupures nu opnieuw eruit willen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 13:53   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oer-katholieken zijn dat al gewoon om tijdig terug te trekken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be