Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 19:24   #41
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
De wijnen van Oxfam zijn doorgaans zeer genietbaar, MAAR een "fils-�*-papa" , zoals jij meneertje, die waarschijnlijk nog gene rotte cent zelf heeft verdiend, jij kijkt daar natuurlijk op neer. Typisch vlaams bloks, zo bourgeois als maar zijn kan. .
net zoals een zure Rodenbach met veel grenadine...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 18 oktober 2004, 19:24   #42
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geef mij maar een Kaapse wijn...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 18 oktober 2004, 19:28   #43
Piet Hein
Minister

Standaard

ik drink niet graag wijn geef mij maar bier
Piet Hein is offline  
Oud 18 oktober 2004, 19:44   #44
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wat is er positief gediscrimineerd aan die wijn?
Het land van herkomst primeert op de kwaliteit.
Oud 18 oktober 2004, 19:46   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
compleet geschift
ancapa is offline  
Oud 18 oktober 2004, 19:47   #46
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Oe amai, 12 leden in Brugge, echt om trots op te zijn, en de gemiddelde strijdvaardigheid van een blokker in rekening te nemen, zullen de VMO niet meer dan 5 brugse gastjes onder hun beschermende vleugels moeten houden... Haha 12 das bijna evenveel als ons ledenaantal in een boerestadje als VEURNE...

Geef mij maar portugese landwijn... (die is stukken goedkoper dan franse wijn en minstens even goed)
Oud 18 oktober 2004, 19:48   #47
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
ik denk dat ge het allemaal niet goed begrepen hebt hoor. de kwaliteit staat voorop. verder betalen zij een prijs aan de boeren waarmee ze kunnen rondkomen. dat heeft niets met afkomst te maken.

het zijn eerder degene die enkel franse en kaapse wijn drinken die aan positieve discriminatie doen. want er zijn nog andere regio's waar ze schitterende wijn maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 18 oktober 2004, 19:51   #48
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Oe amai, 12 leden in Brugge, echt om trots op te zijn, en de gemiddelde strijdvaardigheid van een blokker in rekening te nemen, zullen de VMO niet meer dan 5 brugse gastjes onder hun beschermende vleugels moeten houden... Haha 12 das bijna evenveel als ons ledenaantal in een boerestadje als VEURNE...

Geef mij maar portugese landwijn... (die is stukken goedkoper dan franse wijn en minstens even goed)
Leer lezen, ik heb hier niet gesproken over leden maar wel over VBJ-militanten! Lang niet alle VBJ'ers zijn ook militanten. Overigens heeft uw LSP-secteclubje niet eens een kern in een stad als Brugge! VBJ heeft in gans West-Vlaanderen meer leden dan heel uw partijtje over gans Vlaanderen.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 18 oktober 2004, 19:52   #49
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Mag ik ook komen kijken
Uiteraard!
Oud 18 oktober 2004, 20:15   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Leer lezen, ik heb hier niet gesproken over leden maar wel over VBJ-militanten! Lang niet alle VBJ'ers zijn ook militanten. Overigens heeft uw LSP-secteclubje niet eens een kern in een stad als Brugge! VBJ heeft in gans West-Vlaanderen meer leden dan heel uw partijtje over gans Vlaanderen.
Al onze leden zijn militanten dat is een groot verschil. Bij jullie is wellicht één op 10 leden een militant en dan wellicht nog alleen tijdens de verkiezingen en/of wanneer er gratis valt te zuipen/vreten.
solidarnosc is offline  
Oud 18 oktober 2004, 20:28   #51
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik denk dat ge het allemaal niet goed begrepen hebt hoor. de kwaliteit staat voorop. verder betalen zij een prijs aan de boeren waarmee ze kunnen rondkomen. dat heeft niets met afkomst te maken.

het zijn eerder degene die enkel franse en kaapse wijn drinken die aan positieve discriminatie doen. want er zijn nog andere regio's waar ze schitterende wijn maken.
De wereldwinkels selecteren toch die landen die uit de boot van de economie vallen en wiens wijn, koffie en bananen in een zelfregulerende vrije markt niet kunnen overleven ?

Dat een land zijn eigen produkten positief discrimineert om de eigen economie te steunen, via protectionisme, is normaal. Linksen discrimineren net omgekeerd, ze passen protectionisme toe op produkten van onderontwikkelde landen, ten nadele van de Westerse produkten. Als goede communisten leggen ze hun Max Havelaar koffie tegenwoordig al op aan de stadsbesturen.

Hetzelfde als protectionisme dus, maar omgekeerd : "ander volk eerst" in plaats van "eigen volk eerst"

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 18 oktober 2004 om 20:29.
Lone Wolf is offline  
Oud 18 oktober 2004, 20:35   #52
ingenious

Standaard

Citaat:
De wereldwinkels selecteren toch die landen die uit de boot van de economie vallen en wiens wijn, koffie en bananen in een zelfregulerende vrije markt niet kunnen overleven ?

Dat een land zijn eigen produkten positief discrimineert om de eigen economie te steunen, via protectionisme, is normaal. Linksen discrimineren net omgekeerd, ze passen protectionisme toe op produkten van onderontwikkelde landen.

Hetzelfde als protectionisme dus, maar omgekeerd : "ander volk eerst" in plaats van "eigen volk eerst"
sorry, maar jij moet eerst eens wat meer opzoekwerk doen eer je mensen beschuldigt. om hun bananen als voorbeeld te nemen, die komen oa uit ecuador, de grootste bananenaxporteur ter wereld. hun wijn komt dan weer uit chili, wat de laatste jaren een goede wijnreputatie gekregen heeft.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 18 oktober 2004, 20:37   #53
ingenious

Standaard

Citaat:

Dat een land zijn eigen produkten positief discrimineert om de eigen economie te steunen, via protectionisme, is normaal. Linksen discrimineren net omgekeerd, ze passen protectionisme toe op produkten van onderontwikkelde landen, ten nadele van de Westerse produkten. Als goede communisten leggen ze hun Max Havelaar koffie tegenwoordig al op aan de stadsbesturen.

allez, over dieje koffie. welke westerse landen telen koffie? het zijn westerse bedrijven die de plantages in handen hebben, dat is waar. en ze buiten vaak de plaatstelijke bevolking uit. verder kiezens tadsbesturen zelf welke koffie ze drinken, of niet soms?

verder heeft dit geen bal met protectionisme te maken.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 18 oktober 2004, 20:39   #54
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als goede communisten leggen ze hun Max Havelaar koffie tegenwoordig al op aan de stadsbesturen.

Iets waar ik mij meer en meer aan erger is het te pas en vooral (eigenlijk uitsluitend) te onpas aanduiden van communisten/ (neo)communisme. Soory, he. Ik heb als marxist ook mijn trots, er is niks communistisch aan de wereldwinkel. Dat ge ze niet kunt uitstaan oke (eigenlijk niet oke) maar het zijn zeer zeker geen communisten.
ik heb hier al te dikwijls moeten lezen dat Patrick Janssens, Steve Stevaert communisten zijn, terwijl ik dat soortr gasten dus pakken te rechts vind, tsssss. Wie is de volgend ecommunist in Belgie? Verhofstadt misschien, babababababababababababababa
driewerf is offline  
Oud 18 oktober 2004, 20:47   #55
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Aïe, aïe... Que diseront-ils, tes amis francophones? Prétendre que tu aimes la belgique lors que tu ne peux même pas écrire une petit texte sans fautes...
ouais, c'est vrai.......je sais pas tapper.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 18 oktober 2004, 21:31   #56
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Al onze leden zijn militanten dat is een groot verschil. Bij jullie is wellicht één op 10 leden een militant en dan wellicht nog alleen tijdens de verkiezingen en/of wanneer er gratis valt te zuipen/vreten.
't Is niet moeilijk om al uw leden als militanten te hebben, als het sectair clubje slechts 200 leden heeft.
Overigens dient men geen militant om de militant te zijn, maar staat het militantisme in het teken van de te behalen resultaten. Bij het Vlaams Blok loopt dat meer dan perfect, bij jullie daarentegen....
Oud 18 oktober 2004, 21:33   #57
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Iets waar ik mij meer en meer aan erger is het te pas en vooral (eigenlijk uitsluitend) te onpas aanduiden van communisten/ (neo)communisme. Soory, he. Ik heb als marxist ook mijn trots, er is niks communistisch aan de wereldwinkel. Dat ge ze niet kunt uitstaan oke (eigenlijk niet oke) maar het zijn zeer zeker geen communisten.
ik heb hier al te dikwijls moeten lezen dat Patrick Janssens, Steve Stevaert communisten zijn, terwijl ik dat soortr gasten dus pakken te rechts vind, tsssss. Wie is de volgend ecommunist in Belgie? Verhofstadt misschien, babababababababababababababa
Misschien zijn het inderdaad niet allemaal commies, maar laat ons zeggen dat het stuk voor stuk (neo-)marxisten zijn. Even erg dus....
Oud 18 oktober 2004, 21:36   #58
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=driewerf]
Citaat:
ik heb hier al te dikwijls moeten lezen dat Patrick Janssens, Steve Stevaert communisten zijn, terwijl ik dat soortr gasten dus pakken te rechts vind, tsssss
Hoe zou het toch komen dat ik nu verwacht dat je gaat uitleggen dat Cuba geen communistische diktatuur is.
Of beter nog: dat Cuba wel Marxistisch is maar veel te rechts?

Citaat:
. Wie is de volgend ecommunist in Belgie? Verhofstadt misschien,
Als hij daar ook maar een greintje voordeel mee kan doen?
Ge moogt gerust zijn... communist tot inzijn botten, al is het maar om een kwartiertje langer die premierszetel onder zijn skinny ass te houden.

Citaat:
babababababababababababababa
Tja....
Dit is duidelijk een prozawerkje dat je van Bloxbuster hebt geplagieerd.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 oktober 2004 om 21:37.
Fieseler is offline  
Oud 19 oktober 2004, 00:59   #59
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

het fundamentele punt blijft natuurlijk waarom Geert Cool zo jaloers is op mijn champagne-degustaties. Ik vraag het mij werkelijk af.

En inderdaad Lone Wolf, er is een gigantisch verschil tussen volks en proletarisch. Net zoals er een gigantisch verschil is tussen elite en snobs.
grossfaz is offline  
Oud 19 oktober 2004, 01:07   #60
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

met wat geluk komt het op de VB website, het is lang geleden dat we nog video's mochten aanschouwen
De beste was toch wel het de meeting in Antwerpen met 5.000 militanten, wat een sfeer en ehtousiasme. Voortdurend werd er 'eigen volk eerst' gescandeerd. Een goede waardemeter voor het succes dat zou volgen op 13 Juni.

Beetje informatie over Filip Dewinter, een man voor wie toch wel respect mag gebracht worden. Vooral voor de Antwerpenaren. Geen profiteur, eerlijk correct man die zijn mening uit en hard werkt.
Dewinter was zo’n vijf-zes jaar geleden getuige van een zwaar verkeersongeval aan het Crest-hotel in Antwerpen: een auto ging over de kop en kwam op 40 meter van hem terecht. Er sijpelde benzine uit de wagen, hij kon elk ogenblik in brand vliegen, de bestuurder zat bewusteloos achter het stuur. Samen met een vriend heeft Dewinter hem gered. Het was een man van Marokkaanse afkomst. En dit zijn maar 2 van de vele voorbeelden. Dewinter is geen racist, hij is een hardwerkende mens die soms 15 uur werkt per dag en opkomt voor zijn idealen. In het leven kan je kiezen daarvoor op te komen of niet, hij koos om ervoor op te komen en engageert zich ervoor in de politiek. Niet minder, niet meer.

Laatst gewijzigd door separatist : 19 oktober 2004 om 01:07.
Internaut is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be