Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2004, 23:10   #41
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
oei oei, een taalfout, sebiet mag je niet meer op polinco
Nou ja, liever een taalfout in een vreemde dan in mijn moedertaal, nietwaar ingenious?

Overigens schrijf je subiet, en niet sebiet.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 23:13   #42
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demogorgon
Het toppunt van hilariteit ! Een linkie beweert een rechtse in een naïef droomwereldje te leven !
[img]http://smileys.******************/cat/4/4_1_102.gif[/img]
Het Dietsland is niets meer dan het "eigen-volk-eerst" principe : een zuiver rechtvaardige, nationalistische en democratische eis waarin veel mensen zich terug kunnen vinden.
Aan een multikulramp zegt een niet-naïeve Vlaming (linkies dus reeds uitgesloten) steevast : [size=4]neen ![/size]
de multiculturele maatschappij is een realiteit (hoe ze functioneert laten we even in het midden), jouw dietsland komt er niet. en het grappige is inderdaad dat jullie 'linkies' dan naief noemen. soit, droom maar rustig verder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 23:17   #43
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
Nou ja, liever een taalfout in een vreemde dan in mijn moedertaal, nietwaar ingenious?

Overigens schrijf je subiet, en niet sebiet.
ik ben geen taalpurist, dus ik lig daar niet van wakker, nu niet, sebiet niet, en subiet nog minder.

mijn reply was gewoon een verwijzing naar polinco, waar ik daarstraks in een thread (draad voor jullie) las dat iemand geband (nou ja, dat zullen ze er wel geweerd noemen) zou worden omdat hij niet correct schreef. maar dat had je dus niet begrepen.

Citaat:
Oud 27 oktober 2004, 00:44   #44
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn reply was gewoon een verwijzing naar polinco, waar ik daarstraks in een thread (draad voor jullie) las dat iemand geband (nou ja, dat zullen ze er wel geweerd noemen) zou worden omdat hij niet correct schreef.
Bij "ons" op Polinco wordt er niemand verbannen louter en alleen omdat hij/zij geen correct Nederlands schrijft. Wél wordt er van de forumleden verwacht dat zij in het Nederlands schrijven én dat zij hun schrijfsels zo leesbaar mogelijk maken door middel van hoofdletters, leestekens, enzovoorts. Tevens wordt er verwacht dat men het aantal veelal nietszeggende eenlijners zoveel mogelijk beperkt.
Als een persoon dan na herhaalde verzoekjes en aanmaningen van zowel forumleden als moderatoren evenwel stug doorgaat met het plaatsen van weinig verheffende taalkundige diarree, die bovendien weinig tot niets aan de feitelijke discussie bijdraagt, zal inderdaad een, al dan niet tijdelijke, verbanning overwogen worden.

Overigens wordt er op Polinco niemand geweerd: Het staat eenieder, rechts én links, Vlamingen én Nederlanders, vrij om zich aan te melden en berichten te plaatsen, zolang men zich maar aan de forumregels houdt. Dat zijn er behalve de hierboven genoemde "taalregeltjes" en het zoveel mogelijk vermijden van eenlijners niet zoveel. De belangrijkste is wel dat er niet gescholden wordt.

Een goede discussie wordt op Polinco nooit uit de weg gegaan, zeker niet met de slinkse medemensch!
Oud 27 oktober 2004, 00:58   #45
ingenious

Standaard

Citaat:
Bij "ons" op Polinco wordt er niemand verbannen louter en alleen omdat hij/zij geen correct Nederlands schrijft. Wél wordt er van de forumleden verwacht dat zij in het Nederlands schrijven én dat zij hun schrijfsels zo leesbaar mogelijk maken door middel van hoofdletters, leestekens, enzovoorts. Tevens wordt er verwacht dat men het aantal veelal nietszeggende eenlijners zoveel mogelijk beperkt.
Als een persoon dan na herhaalde verzoekjes en aanmaningen van zowel forumleden als moderatoren evenwel stug doorgaat met het plaatsen van weinig verheffende taalkundige diarree, die bovendien weinig tot niets aan de feitelijke discussie bijdraagt, zal inderdaad een, al dan niet tijdelijke, verbanning overwogen worden.

Overigens wordt er op Polinco niemand geweerd: Het staat eenieder, rechts én links, Vlamingen én Nederlanders, vrij om zich aan te melden en berichten te plaatsen, zolang men zich maar aan de forumregels houdt. Dat zijn er behalve de hierboven genoemde "taalregeltjes" en het zoveel mogelijk vermijden van eenlijners niet zoveel. De belangrijkste is wel dat er niet gescholden wordt.

Een goede discussie wordt op Polinco nooit uit de weg gegaan, zeker niet met de slinkse medemensch!
voorlopig amuseer ik mij hier nog genoeg, dus ik voel me niet geroepen daar ook te gaan posten. maar neem gerust een paar wacko's van hier mee naar daar

Citaat:
Oud 27 oktober 2004, 10:35   #46
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discuties met extremisten zijn erg zinloos om eerlijk te zijn en op uw forum wordt fanatiek rechts duidelijk oververtegenwoordigd. Dat is erg duidelijk aan het gehalte van plat-racistische topics die ik op het eerste gezicht lees.

Als het dan toch een extreem-rechts onderonsje hoort te zijn, moogt ge direct al een aantal licht (en zelfs compleet) schizofrene individuën meenemen naar uw forum. Dat we hier eindelijk eens terug wat meer constructievere discuties krijgen ipv. topics als "Oprichting van linksland", "Moslimvarkens terroriseren autochtonen" en massa's ridicule polls. Ik moet wel zeggen ze zijn wel ongelooflijk grappig om te lezen, maar ja dan kunnen we uw forum nog altijd eens bezoeken als we ons willen kreupel lachen.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 11:34   #47
Hrafnar
Banneling

Standaard

ingenious en headinajar,

Geestelijk minder bedeelde personen komen zowel ter linker- als ter rechterzijde, alsook in het midden van het politieke firmament voor. Daar is helaas niet aan te ontkomen; aan hersenloze brallende idioten geen gebrek. Zulke mensen, veelal pubers, zijn ook wij liever kwijt dan rijk, of het nu met hamer en sikkel zwaaiende stalinisten zijn of kaalkopjes met constante kramp in hun rechterarm...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Discuties met extremisten zijn erg zinloos om eerlijk te zijn en op uw forum wordt fanatiek rechts duidelijk oververtegenwoordigd.
(...)
Als het dan toch een extreem-rechts onderonsje hoort te zijn, moogt ge direct al een aantal licht (en zelfs compleet) schizofrene individuën meenemen naar uw forum
Het is waar dat er op Polinco meer rechtsgeoriënteerde mensen zitten dan linksgeoriënteerden, maar maakt dat Polinconen per definitie tot extremisten en zijn discussies dan ook per definitie uitgesloten?
Het lijkt mij juist dat je eens wat minder bevooroordeeld - iets waarvan de rechtse medemens nogal eens wordt beticht - zou moeten zijn, en de discussie wel degelijk zou moeten proberen aan te gaan. Wie weet steek je er wat van op, net zoals polinconen wellicht iets van jou kunnen opsteken.
Het is zeker niet de bedoeling om een (extreem)rechts onderonsje te zijn, daar is niemand mee gediend. Prediken voor eigen parochie is uiteindelijk ook maar een saaie bezigheid. Dat geldt voor rechts en evenzo geldt dat voor links.

Ik zou derhalve willen zeggen: Schuif je vooroordelen betreffende rechtsgeoriënteerden terzijde, doe je oogkleppen af, al was het maar voor even, meld je aan op Polinco, lees het één en ander eens door en begin maar eens mee te discussiëren.
Oud 27 oktober 2004, 11:55   #48
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Eigenlijk heb ik nog nooit last gehad met een Nederlander in België. Dus lijkt het mij een onbestaand probleem.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 14:10   #49
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
ingenious en headinajar,

Geestelijk minder bedeelde personen komen zowel ter linker- als ter rechterzijde, alsook in het midden van het politieke firmament voor. Daar is helaas niet aan te ontkomen; aan hersenloze brallende idioten geen gebrek. Zulke mensen, veelal pubers, zijn ook wij liever kwijt dan rijk, of het nu met hamer en sikkel zwaaiende stalinisten zijn of kaalkopjes met constante kramp in hun rechterarm...

Het is waar dat er op Polinco meer rechtsgeoriënteerde mensen zitten dan linksgeoriënteerden, maar maakt dat Polinconen per definitie tot extremisten en zijn discussies dan ook per definitie uitgesloten?
Het lijkt mij juist dat je eens wat minder bevooroordeeld - iets waarvan de rechtse medemens nogal eens wordt beticht - zou moeten zijn, en de
Dat is geen kwestie van bevooroordeeld zijn. Het is gewoon een feit dat een serieuze discutie met een extremist erg vermoeiend is, altijd ontaard in domme belediging en quasi onmogelijk is. Een extremist is iemand die zich in een zeer eng wereldbeeld begraaft. Hij is ook vol angst en haat (ene is het gevolg van het andere) voor alles dat niet in dat wereldbeeld past. Een discutie met zo iemand is zinloos simpelweg voor het feit dat die persoon iedereen die zijn ideologie in vraag stelt aanziet als een aanhanger van vijandig kamp en simpelweg de discutie doet ontaarden in domme beledigingen en idiote provocaties.

Citaat:
discussie wel degelijk zou moeten proberen aan te gaan. Wie weet steek je er wat van op, net zoals polinconen wellicht iets van jou kunnen opsteken.
Het is zeker niet de bedoeling om een (extreem)rechts onderonsje te zijn, daar is niemand mee gediend. Prediken voor eigen parochie is uiteindelijk ook maar een saaie bezigheid. Dat geldt voor rechts en evenzo geldt dat voor links.

Ik zou derhalve willen zeggen: Schuif je vooroordelen betreffende rechtsgeoriënteerden terzijde, doe je oogkleppen af, al was het maar voor even, meld je aan op Polinco, lees het één en ander eens door en begin maar eens mee te discussiëren.
Ik heb geen vooroordelen tegenover rechts of links of wat dan ook. Ik vind alleen dat een discutie met extremisten van gelijk welke strekking gewoon tijdsverspilling is. De enige manier dat zulke mensen ooit kunnen beseffen dat ze verkeerd zijn, is door met hun neus op de feiten gedrukt te worden. En dan is het soms nog de vraag of ze het gaan doorhebben. En versta mij niet verkeerd, maar een extremist is niet noodzakelijk een geestelijk minder bedeelde, het is gewoon een erg gefrustreerd iemand die zijn energie, ambities en verstand verspilt aan haat en woede.
Oud 27 oktober 2004, 14:15   #50
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demogorgon
Zeer juist hetgeen u stelt. Misleidende propaganda probeert het Dietslandproject te voorkomen. The Skill Effect zou zich voor dergelijk misleidende poging moeten schamen.
Zowel Vlaming als Limburger als Nederlander spreken allemaal het Nederlands. Laat ons aub niet omwille van een ander accent op uitspraak éénzijdige vooroordelen gaan opbouwen waarbij clichés de toon zetten.
Laat ons niet de fixatie leggen op enkele niet belangrijke verschillen, maar eerder aandacht schenken aan de manier waarop cultuur in Vlaanderen en Nederland werkelijk gedeeld wordt.
Een slaafse Belgische gezindheid is gewoonweg achterlijk te noemen : De gemeenschappelijke taal, nl. het Nederlands primeert bovenop de politiek !
Het interesseert me niet of die hollanders 'leuk' praten of vroeger in de tijd van toen met ons een land vormden.

Ik kijk gewoon rond mij heen in de grensgemeenten waar je ghetto's van rijke hollanders hebt die de lokale bevolking (EIGEN VOLK) verjaagt en zich noodgedwongen elders moet vestigen. De Nederlandse staat stimuleert dit zelfs fiscaal !!!

Loop eens in Lanaken rond, in het kerkdorpje Neerharen bijvoorbeeld, waar mijn familie is opgegroeid. In de Hollandse wijkjes komt Securitas je naam opvragen en zelfs foto'tjes van je maken. Ge moogt daar uw kefferke niet eens uitlaten.

In Neerpelt komen zelfs de Nederlandse drugsboeren hun villa's zetten en ondertussen ook elkaar neerknallen!

Ik hoef die hollanders niet als ze enkel nemen en te gierig zijn om zelf een beetje tolerantie naar de autochtone bevloking te tonen.

Dit gaat niet om alle Hollanders in Holland of de goei die er ook tussenzitten, dit gaat over het feit dat de Hollandse staat fiscale steun geeft aan oneerlijke praktijken (bouwsubsidie in het buitenland, ziekteverzekering die leidt tot misbruiken in België,...) alsook de ongelijkheid die de omschreven groep hollanders verwerft in nadeel van de autochtonen.

Iedereen gelijk voor de wet, voor iedereen die hier woont, Belg, Hollander, Europeaan of anderen!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 16:36   #51
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Nou ik ben er zeker van omdat ik die zeik nog elke dag door men strot geduwd krijg...

de datief eerste klasse enkelvoud, aanschouw : o - ae - o
Dan moet je beter opletten, maat. Het is hier niet de datief van noster het adjectief, maar van nos het persoonlijk voornaamwoord.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 16:38   #52
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
de multiculturele maatschappij is een realiteit (hoe ze functioneert laten we even in het midden).
Hahaha, laat me niet lachen! Als je bedoelt dat allerhande volksvreemde culturen hier in Vlaanderen/Dietsland "naast" mekaar leven, heb je gelijk. Als je verder gaat door over 'samenwerking' of 'verdraagzaamheid' te praten gaat het niet meer op.

Oud 27 oktober 2004, 16:42   #53
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
De Nederlandse staat stimuleert dit zelfs fiscaal !!!
Zo zie je maar. Dit had in een Dietsland niet gebeurd.

Citaat:
In Neerpelt komen zelfs de Nederlandse drugsboeren hun villa's zetten en ondertussen ook elkaar neerknallen!
Vlaamse drugsboeren bestaan ook. Vreemd, normaal zijn jullie het die beweren dat "wij" de allochtonen te veel stigmatiseren als zijnde criminelen, en dat er ook criminele Vlamingen zijn...

Oud 27 oktober 2004, 17:37   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Hahaha, laat me niet lachen! Als je bedoelt dat allerhande volksvreemde culturen hier in Vlaanderen/Dietsland "naast" mekaar leven, heb je gelijk. Als je verder gaat door over 'samenwerking' of 'verdraagzaamheid' te praten gaat het niet meer op.
dietsland bestaat niet.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:44   #55
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je beter opletten, maat. Het is hier niet de datief van noster het adjectief, maar van nos het persoonlijk voornaamwoord.
Dat zou nobis zijn...De fout ligt dus niet bij mij...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:50   #56
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar. Dit had in een Dietsland niet gebeurd.

Vlaamse drugsboeren bestaan ook. Vreemd, normaal zijn jullie het die beweren dat "wij" de allochtonen te veel stigmatiseren als zijnde criminelen, en dat er ook criminele Vlamingen zijn...
Zwakke commentaar.

Op de rest heb je niks te zeggen.

In ieder geval gaan de vlaamse drugsboerkes niet in nederland wonen en worden ook niet door de Belgische staat gestimuleerd via subsidies.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 20:57   #57
Dimitri

Standaard

Citaat:
Het interesseert me niet of die hollanders 'leuk' praten of vroeger in de tijd van toen met ons een land vormden.

Ik kijk gewoon rond mij heen in de grensgemeenten waar je ghetto's van rijke hollanders hebt die de lokale bevolking (EIGEN VOLK) verjaagt en zich noodgedwongen elders moet vestigen. De Nederlandse staat stimuleert dit zelfs fiscaal !!!

Loop eens in Lanaken rond, in het kerkdorpje Neerharen bijvoorbeeld, waar mijn familie is opgegroeid. In de Hollandse wijkjes komt Securitas je naam opvragen en zelfs foto'tjes van je maken. Ge moogt daar uw kefferke niet eens uitlaten.

Ik hoef die hollanders niet als ze enkel nemen en te gierig zijn om zelf een beetje tolerantie naar de autochtone bevloking te tonen.

Dit gaat niet om alle Hollanders in Holland of de goei die er ook tussenzitten, dit gaat over het feit dat de Hollandse staat fiscale steun geeft aan oneerlijke praktijken (bouwsubsidie in het buitenland, ziekteverzekering die leidt tot misbruiken in België,...) alsook de ongelijkheid die de omschreven groep hollanders verwerft in nadeel van de autochtonen.

Iedereen gelijk voor de wet, voor iedereen die hier woont, Belg, Hollander, Europeaan of anderen!
Ten eerste zijn het voor het overgrote deel geen Hollanders, maar Brabanders en Limburgers die in de Vlaamse grensstreek komen wonen, ten tweede bestaat er geen Hollandse staat maar alleen twee Hollandse provincies, ten derde is het aan de Belgische en Vlaamse wetgeving te danken dat het überhaupt mogelijk is voor Nederlanders om een bouwkavel te kopen, ten vierde is het ook nog eens aan de mazen in de Belgische wetgeving te danken dat er financiële voordelen aan zijn voor Nederlanders om net over de grens te gaan wonen, ten vijfde zie ik niet in waarom iemand die afkomstig is uit het gebied aan de ene kant van de grens en gaat wonen in het gebied net aan de andere kant van de grens beschouwd wordt als een vreemdeling terwijl een West-Vlaming die in Limburg komt wonen niet eens zou worden opgemerkt - een rare mentaliteit als je het mij vraagt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 22:25   #58
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ja skill,en dan maar afgeven op de blokkers!
Niet zo netjes van u!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 22:28   #59
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Nederlanders zijn volksgenoten
Het schijnt, dat ze in het weekend tegen de kathedraal in Antwerpen komen pissen
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 11:11   #60
headinajar
Banneling

Standaard

De enige Nederlanders die mij al eens op mijn zenuwen werken, zijn degenen die in de Metropolis hun GSM-muziekjes moeten demonstreren in het midden van de film, hun pop-corn in mijn nek gieten, hun halve liter cola's (die ze maar voor een 5de opdrinken) op de grond kappen en de zaal volsmossen met hun nacho's met walgelijke vettige saus die mij meer doet denken aan iets dat reeds half langs iemands spijsverteringsstelsel gepasseerd is...

Mensen die al eens in de Metropolis komen, weten waarschijnlijk wel waarover ik spreek.

Laatst gewijzigd door headinajar : 28 oktober 2004 om 11:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be