Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2004, 10:10   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
In de eerste plaats ben ik Belg, en daar ben ik fier op.

In de tweede plaats ben ik Vlaming, maar ik kan er helaas niet fier meer op zijn. Het wordt geacossieerd met racisme, extremisme, bekrompenheid... Bovendien vereert een groot deel van de vlaams-nationalisten nazi-collaborateurs. Met hen wil ik zeker niets te maken hebben. En het zijn net zij die ons een Vlaamse identiteit willen opdringen. Het zijn zij die de Vlaamse symbolen besmeurd hebben. Daar neem ik dus afstand van.
Wordt Franstalig!!!

Laatst gewijzigd door Everytime : 20 oktober 2004 om 10:11.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2004, 10:46   #42
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
dat is juist, laat u niet vangen door geruchten en informeer u grondig vooraleer te verhuizen naar wallonie.
Ten eerste de grond in vlaanderen is vergeleken met de buurlanden Nederland,Luxemburg,Frankrijk Engeland en Duitsland werkelijk niet duur integendeel het is een koopje.
Ten tweede laat U niet vangen aan de op het eerste zicht goedkopere aanbiedingen uit wallonie want al is de aankoopprijs lager, de lasten en kosten zijn veel hoger, registratie tot 12,5%, gemeentebelastingen veel hoger tot 9% en meer voor een doorsnede gemeeente, Sinterklaas er niet geweest dus volle bak televisietaks,radiotaks (kijk en luistergeld) GEEN mogelijkheid voor een zorgverzekering en in de hospitalen slechts een matige behandeling wegens geen geld.Het leven is er veel duurder als in vlaanderen!!!
Goed idee, franstalig worden maar wel in vlaanderen blijven wonen want wallonie is veel te duur!!!
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2004, 21:46   #43
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb die tekst al gelezen, en daarom heb ik die sig geplaatst.

Je kan je natuurlijk afvragen waarom iemand als Dillen een tiental jaren na de oorlog zijn arm nog durft strekken. De processen waren (bijna) achter de rug, en de gruwelijke details van het nazi-regime waren gekend.

Dit is maw geen rebelse, geen Romeinse, maar een nazi-groet. Heil Hitler! Heil Dillen! Heil Vlaams Blok!
Omdat heel eenvoudig, al die "grote" verontwaardiging over het Nazi-regime en de hele holocaust-cultus er eigenlijk pas veel later zijn gekomen. Lees er het boek van N Finkelstein "de Holocaust-industrie ) maar eens op na.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2004, 21:49   #44
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Maar de kern van dit topic was dat je NOOIT hoort van Vlamingen die het franstalige karakter van Wallonië betwisten. Vlamingen passen zich aan, En vragen geen "faciliteiten".
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Oud 20 oktober 2004, 22:31   #45
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Omdat heel eenvoudig, al die "grote" verontwaardiging over het Nazi-regime en de hele holocaust-cultus er eigenlijk pas veel later zijn gekomen. Lees er het boek van N Finkelstein "de Holocaust-industrie ) maar eens op na.
Waarschijnlijk ontkent Dillen die Holocaust. Zo heeft hij een revisionistisch pamflet vertaald en verspreid in België. "Nuremberg ou la terre promise", zegt u niets wss? Het straffe van al was dat hij dat in '51 deed, voor die "rebelse" groet dus.

Maar nee, natuurlijk is Dillen, de Vlaams Blok voorzitter voor het leven, geen nazi. Waar zou ik dat toch vandaan halen.

Laatst gewijzigd door Yann : 20 oktober 2004 om 22:35.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 11:12   #46
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Wordt Franstalig!!!
Lijkt mij ook logisch. Volgens mij, is hij dat trouwens.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 18:53   #47
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk ontkent Dillen die Holocaust. Zo heeft hij een revisionistisch pamflet vertaald en verspreid in België. "Nuremberg ou la terre promise", zegt u niets wss? Het straffe van al was dat hij dat in '51 deed, voor die "rebelse" groet dus.

Maar nee, natuurlijk is Dillen, de Vlaams Blok voorzitter voor het leven, geen nazi. Waar zou ik dat toch vandaan halen.
Dit is geen antwoord op mijn stelling.
Oud 21 oktober 2004, 18:56   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik was laastst op een bijeenkomst van franstalige en nederlandstalige studenten, in het begin werd er door beide taalgroepen frans gesproken. op een gegeven moment kwam er van iemand de vraag waarom iedereen eigenlijk frans moest spreken, waarom konden de franstaligen eens niet nederlands spreken? het antwoord was inderdaad wat u zegt, de franstalige studenten zeiden dat voor hen het nederlands niet belangrijk was en dat ze zich meer toespitsten op het engels. vanuit de nederlandse taalgroep kwam dan de ideale oplossing : we zullen deze discussie dan verderzetten in het engels..... de gevolgen lieten zich al raden.... er was geen enkele franstalige student bij die ook maar 5 woorden engels aan mekaar kon hangen....

verschiet ik niet van
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 19:50   #49
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Lijkt mij ook logisch. Volgens mij, is hij dat trouwens.
Ik ben int Vlaams opgevoed. Nog vooroordelen?
Oud 21 oktober 2004, 19:51   #50
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Dit is geen antwoord op mijn stelling.
Welke stelling?
Oud 23 oktober 2004, 11:34   #51
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik ben int Vlaams opgevoed. Nog vooroordelen?
Oost- of West-Vlaams?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 11:37   #52
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Oost- of West-Vlaams?
Volgens mij is hij Oost- nog West-Vlaams opgevoed. Hij is nl. helemaal niet opgevoed.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 23 oktober 2004 om 11:37.
Oud 23 oktober 2004, 11:54   #53
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Wordt Franstalig!!!
NEEN... noch vlaming noch waal noch een nieuw soort belg....
wel burger van Europa...
Oud 23 oktober 2004, 12:03   #54
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
NEEN... noch vlaming noch waal noch een nieuw soort belg....
wel burger van Europa...
Ik ben bang dat Europa een hersenschim is.
Oud 23 oktober 2004, 15:00   #55
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben bang dat Europa een hersenschim is.
is in wording, mijn waarde...
dat vraagt een paar generaties...
en liever dat dan het wangedrocht België te vervangen door een lilliput-wangedrochtje Vlaanderen of het op te splitsen in verschillende kleine wangedrochtjes....
"und trotzdem... vorwärts... und nicht zurück..."
Oud 23 oktober 2004, 15:57   #56
Wilhelmus
Burger

Wilhelmus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...of het op te splitsen in verschillende kleine wangedrochtjes....

Zoals het Euregiootje Maas - Rijn?
Wilhelmus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 18:14   #57
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is nog maar de vraag wat ervan wordt.
Oud 23 oktober 2004, 20:55   #58
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nog maar de vraag wat ervan wordt.
niets.

Van zodra Turkije toetreedt tot de EU is het totaal verknoeid. En we weten nu al met zekerheid dat dit zal gebeuren.
Ik pleit voor de oprichting van een W.E.U. (West-Europese Unie).
Oud 23 oktober 2004, 21:51   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
niets.

Van zodra Turkije toetreedt tot de EU is het totaal verknoeid. En we weten nu al met zekerheid dat dit zal gebeuren.
Ik pleit voor de oprichting van een W.E.U. (West-Europese Unie).
Ge gaat nen andere naam moeten kiezen want de WEU bestaat al. (ok, ge hoort er niet veel van, maar d'r zijn er toch een aantal die er een mooie bijverdienste aan overhouden.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2004, 10:38   #60
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
en liever dat dan het wangedrocht België te vervangen door een lilliput-wangedrochtje Vlaanderen of het op te splitsen in verschillende kleine wangedrochtjes....
"und trotzdem... vorwärts... und nicht zurück..."
Het probleem is dat men bij de EU niet door heeft dat de meerderheid van de Europeanen niet zo enthousiast is over de EU. Basisdingen als open grenzen en een eenheidsmunt (alhoewel achteraf slecht voorbereid en oorzaak van prijsstijging) zijn natuurlijk wel handig, maar het afdragen van steeds meer soevereiniteit ziet de meerderheid echt niet zitten. In België misschien wel, maar in andere landen zeker niet.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be