Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2015, 21:36   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Het spijt me, maar ik zie echt niet in waar het FN een doorgedreven autonomie voor regio's in de weg staat.

"Marine Le Pen, voorzitster van de extreemrechtse Franse partij Front National, heeft vandaag bij een bezoek aan Rusland haar steun uitgedrukt voor het idee om Oekraïne te federaliseren. Dat plan stelden de Russen een tijdje geleden al voor, tot ongenoegen van de nieuwe machthebbers in Kiev. "

http://www.hln.be/hln/nl/18262/Onrus...Oekraine.dhtml

Et alors?
Ze kunnen het gewoonweg niet verkroppen dat alle rechtse, sorry, echt rechtse, politici over de landsgrenzen heen, beginnen samen te werken. Wel toevallig dat er daar geen NVA mandatarissen bij te bespeuren zijn. Ja,... schijnrechts zal niet volstaan en niet rechts genoeg zijn om daar bij te horen waarschijnlijk.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ang-voor.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...National.dhtml

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2015 om 21:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 21:43   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
meer dan kantje boord : het blok haalde laatst 6% en de Belgisch vlaemsch nazionaaltjes 33% van de stemmen in vlaanderen. Gesteld dat alle brave huisvaders die vroeger voor het blok stemden en nu voor de nazionaaltjes; terug zouden keren naar de warme dampende bruine stal dan nog halen onze Belgische nazionaaltjes 15%. Overigens is het utopisch dat het blok van 6 naar 24% zou gaan en vergat u die mooie uitvinding van jozz geyzzels : het cordon ..
De muur van Berlijn die ging ook nooit vallen. En ja, er zijn vele jaren aan vooraf gegaan maar toch ligt hij er.
Oud 17 september 2015, 21:52   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Weet jij wel wat er van Joegoslavië overblijft? Wat heeft dat met federalisme te maken? Toch beter opletten in de les bij Phillippe, hoor.
En weet je wat er van België zal overblijven?

Een Vlaanderen en een Wallonië. En Brussel, wat toch al lang niet meer Vlaams noch Franstalig is, krijgen ze, wat mij betreft cadeau samen met die pipo van Laken en heel dat giftige koninklijke schenking. Hoe rapper we dat kwijt zijn, zoveel te beter.

Ik hoop alleen maar dat ze dan niet de fout gaan maken van aan te sluiten bij Nederland, want in dat geval ben ik gegarandeerd de eerste die hier in Vlaanderen zijn biezen zal pakken.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2015 om 21:55.
Oud 17 september 2015, 22:42   #44
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En weet je wat er van België zal overblijven?

Een Vlaanderen en een Wallonië. En Brussel, wat toch al lang niet meer Vlaams noch Franstalig is, krijgen ze, wat mij betreft cadeau samen met die pipo van Laken en heel dat giftige koninklijke schenking. Hoe rapper we dat kwijt zijn, zoveel te beter.

Ik hoop alleen maar dat ze dan niet de fout gaan maken van aan te sluiten bij Nederland, want in dat geval ben ik gegarandeerd de eerste die hier in Vlaanderen zijn biezen zal pakken.
De autochtone Nederlander, wat zeg ik, de onvervalste, reinrassige Nederlander is de kwaadste nog niet. In de ongekende uithoeken van Nederland zijn de mensen zelfs ronduit zeer aangenaam en zachtaardig. Het is natuurlijk het hoorndolle plebs doordrongen van zelfhaat en de gehaaide politieke kaste van omhooggewaaide opportunisten die Nederland in een mum van tijd van een uitermate open en vrije maatschappij omtoverden tot een politiek-correcte, cultuurmarxistische, omgekeerde hel.

Het water is heel erg diep geworden tussen ons en dat zal zeker zo verder blijven evolueren, al denk ik dat wanneer er een stevige rechtse wind door Europa waait de toenadering tussen elke Europese etnie er zéér sterk op zal vooruitgaan.

Dat is namelijk de grootste angst van Ziomerika en hun Europionnen: een authentiek, blank en krachtdadig Europa waar rust, rede en vrede heerst gefundeerd op wederzijds respect, congruente waarden, normen en afkomst. Het is zo voor de hand liggend allemaal ... en toch wringt men ons in bochten die zo tegennatuurlijk zijn dat iedereen er compleet aan kapotgaat.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 22:52   #45
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik merk het. Jij bent een echt hedendaagse belgicist, voorstander van het huidig Belgisch federalisme. Zeker dat je niet in de CD&V of de O-VLD thuishoort? Of ben je enkel VB'er uit xenofobie?
Het huidig Belgisch federalisme is schijnfederalisme, meer zelfs: het is dankzij de N-VA haar moedwillig slechte keuzes dat de Vlaamse verworvenheden 30 jaar terug de tijd in zijn gekatapulteerd met maatregelen die de boel nog complexer en meer onontwarbaar hebben gemaakt. BHV was hét kerndossier evenals de responsabilisering van de Gewesten. Daar hebben ze meegetimmerd aan een non-oplossing en heel het momentum van het Vlaamse ongenoegen consequent de das omgedaan om zo snel mogelijk tot de postjespakkerij over te gaan.

Nu zitten we ermee ... En weet je wat? Dan vind ik de oplossing van een zuiver federalisme veel aantrekkelijker dan de plastieken wortel van de onafhankelijkheid die niet aan een stok hangt maar aan een vislijn bij de N-VA.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 23:19   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De autochtone Nederlander, wat zeg ik, de onvervalste, reinrassige Nederlander is de kwaadste nog niet. In de ongekende uithoeken van Nederland zijn de mensen zelfs ronduit zeer aangenaam en zachtaardig. Het is natuurlijk het hoorndolle plebs doordrongen van zelfhaat en de gehaaide politieke kaste van omhooggewaaide opportunisten die Nederland in een mum van tijd van een uitermate open en vrije maatschappij omtoverden tot een politiek-correcte, cultuurmarxistische, omgekeerde hel.

Het water is heel erg diep geworden tussen ons en dat zal zeker zo verder blijven evolueren, al denk ik dat wanneer er een stevige rechtse wind door Europa waait de toenadering tussen elke Europese etnie er zéér sterk op zal vooruitgaan.

Dat is namelijk de grootste angst van Ziomerika en hun Europionnen: een authentiek, blank en krachtdadig Europa waar rust, rede en vrede heerst gefundeerd op wederzijds respect, congruente waarden, normen en afkomst. Het is zo voor de hand liggend allemaal ... en toch wringt men ons in bochten die zo tegennatuurlijk zijn dat iedereen er compleet aan kapotgaat.
Ik heb het niet over de doorsnee Nederlander. Mijn eigen grootmoeder was Nederlandse en ik heb nog heel wat familie in Nederland zitten. Ik heb het over de instelling Nederland als ik het zo mag uitdrukken.

Iedere Nederlander met verstand in zijn kop gaat er lopen. Kapelle,Kalmthout, Brasschaat en konsoorten krioelen al van de Nederlanders die Nederland voor bekeken houden. En aan de kant van Limburg is het niet anders.

Al wie daar werkt voor de kost betaalt zich blauw. Een huis kopen ze daar niet, ze laten het door de bank kopen, doen zelf het onderhoud en lossen geen kapitaal af maar betalen alleen de intresten. Waarom zouden ze? Wanneer ze kapitaal aflossen kost de woning natuurlijk veel meer en bouwen ze vermogen op waarop ze dan nogmaals zwaar belast worden.

Successie rechten van ouder op kind bedraagt daar 33%, bij ons iets van een 13%.

Een cursus volgen kost je al snel meer dan 1000 euro en 500 euro rijtaks per kwartaal is geen uitzondering.

Alleen zij die daar zitten voor hun hand open te houden, die zijn daar goed af.

Ik ben een groot voorstander van een splitsing van België maar als dat moet betekenen dat Vlaanderen zich zou aansluiten bij Nederland, laat dan België wat mij betreft maar bestaan, dan liever nog samen met de Walen.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2015 om 23:22.
Oud 17 september 2015, 23:26   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het huidig Belgisch federalisme is schijnfederalisme, meer zelfs: het is dankzij de N-VA haar moedwillig slechte keuzes dat de Vlaamse verworvenheden 30 jaar terug de tijd in zijn gekatapulteerd met maatregelen die de boel nog complexer en meer onontwarbaar hebben gemaakt. BHV was hét kerndossier evenals de responsabilisering van de Gewesten. Daar hebben ze meegetimmerd aan een non-oplossing en heel het momentum van het Vlaamse ongenoegen consequent de das omgedaan om zo snel mogelijk tot de postjespakkerij over te gaan.

Nu zitten we ermee ... En weet je wat? Dan vind ik de oplossing van een zuiver federalisme veel aantrekkelijker dan de plastieken wortel van de onafhankelijkheid die niet aan een stok hangt maar aan een vislijn bij de N-VA.
Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen zeggen.
Oud 17 september 2015, 23:29   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ponti Pickles Bekijk bericht
Laa ons dan maar op een aansluiting bij Vlaanderen. Je vertrek zou een godsgeschenk zijn.
Ga jij je pamper maar verversen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=48

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2015 om 23:30.
Oud 18 september 2015, 00:23   #49
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

En datzelfde federalisme vind jij in Frankrijk wel OK omdat je denkt dat MLP het zou tolereren. Vergeet het. Le Pens nationalisme is van het chauvinistische dat er bestaat. Een VB'er die dat federalisme propageert, is een farce.
Ik denk dat jij toch eens de geschiedenis van BHV moet bestuderen. Dan schrijf je misschien wat minder 'dommigheden' erover.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 18 september 2015 om 00:27.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 00:33   #50
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb het niet over de doorsnee Nederlander. Mijn eigen grootmoeder was Nederlandse en ik heb nog heel wat familie in Nederland zitten. Ik heb het over de instelling Nederland als ik het zo mag uitdrukken.

Iedere Nederlander met verstand in zijn kop gaat er lopen. Kapelle,Kalmthout, Brasschaat en konsoorten krioelen al van de Nederlanders die Nederland voor bekeken houden. En aan de kant van Limburg is het niet anders.

Al wie daar werkt voor de kost betaalt zich blauw. Een huis kopen ze daar niet, ze laten het door de bank kopen, doen zelf het onderhoud en lossen geen kapitaal af maar betalen alleen de intresten. Waarom zouden ze? Wanneer ze kapitaal aflossen kost de woning natuurlijk veel meer en bouwen ze vermogen op waarop ze dan nogmaals zwaar belast worden.

Successie rechten van ouder op kind bedraagt daar 33%, bij ons iets van een 13%.

Een cursus volgen kost je al snel meer dan 1000 euro en 500 euro rijtaks per kwartaal is geen uitzondering.

Alleen zij die daar zitten voor hun hand open te houden, die zijn daar goed af.

Ik ben een groot voorstander van een splitsing van België maar als dat moet betekenen dat Vlaanderen zich zou aansluiten bij Nederland, laat dan België wat mij betreft maar bestaan, dan liever nog samen met de Walen.
Leuk die VB'ers met een 'Belgisch gevoel' onder de schors. De Philippe en den Gerolf zullen echt opkijken van zulke aanhangers. De Panda lacht zich ook krom. Of hij sluit jullie misschien nog in zijn belgicistische armen?
En het zijn die VB'ers die mij de Vlaams-nationalistische les denken te moeten komen spellen? Een echte billenkletser.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 18 september 2015 om 00:35.
Oud 18 september 2015, 04:37   #51
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

NVA een veeg uit de pan? Niks nieuws onder de zon.NVA krijgt langs alle kanten vegen uit de pan.
Een veeg meer of minder maakt niks meer uit.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 04:40   #52
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Vlaams Belang mag geen flyers uitdelen van NVA te Lier. Bron.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 08:25   #53
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Vlaams Belang mag geen flyers uitdelen van NVA te Lier. Bron.
Kun je het nog sectairder maken? N-VA heeft daar niets mee te maken: het advies van de Economische Raad is door het stadsbestuur, niet de N-VA dus, gevolgd.
Oud 18 september 2015, 08:31   #54
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat mag misschien wel het geval zijn, maar het FN heeft GDF-Suez en BNP hier niet heen gestuurd. Dat waren de "gematigden" �* la jewboy Sarkozy van een donkerblauw partijtje dat zéér veel weg heeft van de N-VA qua gebakken lucht en opgezwollen inhoud.

Het FN zou zich nooit inlaten met het couilloneren van buurlanden, laat staan aan oorlogen meedoen waarvan het weet dat ze onrechtvaardig en suïcidaal zijn.
Het FN zou in de eerte linies staan om de Franse grandeur over heel Europa uit te dragen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 10:32   #55
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
de verdeeldheid van rechts...de sossen smullen ervan....
Dat is maar schone schijn. In feite zijn ze hun verkeerde beslissing met de MR overal in Wallonië te negeren nog altijd aan het verteren.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 10:34   #56
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het koketteren van het VB met het FN is niet te begrijpen.
Het ultranationalisme van het FN staat compleet in tegenstelling met het Vlaams onafhankelijkheidsstreven.
Je begrijpt er niets van Anselmo.
Oud 18 september 2015, 10:34   #57
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De correcte vorm is 'Geweerkolf Ananas.'
leg eens uit?
Oud 18 september 2015, 10:36   #58
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Als een phoenix verrijst het Vlaams Belang.De tijden dat we 24% haalden zullen weldra bij de magere jaren gerekend worden.
Hopelijk krijg je gelijk. Ik zou al blij zijn moest het VB bij de volgende federale verkiezingen al meer stemmen behalen dan SPa en Groen.
Oud 18 september 2015, 10:41   #59
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Als dat een veeg uit de pan krijgen is... het is zoals Mia Brans ooit tegen Jean Marie Le Pen zei: "als volksnationalist in Frankrijk zou ik tegen u zijn".
Als Bretoen zou ik ook tegen het FN zijn.

Maar je vergeet dat de beweging voor een Europa van Naties en Vrijheid veel meer is dan volksnationalisme.
Oud 18 september 2015, 10:47   #60
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Weet jij wel wat er van Joegoslavië overblijft? Wat heeft dat met federalisme te maken? Toch beter opletten in de les bij Phillippe, hoor.
Inderdaad en daarom was het federalisme en nu het confederalisme ook te schuwen. Enkel de republiek Vlaanderen blijft de oplossing.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be