![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat dat zou moeten he. Het idee van die wet is dat toen Picasso een beginner was, hij misschien een paar doeken voor 500 BF zou verkocht hebben om zich een nieuw stel penselen te kopen, en dat toen datzelfde werk verkocht werd voor 20 miljoen, het toch vloeken zou zijn dat 'em zo stom geweest is.
Maar aan de andere kant, als Pocissa mij een doek zou verkopen voor 20 miljoen, en nadien moet ik het van de hand doen voor 500 BF, dan zou je denken dat hij mij goed liggen had als schilder, en dat zijne rommel niet veel waard is op de kunstmarkt. Dan vind ik ook dat hij mij een stukje zou mogen terugbetalen van die 20 miljoen waarmee hij mij in 't zak heeft gezet. Want ik kan hem niet in 't zak zetten, maar hij wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- Geen flauw idee waarom je die vraag tot mij richt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
net zoals het internet vroeger was euhm, jij opende toch dit draadje over de markt, niet ? Laatst gewijzigd door Anna List : 12 oktober 2015 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is een ganse discussie over, bijvoorbeeld bij overlijden van de eigenaar van e-dinges. Uw i-tunes muziek zijn uw kinderen in elk geval (officieel) al kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog iets verder jengelen met dat soort verhaaltjes en Touch gaat uit frustratie ... Stalinist worden. Laatst gewijzigd door Touch me Baby : 12 oktober 2015 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar echt, vanaf t moment dat iemand me een bevredigende verklaring geeft waarom een muzikant vergoed moet worden elke keer zijn muziek gespeeld wordt, en de schrijnwerker niet , elke keer de door hem getimmerde deur gebruikt wordt, vanaf d�*t moment koop ik mijn muziek legaal, beloofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik begrijp dat jij mij t verschil tussen bvb een violist (ja, zelfs uitvoerder) en een loodgieter hier ook niet gaat kunnen uitleggen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wanneer pakweg een dichter dus een bundel uitgeeft, en die, laat ons een succesvol kunstenaar in Vlaanderen nemen bij wijze van voorbeeld, op pakweg 40 exemplaren verkoopt ... mag die creperen, terwijl wanneer dat boekje/ gedicht na zijn boek bestseller zou worden in vertaling ... hij of zijn erfgenaam ... niks krijgt... vanwaar die verschillen in behandeling v kunstenaars ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Cultuur is in 1.001 vormen de facto gesubsidieerd. Van de gazet tot de opera, en van de bibliotheek tot de bobslee. Het soort theorie waar jij mee aandraaft, heeft geen enkel problem solving nut, want completely out of touch met de reële gang van zaken. En in zoverre voor bepaalde sectoren toch min of meer vrije markten bestaan, ik ken er weinig die moreel zuiver zijn. Kartelvorming, zelf meegemaakt, zelfs in een onnozele markt als maxisingles voor discotheken. Of Jan Hoet toestanden, waar pausen beslissen welke Johan Bollen op de markt mag en welke niet. Om nog maar te zwijgen over de Parmalats, de Emrons, de Dexias en de Volkswagens. En dan komt de liberale sprookjesverteller mij verwijten dat ik een utopist ben. Laatst gewijzigd door Touch me Baby : 12 oktober 2015 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) het hem lief vragen, en hopen dat hij/zij U graag ziet en het voor U gaat doen - variant hierop: hopen dat hij/zij U zo graag ziet, en U zo goed kent, dat ge het hem zelfs niet eens moet vragen: VRIJGEVIGHEID VAN DE ANDERE. 2) hem motiveren om het voor U te doen, door hem een tegenprestatie te beloven waar HIJ goesting op heeft, en die gij hem kunt ontzeggen. VRIJE RUIL, hierover hadden we het. 3) Uw laatste optie: de zweep (of het geweer) boven halen, en hem dwingen om voor U te doen wat gij wilt hebben. (probleem is dat hij dat misschien beter kan dan gij: het geweer boven halen). STALINIST, hiertoe gaat gij over. Door de geschiedenis heen, de standaard manier van interactie tussen mensen. Als ik dus niet kan hopen op uw vrijgevigheid, en we willen niet dat sommigen hun geweer boven halen om anderen tot hun slaaf te dwingen, dan is het enige wat er overblijft, de wederzijds aangegane vrijwillige ruil. Maar als de basis van "iets van een ander bekomen dat hij niet vanzelf vrij wil geven" erin bestaat een vrijwillige ruil met die andere aan te gaan, dan is het enige dat gij kunt hopen, dat die andere gefrustreerd is ZONDER wat hij kan bekomen door wat gij wilt bieden, en dat die frustratie groot genoeg is om hem te overhalen, toch maar te doen, wat hij niet uit vrije beweging wilde doen. Vrij ruilen is dus gebaseerd op de frustratie van anderen, zodat gij de mogelijkheid hebt die te verlichten, en in ruil daarvoor van die andere te bekomen wat hij eerst niet zomaar wilde doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 oktober 2015 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in de grond heb ik er geen moeite mee. Dat is een beetje zoals iemand tot het eten van boomschors veroordelen, gewoon doordat iedereen, maar dan ook iedereen, beslist van met die persoon geen zaken meer te doen. Daar heb ik ook geen moeite mee, in tegendeel. Het soort justitie dat op die manier kan bekomen worden, is volledig gebaseerd op de vrijheid van handelen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 oktober 2015 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'beeldense' kunstenaar levert per worp slechts 1 exemplaar af (alhoewel dat begint te veranderen en ze momenteel ook met zeefdrukken en 'originele' kopiën beginnen te werken). Dus daar heeft dat 'volgrecht' wel nut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |