![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() Neen, u denkt niet na. Dat is nu net het probleem. En daarnaast hoort grootheidswaanzin blijkbaar ook bij uw problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat die ijking van die grafieken op niks trekt kan ik niet aan doen. En bedankt trouwens voor die grafiek. Het ziet er goed uit. Ik heb ze samengevoegd: ![]() zoals je kunt zien is het EERST DE TEMPERATUUR DIE VERANDERT EN PAS LATER DE CO2 CONCENTRATIE!! Trouwens: op die afbeelding van wikipedia zie je DUIDELIJKE MANIPULATIE. De grafiek van co2 is verschoven tov de bovenste grafiek van temperatuur.. Zie je het? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Frank51 : 18 oktober 2015 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben 99% zeker dat de Aarde uitzet en dat de Aarde hol is, dit na jarenlang denken. Grootheidswaanzin? Nee, ik ben een nul, een niemand, ik wil zelfs anoniem blijven. Je mag godverdomme blij zijn dat ik dat deel met jou ![]() Laatst gewijzigd door Frank51 : 18 oktober 2015 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Fijn dat u dat opmerkt overigens, het valt namelijk in uw nadeel. Indien men de grafieken op elkaar legt zonder correctie, zal de CO2 stijging later zijn afgebeeld dan ze in werkelijkheid is. Door de door uw vermelde correctie uit te voeren, worden de CO2 stijgingen naar voor geschoven in de tijd. Dan over de grafiek die u genereerde. Ik zie nergens bewijs dat CO2 pas na temperatuursstijging komt. Ik zie de lijnen altijd samen lopen. Daarnaast kan over wat nu exact eerst kwam op zo'n grafiek moeilijk een oordeel geveld worden gezien de lijnen samenlopen: de tijdsschaal is te groot. EDIT: De aarde is hol??? Ik begin me af te vragen of u wel basisonderwijs succesvol hebt afgelegd. Laatst gewijzigd door GuidoMK : 18 oktober 2015 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moment, ik maak de grafiek vectorieel Laatst gewijzigd door Frank51 : 18 oktober 2015 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Inzoomen vertekent gegevens als de tijdschaal zo groot is. U weet niet hoe de gegevens zijn gecollecteerd, op basis van welke tijdsintervallen de trendlijnen zijn getrokken etc. Wat u nu gaat doen is een grote statistische fout en heeft geen enkele waarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat maakt toch niet uit? De horizontale as is dezelfde!!! Misschien moet je dit eens lezen: http://wattsupwiththat.com/2012/07/2...years-at-most/ Als iemand anders het zegt ga je het misschien wel geloven Als je begint te zagen dat het een conspiracysite is, open volgend document: http://www.clim-past.net/8/1213/2012/cp-8-1213-2012.pdf het is de BRON Laatst gewijzigd door Frank51 : 18 oktober 2015 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het begin toen ik over de holle aarde theorie hoorde, moest ik ook lachen hoor. Maar hoe meer je de theorie uitspit, hoe realistischer die wordt. Zelfs channelings beweren net hetzelfde. Hoe wetenschap en spiritualiteit elkaar ontmoeten. Vreemd hé. Toch wantrouw ik esoterie nog steeds omdat ik er te weinig van ken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verdere ontkrachting van uw argument kan u hier vinden: https://www.skepticalscience.com/co2...termediate.htm (Ja ja, het is weer diezelfde site waarop een ontkrachting van uw argument te vinden is. Gaat u nog origineel worden in het vinden van argumenten tegen klimaatverandering of moet ik u steeds doorverwijzen naar dezelfde site?) EDIT: Over dat inzoomen op de grafiek kunt u misschien zelf wat lesjes statistiek nemen. Elke meting is gepaard met een foutenmarge. Als u op zo'n grote schaal begint in te zoomen om een verschil in de grafieken te kunnen ontdekken, zal u er hoogstwaarschijnlijk wel een vinden zowel in mijn als in uw voordeel. Maar hieruit conclusies trekken is fout gezien de foutenmarge beide grafieken overlappen en er geen statistische significantie kan weerhouden worden. Laatst gewijzigd door GuidoMK : 18 oktober 2015 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan niet ontkennen dat het klimaat aan het veranderen is. Het orkaan seizoen heeft Suriname -waar ik woon-sinds 2 jaar bereikt. Gevolg, daken waaien weg, idem antennemasten, reclame borden en ontwortelde bomen. Beaufort in deze mate is niet eerder gebeurd -sedert kolonisten-. Ook elders in de wereld zijn stormen heviger...
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 oktober 2015 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, weet je hoeveel % co2 in de lucht zit? En zo ja, hoeveel daarvan zijn man-made, tip: ![]() Maar uiteraard zal jij weer andere grafieken hebben, waarschijnlijk op die skeptische website die strookt met uw wereldbeeld.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar om nu te zeggen dat de mens oorzaak is van dat veranderende klimaat is wel echt zeer kort door de bocht. Grappige anekdote: er is nog een tijd geweest van paniek toen de ijskappen serieus aangroeiden en toen hadden ze het plan om zwart roet op de ijskap te gooien om te doen smelten In April, 1975 … NEWSWEEK published a small back-page article about a very different kind of disaster. Citing “ominous signs that the earth’s weather patterns have begun to change dramatically,” the magazine warned of an impending “drastic decline in food production.” Political disruptions stemming from food shortages could affect “just about every nation on earth.” Scientists urged governments to consider emergency action to head off the terrible threat of . . . well, if you had been following the climate-change debates at the time, you’d have known that the threat was: global cooling… Citizens can judge for themselves what constitutes a prudent response-which, indeed, is what occurred 30 years ago. All in all, it’s probably just as well that society elected not to follow one of the possible solutions mentioned in the NEWSWEEK article: to pour soot over the Arctic ice cap, to help it melt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Je moet niet per jaar bekijken maar per 10 jaar of 100 jaar. In Afrika kijkt men een jaar vooruit, men kapt een bos open, gooit zaadjes in de grond, en volgend seizoen is er oogst.
Laatstgenoede heeft veel weg van die koekdiagram, resp. 3.27% Burning of Fossil Fossils.. ipv x 10 jaar of 100 jaar Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 oktober 2015 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Van schilderijen met schaatsende kinderen en mini ijstijden, wijnbouw in Limburg, zonnevlekken wordt ik niet warm of koud van.
Het is gewoon beter om het Cambrium tijdperk te laten voor wat het is, en dus deze koolwaterstoffen onder grond te laten. Anyway herhaling nog maar een keerrrr; hier in Suriname waaien recentlijk de daken van de huizen af. Openbare werken gaan daarom nieuwe bouwvoorschriften hanteren. Van mijn Filipijnse vrienden begrijp ik dat de orkanen veelvuldiger en extremer zijn dan het verleden. En zo kan ik wel verder gaan.. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 oktober 2015 om 01:56. |
![]() |
![]() |