![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zolang ze geen fortuinen vragen en de kans dat ik verkeerd wordt bekeken klein is zie ik niks verkeerd in het geven van wat kleingeld aan bedelaars die je vandaag zowat overal tegenkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die het beste kunnen omgaan met het winnen van een groot lot zijn degenen die nooit op de lotto spelen.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 november 2015 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In plaats van kleingeld te geven aan bedelaars kan je beter als vrijwilliger gaan werken om ze te helpen. Je kan die organisaties dan steunen. Bedelaars zijn een bedreiging voor de lokale economie en dragen bij tot de verloedering van wijken. Het begint met één bedelaar. Die krijgt regelmatig wat kleingeld en komt dus regelmatig terug. Dan komt er een junkie, dan een drugdealer, dan de afpersers, de krakers en tenslotte durft zelfs de politie de wijk niet meer in.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Speculatie is het afgeven van marktwaarde (geld zeg maar) NU, om een kansverdeling van marktwaarde in de toekomst te bekomen die hopelijk hoger ligt. In elke speculatieve belegging heb je normaal een risico-winst relatie, en het is de job van een financier om zich ergens op die optimale curve te plaatsen. Er zijn twee aspecten aan de kansverdeling van uw "return in de toekomst". De ene is de GEMIDDELD VERWACHTE return, en de andere is de VOLATILITEIT. Als ik nu 10 Euro inzet, om morgen met een kans van 50% niks te hebben, en met een kans van 50% 40 Euro te hebben, dan is mijn VERWACHTE return 20 Euro (50% x 0 + 50% x 40). Ik heb dus een verwachte winst van 100%, ik verdubbel mijn inzet gemiddeld gezien. Maar aan de andere kant heb ik een grote volatiliteit: die is van de orde van 20 Euro. Het is de statistische mogelijke fluctuatie. Hoe groter de volatiliteit, hoe groter het risico. Hoe groter de kans dat ik een verlies zal boeken. En een ijzersterke wet in beleggen is, dat hoe hoger het risico, hoe hoger de verwachte winst moet zijn. Als ik 50% kans heb om mijn inzet kwijt te zijn, dan moet ik GEMIDDELD willen mijn inzet verdubbelen. Als ik 10 Euro inzet bij een ander, en 50% kans heb om morgen 9 Euro, en 50% kans om morgen 13 Euro te krijgen, dan is mijn verwachte return 11 Euro. Ik doe gemiddeld dus maar 10% winst. Maar de volatiliteit is ook veel kleiner: die is nu maar 2 Euro. Ik riskeer veel minder. Maar ik ga gemiddeld ook minder verdienen. De twee beleggingsformules zijn goed. Een is een laag-risico-laag-rendement formule, de andere is een hoog-risico-hoog-rendement formule. Welnu de Lotto is een hoog risico NEGATIEF rendement formule. Want de verwachte opbrengst van een loterij biljet is kleiner dan zijn prijs. Het is met dat verschil dat de Lotto gaat lopen. Als financiele operatie is het dus totaal krankzinnig.
![]() |
![]() |
#47 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
In het verleden was ook een vrijwilligersproject zoals Politics.be een doelwit. Tegenwoordig laten ze ons enigszins met rust. Het financieren van dit soort activiteiten heeft weinig uitstaans met cultuur ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Die 104€ is peanuts. Disposable income.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Het is geen probleem dat we met zoveel arme mensen zitten zolang we ze maar niet zien? Ik moet niks weten van enige omweg. Omkijken naar de mensen die door de maatschappij zijn uitgespuwd en die enkele Euro's toestoppen. Daar hebben ze tenminste iets aan. De meesten onder hen hebben niks anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |