![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 16 november 2015 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zijn serieuze mensen aan het debatteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. is een tegenstrijdigheid wanneer in de titel berbère de wévère voorkomt trekt men een publiek ontrieft van elke sérieux .. hey .. zelfs ik discussieer mee ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag ie iedere dag 5 draden openen over ambtenaren en hun pensioenen, maar in serieuze draden is het echt niet nodig om telkens hetzelfde te herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat dat dikke bull shit is omdat die 600 medewerkers een statutair statuut hebben en niet afgedankt kunnen worden. Momenteel zitten de meesten reeds thuis, BEZOLDIGD! Eens 65 jaar krijgen die ambtenaren een "uitgesteld loon". Waar kun je besparen zonder dat statuut aan te pakken? Is het niet hoog tijd om de ambtenarij op de agenda te zetten? Hun verloning, statuut, abnormaal ziekteverzuim, de "uitgestelde lonen", hun abnormaal betaald verlof, de discriminatie contractuelen-statutairen-andere statuten. Laten wij ook de abnormaal vele bezoldigde politici en hun medewerkers op alle niveau's dus ook intercommunales, parastatalen, obscure vzwjes etc niet vergeten. Is het niet de hoogste tijd om dit waterhoofd aan te pakken? Het overheidsbeslag moet drastisch verlagen. Niet morgen maar nu. Dat zijn grote veranderingen! Tot slot : hoe moet Becaus Jan, reeds gepensioneerde met "uitgesteld loon" en als bijverdienste senator zich nu voelen nu Dewever hem openlijk afvalt? Of is er al een jobke voorzien voor Jan? Aan zijn huidig loon, evident! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Zolang de N-VA blijft roepen dat de Senaat niets doet en de N-VA senatoren hun loon niet integraal terug aan de staatskas storten, heeft hun standpunt geen enkel gezag.
End of discussion.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of dat de parlementairen van de pvda hun wedde, voor het gedeelte dat 2000 euro per maand overschrijdt, terug in de staatskas zouden moeten storten (ik koos voor 2000 euro, maar ik bedoel het bedrag dat vb. de pvda-artsen zichzelf maximaal toekennen ... bla bla ...) De nva-senatoren hebben een opdracht gekregen van de kiezer en van de partij. En een van de onderdelen van die opdracht is om te pogen, via het vinden van een meerderheid, de senaat af te schaffen. Jouw end of discussion ligt hier in mijn vuilbak. Tussen het lege blisterke van mijn blauwe pillekes en de vuile pamper van mijn jongste kleindochter. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA wilde een hele afschaffing van de senaat. Er is ferm op bespaard maar helaas nog veel te weinig. Waarom zouden de N-VA senatoren hun loon terug moeten storten? De meeste onder hen zijn ook parlementair en senator van uit hun gemeenschap. Ik dacht dat de N-VA maar twee gecoöpteerde senatoren heeft (het kunnen er ook 3 zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hmm, met wat slechte wil zou je hier een verdoken legitimering kunnen zien voor de aanslagen van vorige week. IS zou ons tenslotte maar wat graag onderwerpen aan het kalifaat.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 17 november 2015 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn inderdaad ongelofelijk stil. Het lijkt wel alsof iedere aanslag door moslims bij op hun eigenste hoofdkwartier plaatsvind. Ze weten gewoonweg niet hoe ze er op moeten reageren en mochten ze het weten dan zouden ze niet durven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() dobbel
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 17 november 2015 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat met, ik noem maar iemand, een Gerolf Annemans? Die zijn partij is zo anti-Europees als het maar kan. Moet hij zijn riante loon dan ook terugstorten volgens uw dwaze redenering? Hij lacht er eens goed mee terwijl hij zijn buik vol eet in het sterrenrestaurant van het EP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat met de linksen die nu een garantie van 5 jaar willen opleggen aan fabrikanten? Gaan die allen hun huidige toestellen terugbrengen tot het in voege is? ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ah maar wat lezen we nu? Bart De Wever die mijn stelling begint te verdedigen. Ik verkondig hier al jaren het standpunt dat 'nieuwe' grenzen, lees versnippering (van bevoegdheden) enkel gunstig zijn voor mensen die daarvan misbruik maken. Dat een klein land zoals België dat centraal gelegen is in Europa misdaad aantrekt door de versnippering ten gevolge van de gewestvorming. En de moeilijkheden die dat dit meebrengt om een efficiënt gecoördineerd (veiligheids-)beleid te voeren. Nu komt BDW vertellen dat versnippering nefast is. Nu komt BDW pleiten om de federale dienst staatsveiligheid meer geld te geven. Voor BDW en dus ook de NVA was er in het verleden voor elk probleem maar één oplossing: meer Vlaamse onafhankelijkheid. M.a.w. nu verwachte ik dat hij zou pleiten voor een eigen Vlaamse dienst staatsveiligheid..... Niet dus. Zou het verstand dan toch met de jaren komen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Steekt het? Ge hebt blijkbaar geen enkel argumenten om mijn ongelijk aan te tonen. Daarom dat ge mijn geestelijke bekwaamheid in twijfel moet trekken als ultiem argument.
|
![]() |
![]() |