![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen afbreuk gedaan aan de democratie als de minister een benoeming weigert te doen op basis van valabele argumenten en binnen een juiste procedure. Thièry stuurt hier op aan, hij hoopt de RVS te kunnnen overtuigen dat ze bij het weigeren van zijn benoeming nu in januari 2016 geen rekening meer mogen houden met oude feiten uit 2012. Motivatie : nu past hij de taalwetgeving wel correct toe, volgens de recentste rechtspraak. Ik ben erg benieuwd wat het oordeel van de RVS gaat zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() tja, enkel in jullie waandenkbeelden.
Ik heb het zelfs nergens over Thierry gehad, noch over de uitspraak van de Raad van State.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 14 december 2015 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() nogmaals; ik had het niet over een burgemeester.
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() over wat heb jij het dan??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, Thiery was niet eens verantwoordelijk voor het organiseren van de verkiezingen, ik zie niet eens hoe dat een substantieel argument zou zijn, zelfs als het relevant was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het aantal blancostemmen de hoogte ingaat is nogal normaal; degenen die op Pro-link hadden gestemd in 2012 (zo'n 20%) konden dit dit keer niet doen, maar waren wel verplicht om te komen stemmen. Als je alles bij elkaar telt is er tussen 2012 en 2015 geen groot verschil. Grosso modo werden de resultaten van 2012 dus bevestigd in 2015 (met de uitzondering van de zetels van Pro-Link die niet in de running waren).
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het opsturen van de verkiezingsbrieven een bevoegdheid van de gemeenteraad, niet van de burgemeester. En raad eens wie de gemeenteraad in Linkebeer voorzit?
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij is niet gesanctioneerd voor het in de toekomst niet respecteren van de taalwetten, hij is gesanctioneerd voor het in het verleden niet respecteren van de taalwetten, voor het gebruiken van het gemeentelijke blad voor zijn partijreclame, en voor het systematisch toestaan van Frans in de gemeenteraad. Zijn laatste beroep is overigens afgewezen omdat die laatste 2 motieven individueel voldoende waren voor zijn niet-benoeming, en hij die niet heeft betwist. Ik zie dus wel nog een probleem. Ge hebt wel gelijk over de gemeenteraad, meestal is de voorzitter de burgemeester, ik ging daar onterecht van uit. Ik volg enkel de rechtspraak, de poppenkast in Linkebeek boeit me niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk gaat het in Linkebeek om een principekwestie. De Vlamingen stellen zich nu onvergeeflijk op voor een fout van de Franstaligen omdat ze daartoe in staat zijn. Alleen hebben de Franstaligen er wel de verkiezingen gewonnen, een meerderheid en niets belet hen om in de toekomst (weer?) democratisch benoemd te worden.
Momenteel geef ik beide partijen dus gelijk. En ik hoop dat Vlaanderen de democratie in de toekomst ook zal respecteren, ongeacht het verkiezingsresultaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt binnen de modaliteiten van een rechtstaat dat burgemeesters benoemd worden door de uitvoerende macht. Dat niet het prerogatief van rechterlijke macht.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het goed is wanneer er gevolgen zijn voor wangedrag, u niet? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad. dus zoals ik al gezegd heb: de uitvoerende macht, minister Homans, heeft Thièry niet benoemd. Deze had deze beslissing aangevochten bij de Raad van State. Deze heeft geoordeeld dat de minister correct heeft gehandeld.
![]() |
![]() |