Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2016, 07:44   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Mijn zwakte is momenteel koffie.
Ben ik nu 'n junkie?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 08:53   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De partijlijn van N-VA is daarin een enorme 'tweezak'. Legale drugs (alcohol en gepatenteerde medicatie) geen enkel probleem, maar ho maar als je eens een jointje opsteekt.

De moralisten van de N-VA zijn daarin dus totaal niet consequent. Ofwel moeten ze alle roes- en genotsmiddelen bannen en op hun nieuwjaarsreceptie enkel nog kidibull serveren. Ofwel moeten ze wat meer hun mond houden en echt iedereen 'vrij' laten.
Je vergeet daarbij te melden dat politieke partijen hun conservatieve angstige zie vooral oude kiezers moeten paaien.....En in de meeste gevallen staat het nu éénmaal goed luidkeels te roepen dat je tegen drugs bent ....wat dat dan ook moge betekenen.....Vergeet niet dat 90% van de mensen totaal niets afweten van drugs zelfs niet over Alcohol...dit forum is er een mooi bewijs van
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 08:57   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Het is niet omdat iemand succesvol is dat die persoon niet zwak kan zijn. En wat ze zelf ook mogen beweren, dergelijke verslavingen lopen dikwijls slecht af.

Is inderdaad dikwijls zo. Maar slecht aflopen doet het voor iedereen ook voor de steriele geheelonthouders
Oud 6 januari 2016, 09:35   #44
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Wat zijn volgens u dan de criteria van hard drugs ?
ER over overdrijven
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 14:39   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ben ik nu 'n junkie?
Even opgezocht en idd.....je valt onder de categorie koffiejunk

https://nl.wikipedia.org/wiki/Junk
Oud 6 januari 2016, 18:40   #46
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Men kan altijd door middel van onderzoek bewijzen dat iets zus of zo is.

Het is niet omdat iemand succesvol is dat die persoon niet zwak kan zijn. En wat ze zelf ook mogen beweren, dergelijke verslavingen lopen dikwijls slecht af.

Tsja, er zijn inderdaad mensen die altijd 'iets' nodig hebben. Ik zie zoiets als zwakte.
Nieuw wetenschappelijk onderzoek wijst toch uit dat die neiging tot verslaving voor een belangrijk stuk genetisch is bepaald. Net zoals bijvoorbeeld de 'drang naar suïcide'.

Er zijn genoeg mensen met een zwakke (?) persoonlijkheid die toch niet verslaafd zijn, anderzijs zijn er veel extraverte mensen die vol zijn van zichzelf, die toch aan iets verslaafd zijn.

Wel is het zo dat 'sterke' persoonlijkheden hun verslaving vaak jarenlang voor de buitenwereld en hun omgeving verborgen kunnen houden. Qua alcoholmisbruik is het grootste maatschappelijke probleem niet die kleinere groep die letterlijk stomdronken in de goot ligt, wel die relatief grote groep die letterlijk tussen de soep en de patatten een halve liter vodka naar binnen giet.

Verslaving is niet meer of minder dan een ziekte, uiteraard ook wel uitgelokt door enkele externe factoren. Verslaving is gelukkig ook wel behandelbaar en zelfs met een hogere gevoeligheid kan je dat onder controle houden. Bij mensen met een verslavingsgen werken de hersenverbindingen overigens anders.

De nieuwste hersenscans kunnen mentale problemen bij mensen 'fysiek' aantonen. Twintig of dertig jaar geleden kon dit nog niet of nauwelijks.

Zie je iemand die lichamelijk ziek is overigens ook als een 'zwakkeling' ? Iemand met kanker of een beroerte of een aangeboren ziekte ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 18:47   #47
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij fantaseert nogal veel.

En blijf jij maar vooral weg van onze nieuwjaars- en andere recepties.

.
Ik heb echt geen behoefte om op jullie kleinburgerlijke feestjes te komen !

Maar soit, waar ik een probleem mee heb is dat een deel van jullie lokale aanhang met een glaasje te veel op achter het stuur kruipt, met alle gevolgen van dien, en er dan ook nog eens hypocriet over doet.

Maar goed, de N-VA burgemeesters en hun politiek beïnvloed politiepersoneel zullen op de dagen van de receptie wel geen alcoholcontrole laten uitvoeren, zekers ?

Uiteraard is zulks niet enkel een N-VA probleem, verre van, maar het is wel typisch dat dit clubje luidkeels moord en brand loopt te schreeuwen over hun 'war on drugs', maar geen of weinig graten ziet in alcohol- of medicijnmisbruik.

De 'war on drugs' was overigens een totaal mislukte strategie van rond 1970 door president Nixon. Tegenwoordig geven in de States zelfs überrepublikeinse politici toe dat dit repressiebeleid totaal mislukt is en dat men beter kan gaan voor een gecontroleerde legalisering. Waarom BDW en zijn bendeleden blijven gaan voor een niet al te snuggere aanpak uit 1970, blijft me een raadsel. Om nog maar te zwijgen over het feit dat België/Vlaanderen niet de USA is.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 18:49   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar soit, waar ik een probleem mee heb is dat een deel van jullie lokale aanhang met een glaasje te veel op achter het stuur kruipt, met alle gevolgen van dien, en er dan ook nog eens hypocriet over doet.

Maar goed, de N-VA burgemeesters en hun politiek beïnvloed politiepersoneel zullen op de dagen van de receptie wel geen alcoholcontrole laten uitvoeren, zekers ?

Uiteraard is zulks niet enkel een N-VA probleem, verre van, maar het is wel typisch dat dit clubje luidkeels moord en brand loopt te schreeuwen over hun 'war on drugs', maar geen of weinig graten ziet in alcohol- of medicijnmisbruik.

De 'war on drugs' was overigens een totaal mislukte strategie van rond 1970 door president Nixon. Tegenwoordig geven in de States zelfs überrepublikeinse politici toe dat dit repressiebeleid totaal mislukt is en dat men beter kan gaan voor een gecontroleerde legalisering. Waarom BDW en zijn bendeleden blijven gaan voor een niet al te snuggere aanpak uit 1970, blijft me een raadsel. Om nog maar te zwijgen over het feit dat België/Vlaanderen niet de USA is.
Gewoon omdat ze nog in die tijd leven.
Oud 6 januari 2016, 19:00   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gewoon omdat ze nog in die tijd leven.
Het zijn de overlevenden van Woodstock
Oud 6 januari 2016, 19:33   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het zijn de overlevenden van Woodstock
Ze lijken teveel op hun ouders.

Dat is iets dat dikwijls voorvalt, mensen worden zoals de mensen die ze het meeste haten, hun ouders.
Oud 6 januari 2016, 21:42   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Van alle middens en clubs ... waar ik kom, zijn de feestjes van de nva de beste op het gebied van erst qua bob-gehalte !

Van die burgemeesters: dat is een vuile en leugenachtige steek. Heel laag bij de grond, vind ik.

Toch zal me dat niet laten van humoristisch te blijven.
Alcohol staat soms echt dik in de weg :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  alcohol is vaak schadelijk.jpg‎
Bekeken: 128
Grootte:  132,2 KB
ID: 101080  

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 08:53   #52
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Alcohol is even verslavend als morfine en heroïne. Ze gebruiken dezelfde receptoren. Het is een harddrug.
Daar twijfel ik aan. Ik drink af en toe een glas maar ik denk niet dat je af en toe heroïne kunt inspuiten zonder verslaafd te geraken.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 7 januari 2016 om 08:58.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 08:59   #53
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ben ik nu 'n junkie?
Neen, een aandachtshoer ben je dan.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 7 januari 2016, 09:05   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Neen, een aandachtshoer ben je dan.
Nochtans blijkt ook de koffiejunk te bestaan

Maar hij of zij vormt niet echt een probleem voor de samenleving.....(zolang hij zijn thermos maar bij de hand heeft)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Junk

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 januari 2016 om 09:12.
Oud 7 januari 2016, 09:10   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar twijfel ik aan. Ik drink af en toe een glas maar ik denk niet dat je af en toe heroïne kunt inspuiten zonder verslaafd te geraken.
Ik twijfel daar niet aan. Er zijn miljoenen mensen die op hun 14 hun eerste pint drinken en er nooit meer vanaf geraken....Vraag dat maar eens na op het Russische platteland
Mensen die heroïne beginnen spuiten hebben dikwijls al een hele weg afgelegd in de drugswereld en zijn door allerhande gebeurtenissen veel vatbaarder voor verslavingen.....Harddrugjunkies zijn meestal mensen die het allemaal niet veel meer kan schelen en bijna gewild verslaafd worden.
Oud 7 januari 2016, 09:36   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik twijfel daar niet aan. Er zijn miljoenen mensen die op hun 14 hun eerste pint drinken en er nooit meer vanaf geraken....Vraag dat maar eens na op het Russische platteland
Mensen die heroïne beginnen spuiten hebben dikwijls al een hele weg afgelegd in de drugswereld en zijn door allerhande gebeurtenissen veel vatbaarder voor verslavingen.....Harddrugjunkies zijn meestal mensen die het allemaal niet veel meer kan schelen en bijna gewild verslaafd worden.
Makkelijker gezegd dan gedaan ...

Ik denk wel dat de gemiddelde Vlaming weet wat nog doenbaar is voor zijn gezondheid en wat er over is, in verband met alcoholgebruik.

Idem dito voor tabaksgebruik.

Idem dito voor zaken als cannabis. Hij zal dus wel weten dat velen hun gebruik onder controle kunnen houden. Maar ook dat het beter is om er niet aan te beginnen, dan wel.
Niemand hoopt dat zijn kinderen of kleinkinderen zouden beginnen met roken of cannabis gebruiken. Of verschuiven van matig sociaal drinken naar problematisch drinken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 10:13   #57
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbïj dat een shotje alcohol af en toe wél mogelijk is zonder verslaafd te geraken maar een shotje heroïne af en toe zal iedereen maar dan ook iedereen verslaafd maken.

Ik spreek dan op puur lichamelijk niveau.
Oud 7 januari 2016, 10:16   #58
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Harddrugjunkies zijn meestal mensen die het allemaal niet veel meer kan schelen en bijna gewild verslaafd worden.
Ik denk dat bij harddrugs je wil spijtig genoeg niet meer van tel is.
Oud 7 januari 2016, 10:40   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Makkelijker gezegd dan gedaan ...

Ik denk wel dat de gemiddelde Vlaming weet wat nog doenbaar is voor zijn gezondheid en wat er over is, in verband met alcoholgebruik.

Idem dito voor tabaksgebruik.

Idem dito voor zaken als cannabis. Hij zal dus wel weten dat velen hun gebruik onder controle kunnen houden. Maar ook dat het beter is om er niet aan te beginnen, dan wel.
Niemand hoopt dat zijn kinderen of kleinkinderen zouden beginnen met roken of cannabis gebruiken. Of verschuiven van matig sociaal drinken naar problematisch drinken.

.
Daarin heb je gelijk. Net daarom is het belangrijk deze middelen voor te behouden aan volwassen mensen ....
Oud 7 januari 2016, 10:44   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbïj dat een shotje alcohol af en toe wél mogelijk is zonder verslaafd te geraken maar een shotje heroïne af en toe zal iedereen maar dan ook iedereen verslaafd maken.

Ik spreek dan op puur lichamelijk niveau.
Ik zocht het even op.....en het is inderdaad zo dat heroïne zowat gerekend wordt tot de meest gevaarlijke verslavende en verwoestende drug.
Maar ook Alcohol staat niet bijster goed aangeschreven.
Als het puur om verslaving gaat is heroïne naast crack zowat het meest verslavend.....onderschat ook tabak niet.
Verbazend is wel dat Alcohol even verslavend is als cocaïne.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 januari 2016 om 10:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be