![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetteksten dien je volledig en in context te plaatsten hé Tavek
Elk woord is daar van belang In het eerste artikel wordt gewag gemaakt van het tenietdoen van het misdadig feit als het wettelijke verdediging of zelfverdediging betreft. Derhalve moet ge eens gaan kijken wat men verstaat onder die termen. In het tweede artikel spreekt men enkel over de veronderstelling _ tenzij anders zou blijken _ dat er een noodwendigheid bestaat in die gevallen : je diende dus ergens geweld te gaan gebruiken Maar nergens staat er te lezen dat in die gevallen dat ook een vrijgeleide zou zijn voor geweld dat niet onder wettelijke verdediging valt. Laatst gewijzigd door praha : 6 januari 2016 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is het wel waar, of is het een fabeltje. Vooral die "altijd" maakt me achterdochtig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wettige zelfverdediging ...
Citaat:
Belgisch Recht. Wettige zelfverdediging ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Oh, maar er hangen genoeg verwittigingsbordjes, hoor. Zoals aan de elektrische omheining van het Amerikaans gedeelte van Kleine Brogel airbase. Als dáár iemand blijft aan vastplakken, heeft Obama het dan zwaar zitten? I don't think so...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals bij de paralympics van 1980. Officieel had de sovjet unie geen gehandicapten.
Welke oostblokkiaanse organisatie gaat officiele cijfers weergeven van concurenten in elkaar getimmerd?
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja. En nee, niet als bewoner.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mijn interpretatie ging het over inbraak, niet over uw dochter die via de venster op stap gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen de juwelier die op de vluchtende inbreker schoot is gestraft. Laatst gewijzigd door Bobke : 6 januari 2016 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom deed die gast dat eigenlijk? Juweliers zijn verzekerd tegen zo'n zaken.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 6 januari 2016 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan men moeilijk nog van dreiging spreken. Uw redenering over zijn verzekering kan ik niet volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij nacht ( als ge daar woont want anders gaat het al niet op ), veronderstelt de noodwendingheid om wettig (zelf)verdediging aan te wenden. BLIJFT : wettige zelfverdediging <> zomaar wat geweld naar eigen smaak DUS : het basisprincipe dat de afweer (het toegepaste geweld) in verhouding moet staan met de dreiging en enkel dat doel mag hebben blijft gelden VERDER IN DE PRAKTIJK: eens je je kunt baseren op wettige (zelf)verdediging ( zoals in bovenstaand geval waar het verondersteld is ) is het uiteraard makkelijker om vrijgesproken te worden dan wanneer zich eerst de vraag stelt of er al sprake kan zijn van enige dreiging die maakt dat ge U eventueel op wettige (zelf)verdediging kunt gaan baseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez ik zeg het maar hé Bartjeuh... jouw idee deed me glimlachen en 220 valt nog mee hé ... ik zou naar 380 gaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij gewoon af wat die mens bezielde. Wat wou hij ermee bereiken?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 6 januari 2016 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook een persoon waar ge al dan niet bewust net voor zijn neus een parkeerplaatske inpikt kan lelijk uit den hoek komen Ge zijt blijkbaar nog steeds niet goed mee met het principe van wettige (zelf)verdediging. Die persoon in de kamer die een lade aan het doorzoeken is is geen onmiddellijk dreigend gevaar voor jou of je naasten : je mag dus geen geweld aanwenden MAAR ALS die lelijk uit den hoek zou komen dan kan dat een andere situatie worden : dan zou het noodwendig zijn wel geweld te moeten gebruiken en als ge dat doet dan moet het voldoen aan het wettelijke criterium Maar ook hier weer .... het is een persoon in je kot die daar niet moet zijn die bovendien nog aan het inbreken was ... het volstaat een schoon verhaaltje te verzinnen waar de onderzoeksrechter intrapt |
|
![]() |
![]() |