Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 oktober 2004, 18:30   #41
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
1) Democratische CD&V : u weerlegt dat blijkbaar niet vermits je begint uit te halen naar een andere partij..
2) Realistisch programma : na pakweg 2 maanden heb je het al over realiseren terwijl de regering een looptijd heeft van meerdere jaren.
Belangrijk is dat je al een programma hebt !!
Weer tracht je de CD&V trouwens te pakken op het Vlaams gehalte en verliest de rest ,hetgeen de mensen nog meer aanbelangt, uit het oog.
3) Over dossierkennis zwijg je. Ik weet wel waarom
4) Jean-Luc. Heeft ons Europa binnengeloodst en heeft voor geld in de kas gezorgd via gedurfde maar noodzakelijke maatregelen.
Dat paars dat geld terug heeft weggegooid is natuurlijk een ander probleem.
ach over het democratisch gehalte van de cd&v heb ik zo mijn twijfels remember poupehan!
Ik pak haar op de belofte van de spliting en dat recht heb ik! trouwens heel dat document is een schoolvoorbeeld van wollig taalgebruik en vage beloften!
Enheb ik ontkent dat cd&v'ers dossierkennis hebben,het is maar waarvoor ze die kennis aanwenden!
JL Dehaene heeft gewoon geluk gehad dat het internationaal economisch goed ging en dat is zijn persoonlijke verdienste niet!
jan hyoens is offline  
Oud 27 oktober 2004, 01:01   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Democratie bij de NVA : De zogezegde democratische vlaams nationalisten hebben nog maar pas een congres achter de rug waar de leden besloten dat de partij zou doorgaan ... helemaal alleen.
"En passant" zat de partijleiding reeds te konkelfoezen met de CD&V over een kartel.
Eens heel deze zaak "in de valies" ... besliste een partijraad tégen het congres in, over deze zaak.
Je vraagt je af wat die Blok-medewerkers die elk N-VA-congres komen bespioneren eigenlijk zitten te doen. Het bewuste congres in Hasselt waarover u spreekt was géén programmatorisch congres en bijgevolg werd er ook over niets gestemd, ook niet over een kartel of niet.
Hoe die Blokkers dan hardnekkig zulke verhaaltjes blijven rondstrooien als zou de partijraad een beslissing van het congres (welk congres???) hebben genegeerd is me een raadsel...
zorroaster is offline  
Oud 27 oktober 2004, 07:19   #43
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Je vraagt je af wat die Blok-medewerkers die elk N-VA-congres komen bespioneren eigenlijk zitten te doen. Het bewuste congres in Hasselt waarover u spreekt was géén programmatorisch congres en bijgevolg werd er ook over niets gestemd, ook niet over een kartel of niet.
Hoe die Blokkers dan hardnekkig zulke verhaaltjes blijven rondstrooien als zou de partijraad een beslissing van het congres (welk congres???) hebben genegeerd is me een raadsel...
Je moet toch eens iets doen aan uw achtervolgingswaanzin. Alsof een VB-medewerker zich gaat bezighouden met te spioneren op een N-VA-congres. Ja hallo!
Trouwens, ik vraag dat gewoon aan mijn schoonpa en dan weet ik dat ook
Oud 27 oktober 2004, 12:04   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bewuste congres in Hasselt waarover u spreekt was géén programmatorisch congres en bijgevolg werd er ook over niets gestemd, ook niet over een kartel of niet.
Schering en inslag bij autoritaire partijen, waar de leden geen zak te zeggen hebben, doch het partijbestuur de krijtlijnen uittekent.

Citaat:
Inderdaad.
Hoe blokkers die mythe blijven geloven dat de N-VA iets op een congres zou laten beslissen door de basis.
Hilarisch gewoon.
Oud 27 oktober 2004, 22:29   #45
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Schering en inslag bij autoritaire partijen, waar de leden geen zak te zeggen hebben, doch het partijbestuur de krijtlijnen uittekent.

Inderdaad.
Hoe blokkers die mythe blijven geloven dat de N-VA iets op een congres zou laten beslissen door de basis.
Hilarisch gewoon.
Beste man, ik ken de N-VA-statuten ongetwijfeld een stuk beter dan u. U moet mij niet de nuances tussen een gewoon verkiezingscongres en een programmatorisch congres uit gaan leggen. Veeleer raad ik u aan zelf die verschillen eens grondig te bestuderen, ik kan desgewenst zelfs een kopietje van de statuten laten bezorgen.
zorroaster is offline  
Oud 28 oktober 2004, 13:20   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste man, ik ken de N-VA-statuten ongetwijfeld een stuk beter dan u.
Dat kan je beweren, maar niet bewijzen.

Voorts is het niet meer dan normaal dat ik ze als buitenstaander véél kritischer kan beoordelen dan jij als partijslaaf.

Citaat:
U moet mij niet de nuances tussen een gewoon verkiezingscongres en een programmatorisch congres uit gaan leggen.
Dus wat aan de basis meegedeeld wordt verschilt grondig van wat de elite werkelijk wenst door te voeren.
Laat me daar nu niet van schrikken.

Citaat:
Veeleer raad ik u aan zelf die verschillen eens grondig te bestuderen, ik kan desgewenst zelfs een kopietje van de statuten laten bezorgen.
Hoeft niet.
Ik ben een trouwe raadpleger van de website van de N-VA.
Steeds benieuwd wanneer ze hun democratische vernieuwing inzetten, of het tsjevenjuk afleggen.
Oud 28 oktober 2004, 17:16   #47
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat kan je beweren, maar niet bewijzen.

Voorts is het niet meer dan normaal dat ik ze als buitenstaander véél kritischer kan beoordelen dan jij als partijslaaf.

Dus wat aan de basis meegedeeld wordt verschilt grondig van wat de elite werkelijk wenst door te voeren.
Laat me daar nu niet van schrikken.

Hoeft niet.
Ik ben een trouwe raadpleger van de website van de N-VA.
Steeds benieuwd wanneer ze hun democratische vernieuwing inzetten, of het tsjevenjuk afleggen.
Met andere woorden, je hebt onze statuten nog nooit gelezen.... Tjee, wat verbaast me dat!
zorroaster is offline  
Oud 28 oktober 2004, 20:51   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, je hebt onze statuten nog nooit gelezen.... Tjee, wat verbaast me dat!
Uw statuten zijn van generlei waarde.
De ideeën door uw partij en aanhangers naar voor gebracht zijn de essentie.
Hoe jullie intern mekaar vliegen afvangen interesseert me eerder matig.
Oud 28 oktober 2004, 21:50   #49
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Je moet toch eens iets doen aan uw achtervolgingswaanzin. Alsof een VB-medewerker zich gaat bezighouden met te spioneren op een N-VA-congres. Ja hallo!
Trouwens, ik vraag dat gewoon aan mijn schoonpa en dan weet ik dat ook
Wat een afgang!
Ik heb duizend N-VA'ers die kunnen getuigen dat Steven Utsi, hoofd van de studiedienst van het Vlaams Blok, zich had binnengewurmd op het congres te Hasselt. Hij werd herkend door De Wever, die dat dan ook meedeelde aan de ganse zaal...

Leuk geprobeerd, maar maak uw schoonpa dergelijke nonsens maar wijs. Of ga je nu komen zwammen dat die mens daar als "geïnteresseerde" zat?
zorroaster is offline  
Oud 28 oktober 2004, 21:53   #50
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw statuten zijn van generlei waarde.
U kent onze statuten niet, maar meent wel dat u goed geplaatst bent om onze interne partijwerking te bekritiseren? Opmerkelijk...
zorroaster is offline  
Oud 28 oktober 2004, 22:01   #51
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij werd herkend door De Wever, die dat dan ook meedeelde aan de ganse zaal...
Geen idee met welke doeleinden die meneer daar was, maar sowieso vind ik het maar laag van Dewever om daar dan meteen een hele zaal bij te gaan roepen 'KIJK EEN BLOKSPION!!' ipv als een volwassen man eerst eens te informeren wat die daar kwam doen, of beter nog hem gewoon te laten doen (wat is er zo geheim aan zo'n congres???) of - in een droomwereld - de aanwezigheid van een collega vlaams nationalist op prijs te stellen.

Of die Utsi daar kwam om 'te spioneren' weet ik niet, maar dat Dewever zich behoorlijk aanstelde staat m.i. vast.

Ik denk niet dat ze bij de CD&V een VLD-er die zich in de zaal wil zetten zo zouden behandelen. Ditto voor elke andere politieke partij, behalve natuurlijk als het iemand van het boze blok is:sigh:

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 oktober 2004 om 22:03.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 oktober 2004, 22:07   #52
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Geen idee met welke doeleinden die meneer daar was, maar sowieso vind ik het maar laag van Dewever om daar dan meteen een hele zaal bij te gaan roepen 'KIJK EEN BLOKSPION!!' ipv als een volwassen man eerst eens te informeren wat die daar kwam doen, of beter nog hem gewoon te laten doen (wat is er zo geheim aan zo'n congres???) of - in een droomwereld - de aanwezigheid van een collega vlaams nationalist op prijs te stellen.

Of die Utsi daar kwam om 'te spioneren' weet ik niet, maar dat Dewever zich behoorlijk aanstelde staat m.i. vast.

Ik denk niet dat ze bij de CD&V een VLD-er die zich in de zaal wil zetten zo zouden behandelen. Ditto voor elke andere politieke partij, behalve natuurlijk als het iemand van het boze blok is:sigh:
Niet onnozel doen alstublieft. Het hoofd van de studiedienst van een andere partij is niet zomaar een "collega Vlaams-nationalist". Daarnet beweerde Betweter nog dat het onzin was dat Vlaams Blok-medewerkers naar N-VA-congressen zouden gaan, nu is de teneur al anders.
Ik herinner me trouwens ook een medewerker van Annemans die op een open leden-vergadering van de N-VA was opgedoken en netjes namen en stemmingen zat te noteren. Is dat ook iets dat geïnteresseerde collega-Vlaams nationalisten doen?

De Wever noemde de bewuste Blok-medewerker trouwens niet bij naam, maar zei dat een medewerker van een andere partij in de zaal zat en vroeg hem beleefd of hij zijn stoel, die voor N-VA'ers bestemd was, netjes wilde afstaan. Wat hij uiteraard niet deed...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 28 oktober 2004 om 22:09.
zorroaster is offline  
Oud 28 oktober 2004, 22:09   #53
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik heb de CD&V zien groeien van een oudbollige belgische CVP naar een frise vlaamse CD&V.

Komkom beste "Axel". Al eens gezien hoeveel CD&V-mandatarissen op lokaal niveau over gans Vlaanderen een adellijke titel hebben? Zo Vlaams zijn die niet hoor. Om over het aantal gewone royalisten in de CD&V nog maar te zwijgen.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 28 oktober 2004, 22:20   #54
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Komkom beste "Axel". Al eens gezien hoeveel CD&V-mandatarissen op lokaal niveau over gans Vlaanderen een adellijke titel hebben? Zo Vlaams zijn die niet hoor. Om over het aantal gewone royalisten in de CD&V nog maar te zwijgen.
Mijn beste ik kom uit eeen CD&V familie. En mijn grootvader verdigde altijd de vlaamse eisen hard. Wedr destijds meermaals gevraagd voor de VU op te komen.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 28 oktober 2004 om 22:25.
Piet Hein is offline  
Oud 29 oktober 2004, 07:20   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kent onze statuten niet, maar meent wel dat u goed geplaatst bent om onze interne partijwerking te bekritiseren? Opmerkelijk...
Nogmaals zorroaster:

Organiseer uw clubleven hoe je wil.
Dat is privé.
Ik zal b.v. ook niet zoals sommige N-VA'ers het Vlaamsblok aanpakken op hun ondemocratische interne werking.

Ik pak bij N-VA en Vlaamsblok enkel de voze ideeën aan, waarmee ze de staat België wensen te vernietigen, en specifiek die ideeën van de N-VA waarmee ze zowel België als Vlaanderen ondemocratisch wensen te bevoogden.
Op dat vlak klinkt het Vlaamsblok zelfs democratischer!

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 oktober 2004 om 07:22.
Supe®Staaf is offline  
Oud 29 oktober 2004, 07:42   #56
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Maar ... hoe Vlaams is nu de cdenv?
Niet erg veel, denk ik, als je ziet dat hier vooral nva-ers de verdediging op zich nemen.
Strange.

Laatst gewijzigd door stab : 29 oktober 2004 om 07:44.
stab is offline  
Oud 29 oktober 2004, 08:12   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Maar ... hoe Vlaams is nu de cdenv?
Niet erg veel, denk ik, als je ziet dat hier vooral nva-ers de verdediging op zich nemen.
Strange.
CD&V plukt de N-VA vanonder de kiesdrempel en houdt zodoende de N-VA-portemonnee open.
Wiens brood men eet.............

Wat mij betreft werd met het Kartel een flamingantische formatie die mogelijks op termijn gevaarlijk had kunnen zijn voor België lekker ingekapseld en groggy geknuffeld.
Al bij al 'democratischer' dan het politiek proces tegen het Vlaamsblok: de N-VA'ers hebben het immers 'zelf' 'beslist'

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 oktober 2004 om 08:41.
Supe®Staaf is offline  
Oud 29 oktober 2004, 08:24   #58
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever noemde de bewuste Blok-medewerker trouwens niet bij naam, maar zei dat een medewerker van een andere partij in de zaal zat en vroeg hem beleefd of hij zijn stoel, die voor N-VA'ers bestemd was, netjes wilde afstaan. Wat hij uiteraard niet deed...
riekt naar racisme als je het mij vraagt! Waarom mogen niet-nva'ers niet aanwezig zijn op jullie congressen? iets te verbergen?
jan hyoens is offline  
Oud 29 oktober 2004, 08:44   #59
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft werd met het Kartel een flamingantische formatie die mogelijks op termijn gevaarlijk had kunnen zijn voor België lekker ingekapseld en groggy geknuffeld.
Absoluut niet, een concurrent voor het vb wordt erdoor geliquideerd.
En dus de verdeeldheid in flamingantische rangen opgedoekt.
En dus een percentje of 2 voor het VB erbij.
Tenzij,
bhv zonder prijs wordt gesplitst,
...
De puntjes staan voor andere toekomstige 'communautaire' pijnpunten, waarop het VB telkenmale op 'vlaemsch' vlak met de n-va kan afrekenen.
Ik vind het dan ook maar gepast dat ik je smileytje mee citeer.
Oud 29 oktober 2004, 09:41   #60
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Mijn beste ik kom uit eeen CD&V familie. En mijn grootvader verdigde altijd de vlaamse eisen hard. Wedr destijds meermaals gevraagd voor de VU op te komen.
Ik heb ook niet gezegd dat er geen Vlaamsgezinden in de CVP / CD&V zaten en zitten. Maar de vraag is eerder wat ze eigenlijk betekenen, gelet op al die royalisten en blauwbloedigen in de christen-democratische partij.
Koenraad Maesschalck is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be