Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2016, 16:34   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is voor mij al lang geen geheim meer dat sowieso de Japanse automerken de meest betrouwbare zijn....Honda Toyota zijn zowat de meest betrouwbare auto's op de markt en ik denk niet dat vele experts of kenners dit zullen tegenspreken.
(ADAC registreert wel netjes al de pannes...)

Idd, in de regel zijn de Japanners meestal bovenaan te vinden, zoals in de lijstjes van de Duitse autokeuring (TÜV):

Zie kolom top tien, best kolom 7-jarige auto´s, 7 van de 10 auto´s is een Japanner:

Citaat:
Dacia is in feite beproefde renault techniek. De auto's zijn nog zo simpel dat ik me moeilijk zou kunnen voorstellen dat ze niet betrouwbaar zouden zijn.....
Onlangs had ik de kans eens met zo'n basismodelletje sandero te rijden....de eigenaar vertelde me 8000 euro dacht ik.....ik vond het een meer dan eerlijk autootje voor die prijs.....en voor wie gewoon van A naar B moet zeker voldoende.
Maar als men dan onderaan gaan kijken bij de slechtste zien we dan toch die Dacia Logan onder andere... naast enkele Franse merken o.a Renault...

bron: http://www.welt.de/wirtschaft/articl...ten-Autos.html
je kunt doorbladeren en dan vind je de lijst betrouwbaarheidscijfers tem 11 jaar ouderdom.
In de kolom 11 jaar ouderdom top 10-lijst zijn nog altijd 5 Japanners op de 10 te vinden

Vanaf 9 jaar oud worden de Japanners geklopt door één Porsche "the good oldie 911, de modelvorm dat het langst overleeft", extra kanttekening hierbij is dat 911-eigenaars hun auto wel in de regel zeer goed onderhouden , want in de regel zijn dat autoliefhebbers.

Bij de 10 slechtste na 11 jaar duiken weer die Franse en Italiaanse merken op naast Ford en Chrysler... blijkbaar nemen die eigenaars de zorg voor hun auto niet zo nauw of ligt het toch aan ´t merk?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2016 om 17:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 17:43   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Idd, in de regel zijn de Japanners meestal bovenaan te vinden, zoals in de lijstjes van de Duitse autokeuring (TÜV):

Zie kolom top tien, best kolom 7-jarige auto´s, 7 van de 10 auto´s is een Japanner:

Maar als men dan onderaan gaan kijken bij de slechtste zien we dan toch die Dacia Logan onder andere... naast enkele Franse merken o.a Renault...

je kunt doorbladeren en dan vind je de lijst betrouwbaarheidscijfers tem 11 jaar ouderdom.
In de kolom 11 jaar ouderdom top 10-lijst zijn nog altijd 5 Japanners op de 10 te vinden

Vanaf 9 jaar oud worden de Japanners geklopt door één Porsche "the good oldie 911, de modelvorm dat het langst overleeft", extra kanttekening hierbij is dat 911-eigenaars hun auto wel in de regel zeer goed onderhouden , want in de regel zijn dat autoliefhebbers.

Bij de 10 slechtste na 11 jaar duiken weer die Franse en Italiaanse merken op naast Ford en Chrysler... blijkbaar nemen die eigenaars de zorg voor hun auto niet zo nauw of ligt het toch aan ´t merk?
Inderdaad....geen verassingen.....zo heb ik het ook meestal gelezen en geweten.
Die 911 is ook een boxermotor en die zijn toch wel beresterk ....ook de rest zit bij Porsche stevig in elkaar.

Subaru is ook nog zo'n sterk boxer beestje dacht ik

Die dacia resultaten verassenme. Ik kan het me moeilijk voorstellen....In dat basismodelletje zit omzeggens geen elektonica...maar goed....anderzijds is de prijs er ook naar..wat niet altijd kan worden gezegd van bv Chrysler Range Rover of Alfa
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 19:00   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad....geen verassingen.....zo heb ik het ook meestal gelezen en geweten.
Die 911 is ook een boxermotor en die zijn toch wel beresterk ....ook de rest zit bij Porsche stevig in elkaar.

Subaru is ook nog zo'n sterk boxer beestje dacht ik

Die dacia resultaten verassenme. Ik kan het me moeilijk voorstellen....In dat basismodelletje zit omzeggens geen elektonica...maar goed....anderzijds is de prijs er ook naar..wat niet altijd kan worden gezegd van bv Chrysler Range Rover of Alfa
Het zal ook wel met het onderhoud van de auto te maken hebben (TUV gegevens). Een eigenaar van een Porsche zal zijn auto waarschijnlijk beter onderhouden dan die van een Dacia
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 21:09   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zal ook wel met het onderhoud van de auto te maken hebben (TUV gegevens). Een eigenaar van een Porsche zal zijn auto waarschijnlijk beter onderhouden dan die van een Dacia
Zonder twijfel zal dat een rol spelen.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 22:15   #45
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik heb op twee weken tijd vier keer met mijn Renault Laguna in de garage gestaan, en dan waren nog niet alle defecten opgelost om de factuur niet te laten oplopen. Dus zwijg mij van de betrouwbaarheid van Renault en afgeleide producten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 23:21   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus zwijg mij van de betrouwbaarheid van Renault en afgeleide producten.
Zeg dat tegen @ fred.
Oud 14 februari 2016, 23:38   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg dat tegen @ fred.
Pour le Fred la même chose .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 18:05   #48
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Exclamation

Wegpiraat krijgt celstraf met behulp van dashcambeelden
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...mbeelden.dhtml

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bron: hln.be
De correctionele rechtbank van Leuven heeft vandaag Curd V. (51) bij verstek veroordeeld tot achttien maanden cel. De wegpiraat van de E314 werd schuldig bevonden aan elf nieuwe feiten van buitensporige verkeersagressie.
09/03/16 10u04

Lees verder , zie link
Moet die nu echt brommen ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 18:31   #49
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Komt zijn veroordeling van 24 maand (helft effectief)voor BTW-fraude daar dan ook bij?
Oud 9 maart 2016, 18:38   #50
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen idee !!

breedbandwurger 1967

Oud 9 maart 2016, 18:41   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zijn toch slordige journalisten en (hoofd)redacteuren die deze vragen van gewone mensen niet behandelen in hun artikels.
Ze beperken zich gewoon tot het afschrijven van wat de diverse woordvoerders prevelen. En die zeggen eigenlijk ook niks dat verder gaat dan een wetsartikeltje.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 19:05   #52
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die moet echt brommen ja. Anders had er bij gestaan voorwaardelijk en als ik mij niet vergis moeten straffen van meer dan drie maand effectief uitgezeten worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 19:16   #53
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die moet echt brommen ja. Anders had er bij gestaan voorwaardelijk en als ik mij niet vergis moeten straffen van meer dan drie maand effectief uitgezeten worden.
Onmiddellijke aanhouding: Ze moeten hem eerst nog vinden.
Oud 9 maart 2016, 19:26   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Uiteraard. Dat soort crapuul neemt zelden zijn verantwoordelijkheid op.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 19:53   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komt zijn veroordeling van 24 maand (helft effectief)voor BTW-fraude daar dan ook bij?
Alles komt samen in den djail.

Van zodra je binnengaat worden alle vonnissen en lopende zaken opgevraagt aan het parket.
En zo kunnen vele kleintjes lange eenzame tijden worden.
Oud 9 maart 2016, 20:13   #56
DewareJakob

Standaard

Tja.

Citaat:
Studie bewijst: BMW-rijders zijn echt het agressiefst

Dat de wegpiraat op de E314 uit het veelbesproken filmpje met een BMW rijdt, is geen toeval. Volgens een Britse studie zijn BMW-rijders de meest agressieve. "Logisch: deze wagens trekken 'sportieve' chauffeurs aan, zijn vaker bedrijfswagens waarmee roekelozer gereden wordt én voelen veiliger aan, waardoor er meer risico's mee genomen worden", verklaren experts.

Het is een cliché dat vaak naar boven komt: als iemand je langs rechts voorbijvlamt of van ver met zijn lichten knippert, is het een BMW. Het filmpje van de verkeersagressie op de E314 lijkt dit opnieuw te bevestigen. En volgens een Britse studie bij 3.000 bestuurders is dat niet zomaar een aanvoelen: BMW-rijders blijken effectief de meest agressieve bestuurders, gevolgd door Land Rover- en Audi-bestuurders. "Vooral blauwe wagens rijden agressiever", aldus de studie. "Gevolgd door zwarte en zilveren." De bestuurders zijn vaak mannen tussen 30 en 35 jaar.

Geen verrassing voor Maarten Matienko van mobiliteitsorganisatie VAB: "Ten eerste heeft BMW vooral een sportief imago en maakt het merk ook zelf reclame voor zijn agressieve look. Voorts blijkt uit een Franse studie ook dat hoe duurder de auto is waarmee je rijdt, hoe meer verkeersovertredingen je maakt. Die wagens - vooral BMW's en Audi's - hebben dan ook meer pk's, wat snel rijden makkelijk maakt."

BMW zelf zit ermee verveeld dat hun bestuurders vaak worden bestempeld als asociaal en agressief. "Het is jammer dat ons merk gelinkt wordt aan verkeersagressie", zegt woordvoerder Christophe Weerts. "We weten dat ons merk een sportief imago heeft en mensen aantrekt die dan ook sportiever en sneller rijden, maar we hebben veel moeite gedaan om dit aan te pakken. We geven cursussen om goed te leren rijden en we spelen de laatste tijd ook meer in op een energiezuinig imago om andere bestuurders aan te trekken. Hopelijk verandert de opinie hierover dan ook snel."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...essiefst.dhtml
Oud 9 maart 2016, 20:17   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop het.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 03:50   #58
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoop het van harte !!

Citaat:
Ongelooflijk !!

breedbandwurger 1967

Oud 10 maart 2016, 12:02   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hij heeft verstek laten gaan. Dat betekent dat hij verzet kan aantekenen. Als hij dat doet (en reken maar van wel) is het vorige proces nietig en moet overgedaan worden. Hij is dan ook vrij om te gaan en te staan waar hij wil.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 12:14   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft verstek laten gaan. Dat betekent dat hij verzet kan aantekenen. Als hij dat doet (en reken maar van wel) is het vorige proces nietig en moet overgedaan worden. Hij is dan ook vrij om te gaan en te staan waar hij wil.
Denk je... tegen deze andere zaak is geen verzet of beroep meer mogelijk:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...w-fraude.dhtml
9/02/16

Cassatie bevestigt veroordeling wegpiraat E314 voor btw-fraude

Het Hof van Cassatie heeft het cassatieberoep verworpen dat Curd V., de wegpiraat van de E314, had ingesteld tegen zijn veroordeling door het Brusselse hof van beroep. Dat had de man in oktober 2014 veroordeeld tot 24 maanden cel, waarvan de helft met uitstel, voor een grote btw-fraude [...]

V. kreeg een celstraf van 24 maanden, waarvan de helft met uitstel, en zijn partner een van 10 maanden, waarvan de helft met uitstel. Het hof verklaarde ook 1.850.000 euro verbeurd, het bedrag dat de btw-fraude opgeleverd zou hebben.

V. ging in cassatie maar het Hof van Cassatie heeft het arrest van het hof van beroep bevestigd.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 maart 2016 om 12:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be