![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Wanneer haalt het Vlaams Blok de absolute meerderheid? | |||
| Binnen de 5 jaar |
|
24 | 27,91% |
| Binnen de 10 jaar |
|
15 | 17,44% |
| Binnen de 15 jaar |
|
3 | 3,49% |
| Nooit |
|
44 | 51,16% |
| Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ps: dat van die terechtstellingen voor belastingsontduiking klopt wel, maar U bent toch voor de harde aanpak, niet, of geldt dat enkel voor Marrokaanse sjakosjendieven niet voor witte boord criminelen? |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Vreemdeling
|
Het Blok zal nooit de absolute meerderheid halen.
Maar het kan wel zo groot worden dat het vanuit de oppositie de facto de politiek bepaalt. Is dit goed of slecht? Het Blok is een tijdje nodig geweest; nu wordt het zo langzaamaan zelf deel van het probleem. We leven nog altijd in een democratie: de mensen zullen dat gaan inzien, dat Blok stemmen geen oplossing meer is. Met andere woorden: het Blok is nu over haar hoogtepunt heen ... het weet het nog niet, en staat stijf van de hubris ... hoogmoed komt voor de val, sowieso. Het enige dat het Blok nu nog groot houdt is de toenemende onaantrekkelijkheid van de andere partijen. De domste maatregel die ooit genomen werd was wel de vijf procent regel, waardoor het ontstaan van kleine partijtjes, nieuw bloed, in de kiem wordt gesmoord. deze maatregel was bedoeld om het Blok af te remmen, en heeft precies de tegenovergestelde werking gehad. Zoals zoveel domme initiatieven van Verhofstadt moet deze idiote wet zo snel mogelijk weer worden opgeborgen. Enkel de stommiteiten van de anderen, keer op keer opnieuw en opnieuw, jagen de cijfers van het Blok nog meer de hoogte in. Want zelf heeft het Blok geen positieve energie meer: het is een ballon vol beerlucht. Het stinkt als een open stort. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Staatssecretaris
|
Wij eten,wij werken,wij eten,wij werken,wij betalen,wij betalen,wij betalen,wij betalen om dan tot het besef te komen dat we vergeten te leven.
Verhofstadt kan het niet,Stevaert is stekeblind,Leterme rijd nog met een L en De Winter is te grof. Veel alternatief is er niet voor de kiezers he! |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
De mensen zijn zeer ontevreden; de politiek heeft gefaald, over heel de lijn. Even niet over de grond van de zaak, dat zou ons te ver leiden (het gevoel van mislukking is subjectief en relatief natuurlijk; aan sommige dingen kan de politiek niet veel doen, aan andere wel, andere zaken zijn dan weer op de meest walgelijke manier mismeesterd) Enfin, dus de mensen willen hun protest laten blijken, hun ongenoegen, hun oppositie. En daarvoor ... is verdorie maar één enkele mogelijkheid: Blok! Want de kleine partijtjes zijn monddood gemaakt; de facto verstikt! Alle proteststemmen vloeien naar het Blok! En ze zullen naar het Blok blijven vloeien ook indien men de stemplicht zou opheffen. Want proteststemmers zijn gemotiveerde stemmers. Het zijn diegenen die nog willen stemmen op een treffelijke partij die de moed in hun schoenen voelen zakken. Want er lijkt geen treffelijke partij meer te zijn, gewoon. Zelden heeft de politiek het volk zo gefaald als in deze periode waarin de politiekers meer geld verdienen als ooit tevoren. Schrijnend is het. Het terug invoeren van kleine partijtjes ware een eerste stap terug in de goede richting. Niets zou het Blok zo veel pijn doen dan dat. Daar ben ik absoluut zeker van. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of zie ik het verkeerd? |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
overlopen he. De slechtste regering ooit! |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Banneling
|
[size=4]Afvoeren naar Partijdiscussies !!![/size]
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ginds primeert de collectiviteit (en vooral de Partij) nog steeds op het individu. Denk dat ge moeilijk anders kunt in hun situatie... On topic: wanneer haalt Blok absolute meerderheid? Da's simpel, de dag voordat ze het algemeen stemrecht afschaffen
|
|
|
|
#53 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik begrijp daar ook niets van. Ik veronderstel dat ze vonden dat de traditionele partijen daardoor stemmen verloren aan outsiders. Nu verliezen ze sloten stemmen ... aan het Blok Ja je lacht jezelf een breuk, maar ondertussen wordt de toestand wel zorgwekkend. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat heeft al 24,1 % van de Vlamingen gesnapt ! "Men wil eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter." "Over dertig tot veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk (Rijsel-Roubaix-Tourcoing) tot Rotterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daarin. Binnen twintig jaar al is Brussel de grootste maghrebijnse stad buiten de Maghreb."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En de 5% regel is er enkel gekomen de N-VA te liquideren en Agalev in de 'grote' sp-a zak van Kameraad Stevaert te drijven. Oh ja en natuurlijk ook nog om te beletten dat er nog ooit een '2e Vlaams Blok' zou komen, i.e. een kleine partij die erin slaagt om de macht van de traditionele 3 in gevaar te brengen. Met het programma van het VB of eender welke andere nieuwe partij had dat niks te maken. Met het beschermen van de huidige machthebbers tegen een 2e lastpak des te meer. Het VB had toen al 17% van de stemmen als u moest twijfelen... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 oktober 2004 om 20:11. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Waarom de 5 procent regel er zo nodig moest komen weet ik niet. Het was een initiatief van Verhofstadt, dunkt me, toen hij nog bevlogen was ... of goed zot, alnaargelang je het bekijkt. Die mens is een absolute ramp, en laat een onbeschrijfelijke chaos na, waar hij ook aan komt. Wat ook de reden moge geweest zijn ... het heeft nu allemaal geen belang meer. De vijf procent regel is de grootste vriend geworden van de partij die nu al zonder meer in staat is om dit land in een nucleaire winter te dompelen. De vijf procent regel verhindert trouwens onder andere een breuk binnen het Blok zelf, dus van heel je verdere theorie klopt ook al niets, of niets meer, laat ik het voorzichtigerwijze zo maar uitdrukken. Afijn, ik preek in de woestijn zo te zien. Waar zit Metser? Waar zit de Pira? Ah well .... |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Dat merk je als je de kritiek op de regering leest. Die lijkt meer op een filmkritiek, of beter een kritiek op een soap: Er wordt ruzie gemaakt! Hij ziet er niet meer zo krachtig uit. Heeft hij het nog in de hand? En merkwaardig genoeg kan de regering inderdaad er de schuld van krijgen van wat anderen doen, zelfs als de criminaliteitscijfers dalen. Het VB zal waarschijnlijk nog een groot deel van de 245 000 kiezers bij krijgen die er laatst bij het CD&V waren bijgekomen. De kleine helft hiervan kwam van de VLD. Een aantal van deze kiezers heeft zich, vermoed ik, laten beïnvloeden door de slogans die in deze campagne gebruikt werden, door de thema's die daar als belangrijk werden uitgeroepen. Het lijkt me dat die kiezers verder kunnen overtuigd worden. Dit werkte al bij 225 000 kiezers die het CD&V verlieten, de kleine helft hiervan naar het VB. Je zag bij de aanloop van die verkiezingen de leiding van het VB, en mensen in de internet fora met hun standpunt, weinig kritiek geven op het CD&V. Ze wisten waarom. De grens tussen de VB en de CD&V kritiek werd vervaagd. Nu zie je die kritiek op het CD&V toenemen. Ergens hier wordt Leterme beschuldigt als een verrader omdat hij mee gaan eten is. Je vraagt je af... |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Minister
|
Als we ze zo blijven uitsluiten zeker binnen de 5 jaar.
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is wel een feit dat partijen die zichzelf in een mogelijke coalitie zien zitten elkaar het licht in de ogen ietske beter gunnen dan als ze door elkaar in de oppositie worden gedrongen. Ik vind het ook frapant hoe fanatiek en kritiekloos militanten en andere bewuste partijaanhangers achter de partij van hun keuze kunnen staan. Vooral als ze de outlaw van het Belgische establishment is. Als ik zie hoe jij tegen de wijze aankijkt waarop politici 'regeren', (lees:de werking van hun diensten niet teveel verstoren) dan begrijp ik ook waarom jij voor jouw nick gekozen hebt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 oktober 2004 om 11:37. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik denk dat Belgie eerder gesplitst zal zijn dan dat het Vlaams Blok een absolute meerderheid zal halen. Allez dat hoop ik toch..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|