Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2016, 07:00   #41
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Eindelijk begonnen bij het opruimen van een deel van het tentenkamp in de jungle van Calais, en wanneer de rest van het tentenkamp?
Een Fransman mag ook niet wild kamperen, waarom asielzoekers dan wel?
Oud 22 januari 2016, 21:46   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat ze hun tenten eens optrekken in de tuin van het Koningshuis. We zullen dan eens zien hoe barmhartig ons vorstenpaar is en of de wereld van iedereen is.

Wedden dat ze dan direct voldoende strijdkrachten zullen kunnen optrommelen om de boel op te kuisen en die zo gezegde vluchtelingen te doen afdruipen.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 januari 2016 om 21:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 00:10   #43
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Op bootjes voor 10 man kruipen ze met 50 op, enkel en alleen uit hebzucht want dat is waarom ze hierheen willen en als er dan kinderen bij zitten die verzuipen dan moeten wij daar medelijden mee hebben. Het zijn stuk voor stuk gelukszoekers, met andere woorden, ze komen hierheen met eurotekens in de ogen ten koste van hun kinderen, want daar liggen ze echt niet van wakker dat die op hun sleeptocht hierheen verzuipen of hun voetjes helemaal compleet kapot lopen.

En hier zijn er nog altijd een hele hoop naïevelingen die zich door de media laten misleiden," Oh ziet eens hoe erg die kindjes". Waar die geen rekening mee houden is dat juist door hun bekommernis om die zielige kindjes, er daardoor juist nog vele andere zullen volgen en op sleeptouw genomen worden door niets ontziende ouders met enkel en alleen Eurotekens in hun ogen als doel..
Ik heb drie kinderen en inderdaad geen haar aan mijn hoofd om hun de middellandse zee op te jagen. Langs de andere kant als ik hoor van de Koerdische strijders dat IS zelfs kinderen niet ontziet en zonder scrupules hun ledematen afkapt omwille van God weet welke reden.
Als we dan ook nog eens de economische argumentatie erbij halen...

Ik ken trouwens weinig mensen met geen eurotekens in hun ogen...ben jij dan zo anders?
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 00:17   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik heb drie kinderen en inderdaad geen haar aan mijn hoofd om hun de middellandse zee op te jagen. Langs de andere kant als ik hoor van de Koerdische strijders dat IS zelfs kinderen niet ontziet en zonder scrupules hun ledematen afkapt omwille van God weet welke reden.

Ik ken trouwens weinig mensen met geen eurotekens in hun ogen...ben jij dan zo anders?
Om zich te onttrekken aan de invloed van IS hoeft men geen zee over.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 00:43   #45
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Om zich te onttrekken aan de invloed van IS hoeft men geen zee over.
Dat is waar natuurlijk, maar die keuze biedt nu ook niet echt een perspectief he. Dat is goed wanneer er nog enige hoop is op een einde van het conflict...In dit geval lijkt het nog niet goed begonnen of de horror komt je tegemoet. Persoonlijk zou ik zo ver mogelijk willen gaan en als dat beetje verder dan ook nog eens stinkend rijk is en het al decennia lang een standvastige vrede kent. Ga ik niet twijfelen...Kindjes...de boot op, papa heeft een idee!
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 06:54   #46
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Studenten in Amsterdam wonen allang in containers (A'dam Noord nabij NDSM) en zijn daar redelijk content mee.Uiteraard kunnen we zoiets niet verwachten van mensen die te laf zijn om in eigen land te blijven en hun eigen problemen aldaar op te lossen.

De Nederlandse burger komt zo langzamerhand in opstand en met dezelfde snelheid gaan ook de media - al is het langzaam - hun standpunt wijzigen.
Kabinet Rutte loopt op de allerlaatste benen, zowel VVD als PvdA gaan harde, zo niet dodelijk klappen krijgen. In Amsterdam is de PVDA al hun zetels kwijt, over een jaar zijn er verkiezingen en de politieke beroepsleugenaars zweten inmiddels bloed en pis over een eventuele uitslag. Na de recente reacties van resp Rutte en Asscher schijnt het verstand van de NL burger te ontwaken. MP Rutte en VP Asscher worden als een stel domme en slappe idioten in de hoek gezet, mede gezien de meest recente stommiteit, enormiteit van het tweetal. Deze twee zieke dwazen hebben een ex-vet op laten pakken wegens moord. Moord op onbekenden omdat de exvet meevocht met een Koerdische militie tegen de IS.

Wat zeggen de twee rasidioten uit Den Haag? De man is opgepakt wegens moord op onbekenden.
Terwijl de EU tonnen bommen lost boven Syrie en Irak gaan deze twee Haagse gehaktballen een man arresteren die gericht en effectief terroristen elimineert.

Deze zelfde twee gehaktballen dwongen facebook ogenblikkelijk de pagina met steunbetuigingen aan de ex vet te sluiten.
Persvrijheid in NL? Hoe dom en hoe achterlijk wil je wel niet zijn om dat te geloven.
https://www.facebook.com/rodebaret
pagina bestaat nog steeds ?

En er is wel een verschil tussen studenten en illegalen. De studenten hoeven niet te vrezen om uitgezet te worden. De illegalen willen die containers niet, niet omdat het precies gevangenissen zijn, maar omdat ze schrik hebben dat men ze er gemakkelijker kan oppakken en uitzetten. Hoe zou jezelf zijn ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 07:52   #47
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

En toen kwamen we weer bij het begin, Sadam, Sadat, Qhadaffi moeten weg, want zij staan de "democratie"(lees het stelen van grondstoffen) in de weg.

Ipv democratie zitten we nu met dislocatie van ganse bevolkingen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 08:22   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar natuurlijk, maar die keuze biedt nu ook niet echt een perspectief he. Dat is goed wanneer er nog enige hoop is op een einde van het conflict...In dit geval lijkt het nog niet goed begonnen of de horror komt je tegemoet. Persoonlijk zou ik zo ver mogelijk willen gaan en als dat beetje verder dan ook nog eens stinkend rijk is en het al decennia lang een standvastige vrede kent. Ga ik niet twijfelen...Kindjes...de boot op, papa heeft een idee!
Ok, zo ver mogelijk.
Maar zou dat ook een continent zijn met een totaal andere taal en cultuur?
En ook de boot op als ge weet dat uw kindjes veel kans op een verdrinkingsdood maken ?
Oud 23 januari 2016, 08:25   #49
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De illegalen willen die containers niet, niet omdat het precies gevangenissen zijn, maar omdat ze schrik hebben dat men ze er gemakkelijker kan oppakken en uitzetten. Hoe zou jezelf zijn ?
Dat zou een geweldig idee zijn, maar jammer genoeg weten wij ondertussen dat onze links-progressive "leiders" veel te laf zijn om zoiets te doen.

Ze zijn wel bereid in containers te kruipen om het Kanaal over te steken. Misschien moeten we langzaam, maar niet te duidelijk, de beveiliging aan onze zijde van de Kanaaltunnel en in de havens opheffen. Als die dindu's en kebab in de containers zitten, slot erop en terug naar afzender.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 januari 2016 om 08:26.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2016, 08:26   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En toen kwamen we weer bij het begin, Sadam, Sadat, Qhadaffi moeten weg, want zij staan de "democratie"(lees het stelen van grondstoffen) in de weg.

Ipv democratie zitten we nu met dislocatie van ganse bevolkingen.
Vond jij ook niet dat we de schuld waren van hun miserie toen we hun grondstoffen niet meer wilden stelen? (Embargo)
Oud 23 januari 2016, 08:28   #51
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1) Welke kinderen?
2) We weten goed wat de reden is. Die religie which-shall-not-be-named.
Citaat:
Dat die hier zijn voor de gibsmedats, is een argument voor ons om ze terug te sturen, niet voor hen.
Oud 23 januari 2016, 09:23   #52
subocaj

Standaard

Citaat:
Vond jij ook niet dat we de schuld waren van hun miserie toen we hun grondstoffen niet meer wilden stelen? (Embargo)
Als je voor die grondstoffen betaalde en geen "legale" regimes omverwerpt, als buitenstaander, om je te verrijken en ze slaan elkaar ter plaatse de kop in, kunnen ze zelf zorgen voor een oplossing en zullen ze wel moeten.

Het is zoals in die andere draad over keuterboeren.
Die keuterboeren moesten hun huis niet uit om te werken met 2 en hun kinderen uitbesteden aan vreemden, in de crèche of op school, omdat ze zelf geen tijd meer hebben voor hun kinderen.

Waren wij ongelukkiger omdat we minder hadden/kregen dan de jeugd van nu?

Die mensen zouden niet rijker zijn, maar ze hadden een leven, nu zijn het echte armoezaaiers.
Oud 23 januari 2016, 12:18   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je voor die grondstoffen betaalde en geen "legale" regimes omverwerpt, als buitenstaander, om je te verrijken en ze slaan elkaar ter plaatse de kop in, kunnen ze zelf zorgen voor een oplossing en zullen ze wel moeten.

Het is zoals in die andere draad over keuterboeren.
Die keuterboeren moesten hun huis niet uit om te werken met 2 en hun kinderen uitbesteden aan vreemden, in de crèche of op school, omdat ze zelf geen tijd meer hebben voor hun kinderen.

Waren wij ongelukkiger omdat we minder hadden/kregen dan de jeugd van nu?

Die mensen zouden niet rijker zijn, maar ze hadden een leven, nu zijn het echte armoezaaiers.
Daar betalen we voor hoor.
Dat hun leiders de oliedollars in eigen zak steken is mijn schuld niet.
Oud 23 januari 2016, 23:33   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou, voor hen die echt uit oorlogsgebied komen, ook verhuizen naar een veilig gebied maar geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om met dergelijke kleine kinderen op sleep 5000 km extra te gaan lopen puur en alleen uit hebzucht, want dat is het wat er gebeurt.

Jij wel?
Oud 23 januari 2016, 23:35   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor jou is 4 �* 5000 Km een beetje verder? Raar begrip.
Oud 23 januari 2016, 23:49   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, en dat geldt ook voor de rest van Afrika. Daar hebben ze massaal aan grondstoffen en is dus bij gevolg een veel rijker gebied dan Europa, alleen vloeit al die rijkdom slechts naar een zeer select publiek, mensen die geen scrupules hebben om de rest van hun eigen bevolking te laten sterven van honger en kwel. En dan moeten wij daaraan een oplossing bieden? Die oplossing ligt niet hier en we kunnen niet alle ellende van heel de wereld hier halen en oplossen. Dat probleem moet ginder aangepakt worden.
Oud 24 januari 2016, 07:40   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kindjes, aangezien jullie niet kunnen zwemmen, hoop ik dat het bootje niet kapseist en dat jullie dan niet eindigen als de kleine Aylan.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2016, 07:49   #58
subocaj

Standaard

Citaat:
En de corrupte multinationals wassen hun handen in onschuld.

Trump: oil, oil, oil we take the oil.
Oud 24 januari 2016, 07:58   #59
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voila, en dat geldt ook voor de rest van Afrika. Daar hebben ze massaal aan grondstoffen en is dus bij gevolg een veel rijker gebied dan Europa, alleen vloeit al die rijkdom slechts naar een zeer select publiek, mensen die geen scrupules hebben om de rest van hun eigen bevolking te laten sterven van honger en kwel. En dan moeten wij daaraan een oplossing bieden? Die oplossing ligt niet hier en we kunnen niet alle ellende van heel de wereld hier halen en oplossen. Dat probleem moet ginder aangepakt worden.
Als die corrupte multinationals die corrupte politici daar niet zelf installeerden zou dat kunnen. Nu niet.

En waarschijnlijk hebben ze in Davos gezegd dat daar geen verandering in mag komen.

Het enige wat ik me altijd afvraag is: hoe komen mensen, die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben, aan zulke gesofistikeerde dure wapens.

Laatst gewijzigd door subocaj : 24 januari 2016 om 08:01.
Oud 24 januari 2016, 07:58   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de corrupte multinationals wassen hun handen in onschuld.

Trump: oil, oil, oil we take the oil.
Juist ja, multinationals.
Wat zou jij daar aab doen in hun plaats?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be