Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2016, 15:41   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omdat uw bakker geen voorbeeldfunctie heeft.
Sinds wanneer heeft een profvoetballer een voorbeeldfunctie?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 15:54   #42
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn nu éénmaal mensen die publiek wel in de belangstelling staan......waarom staat Will Tura in de gazet als hij zat is en mijn nonkel nooit ?

Een voetballer van FC Pepingen zal daar hoogstwaarschijnlijk ook niet voor in de gazet staan

De roddelblaadjes en een groot deel van de media leven van die praatjes
En dat alleen maar omdat het plebs die blaadjes met die praatjes daarvoor koopt ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 15:56   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
En dat alleen maar omdat het plebs die blaadjes met die praatjes daarvoor koopt ...

Tandarts wachtzalen lectuur
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 16:11   #44
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik begrijp nog altijd waarom een voetballer die een snelheidsovertreding begaat nieuwswaarde heeft en mijn bakker die hetzelfde doet, totaal niet.
Mooi dat je dat begrijpt.
Oud 29 januari 2016, 16:16   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Mooi dat je dat begrijpt.
het leven is al triest genoeg...nog een geluk dat we af en toe is kunnen lachen

Oud 29 januari 2016, 16:16   #46
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Duitsland mag dat en daar is ook al wel eens (onverwachte) mist.

Maar ook als het mag rijden niet veel bestuurders 180.....Ik stam nog uit de tijd dat de snelheid onbeperkt was ook op onze snelwegen.....ik herinner me toch niet dat er velen 180 reden
Ook in Duitsland heb ik de indruk dat de meeste bestuurders misschien 140 rijden ?
Ik had een vriend en die had één van de eerste Porsche Turbo's. Dat ding kon 270 gaan maar hij deed enkel 90-100. Hij had het meer gekocht om vrouwen binnen te doen. We zouden eens naar Dusseldorf gaan en hij woonde de kanten van Aalst. Ik ging eens alles uit zijn auto halen wat er in zat. Moordend, dat ding hield de baan niet op topsnelheid. De autostrades waren toen hoofdzakelijk van beton gescheiden door asfalt voegen. We vlogen letterlijk van voeg naar voeg die geluid maakten zoals een mitraillette. Hij zat zich de ganse weg kruistekens te maken als gelovige jongen. Op amper een uur waren we in Dusseldorf, wat een tijd!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 16:30   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De wet maakt geen onderscheid tussen sportmannen en de rest van de burgers. De wet geldt voor iedereen.
ah maar je voelt toch zo aan dat dit niet juist is. De wet pretendeert in zijn algemeenheid dat eensportwagen die gemaakt is om 300km/u te rijden nog niet eens aan de helft van zijn maximumsnelheid kan gebruikt worden.

Daarentegen laat de wet toe dat gammele bakjes zoals Axiam 60km/u vlammen tegen maximumsnelheid, van discriminatie gesproken... Die Lamborghini kan nooit op zijn maximum gebruikt worden... en een Axiam rijdt altijd aan maximumsnelheid

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 januari 2016 om 16:31.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 16:31   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik had een vriend en die had één van de eerste Porsche Turbo's. Dat ding kon 270 gaan maar hij deed enkel 90-100. Hij had het meer gekocht om vrouwen binnen te doen. We zouden eens naar Dusseldorf gaan en hij woonde de kanten van Aalst. Ik ging eens alles uit zijn auto halen wat er in zat. Moordend, dat ding hield de baan niet op topsnelheid. De autostrades waren toen hoofdzakelijk van beton gescheiden door asfalt voegen. We vlogen letterlijk van voeg naar voeg die geluid maakten zoals een mitraillette. Hij zat zich de ganse weg kruistekens te maken als gelovige jongen. Op amper een uur waren we in Dusseldorf, wat een tijd!
Oud 29 januari 2016, 16:35   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De wet maakt geen onderscheid tussen sportmannen en de rest van de burgers. De wet geldt voor iedereen.
De verkeersregels gelden niet voor iedereen.

Citaat:
59.11. De bepalingen van de artikelen 7.1, 9.3, 10.1, 10.2, 11, 23, 24, 25.1, 46 en 49.1 gelden niet voor de voertuigen van de administratie die dienen voor het toezicht, de controle en het onderhoud van het wegennet, als zij onverenigbaar zijn met de aard of met de tijdelijke of vaste aanwending van het voertuig.

59.12. De bepalingen van artikel 7.1 gelden niet voor het rijkswacht-, politie- en douanepersoneel wanneer hun opdracht het rechtvaardigt.

59.13. De bepalingen van artikel 11 en artikel 22 quater gelden niet voor de voertuigen gebruikt door bevoegde personen noch voor prioritaire voertuigen wanneer een dringende opdracht het rechtvaardigt.

In die gevallen moeten de bestuurders van deze voertuigen evenmin de snelheidsbeperking opgelegd door het verkeersbord C43, in voorkomend geval met zonale geldigheid conform artikel 65.5, in acht nemen.

http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/239-art59

Laatst gewijzigd door Micele : 29 januari 2016 om 16:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 16:39   #50
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anderzijds moet ik zeggen dat ik verschillende kennissen heb weten verongelukken. Zonder die geleidelijke snelheidsbeperkingen had ik hier ook niet meer gezeten.

Ben nu toevallig in Duitsland en het doet toch deugd nog eens onbezorgd te kunnen vlammen. Maar mijn auto heeft een snelheidsbeperker op 165km/u. Niettegenstaande die 8 cilinder 4,8 liter een pak meer aankan. Maar de auto is verstandiger dan zijn baasje.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 16:40   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ah maar je voelt toch zo aan dat dit niet juist is. De wet pretendeert in zijn algemeenheid dat eensportwagen die gemaakt is om 300km/u te rijden nog niet eens aan de helft van zijn maximumsnelheid kan gebruikt worden.

Daarentegen laat de wet toe dat gammele bakjes zoals Axiam 60km/u vlammen tegen maximumsnelheid, van discriminatie gesproken... Die Lamborghini kan nooit op zijn maximum gebruikt worden... en een Axiam rijdt altijd aan maximumsnelheid
Dat zegt meer over iemand die e e n Lamborghini koopt dan over de wetgever.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 16:49   #52
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met onderweg 4 tankbeurten?
Oud 29 januari 2016, 17:02   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anderzijds moet ik zeggen dat ik verschillende kennissen heb weten verongelukken. Zonder die geleidelijke snelheidsbeperkingen had ik hier ook niet meer gezeten.

Ben nu toevallig in Duitsland en het doet toch deugd nog eens onbezorgd te kunnen vlammen. Maar mijn auto heeft een snelheidsbeperker op 165km/u. Niettegenstaande die 8 cilinder 4,8 liter een pak meer aankan. Maar de auto is verstandiger dan zijn baasje.
Wie nooit plankgas heeft gereden heeft in feite nooit gereden....ik vergelijk het als het hebben van een lekkere vrouw waar je niet mag aankomen of het bezitten van een mooie villa waar je niet binnenmag

Het waren inderdaad wilde jaren......weinig regels weinig controles.....vrijheid en blijheid...maar die hadden wel een prijs

https://www.youtube.com/watch?v=fhwAK451NbE
Oud 29 januari 2016, 17:03   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Met onderweg 4 tankbeurten?
Zou wel kunnen ...ik had ooit een Ford Capri 3.0 liter.....als ik die niet stillag tijdens het tanken kreeg ik hem nooit volgetankt
Oud 29 januari 2016, 17:10   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Sinds wanneer heeft een profvoetballer een voorbeeldfunctie?
Sinds zijn supporters hem als voorbeeld nemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 17:10   #56
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Die denken ook dat ze alles mogen die voetballers maar ja, die verdienen ook veel teveel op pril jonge leeftijd.
De enige boodschap aan hem is "beter uw best doen en dan mag je misschien ooit eens in de Duitse Liga spelen" en zo hard vlammen als je kan.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 18:26   #57
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Ik zou al degenen die eens 152 rijden op de E 40 niet te eten willen geven.
Pff,20 jaar terug reed 80 % minstens 140 op de autostrade,30 % 160 of meer.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 18:27   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Sinds zijn supporters hem als voorbeeld nemen.
Ik ken zo niemand.
Wat een onzin trouwens....
Mensen leren best hun eigen leven vorm te geven in plaats van dat van een ander te copiëren...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 januari 2016 om 18:34.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 18:33   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Mooi, u pleit voor begrensde voertuigen. Dat vind ik een uitstekend idee!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 19:54   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hè een snelheidsbeperker ? Welk optie is dat ? Ik dacht dat ze auto's beperkten aan250 maar aan 165 ? Lijkt mij alsof je permanent in veiligheidsmode zit te rijden;..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be