Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2016, 18:31   #41
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er werd in Wallonië even erg gecollaboreerd als in Vlaanderen. Het Waalse "Rex" van Léon Degrelle stond trouwens sterker dan het Vlaamse VNV van Staf De Clercq.
Van de 242 doodvonnissen, wegens collaboratie, die werden voltrokken na de oorlog, waren trouwens meer Waalse veroordeelden, dan Vlaamse.
Maar daar zwijgen ze natuurlijk liever over want dan kunnen ze niet meer orakelen dat het alleen de stoute Vlamingen waren die meeheulden met de Duitse bezetters en die zo mee schuldig zijn aan de Jodenvervolging en uitroeiing en alle verschrikkingen van die tijd...
Rex, Vichy daar wordt braaf over gezwegen... Liever halen ze opnieuw Napoleon vanonder het stof uit, of Louis XIV, de zonnekoning, ook al stierven onder zijn bewind relatief gezien meer mensen dan de twee WO samen...; maar ook dat laatste wordt braaf verzwegen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 18:33   #42
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Inderdaad.

Maar daar gaat het niet om.

Maar toch bedankt voor deze volstrekt nutteloze informatie.
Nutteloze informatie???
Waarom??? Omdat ze niet past in de franstalige grootheidswaanzin of omdat ze niet past in de voortdurende anti-Vlaamse propaganda van la Belgique???
Oud 4 februari 2016, 18:35   #43
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U een raadsel??? Ik hou er niet van om geindoctrineerd te worden tot in mijn kleinste teen met grootheidswaanzin, franstalige of niet. Ik hou er niet van om voortdurend met leugens overladen te worden zodat ik geen enkel inzicht meer kan hebben in de werkelijkheid...
Het enige dat ik werkelijk een noemenswaardige waarde noem in deze wereld is als een vrij, zelfstandig denkend en autonoom mens op te groeien... Ik heb niemand, en zeker geen grote francofonie nodig, om mij aan het leibandje te houden...

En wat u voor vrije wil houdt is 100% franstalige indoctrinatie geweest...
De Vlaamse ouders stuurden hun kinderen naar de franstalige scholen in Brussel zodat ze volledig tweetalig zouden zijn. Maar wat die ouders niet wisten of moeilijk konden voorzien is dat ze samen met de franse taal een totale afkeer en haat ingepeperd kregen van hun Vlaamse oorsprong...

Vrijwillig noemen ze dat, want ze kunnen toch moeilijk hun eigen bekrompen platvloersheid gaan toegeven...
Nee nee, allemaal totaal fout. Niets heeft die Vlamingen tegengehouden om hun kinderen op te voeden in hun EIGEN moedertaal.
Niets.
Het is zelfs moeilijker om uw kinderen op te voeden in een andere taal dan uw eigen moedertaal.
Ik zou me doodschamen mocht ik Vlaming zijn. Om Vlaming te zijn. Zo'n push overs! Zo'n woessies!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 18:37   #44
geertvdb

Standaard

Citaat:
Nutteloze informatie???
Waarom??? Omdat ze niet past in de franstalige grootheidswaanzin of omdat ze niet past in de voortdurende anti-Vlaamse propaganda van la Belgique???
Waar ontken ik dat de Walen evenveel collaboreerden dan de Vlamingen?
Nergens. Niemand verzwijgt dat trouwens.

Gaat het daarom? Nee!

Het gaat erom dat uw verwijzing naar de Nazi's bijzonder hypocriet is, gezien de 'Vlaemsche' geschiedenis waar meeheulen met de Nazi's nog steeds een grote schandvlek is.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 februari 2016 om 18:38.
Oud 4 februari 2016, 18:38   #45
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou graag antwoorden op deze post. Uit beleefdheid. Maar zoals zo vaak is het onbegrijpelijk wat u allemaal schrijft.
Er zijn zeer veel forummers die u uitdrukkelijk vragen om DUIDELIJK te schrijven. Waarom doet u die inspanning dan niet?
Aan mijn franstalige schoonbroer vroeg ik waarom Brussel verfranst is en volgens zijn mening zijn alle Vlamingen in Brussel frans beginnen te spreken omdat het toch zo een schone taal was...

Zulke onnozele taal noem ik kolonisatortaal... Zij (ook de andere koloniators) hebben hun macht misbruikt om overal hun eigen bekrompenheid als zogezegd hoogwaardigere kultuur op te dringen...

Hewel la francofonie is door en door ziek omdat ze weigert zichzelf onder ogen te zien en blijft hangen in haar imperialistisch verleden... veroveren kunnen ze, maar besturen daarna is altijd een fiasco...
Oud 4 februari 2016, 18:40   #46
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, ha, ha, als ze al bij iets wilde horen dan was het bij de hogere gegoede burgerij en daar werd alles wat maar naar Vlaams rook denigrerend van de hand gewezen...
Wat hebben de gezagdragers bovendien misbruik gemaakt van het onderwijs gebruikt om de minachting en de haat tegen Het 'Vloms' goed in te prenten bij de leerlingen...
Zelfs nu nog misbruikt de francofonie overal waar ze het voor het zeggen hebben diezelfde weg...
Op school had ik ook een hekel aan Frans. Na school blij dat ik het ook sprak.
Blij toe dat mijn vader geabonneerd was op het Franstalige Science et vie en Endeavour magazine.

Enkel door mijn nieuwsgierigheid naar de volgende artikels leerde ik spelenderwijze Frans.

Ik heb nog zeker 10 jaargangen in de kelder liggen vanaf 1956.

Zonder die nieuwsgierigheid zou ik zeker ieder jaar gebuisd zijn op Frans.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 18:41   #47
geertvdb

Standaard

Citaat:
Aan mijn franstalige schoonbroer vroeg ik waarom Brussel verfranst is en volgens zijn mening zijn alle Vlamingen in Brussel frans beginnen te spreken omdat het toch zo een schone taal was...

Zulke onnozele taal noem ik kolonisatortaal... Zij (ook de andere koloniators) hebben hun macht misbruikt om overal hun eigen bekrompenheid als zogezegd hoogwaardigere kultuur op te dringen...

Hewel la francofonie is door en door ziek omdat ze weigert zichzelf onder ogen te zien en blijft hangen in haar imperialistisch verleden... veroveren kunnen ze, maar besturen daarna is altijd een fiasco...
Waarom doet u zo weinig moeite om LEESBAAR en CORRECT Nederlands te schrijven.

U bent zo iemand die enkel geïnteresseerd is om monologen te houden (vol met het zich wentelen in een slachtofferrol), en niet luistert naar andere mensen.
Oud 4 februari 2016, 18:42   #48
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bla bla blaaaaaa.

Bovendien in schabouwelijke Nederlands.
Met al die franstalige rommel zien ze de werkelijkheid inderdaad niet meer en durven ze hem zelfs niet meer zien... Liever alles wat niet in het eigen bekrompen bedje past afdoen als blablabla...
Arme zakken...
Oud 4 februari 2016, 18:46   #49
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee nee, allemaal totaal fout. Niets heeft die Vlamingen tegengehouden om hun kinderen op te voeden in hun EIGEN moedertaal.
Niets.
Het is zelfs moeilijker om uw kinderen op te voeden in een andere taal dan uw eigen moedertaal.
Ik zou me doodschamen mocht ik Vlaming zijn. Om Vlaming te zijn. Zo'n push overs! Zo'n woessies!
Ha, ha, ha, wat een onnozel gebrabbel...
Niets heeft de Vlamingen weerhouden om in hun eigen taal te onderwijzen...
Moesten ze dan, naast alle overdreven taksen die ze al moesten betalen aan l'état Belge nog verder in hun armeluis beurs gaan putten om zelfs, ongeschoold als ze in den beginne waren, Vlaamse scholen op poten te zetten...???
Hou op met je ondermaats geleuter...
Oud 4 februari 2016, 18:52   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ontken ik dat de Walen evenveel collaboreerden dan de Vlamingen?
Nergens. Niemand verzwijgt dat trouwens.

Gaat het daarom? Nee!

Het gaat erom dat uw verwijzing naar de Nazi's bijzonder hypocriet is, gezien de 'Vlaemsche' geschiedenis waar meeheulen met de Nazi's nog steeds een grote schandvlek is.
Welke kultuur is het meest verbonden met de nazi'-gedachten???

De vlaamse onderdog kultuur waar la Belgique ons toe veroordeeld of de franstalige imperialistische gedachten van een groot (franstalig) volk, voortdurende gebiedsuitbreiding (Bruxelles en de hele omgeving tot heel Vlaams Brabant toe) en het weigeren van de gevolgen van hun (wan)daden (de totale opsplitsing van België in twee totaal naast elkaar levende volkeren want men mag van de grote francofonie niet verwachten dat zij de Vlaamse elementaire rechten zou respecteren) onder ogen te zien.
Oud 4 februari 2016, 18:52   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus volgens Uw redenering moeten

we dan ook niet meer van de" Nieuwstraat "spreken ,

maar enkel nog van de "Rue Neuve".
Dat mag hoor.
Geen probleem.
NeuStraSSe zou misschien wat gevoeliger liggen.
Als je er echt niet aan uitraakt dan proberen we misschien:نوف
Oud 4 februari 2016, 18:54   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA-oppositie van de stad Brussel is niet te spreken over La Madeleine,

de nieuwe naam van de Magdalenazaal die later deze maand opnieuw

opengaat.
Ik slaap er ook al een week niet goed van.

Citaat:
Hoe sneller Brussel volledig verfranst zal zijn ,
des te sneller zal Vlaanderen onafhankelijk zijn .
Oud 4 februari 2016, 19:01   #53
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Op school had ik ook een hekel aan Frans. Na school blij dat ik het ook sprak.
Blij toe dat mijn vader geabonneerd was op het Franstalige Science et vie en Endeavour magazine.

Enkel door mijn nieuwsgierigheid naar de volgende artikels leerde ik spelenderwijze Frans.

Ik heb nog zeker 10 jaargangen in de kelder liggen vanaf 1956.

Zonder die nieuwsgierigheid zou ik zeker ieder jaar gebuisd zijn op Frans.
Had jij alleen een hekel aan het Frans of werd je tegelijker tijd een regelechte hekel aan alles wat maar naar Frans rook ingeprent???

Ik heb niets tegen het kennen van meerdere talen en wat mijzelf betreft was voor alle talen de bibliotheek van mijn vader een enorme stimulans om ze te leren...

Maar er is het verschil tussen het kennen van een taal en het inspuiten van haat tegen een hele bevolkingsgroep... waar de francofonie nu nog actief mee bezig is...
Oud 4 februari 2016, 19:01   #54
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA-oppositie van de stad Brussel is niet te spreken over La Madeleine,

de nieuwe naam van de Magdalenazaal die later deze maand opnieuw

opengaat.

“Ook Open VLD en Sp.a werken lustig mee aan de verfransing van de hoofdstad”, zegt gemeenteraadslid Johan Van den Driessche.

http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...-magdalenazaal

Laat ze maar verder verfransen daar in Brussel.

Hoe sneller Brussel volledig verfranst zal zijn ,
des te sneller zal Vlaanderen onafhankelijk zijn .
.. dolletjes .. goeie zaak .. vlomen raus ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 19:07   #55
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom doet u zo weinig moeite om LEESBAAR en CORRECT Nederlands te schrijven.

U bent zo iemand die enkel geïnteresseerd is om monologen te houden (vol met het zich wentelen in een slachtofferrol), en niet luistert naar andere mensen.
Een slachtofferrol??? Het doorzien van het regelrecht Belgisch racisme door de francofonie uitgeoefend???
Als ik iets niet begrijp dan is het wel hoe Vlamingen hier nog achter dat racistisch gedoe kunnen blijven aanlopen...
Ik vraag mij echt af of ze geen enkel eerlijk schaamtegevoel hebben???
Oud 4 februari 2016, 19:08   #56
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat mag hoor.
Geen probleem.
NeuStraSSe zou misschien wat gevoeliger liggen.
Als je er echt niet aan uitraakt dan proberen we misschien:نوف
Is het Waalse gewest tussengekomen???
Oud 4 februari 2016, 19:26   #57
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men vindt overal overlopers om de invallers te helpen; kijk maar naar Vichy...,
Of naar het VNV in 1940.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 19:29   #58
geertvdb

Standaard

Citaat:
Welke kultuur is het meest verbonden met de nazi'-gedachten???

De vlaamse onderdog kultuur waar la Belgique ons toe veroordeeld of de franstalige imperialistische gedachten van een groot (franstalig) volk, voortdurende gebiedsuitbreiding (Bruxelles en de hele omgeving tot heel Vlaams Brabant toe) en het weigeren van de gevolgen van hun (wan)daden (de totale opsplitsing van België in twee totaal naast elkaar levende volkeren want men mag van de grote francofonie niet verwachten dat zij de Vlaamse elementaire rechten zou respecteren) onder ogen te zien.
Lees nu nog eens na wat ge schrijft. Of raast. En verbeter zelf alle taalfouten.

Ik vind het pijnlijk hoe de mooie Nederlandse taal op systematische wijze door u verkracht wordt.
En dat zonder enig schaamtegevoel.

Mag ik u er ook op wijzen dat Vlamingen in de rand uit VRIJE WIL hun huizen verkopen aan Franstaligen. Als het aantal Franstaligen dan in een gemeente de meerderheid vormen, dan is dat de schuld van de Vlamingen me dunkt. Als er al van een schuld kan gesproken worden.

Maar eerst het geld in eigen zak steken en vertrekken, en dan eisen dat er Nederlands moet gesproken blijven worden... Geen wonder dat de Europese Raad Vlaanderen daarvoor veroordeeld heeft.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 februari 2016 om 19:33.
Oud 4 februari 2016, 19:48   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Of naar het VNV in 1940.
Dat was te begrijpen, om van onder het Belgische juk te geraken doen mensen alles.
Oud 4 februari 2016, 19:52   #60
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat was te begrijpen, om van onder het Belgische juk te geraken doen mensen alles.
.. bemoedigende gedachte .. waartoe bent u bereid om vanonder dat Belgische juk te geraken .. hou je niet in xenooke, ga maar eens lekker loos ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 februari 2016 om 19:53.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be