![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In het kleine groot hertogdom Luxemburg kan ik die Belgische belasting ontwijken voor mijn sigaartjes en de accijnzen op benzine en diesel. En ik denk eraan asiel aan te vragen in Rusland, Putin verleend me dat wel als ik zeg dat ik vlucht voor deze belastingregering. Het voornaamste Cubaanse sigaren zijn er nog steeds goedkoper dan hier.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu leggen ze dat ei bij de producenten, zij moeten vreselijke foto's op hun producten drukken. Op hun eigen kosten. Dat is het werk van deze N-VA regering. Ondertussen zijn ze niet vies van BTW en accijnzen op ongezonde producten te incasseren. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
|
Citaat:
Maar ik blijf erbij, zolang ze de verkoop niet verbieden, zal ik alhoewel niet veel, toch in mijn eigen auto blijven roken. Enkel als het maggieblokje 80 kilo afvalt, neem ik een rookstop in mijn auto in overweging. |
|
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#47 |
|
Burgemeester
|
ik ben opgegroeid met een rokende vader, ik noch mijn twee zussen hebben hier onder geleden.
ik ben geen alleenstaand geval, in mijn jeugd rookten zeer veel mensen. Zeer jammer dat de luidroepende idealisten tegenwoordig zoveel mogelijkheden hebben hun waarheid te verkondigen. Ze gaan het ondertussen nog zelf geloven ook. Ik vind het zeer jammer dat zo een voorstel van een liberale partij komt. btw, ik ben geen roker doch ik verdraag en respecteer rokers wel, dat heet samenleven.
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Burgemeester
|
ik vind het hele gegeven gewoon belachelijk,
sigaretten mogen gekocht worden maar je mag ze niet oproken???
|
|
|
#50 |
|
Minister-President
|
Vandaag stond in de krant dat vrachtwagens controleren die inhalen bij regenweer geen prioriteit is ... waarschijnlijk te weinig manschappen, waar gaan ze die dan halen voor zo'n controle ? Belachelijk voorstel, ben zelf ook roker, maar nooit in de auto, ga gewoon even op een parking staan, veel gezelliger
|
|
|
#51 |
|
|
Ik ga daar elke week een pakje halen omdat het zo goedkoop is.
|
|
|
#52 |
|
|
Welke debiel haalt het in zijn hoofd om in een auto te roken als er kinderen bij zijn, zeker door wat we nu weten over de gevolgen daarvan.
Dat daar überhaubt een wet voor nodig is bewijs dat er nog veel te veel van die domkoppen zo rondrijden.
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is ook geen probleem om wagen op de weg te zetten die snelheden kunnen halen tot 400 km per uur terwijl maximaal 120 wettelijk toegelaten is. Ze zijn er ook in dat geval niet vies van zwaar te incasseren. |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bestel ze per 20 pakjes, dan is de waarde te laag om de douane er dieper op te laten inkijken. Je moet wel een verkoper in China vinden die ze verkoopt met "free shipping" en met een alternatieve benaming. Misschien als wierrookstokjes?
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een hoge prijs kan vooral jongeren beletten of afschrikken. Ze moeten veel sparen voor hun duur concertkaartje van Werchter en co ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
Het gaat hier over roken in bijzijn van kinderen. Ik vind het een goed voorstel.
Doorvoeren. |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat hebben ze leute gemaakt met het geleende geld ! Wat hebben wij er aan gehad ? Welke positieve dingen kunnen we zeggen over "onze" regeringen, de laatste 30 jaren ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk is het gewoon erg dat zo een wet uberhaupt nodig is. Het feit dat er nagedacht moet worden over zoiets, toont gewoon aan wat voor nitwits er eigenlijk rondlopen in dit land. Uw eigen nicotineverslaving boven de gezondheid van uw eigen vlees en bloed plaatsen. Hoe dom moet je daar eigenlijk voor zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
|
|
|