Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 10 februari 2016, 01:53   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben de zoveelste die deze reactie bijvalt. Allez wie nog?
Links ziet hier zijn eigen racisme niet in. Ik merkte diezelfde houding bij De wereld morgen artikels.

Er lijkt me een bewuste strategie gaande om de oppositie tegen de migranten stroom te linken aan het nazisme. Dat is laag bij de grond en volledig naast de kwestie. Bij een betoging zal men de aandacht van de pers richten op de paar nazi's die meedoen in de hoop dat de rest van de bevolking afstand neemt. Of die strategie, die niets met een objectieve pers te maken heeft, kan blijven functioneren is nog maar de vraag.

Stel u voor uw dochter wordt verkracht door een migrant. Naast je verdriet, je woede op een laks beleid, wordt je dan ook nog een nazi genoemd. Dan kan toch niet. Links zit hier aan de verkeerde zijde van de geschiedenis met die nazistrategie, die ook op dit forum evident is.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 februari 2016 om 02:02.
Johan Bollen is offline  
Oud 10 februari 2016, 03:40   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Vinden dat ze daar op mogen schieten, dat is inderdaad iets nazi-achtigs.
Bhairav is offline  
Oud 10 februari 2016, 04:39   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Hoeveel meer "families" wil je nog?
Allemaal venten en precies niet echt hongerig (naar seks waarschijnlijk wel) niet mager en precies niet ziek. (lees: strijders dus)

Zouden die niet beter mee gaan strijden om hun eigen land er terug 'bovenop' te helpen?

Als er ook maar iets van waar is van die problemen in hun landen, ik geloof daar nog steeds niets van, in scene gezette invasie naar de EU toe punt

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2016 om 04:42.
Universalia is offline  
Oud 10 februari 2016, 08:49   #44
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Wie loopt er mee met open ogen in? En wie houdt het hoofd mee koel?

http://www.demorgen.be/buitenland/di...sten-bf422817/
Dus op de normen en waarden van uw eigen grondgebied staan is fascisme? Gelijkheid van man en vrouw, VRIJE MENINGSUITING (hoe fascistisch ook), seculair!

Wanneer ga jij eens een verkrachting, moord, aanranding openbaar verfoeien? Hebt U daar al eens de tijd voor genomen of een topic aan toegewijd?

Ik wil de vluchtelingen ook helpen, maar integreren met ons is toch de laatste optie zeker en maar voorzien voor een select groepje mensen. De rest zal na de oorlog terug gaan. Het beste is deze van de eerste maal in een groot kamp te plaatsen waar men veilig is. Man en vrouw apart om de vrouw beter te beschermen tegen gekende taferelen.
Nu integreert Duitsland miljoen mensen die amok maakte, zwakkeren achteruit duwde onderweg naar hier, verkrachters, moordenaars, ex jihadi strijders.

Wat is uw motief eigenlijk vis?

Laatst gewijzigd door Peche : 10 februari 2016 om 08:52.
Peche is offline  
Oud 10 februari 2016, 08:52   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het van 'nazi' beschuldigen van mensen die niet willen toegeven aan de chantage van Erdogan de grenzen open te zetten als hij geen geld krijgt van Europa, heeft ook wel iets nazi achtig.

Ik stel voor dat we die nazi demagogie achterwege laten. Dat is niet aan de orde hier. Het staat een serieuze dialoog in de weg.

Varoufakis lijkt ook begrepen te hebben dat er initiatieven nodig zijn die over de partijgrenzen heen gaan (zie zijn nieuwe beweging). De EU heeft onze democratie kapot gemaakt en daarom is er een verlangen terug naar de natiestaat. We hadden het moeten zien aankomen met dit top down project. De reactie daartegen heeft niets met nazisme te maken. Links denkt te dogmatisch wanneer ze de natie als iets gevaarlijke ziet dat dient kapot gemaakt te worden. Zeker als je ziet wat ervoor in de plaats aan het komen is, een transnationaal autoritair monster. In zo'n situatie kan de natie juist bevrijdend werken.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 februari 2016 om 08:53.
Johan Bollen is offline  
Oud 10 februari 2016, 09:07   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als een vluchteling iets uitsteekt, moogt ge niet veralgemenen. Maar iemand die commentaar of zelfs nog maar vragen heeft bij het vluchtelingenbeleid over dezelfde kam scheren met nazi's, dat is de evidentie zelf.
De beproefde en gekende strategie van links om hun tegenstand monddood te maken.
Hypochonder is offline  
Oud 10 februari 2016, 09:08   #47
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En vrouwen stenigen en als honden behandelen dat is cultuur en godsdienst...
Hypochonder is offline  
Oud 10 februari 2016, 09:10   #48
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar, er lopen genoeg geschiedkundige onbenullen rond.

Jammer genoeg hebben we geen fascisme, of jullie zouden in kampen moeten werken en geen tijd hebben om ahistorische desinformatie via linkse pamfletten te verspreiden.
Oud 10 februari 2016, 09:10   #49
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar, er lopen genoeg geschiedkundige onbenullen rond.

Jammer genoeg hebben we geen fascisme, of jullie zouden in kampen moeten werken en geen tijd hebben om ahistorische desinformatie via linkse pamfletten te verspreiden.
Oud 10 februari 2016, 09:11   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind de bewering "ze zijn hier om te blijven" (waar men nu, in de discours althans, op aan het terugkomen is, alhoewel ik geloof dat er in feite niets veranderd is in de onderliggende houding) evenzeer 'fascistisch' te noemen is als de houding dat er geen vluchtelingen meer binnen gelaten dienen te worden.

De vluchtelingen zien als een middel een vermeend demografisch probleem op te lossen, om het sociaal systeem te ondermijnen, of omwille van electorale calculaties, heeft niets nobels of altruistisch. Een volwassen 'links' zou daar juist tegen ageren. Maar links is vleugellam en verward door een misbegrepen humanisme. Het geeft eigenlijk de pap in de mond voor het simpelere rechtlijnige discours van 'extreem rechts' dat ongenode gasten eigenlijk indringers zijn die niet de bedoeling hebben de regels van het huis te respecteren. Een moeilijke zaak om dan te beplijten "we zullen onze regels wel aanpassen".

Niet vergeten ook dat het een rechtse regering is in Duitsland en België die een beleid voeren dat identiek zou zijn dan moest links aan de macht zijn. De discours verschillen enkel wat.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 februari 2016 om 09:16.
Johan Bollen is offline  
Oud 10 februari 2016, 09:14   #51
Anna List
Banneling

Standaard

ik dacht efkes dat er eindelijk iemand de gelijkenis tussen Islam en fascismus 2.0 gezien had, maar t ging dus niet over IS deze keer.
Anna List is offline  
Oud 10 februari 2016, 09:14   #52
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie loopt er mee met open ogen in? En wie houdt het hoofd mee koel?

http://www.demorgen.be/buitenland/di...sten-bf422817/
Ier se daar se ,, ik heb er wakker van gelegen van uwe uitspraak virus doktoor ... en ik sluit mij aan bij die mensen die inderdaad vinden WAAROM wij hier VERPLICHT de Islam moeten opvangen& verplicht helpen terwijl er plaats genoeg is , zoals daar iemand beweert , dat er rond Mekka ruim plaats genoeg is voor de opvang van hun eigen geloofssoort ... en waarom die Arabische wereld elkaar dan niet helpt ?? het is een misdaad feitelijk van een niet Islam continent om te toveren en de huidige Westerse landen met hun eigen bevolking te verkrachten geestelijk ,, ongelooflijk hypocriet om dat niet te willen inzien. Hopelijk kunnen veel mensen tegen uw opkomen ingaan ,ik hoop het .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 10 februari 2016 om 09:14.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 10 februari 2016, 09:26   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als een vluchteling iets uitsteekt, moogt ge niet veralgemenen. Maar iemand die commentaar of zelfs nog maar vragen heeft bij het vluchtelingenbeleid over dezelfde kam scheren met nazi's, dat is de evidentie zelf.
Landleiders en politici moeten uiteindelijk een onder ogen durven zien dat wat er nu aan de gang is een oorlog is, het invoeren van legers. (zie foto's allemaal mannen)

Het is al zo dikwijls vergeleken geweest met het paard van Troje.

Als mensen reageren en er een einde willen aan maken aan die invasie dan worden ze snel als racist/nazi 'bekeken'.

Dat men daar eens met stopt met die zever dat de mensen die het eigenlijk inzien, dat het fout aan het lopen is die invasie naar de EU toe, nazi of racist te namen.

Zoals ik al eerder wist te schrijven, een tijdelijke hulp voor echte oorlogsvluchtelingen nog tot daartoe maar zijn die er eigenlijk nog die 'echte' oorlogsvluchtelingen? I doubt it.

Als men deze toestroom niet gaan indijken/tegenhouden/een HALT toeroepen dan gaat het verkeerd aflopen denk ik.

Grenzen dicht, zware grenscontroles, DNA/foto's controle, dubbele/driedubbele paspoort controle, uitzetten wat niet in de EU thuishoort, geen mogelijkheid om verder te infiltreren via werk/wonen ...

Het er in extremis beginnen op schieten zoals ik in bepaalde berichten al gelezen heb, hopelijk moeten we daar niet tot overgaan maar ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2016 om 09:29.
Universalia is offline  
Oud 10 februari 2016, 09:32   #54
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus op de normen en waarden van uw eigen grondgebied staan is fascisme? Gelijkheid van man en vrouw, VRIJE MENINGSUITING (hoe fascistisch ook), seculair!

Wanneer ga jij eens een verkrachting, moord, aanranding openbaar verfoeien? Hebt U daar al eens de tijd voor genomen of een topic aan toegewijd?

Ik wil de vluchtelingen ook helpen, maar integreren met ons is toch de laatste optie zeker en maar voorzien voor een select groepje mensen. De rest zal na de oorlog terug gaan. Het beste is deze van de eerste maal in een groot kamp te plaatsen waar men veilig is. Man en vrouw apart om de vrouw beter te beschermen tegen gekende taferelen.
Nu integreert Duitsland miljoen mensen die amok maakte, zwakkeren achteruit duwde onderweg naar hier, verkrachters, moordenaars, ex jihadi strijders.

Er is hier geen structurele plaats , ook financieel niet , die beweert dat wij dat kunnen volhouden is volledig verkeerd , ge moet niet veel verstand hebben om dat te zien, dit is niet houdbaar ... en wat is fascisme ? uw land laten kapot gaan door chaos ? als dat dan geen fascisme is beschaam jullie die hier achterstaan schandalige mensen ,, ophoepelen bende dikke nekken en ga doktoorke gaan spelen waar ze u nodig hebben. Trouwens ge kan nog niet eens een gewone griep virus treffelijk tegen houden laat staan ....
Oud 10 februari 2016, 09:35   #55
Peche
Banneling

Standaard

Ge moet niet tegen mij beginnen he. Ik ben hier quasi afzijdig
Het fascisme heerst vooral bij culturen die overgaan tot het willen uitroeien van andere culturen.
Wij zijn te gastvrij daarin.
Peche is offline  
Oud 10 februari 2016, 09:38   #56
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet niet tegen mij beginnen he. Ik ben hier quasi afzijdig
Het fascisme heerst vooral bij culturen die overgaan tot het willen uitroeien van andere culturen.
Wij zijn te gastvrij daarin.
Ik had het tegen dien Virus doktoor en zijn klote aanhang ...
Oud 10 februari 2016, 09:44   #57
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Weet ge wat , dat de mensen ,gelijk wie dan eens naar buiten komen met hun menig massaal te uiten op de sociale media of gelijk waar ! eens zien wat de meerderheid zal te zeggen hebben.... feitelijk zijn die niet beschaamd een hele bevolking te belasten op alle gebied en ze dan nog te verwijten voor fascisten ??? dit is een mensenschandaal of zijn we apen voor de virussen op te testen geworden voor dien grote aap.
Oud 10 februari 2016, 20:05   #58
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

' t Zijn juist die normen en waarden van ons 'eigen' grondgebied, laat dat dan Europa zijn (het westen? EU? de VN?), die door het platte rechts populisme aan de kant worden gezet.
Zoals Robert Fisk al zei, is 'Wir schaffen das' de krachtigste uitspraak tegenover IS dan eender welke bom die er nu wordt opgegooid.

Vluchtelingen moeten zo goed als mogelijk bijgestaan worden in hun integratie om zo 'gedragen' mogelijk aan deze maatschappij te kunnen deelnemen, dat spreekt voor zich. De meeste vluchtelingen willen terug, maar na 5 jaar oorlog, denk je daar als vluchteling wel even anders over. er moet natuurlijk ook iets zijn om naar terug te keren. Vanaf wanneer kan je niet meer terug en investeer je als samenleving in integratie? waar ligt de grens? (daar zijn dan gelukkig internationale wetten voor die houvast bieden en waar we ons als 'verlichte' maatschappij aan moeten houden, anders blijft van die verlichting niet meer veel over)

Dat vrouwen en kinderen extra bescherming dienen, spreekt ook voor zich.
Dat Duitsland miljoenen criminelen integreert, is uiteraard flagrant onwaar. En is in se een puur racistische uitspraak.

Mijn motief?

Het 'redelijke' midden wordt weggevreten door boze blanke angst aan de ene kant en boze islam aan de andere kant.

Houdt het hoofd koel.(Jij lijkt alvast iets koeler te houden dan vele anderen op dit forum )
Oud 10 februari 2016, 20:11   #59
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
' t Zijn juist die normen en waarden van ons 'eigen' grondgebied, laat dat dan Europa zijn (het westen? EU? de VN?), die door het platte rechts populisme aan de kant worden gezet.
Zoals Robert Fisk al zei, is 'Wir schaffen das' de krachtigste uitspraak tegenover IS dan eender welke bom die er nu wordt opgegooid.

Vluchtelingen moeten zo goed als mogelijk bijgestaan worden in hun integratie om zo 'gedragen' mogelijk aan deze maatschappij te kunnen deelnemen, dat spreekt voor zich. De meeste vluchtelingen willen terug, maar na 5 jaar oorlog, denk je daar als vluchteling wel even anders over. er moet natuurlijk ook iets zijn om naar terug te keren. Vanaf wanneer kan je niet meer terug en investeer je als samenleving in integratie? waar ligt de grens? (daar zijn dan gelukkig internationale wetten voor die houvast bieden en waar we ons als 'verlichte' maatschappij aan moeten houden, anders blijft van die verlichting niet meer veel over)

Dat vrouwen en kinderen extra bescherming dienen, spreekt ook voor zich.
Dat Duitsland miljoenen criminelen integreert, is uiteraard flagrant onwaar. En is in se een puur racistische uitspraak.

Mijn motief?

Het 'redelijke' midden wordt weggevreten door boze blanke angst aan de ene kant en boze islam aan de andere kant.

Houdt het hoofd koel.(Jij lijkt alvast iets koeler te houden dan vele anderen op dit forum )
Kan je eens concreet worden in plaats van in cliché's te spreken?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 10 februari 2016, 20:13   #60
Peche
Banneling

Standaard

Maar waarom integratie? Waarom zou je mensen integreren die opdringerig, onrespectvol en mijlenver van je autochtoonse cultuur staan? Ga zelf zien naar de beelden op youtube, het zijn geen doetjes hoor. Echt niet.
Waarom dienen zij hier geïntegreerd te worden?
Dat deze mensen geholpen moeten worden, daar ga ik ten volle mee akkoord.
Maar dat kan op meer manieren dan hier integreren.

De boze blanke angst is terecht. Ze zijn al veel gebieden van hun steden kwijt en nu zou men er nog eens viertal miljoen bijhalen die later héél hun gezin willen overbrengen.
Hou zelf ook het hoofd koel en denk op lange termijn. Het is niet allemaal koek en ei. We vangen geen Nederlanders, Fransen, Duitsers of Engelsen op he. We vangen mensen op die mijlenver van onze leefgewoontes staan.
Peche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be