![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In het VK is het toch beter geworden sinds hun toetreding tot de Europese Unie. Al vergeten wat een ramp dat was, daar in GB. Je kan helaas niets vergelijken. Ik blijf erbij dat de EU een goede zaak is/was. Waarom zijn landen als Zwitserland en Noorwegen zo goed als lid van de EU, in de zin dat ze ook de Europese regels voor een groot deel moeten naleven en zelfs een bijdrage leveren aan de Europese begroting. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat goed is aan België is dat België per definitie als land al niet meer bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn dingen slechter maar ook dingen beter. Of dit nu eerder aan de tijdsgeest ligt dan wel aan Europa is nog maar de vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees België is een west europees land enz enz https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is jouw stelling ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee Fredje, met overal van genieten bedoel ik, willen van twee walletjes eten maar daar niets tegenover stellen. Niet willen bijdragen wanneer er een lidstaat failliet verklaart wordt maar aan de andere kant wel willen krijgen wanneer zij zelf failliet zouden verklaart worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noorwegen heeft het ook steeds moeilijker nu de olieprijzen in elkaar zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je antwoord niet op mijn vraag wat jij ziet als oplossing ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen in mijn straat daarentegen spreken wel de zelfde taal, zelfs ook al zou het een verschillend dialect zijn. Een Vlaming kan best bevriend zijn met een Waal, ik zelf ben zeer nauw bevriend met een Waals gezin die inmiddels ook al verschillende jaren hier in Vlaanderen woonachtig zijn, maar dat betekend nog niet dat we als volkeren met elkaar overeen komen. Europa weerspiegeld dit nog veel sterker. Het wil niet zeggen omdat Hollande samen met Merkel rond de tafel zit dat de Fransen het kunnen vinden met de Duitsers hoor. En zo wringt het in heel Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We behoorden mee tot een van de rijkste landen, nu bengelen we mee aan de staart. Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2016 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen waar we Frans spreken tegen de Walen wat lost dat op ? Daar zit je probleem je hebt geen taalbewustzijn....en dan ga je je proberen in te graven onder je kerktoren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2016 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk en lees. http://www.demorgen.be/binnenland/-b...reld-bc307114/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En solidariteit is iets heel geweldig voor hen die graag op hun gat zitten, maar niet voor hen die weten de handen uit de mouwen steken. Zie bv. maar eens naar de vele IGO trekkers. Ik ken er zelf toevallig een paar. Heel hun leven lang nagenoeg niet officieel gewerkt maar in de horeca veel poen verdiend in het zwart en rijkelijk geleefd en zo goed als nooit afgedragen, maar nu ze pensioengerechtigd zijn trekken ze meer IGO dan dat de meeste zelfstandige, die wel heel hun leven afgedragen hebben, pensioen trekken. Die IGO trekkers vinden solidariteit nu ook geweldig. Toen ze in het zwart werkte waren ze anders helemaal niet solidair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geen taalbewustzijn? Iedereen die mij hier beter kent weet dat dat niet het geval is. Ik heb ook een Walin die van mij een appartement huurt en geloof me maar, die spreekt in tussen ook al behoorlijk Nederlands hoor. Mijn eerste vrouw was een Franstalige die, toen ik ze leerde kennen, geen woord Nederlands sprak. Ik zelf ben in het Frans grootgebracht bij mijn grootouders tot mijn 6 jaar. Zelf ben ik regelmatig in Italië, en wat denk je dat ik daar spreek? En is het dan niet normaal dat ik het schandalig vind dat ons vorige koningin na 50 jaar in België te wonen nog geen voorgekauwd briefje met drie regeltjes in het Nederlands verstaanbaar kon aflezen. Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2016 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben eerlijk...ik was in de tijd ook heel content dat ik iets zonder factuur kon regelen ..wie niet ?? En solidariteit is ook voor U heel belangrijk of ga jij je operatie (die ik je niet toewens )helemaal uit je eigen zak betalen ? Ziekteverzekering is een mooi voorbeeld van solidariteit....net als een verzekering voor je auto of de zekerheid dat je kan terugvallen op een werklozensteun enz.... Niets is perfect en profiteurs bestaan . Zolang er mensen bestaan zullen er zijn die proberen (onterecht) gebruik te maken van het systeem.... Het is de taak van de overheden om er voor te zorgen dat het systeem zo weinig mogelijk kan worden misbruikt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2016 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Als de Schotten En Ieren zich afsplitsen van het VK, wat blijft er dan nog over? Is enkel London dan voldoende om zich staande te houden? Ik denk dat Cameron ook hiermee rekening moet houden.
.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al gehoord van hospitalisatieverzekering. Dat heeft geen moer te maken met solidariteit, je draagt er voor af, dan is het normaal dat ge er op kunt terug vallen, idem wat je brandverzekering betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon niet ver van Oostende en heb daar al verschillende winkeliers getroffen die niet eens Nederlands verstaan. Wanneer ik zo een winkel betreed waar ik in het Frans aangesproken wordt antwoordt ik altijd in het Nederlands. Meestal blijkt dan dat ze me niet verstaan. Dan zet ik ze klaar en duidelijk in het Frans op hun plaats waarna ik de zaak, zonder fout en zonder kopen, verlaat.
|
![]() |
![]() |