Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2004, 15:33   #41
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
het valt wel op dat wie nog niets heb ondervonden van deze multikulverrijking steenvast links stemt en wie wel zoiets heeft meegemaakt ex.rechts stemt ... spijtig genoeg moet ik jullie melden dat er meer en meer mensen ex.rechts stemmen en niet alleen in de grote steden!!!!
Ik ben al eenmaal overvallen (gewapend, 's nachts, op straat), en heb ne keer een inbreker op mijn werk gehad toen ik er 's avonds alleen zat te werken.
Maar ik ben niet zo'n idioot om dan maar meteen de hele migrantengemeeschap als crimineel te bestempelen. Ik stem links.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 15:39   #42
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
het valt wel op dat wie nog niets heb ondervonden van deze multikulverrijking steenvast links stemt en wie wel zoiets heeft meegemaakt ex.rechts stemt ... spijtig genoeg moet ik jullie melden dat er meer en meer mensen ex.rechts stemmen en niet alleen in de grote steden!!!!
mss kan je het ook omkeren? kijk, ik heb ook al vechtpartijen met allochtonen gezien (maar eigelijk al veel meer met autochtonen onderling, maar soit). in hoeveel van die gevallen denk je dat er racistische praat verkocht wordt, voor er gevochten wordt?

kijk, ik maak ook dingen mee die mij niet aanstaan hoor. ik vind opdringerige mannen, of zo van die venten die je met hun ogen uitkleden ook helemaal niet leuk. ik kan me er uitermate aan storen, maar gevaarlijk is dat niet.

mss hebben die 'problemen' van mensen die extreem-rechts wel deels te maken met hun instelling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 15:42   #43
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
opblaasbare versies zijn dus niet alleen goedkoper, maar blijkbaar ook intelligenter!
kom mss nog eens terug als je humor wat op punt staat. of is het niveau gewoon achteruit gegaan met de ouderdom?

Citaat:
Oud 28 oktober 2004, 18:26   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De volgende keer dat ik in de buurt van Baarchem ben, ga ik ook eens daar gaan kijken. En o wee je gebeente als ik geen meisjes-kleuters zie die gesluierd zijn, of mooie vrouwen die nageroepen worden dat ze zich zouden moeten sluieren.

Neen ernstig, ik vraag me af of je niet erg overdreven hebt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 18:30   #45
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
De volgende keer dat ik in de buurt van Baarchem ben, ga ik ook eens daar gaan kijken. En o wee je gebeente als ik geen meisjes-kleuters zie die gesluierd zijn, of mooie vrouwen die nageroepen worden dat ze zich zouden moeten sluieren.

mss was hij in een ander berchem dan wij?

Citaat:
Oud 28 oktober 2004, 20:01   #46
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
tja, ik heb er niet veel last mee, zeker nog niks ergs meegemaakt, en mijn vrienden en familieleden evenmin. ik woon echter al een paar jaar in antwerpen-stad, en ik heb ook in 'probleemwijken' gewoond. ik loop heel vaak alleen op straat, ook als het donker is, en steeds zonder problemen. ik krijg dan ook het sch*t van mensen die doen uitschijnen dat het in antwerpen gevaarlijk is. natuurlijk is er criminaliteit, maar het beeld dat velen van deze stad ophangen klopt gewoon niet.
Ik liep ook met zo'n instelling rond van "wat zijn dat toch voor zeurpieten die beweren dat het hier zo gevaarlijk zou zijn op straat".

Ik ging ook op elk uur van de dag in eender welke straat rond, totdat ik dan plots toch ineens door een Marokkaan om "vuur" gevraagd werd. En een beetje later stonden ze met een kleine bende om me heen en kreeg ik een stamp in mijn gezicht. Het waren heel geoefende gastjes. Ik kon de inhoud van mijn portefeuille afgeven en ze waren razend dat er geen betaalkaart instak.

Wel, sindsdien loop ik niet meer op dezelfde manier over straat.

Laatst gewijzigd door Darwin : 28 oktober 2004 om 20:02.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 20:07   #47
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak

Dat van dat naroepen dat gebeurt overal, daar kan je geen tijd of plaats op plakken.

Een vriendin van mij werd zo eens uitgemaakt voor "sale putte" in de Provinciestraat. Zonder reden. Haar auto was vlak ervoor perte totale gereden. En die klootzakken kwamen daar gewoon voorbij gereden in hun wagen.

Die werd daar zo nijdig van dat ze vervolgens op die wagen afstapte, het portier opentrok, de rot Marokkaan die dat geroepen had uit zijn wagen sleurde en hem een kniestoot recht in zijn moslimkloten verkocht, waarop die zieligerd stilletjes weer achter het stuur van zijn wagen kroop en heel stilletjes verderreed.

Laatst gewijzigd door Darwin : 28 oktober 2004 om 20:08.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 11:44   #48
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al eenmaal overvallen (gewapend, 's nachts, op straat), en heb ne keer een inbreker op mijn werk gehad toen ik er 's avonds alleen zat te werken.
Maar ik ben niet zo'n idioot om dan maar meteen de hele migrantengemeeschap als crimineel te bestempelen. Ik stem links
tja als je links stemt moet je niet klagen dat die voorvalletjes nog meer gaan gebeuren dan ... nee een heel klein aantal is ook echt aangepast aan het westen ge moet ze enkel tegenkomen en die kans is kleiner dan overvallen te worden in de veilige winkelstraten!!
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 14:36   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Dat van dat naroepen dat gebeurt overal, daar kan je geen tijd of plaats op plakken.

Een vriendin van mij werd zo eens uitgemaakt voor "sale putte" in de Provinciestraat. Zonder reden. Haar auto was vlak ervoor perte totale gereden. En die klootzakken kwamen daar gewoon voorbij gereden in hun wagen.

Die werd daar zo nijdig van dat ze vervolgens op die wagen afstapte, het portier opentrok, de rot Marokkaan die dat geroepen had uit zijn wagen sleurde en hem een kniestoot recht in zijn moslimkloten verkocht, waarop die zieligerd stilletjes weer achter het stuur van zijn wagen kroop en heel stilletjes verderreed.
Ik wou eerst nog schrijven dat ik begrip kan opbrengen voor iemand die overvallen is op straat. Dat kan immers een zeer ingrijpend effekt hebben op je gevoel van gerustheid en veiligheid.
Maar dan lees ik bovenstaande ...
Je vriendenkring slaat en klopt er ook maar op los .... en ... dat moet nogal een madam zijn zeg, die zomaar een Marokkaan uit zijn auto sleurt en hem een sjot tegen zijn sjokkedijzen geeft ... dat kunnen onze Vlaamse flikken tegenwoordig zelfs niet meer ...

Daarom denk ik nu dat jij van de eerste overdrijving nog lang niet gestorven zijt.
Je geld en je gsm kwijtgespeeld in een hoerenkot zeker, en dat thuis maar gezegd dat het twaalf Marokkanen waren, waarvan zes nu een blauw oog en een bloedneus hebben ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 oktober 2004, 15:31   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk Schoofzak, ik ga ook voor niemand opzij, ik geef mijn portefeuille of autosleutels nie zomaar af, ik zou er nie mee kunnen leven dak mij als ne laffen hond heb laten overvallen.

Liever de kliniek in met 20 hechtingen en wa kneuzingen hier en daar dan ze ook maar 1 euro vrijwillig te geven.

Ik ben tot hiertoe ook al in zo'n paar situaties geweest waarin ze in meerderheid t.o.v. mij alleen of mij en ne kameraad stonden. Wij hebben in zo'n situaties nog nooit als eerste ne stap opzij gezet. en tot hiertoe hebben we dat altijd al zonder geweld te gebruiken kunnen oplossen, geen fysisch geweld. Maar wel door te tonen dat ge gene schrik hebt, en dat ge heel gewelddadig zult toeslaan zodra ze ook maar hune vinger uitsteken.

In 2 van die situaties was de spanning te snijden, en moesten ze afdruipen, het was dat of weten dat het in de kliniek ging eindigen en dat alleen door bodylanguage.

Ik kan u zeggen dat ge zelden witte marokannen ziet, maar die exemplaren trokken bleek af ik kan het u verzekeren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 16:26   #51
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Raven, welke nationaliteit hebben jij en je vriendin? Als ik dat mag vragen...
Natuurlijk.

Ik ben een Vlaming, net als jij. Met dat verschil dat jij geboren bent in een Vlaams Gezin, en ik het geluk heb gehad op zeer jonge leeftijd geadopteerd te worden door een Vlaams koppel. M'n origine ligt in Algerije, waar m'n vader (een ingenieur) werkte. Maar ik voel niet dat m'n roots 'daar' liggen. M'n vriendin is Turkse.

En na het lezen van hoe niemand dit meemaakt kan ik enkel besluiten dat:

-> ofwel dit goed-nieuws berichten zijn, kwestie de situatie wat rooskleuriger uit te laten schijnen dan ze zijn, beetje zoals onze regering dus.

-> ofwel in Antwerpen-berchem een hoop racisitisch krapuul woont dat niet kan verkroppen dat een Turkse schone ongesluierd is. Na te zien hoe ze daar zelfs hun kinderen een chador aantrekken, kan ik al raden welke van de twee het is.
Oud 29 oktober 2004, 16:30   #52
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Nou moest ik toevallig met het vriendinnetje overstappen in Antwerpen-berchem maar we hadden onze trein gemist. In afwachting dachten we dan maar ergens eens iets te gaan drinken en een wandeling te maken gezien het opmerkelijk zonnig was.

Nog geen 5 minuten verder, in de winkelstraat van Berchem, werd al nageroepen dat m'n partner zich moest sluieren. Nog wat verder riep men naar haar: "vuile modderslet". Ik, net als m'n vriendin zijn, zoals sommigen op dit forum weten, niet autochtoon maar eveneens, ook niet moslim, noch sleuren we met moslim-kleding.

Multicultuur ten top. Alvast toen er een klein parkeerongevalletje gebeurde tussen 2 dikke autochtonen en de boom-wagen van wat "jongeren". Als een ordinaire hond op de frikadel stond half de plaatselijke musumannen-chiro er.

Maar als het hiermee bleef kon men, mits wat tolerantie en begrip voor de achterlijkheid van bepaalde religie-aanhangers, dit toch laten varen.

Hoewel ik het al een paar keer heb gehoord, geloofde ik nooit dat moslims kleine meisjes van amper 3, 4 jaar zouden sluieren op z'n iraans..... Tot nu.

En dan vraag ik mij af wat voor strekking dit wel niet is. Zelfs in de Arabische landen worden meisjes NIET gesluierd tot hun eerste menstruatie (in praktijk tot +- hun 10e). Laat staan dat men op straat woorden roept als "hoer" of "slet" endergerlijke. Deze mensen hebben het nochtans niet slecht, toch zijn ze veel extremer dan hun fundamentalistische broeders in het thuisland.

Enfin, clu van deze thread. Wil je eens wat multiculturele samenleving opsnuiven, een voorsmaakje van de toekomst , pak je 23 jarige vriendin en spring op de trein naar Berchem. (opgelet: Blanke jongeren dienen minstens 5 jaar te hebben gefitnessed indien met niet wilt dat blank vriendinnetje in't park een groepscursus "integratie" krijgt.)
HAHA , wat een bullshit allemaal,
eerst stem je vlaams blok en daarna wordt je e rraar van dat de mensen agressief tegen jou zijn ,
tuurlijk zien ze de schrik in jou ogen,
je bent een niet-blanke racist,
een overloper,
die hier nog evenementen komt uitvinden om de sfeer nog meer te verpesten,
en je vriendin is inderdaad een hoer om met jou een relatie te hebben,
een overloper,
eerst vergast
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 17:35   #53
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
HAHA , wat een bullshit allemaal,
eerst stem je vlaams blok en daarna wordt je e rraar van dat de mensen agressief tegen jou zijn ,
tuurlijk zien ze de schrik in jou ogen,
je bent een niet-blanke racist,
een overloper,
die hier nog evenementen komt uitvinden om de sfeer nog meer te verpesten,
en je vriendin is inderdaad een hoer om met jou een relatie te hebben,
een overloper,
eerst vergast
Maar ik heb tenminste een relatie
Oud 29 oktober 2004, 18:39   #54
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vreemd, ik was 10 dagen geleden nog in berchem, ik ben een meisje van 23, en heb niks van dit alles meegemaakt. vreemd hoe een buurt op 10 dagen kan veranderen hé.
Vreemd hoe sommige mensen die oogkleppen maar blijven ophouden hé.

Citaat:
er misschien eens 's avonds rondlopen zien of je weer niets merkt in de buurt van de driekoningenstraatvreemd hoe een heel gezellige straat op 10 jaar kan verloederen
Helemaal niet vreemd: volksvreemde elementen. Maar ik weet dat je bedoeld dat het jammer is, hetgeen zeker waar is.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 19:40   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Natuurlijk.

Ik ben een Vlaming, net als jij. Met dat verschil dat jij geboren bent in een Vlaams Gezin, en ik het geluk heb gehad op zeer jonge leeftijd geadopteerd te worden door een Vlaams koppel. M'n origine ligt in Algerije, waar m'n vader (een ingenieur) werkte. Maar ik voel niet dat m'n roots 'daar' liggen. M'n vriendin is Turkse.

En na het lezen van hoe niemand dit meemaakt kan ik enkel besluiten dat:

-> ofwel dit goed-nieuws berichten zijn, kwestie de situatie wat rooskleuriger uit te laten schijnen dan ze zijn, beetje zoals onze regering dus.

-> ofwel in Antwerpen-berchem een hoop racisitisch krapuul woont dat niet kan verkroppen dat een Turkse schone ongesluierd is. Na te zien hoe ze daar zelfs hun kinderen een chador aantrekken, kan ik al raden welke van de twee het is.
OK Raven,

Je maakt een punt.
Denk echter niet dat iedereen ofwel tot het kamp 'goed-nieuws-berichten' behoort, ofwel tot 'het tegenovergestelde'.

Er zijn nog realisten, die de problemen wel erkennen doch niet nodeloos of paniekering dramatiseren. Die dus wel overtuigd zijn dat er nog werk aan de winkel is. Maar dat dat werk nog steeds geciviliseerd kan gedaan worden.

Oud 30 mei 2005, 20:21   #56
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vreemd, ik was 10 dagen geleden nog in berchem, ik ben een meisje van 23, en heb niks van dit alles meegemaakt. vreemd hoe een buurt op 10 dagen kan veranderen hé.
ze was mischien lelijk of gesluierd
Oud 30 mei 2005, 20:24   #57
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
ze was mischien lelijk of gesluierd
ja hoor, je bent stoer. ga nu maar naar mama, krijg je vast een koekje.

Citaat:
Oud 30 mei 2005, 20:27   #58
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C
Let op je uitspraken. Heel Berchem een achterbuurt noemen gaat wel erg ver!

(maar je, je geeft toe Berchem niet te kennen aangezien je er niet komt - vermoedelijk stem je op het Blok vanwege verhalen die je hoort over plekken waar je niet eens komt).

Rechts... I hate it!
hij heeft nergens geschreven dar heel berchem een achterbuurt is of dar hij op het blok stemt maar wellicht is iedereen die en ander gedacht heeft als het uwe een vuile blokker?? recht op vrijemening is u wellicht onbekend!!!!!
Oud 30 mei 2005, 20:29   #59
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
het was misschien s'morgens dan slaappe ze nog!!!
Oud 30 mei 2005, 20:36   #60
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Maar ik ben niet zo'n idioot om dan maar meteen de hele migrantengemeeschap als crimineel te bestempelen. Ik stem links.
zalig zijn de arme van geest.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be