Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2016, 13:53   #41
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorlopig voel ik me nog niet onveilig.
Zelfs niet als het waar mocht zijn dat ook mijn pc gebruikt wordt door die deugnieten.
Maar ik ondersteun wel eenderwie, ook de overheid, als ze me in de gelegenheid zouden stellen om die deugnieten een loer terug te kunnen draaien.

Ik heb zelfs geen schrik (meer) van MS, sedert ik met mijn nieuwe laptop ook voor Office gewoon betaal.

.
Betaal een hacker. Of gaat U 20j wachten op de overheid om een loer terug te kunnen draaien? LOL
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 13:56   #42
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik schreef het echter nog te braaf Schoof,

ik schreef dat je de sleutel van je huis aan de B-Staat en MS wilde geven om die vermeende dreiging van terroristen te bestrijden, maar het is natuurlijk erger...MS en de B-Staat eisen van je slotenmaker een loper van al de sloten in je huis, zonder dat jij t zelfs maar weet.
Juist. Daar komt het uiteindelijk op neer. En de NAVO zal er zich ook eens mee moeien se. Opvallend hoe NAVO-partners en vrienden plotsklaps dit akkoord met M$ aangaan.

Snowden en Assange hebben reeds heel wat teweeggebracht. LOL

Nergens tikt het klokje zoals op het internet.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 februari 2016 om 13:58.
Oud 25 februari 2016, 14:53   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn standpunt. Linux is de beste oplossing. En integendeel tot wat velen beweren, het is ideaal voor noobs. Geef een windowsPC aan een noob en die zit op enkele dagen reeds vol troep. Dat gebeurt niet in Linux.
Ik heb toch andere ervaringen. Ik heb veel herinstallaties gedaan van Windows waar Linux op de PC gezet werd. De doorsnee mens wil iets hebben dan algemeen gebruikt wordt. Ze willen kunnen meepraten. Ze willen niet voorhebben dat telke malen iemand hun PC gebruikt ze "eik wat is dat" te horen krijgen. Ze willen ook niet te horen krijgen "ja maar jij gebruikt geen windows" als ze hulp zoeken.

Open Source pakketten zoals Libre Office zijn wil aanvaardbaar voor de doorsnee gebruiker zolang maar geen kinderen hebben die MS Office aangeleerd krijgen op school.

Citaat:
Windows deftig beveiligen is te moeilijk voor noobs, zelfs voor de kundigen is het niet steeds evident. Tevens is Windows het geliefkoosde target van de hackers.
De beste beveiliging is de fysieke toegang tot de computer afschermen. PC's worden meer en meer als een persoonlijk goed bekeken. Het zijn altijd dezelfde die virus- en malwareproblemen op hun PC hebben. Die personen moet je de toegang tot PC's die niet besmet mogen worden ontzeggen. Bij gezinscomputers die door gans de familie gebruikt werden konden ze dikwijls de schuld op een ander steken.

Zet je PC en Proximus- of Telenetmodem uit als je hem niet gebruikt. PC's die een lange tijd dezelfde IP-lease behouden zijn een target van internetaanvallen.

Citaat:
Zelfs Android is veiliger, zolang U er geen apps installeert (ook legitieme apps snuffelen hoor) zonder de toestemmingen tot persoonlijke data allerhande te blokkeren, zoniet deze te spoofen.

Nuff said, dit is een eindeloos onderwerp...
Spijtig genoeg gaan 99% van de Android toestellen automatisch op zoek gaan naar alle apparaten die ze via Bluetooth en NFC kunnen zitten. Deze toestellen zijn zo mainstream dat hier vroeg of laat een massavirus ( of malware) gaat verspreiden. Standaard zijn de apps ook geconfigureerd om toegang te hebben tot sms-verkeer, contactpersonen, de microfoon, de camera, etc. en deze toelating is zelfs overdraagbaar bij websites die de apps aanspreken.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 15:03   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is de bedoeling van de overheid om IT & OS aan een ID te koppelen, waartoe men dan enkel zo toegang kan krijgen. Ook zullen ze de noobs verplichten een bepaald staats-antivirus/backdoor te gebruiken. Dat ganse ding zou dan in een interface/pakket moeten zitten (een ware natte droom voor hackers LOLOLO, veiligheid 0,0). Maar daar zijn ze nog lang niet. Weldoener M$ ziet zoiets ongetwijfeld wel zitten...

Overheden en bedrijven zijn wat cybersecurity betreft vrijwel 100% incompetent. En dat is maar goed ook.
Computer Associates, IBM en Symantec bieden ook dergelijke oplossingen voor Windows systemen om er maar een paar te noemen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 16:04   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb toch andere ervaringen. Ik heb veel herinstallaties gedaan van Windows waar Linux op de PC gezet werd. De doorsnee mens wil iets hebben dan algemeen gebruikt wordt. Ze willen kunnen meepraten. Ze willen niet voorhebben dat telke malen iemand hun PC gebruikt ze "eik wat is dat" te horen krijgen. Ze willen ook niet te horen krijgen "ja maar jij gebruikt geen windows" als ze hulp zoeken.

Open Source pakketten zoals Libre Office zijn wil aanvaardbaar voor de doorsnee gebruiker zolang maar geen kinderen hebben die MS Office aangeleerd krijgen op school.
Bedrijven en overheid zorgen ervoor dat iedereen zijn portie windows krijgt op school en tijdens de hogere studies. Verder moet men het niet zoeken. In Brazilie hebben ze hoegenaamd geen issues met Linux.

Citaat:
De beste beveiliging is de fysieke toegang tot de computer afschermen. PC's worden meer en meer als een persoonlijk goed bekeken. Het zijn altijd dezelfde die virus- en malwareproblemen op hun PC hebben. Die personen moet je de toegang tot PC's die niet besmet mogen worden ontzeggen. Bij gezinscomputers die door gans de familie gebruikt werden konden ze dikwijls de schuld op een ander steken.

Zet je PC en Proximus- of Telenetmodem uit als je hem niet gebruikt. PC's die een lange tijd dezelfde IP-lease behouden zijn een target van internetaanvallen.
Het zijn idd meestal dezelfden die prijs hebben, keer op keer. Heb ooit een paar testen gedaan met windows. Wat BS van onbetrouwbare bronnen downloaden en dan had ik reeds na enkele uurtjes zware opstartproblemen en tegen het eind van de dag een typische BSD. Dat gaat snel indien men dat zo wenst. PS's afsluiten indien men het niet gebruikt. Hetzelfde geldt voor smartphones. Men hoeft helemaal niet permanent online te staan. Vooral niet als men slaapt. Wat betreft die IP-lease heb ik hier iedereen sinds lang aangeraden van een degelijke VPN-service gebruik te maken en zo constant de ip te veranderen. Heb destijds zelfs gratis accounts voor enkele maanden aangeboden via PM, zodat men daar ervaring kon mee opdoen. Maar dan kwam er een strontstorm gaande van, 'dit is reclame' tot 'ik heb helemaal niets te verbergen', zelfs 'zoiets is voor terroristen en criminelen'... Slechts enkelen hebben destijds een gratis activering aangevraagd. De meeste PC-gebruikers onderschatten dan ook de problematiek rondom cyberveiligheid.

Kortom. Hier ben ik het eens met U.

Citaat:
Spijtig genoeg gaan 99% van de Android toestellen automatisch op zoek gaan naar alle apparaten die ze via Bluetooth en NFC kunnen zitten. Deze toestellen zijn zo mainstream dat hier vroeg of laat een massavirus ( of malware) gaat verspreiden. Standaard zijn de apps ook geconfigureerd om toegang te hebben tot sms-verkeer, contactpersonen, de microfoon, de camera, etc. en deze toelating is zelfs overdraagbaar bij websites die de apps aanspreken.

Bij mij gebeurt zoiets uiteraard niet. Daar bestaan oplossingen voor. Maar niet voor noobs. Indien de overheid zich daadwerkelijk zorgen maakt over correct PC/IT/Smartphone-gebruik dan zouden ze een cursus moeten geven, in de stijl van de cursussen welke nu aan de illegalen aangeboden worden.

Men kan apps effectief afblokken en spoofen. Uiteraard gaat de overheid niemand dat aanleren. Net zoals hackers en bedrijven is ook de overheid een uiterst geinteresseerde partij. Het is maar al te goed geweten dat de overheid ea. gebruik maken van deze gemakkelijk te exploiteren apps en de data welke ze oogsten, gaande van metadata tot echte privedata.

U kan na rooten en wat software te instaleren (uiteraard niet verkrijgbaar in google store) + kennis, apps de toegang tot mic/vid en allerlei andere 'toestemmingen' ontzeggen. Om het besturingssysteem zelf de toegang te ontzeggen is wat meer nodig. Een hardwarematige switch blijkt nog steeds de veiligste oplossing, 100%. Vraagt wel wat fijn soldeerwerk en gatjes boren. Bye bye garantie mooie dure smartphone waarmee men toch ozo graag pronkt... dat is de prijs welke men betaalt. In theorie vervalt ook de garantie indien U de nieuwe smartphone root. In theorie, want normalerwijze kan U dat opnieuw ongedaan maken, indien de smartphone geen baksteen geworden is. LOL

Wie kan ontbricken en een nieuwe iso flashen heeft zelfs met dat laatste geen last, zolang de hardware niet stuk is.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 februari 2016 om 16:10.
Oud 25 februari 2016, 16:13   #46
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Computer Associates, IBM en Symantec bieden ook dergelijke oplossingen voor Windows systemen om er maar een paar te noemen.
Ongetwijfeld. Liefst nog gekoppeld aan een duim- of irisscan. Men is idd volop met zulke zaken bezig, zowat alle belangrijke telecombedrijven.
HIER
Oud 25 februari 2016, 18:55   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik schreef het echter nog te braaf Schoof,

ik schreef dat je de sleutel van je huis aan de B-Staat en MS wilde geven om die vermeende dreiging van terroristen te bestrijden, maar het is natuurlijk erger...MS en de B-Staat eisen van je slotenmaker een loper van al de sloten in je huis, zonder dat jij t zelfs maar weet.
Je woorden doen me denken aan mijn oude grootvader, die zijn portemonnee niet wou afgeven aan een bank of aan den aslk.

2016

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 19:41   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je woorden doen me denken aan mijn oude grootvader, die zijn portemonnee niet wou afgeven aan een bank of aan den aslk.

2016

.
Gelukkig heeft zijn jonge kleinzoon het bankensysteem doorgrond.
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be