![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is er niet mee gerelateerd. Het gebrek aan evaluatiegebonden promoties, loondifferentiatie en betere start voor jongeren doet het onderwijs de das om. Degenen die beter kunnen, gaan niet in die mallemolen van jaren onzekerheid zitten. Degenen die niet beter kunnen, blijven zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is die fixatie op die vaste benoeming toch niet zo belangrijk voor jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe ga je dat betalen?? ![]() Dat zal een pak meer kosten dan de vlakke loopbanen van nu.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vriend is 40 jaar (opsteller) geweest bij een gemeentebestuur ....is op 60 met pensioen gegaan en krijgt nu een goede 1500 euro netto pensioen ......zijn broer (kleine bediende geweest bij AGFA) is onlangs gehuwd met een buitenlandse vrouw uit de Filipijnen en heeft die ten laste.....wel die heeft nu 1650 euro pensioen (gezinsbedrag) ..... Mijn zwager is met zijn diploma boekhouder 40 jaar geleden begonnen bij KBC en is relatief snel opgeklommen naar het kader personeel met zijn diploma......gans zijn carrière winstdeelnames....spotgoedkope leningen en de laatste 15 jaar bedrijfswagen.....heel hoog loon en mocht thuisblijven onder fantastische voorwaarden vanaf zijn 56. Wat denk je dat de voordelen zijn voor een boekhouder bij het ministerie ? En het loon ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die mensen ophoepelen, maak je plaats voor jongeren die er wel voor willen gaan. Overigens, wat denk jij dat een master verdient in de prive ? 5000 bruto is onhaalbaar voor het gros. Uiteraard vergelijk je jezelf weer met een manager...zoals de meeste ambtenaren doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die voor de overheid gaan werken hebben nu éénmaal andere verwachtingen van en in het leven. Ze stellen zich ook meestal sneller tevreden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2016 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ouders houden bovendien alles nauwgezet in het oog. De meesten worden echter voor het zover is, letterlijk buiten gedragen door de leerlingen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 maart 2016 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verhoging aan bv Vlaamse kant komt er vooral door de laatste staatshervormingen maar wordt niet gecompenseerd door een evenredige daling aan federaal kant. als er in Duitsland, toch ook een federaal land, het minder kan gedaan worden, kan het hier ook. Maar de roep voor een kleinere overheid lijkt me niet daarvoor. Ik hoor vooral een roep naar een overheid die de grote vermogens met rust laat, die de grote bedrijven met rust laat maar langs de andere kant de kleine man zo weinig mogelijk rechten laat behouden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is daar mis aan ? Waar werk jij voor ? Voor je loon, of voor bezigheid ? Mijn schoonma die denkt nog zo: je moet je een goei positie zien te krijgen bij de overheid of in het onderwijs, en dan kan je je benen in de lucht gooien. Zo werkt de wereld niet meer. Jongeren willen geen toekomst waar ze de benen in de lucht kunnen gooien, bij wijze van spreken. Groei, ontwikkeling, zowel als persoon en salaris. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb in Nederland gewerkt en gewoond: daar werkt men met minder ambtenaren en toch krijgen de burgers hun administratie daar ook gedaan door de ambtenaren. Ik wacht nog steeds op mijn belastingbrief vna 2014. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ford zou in dat geval niet zijn opgekrast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In normale organisaties zijn er % veel meer slecht presterende werknemers. In het onderwijs blijkbaar niet. Ik heb deze discussie ooit met jou gevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is overal iets.....wat ginder beter is is hier slechter maar wat hier beter is is daar dan weer slechter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Waar stel ik ergens dat er geen slecht presterende werknemers in het onderwijs zouden zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik was onlangs aan het loket van een Brussels OCMW......wel als ik die loketbediende vergelijk met de loketbediende hier in mijn gemeente in het bankkantoor dan zie ik direct wie van de twee het het zwaarst heeft. Of ga jij nu blijven proberen aan oude Fred te vertellen dat in de prive alleen dynamische...slimme..eerlijke...bekwame en klantvriendelijke mensen werken en bij de overheid alleen kwieten en luilakken ? Mijn ervaring is dat er overal profiteurs en onbekwamen lopen en ga me nu niet vertellen dat die allemaal hunne C 4 krijgen he want dan zouden er 7 x meer werklozen rondlopen als nu mijn gedacht |
|
![]() |
![]() |