Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2016, 09:53   #41
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

[quote=speurneus;8024346]Als een regering op zeer korte tijd miljarden moet ophalen is er maar één remedie en die is het verhogen van de belastingen.
Snijden in het ambtenarenapparaat of de SZ zijn remedies die alleen op langere termijn vruchten afwerpen.
Nizet alleen Coene maar ook het IMF zegt dat de belastingen moeten verhoogd worden.
Citaat:
Maar als jij een beter idee hebt laat het ons weten.[/
QUOTE]

Ze laten verhongeren al diegene die van een uitkering leven en die niet ziek zijn en die nog nooit 1 dag gewerkt hebben , dat zou veel opbrengen echt .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 09:56   #42
demonen
Banneling

Standaard

[quote=de vuile muilekoek;8024509]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als een regering op zeer korte tijd miljarden moet ophalen is er maar één remedie en die is het verhogen van de belastingen.
Snijden in het ambtenarenapparaat of de SZ zijn remedies die alleen op langere termijn vruchten afwerpen.
Nizet alleen Coene maar ook het IMF zegt dat de belastingen moeten verhoogd worden.
QUOTE]

Ze laten verhongeren al diegene die van een uitkering leven en die niet ziek zijn en die nog nooit 1 dag gewerkt hebben , dat zou veel opbrengen echt .
Mijnheer, elke niet ambtenaar moet tot ten minste 67 jaar werken en zij die dat niet kunnen (werkloos, ziek, invalide) moeten hun uitkering afgepakt worden.
Dat is waar de N-VA voor staat.
Dit is een partij van en voor ambtenaren die vechten als een duivel in een wijwatervat om hun verworven rechten zo lang als mogelijk te vrijwaren.

Laatst gewijzigd door demonen : 12 maart 2016 om 09:58.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 10:08   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Bent U bereid om uw vaste benoeming in te leveren voor de gouden handdruk van pakweg de mensen die vandaag ontslagen werden bij Vanhool in Bree?
Ik wens U veel geluk op de arbeidsmarkt als 40-er!!
Moest die kans zich voordoen op de leeftijd dat jij die gouden handdruk kreeg?
Onmiddellijk!

Waar moet ik tekenen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 10:24   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160311_02178854
zoals peersmans zegt

saneren
hervormen
vergrijzing aanpakken...

Saneren/Hervormen =
alle uitgaven -20%, volgens mij is daar niets van gerealiseerd
je kunt dat zelfs simpelweg doen door alle vormen van outgesourcte dienstverlening minstens een remgeld van 30% te geven
vb alle gratis treinabonnementen minstens 30% te doen betalen, er zal serieus geneen ambtenaar hongerhebben hoor
vb alle gezondheidsdiensten minstens een remgeld van 30%, er zal serieus niemand doodgaan hoor
vb alle prodeo diensten minstens een remgeld van 30%
vb alle politionele taken altijd een faktuur voorleggen aan de opdrachtgever van 30% van de uurloonkost
vb alle uitleendiensten minstens een kostprijs van 30%
vb alle opleidingen minstens 30% van de kostprijs aanrekenen aan de studenten gekoppeld aan een virtuele studielening die afbetaalt door te werken.

Vergrijzingskost aanpakkne
Er is maar één urgente oplossing die fundamenteel het probleem aanpakt, dat is alle ambtelijke pensioenen op de privéleest schoeien en de discriminatie tussen privé en overheid wegwerken..

En finaal INVESTEREN...
Inderdaad investeren om te groeien
Nieuwe kerncentrale, of investeren in fossiele onafhankelijkheid, of investeren in energiezuinigheid
Nieuwe snelwegen, filestroken en bijkomende capaciteit, Belgie investeert geen 5% van wat het wagenpark opbrengt
Desinvesteren in openbaar vervoer
Nieuwe IT toepassingen

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 maart 2016 om 10:27.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 10:31   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wanneer is men een modale Belg?
Als je als "echte" vlaams nationalist in de federale regering zit.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 maart 2016 om 10:31.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 10:31   #46
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest die kans zich voordoen op de leeftijd dat jij die gouden handdruk kreeg?
Onmiddellijk!

Waar moet ik tekenen?
U kunt altijd solliciteren bij Vanhool in Koningshooikt.
Volgens Metea gaat dat bedrijf nu herstructureren tot het sluit.
U heeft dus mooie vooruitzichten!
ps Uw jaren als ambtenaar tellen niet mee voor de loopbaan indien U met brugpensioen wenst te gaan! Ik neem aan dat U niet uw hele leven in de ambtenarij hebt gelegen en ook jaren als niet-uierhanger kunt voorleggen?
Oud 12 maart 2016, 11:12   #47
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U kunt altijd solliciteren bij Vanhool in Koningshooikt.
Volgens Metea gaat dat bedrijf nu herstructureren tot het sluit.
U heeft dus mooie vooruitzichten!
ps Uw jaren als ambtenaar tellen niet mee voor de loopbaan indien U met brugpensioen wenst te gaan! Ik neem aan dat U niet uw hele leven in de ambtenarij hebt gelegen en ook jaren als niet-uierhanger kunt voorleggen?
Ja, dat kan ik altijd.
Maar ik zou, zoals ik al gezegd heb, veel liever op uw leeftijd met een gouden handdruk, thuis zitten.

Nu, op dit moment ga ik nog steeds fluitend naar mijn werk, dus ik mag niet klagen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 maart 2016 om 11:16.
Oud 12 maart 2016, 11:14   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als je als "echte" vlaams nationalist in de federale regering zit.
Dus Jambon is een modale Belg maar jij niet?
Oud 12 maart 2016, 11:27   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zoals peersmans zegt

saneren
hervormen
vergrijzing aanpakken...

Saneren/Hervormen =
je kunt dat zelfs simpelweg doen door alle vormen van outgesourcte dienstverlening minstens een remgeld van 30% te geven
vb alle gratis treinabonnementen minstens 30% te doen betalen, er zal serieus geneen ambtenaar hongerhebben hoor
vb alle gezondheidsdiensten minstens een remgeld van 30%, er zal serieus niemand doodgaan hoor
vb alle prodeo diensten minstens een remgeld van 30%
vb alle politionele taken altijd een faktuur voorleggen aan de opdrachtgever van 30% van de uurloonkost
vb alle uitleendiensten minstens een kostprijs van 30%
vb alle opleidingen minstens 30% van de kostprijs aanrekenen aan de studenten gekoppeld aan een virtuele studielening die afbetaalt door te werken.

Vergrijzingskost aanpakkne
Er is maar één urgente oplossing die fundamenteel het probleem aanpakt, dat is alle ambtelijke pensioenen op de privéleest schoeien en de discriminatie tussen privé en overheid wegwerken..

En finaal INVESTEREN...
Inderdaad investeren om te groeien
Nieuwe kerncentrale, of investeren in fossiele onafhankelijkheid, of investeren in energiezuinigheid
Nieuwe snelwegen, filestroken en bijkomende capaciteit, Belgie investeert geen 5% van wat het wagenpark opbrengt
Desinvesteren in openbaar vervoer
Nieuwe IT toepassingen
In dat interview zegt hij ook dat er geen verschil is tussen een job creëren bij de overheid en 1 bij de privé, zolang ze maar meerwaarde creëert voor de maatschappij. Sommige jobs aan de overheid doen dat beter dan die in de privé.
Oud 12 maart 2016, 11:27   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij in geldnood?
Naast de kwestie mijn beste, naast de kwestie!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 11:28   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreest niet, demonen.
Ik denk niet dat modale Belgen ooit een jackpot als de uwe ooit van hun baas zullen krijgen.
Die kreeg ie ook niet.
Oud 12 maart 2016, 11:48   #52
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan ik altijd.
Maar ik zou, zoals ik al gezegd heb, veel liever op uw leeftijd met een gouden handdruk, thuis zitten.

Nu, op dit moment ga ik nog steeds fluitend naar mijn werk, dus ik mag niet klagen...
U zit dag en nacht op dit forum.
Volgens mij werkt u niet!
Oud 12 maart 2016, 11:51   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier moet ik u gelijk in geven.
Of hij werkt niet of hij is ingeschreven en heeft heel veel tijd om aan zijne pc te zitten.
Oud 12 maart 2016, 11:51   #54
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als een regering op zeer korte tijd miljarden moet ophalen is er maar één remedie en die is het verhogen van de belastingen.
Maar als jij een beter idee hebt laat het ons weten.
Belastingen verhogen = direct de twee werknemers terug op straat zetten en de boel hier leeg zuigen. Wij betalen ons hier al krom aan belastingen en dan komt er een ambtenaarke van mijn kloten eens zeggen dat ze de belastingen maar moeten verhogen.

Coene verdient een kogel. Alhoewel dit nog te veel eer voor dergelijk gespuis zou zijn. Waarschijnlijk seniel geworden en zotte praat aan het vertellen. Meer dan 500.000 euro per jaar verdienen en dan zoiets durven vertellen. Opsluiten en de rest van zijn leven dwangarbeid laten doen. Ik erger mij echt aan dergelijke individuen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 11:53   #55
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Naast de kwestie mijn beste, naast de kwestie!
Misschien is het dat wat Coene bedoelt, wie eerlijk is kan niet zeggen dat zijn levensstandaard is gedaald.
Oud 12 maart 2016, 11:55   #56
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Prima, alle argumenten zijn op.
Dan maar op de man...

"Gij zit hier altijd! Gij werkt niet!"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 maart 2016 om 12:06.
Oud 12 maart 2016, 12:03   #57
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zoals peersmans zegt

saneren
hervormen
vergrijzing aanpakken...

Saneren/Hervormen =
vb alle gratis treinabonnementen minstens 30% te doen betalen, er zal serieus geneen ambtenaar hongerhebben hoor =>marginale opbrengst
vb alle gezondheidsdiensten minstens een remgeld van 30%, er zal serieus niemand doodgaan hoor Denk je? Ik vermoed dat u nooit kanker hebt gehad, aan chronisch nierfalen lijdt. Om maar te illustreren: een (vaak levensreddende) stamceltransplantatie kost al snel 75 000 euro
vb alle prodeo diensten minstens een remgeld van 30% Het pro deo-stelsel kost nu 70 miljoen euro. Proficiat, u heeft 23 miljoen bespaard op 3.2 miljard en heeft tegelijk het EVRM met de voeten getreden
vb alle politionele taken altijd een faktuur voorleggen aan de opdrachtgever van 30% van de uurloonkost Doelend op voetbal? Gemeentelijke materie, dus geen invloed op federale begroting
vb alle uitleendiensten minstens een kostprijs van 30% specifieer?
vb alle opleidingen minstens 30% van de kostprijs aanrekenen aan de studenten gekoppeld aan een virtuele studielening die afbetaalt door te werken. gemeenschapsbevoegdheid, geen invloed op federale regering. Weinig wenselijk ook, lijkt me.

Laatst gewijzigd door Zeus : 12 maart 2016 om 12:05.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 12:10   #58
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Misschien is het dat wat Coene bedoelt, wie eerlijk is kan niet zeggen dat zijn levensstandaard is gedaald.
Dan stel ik de vraag waarom nog elke dag risico's nemen om uw levensstandaard te behouden en zelfs te willen verhogen? Om dan toch maar meer en meer terug te moeten afgeven. Als Coene zegt dat ze de belastingen mogen verhogen omdat de modale Belg toch nog de crisis niet voelt = zeggen dat hij graag heeft dat de Belgen armoede gaan lijden. Of minstens toch elke maand gaan moeten tellen om hun rekeningen betaald te krijgen. Coene is dus een anarchist, zoals elke politicus bij Open-VLD trouwens. Hoe meer de gewone bevolking door het stof moet kruipen hoe harder ze lachen.

Natuurlijk als je +500.000 euro per jaar krijgt om wat op uw dik gat te zitten dan is het gemakkelijk praten. Die vent heeft in zijn leven nooit iets deftig gedaan of gezegd. En hoe senieler die wordt hoe zottere praat er uit komt.
Oud 12 maart 2016, 12:12   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dan stel ik de vraag waarom nog elke dag risico's nemen om uw levensstandaard te behouden en zelfs te willen verhogen? Om dan toch maar meer en meer terug te moeten afgeven. Als Coene zegt dat ze de belastingen mogen verhogen omdat de modale Belg toch nog de crisis niet voelt = zeggen dat hij graag heeft dat de Belgen armoede gaan lijden. Of minstens toch elke maand gaan moeten tellen om hun rekeningen betaald te krijgen. Coene is dus een anarchist, zoals elke politicus bij Open-VLD trouwens. Hoe meer de gewone bevolking door het stof moet kruipen hoe harder ze lachen.

Natuurlijk als je +500.000 euro per jaar krijgt om wat op uw dik gat te zitten dan is het gemakkelijk praten. Die vent heeft in zijn leven nooit iets deftig gedaan of gezegd. En hoe senieler die wordt hoe zottere praat er uit komt.
Ook de N-VA had voorspeld dat het "pijn ging doen"...
Nooit gedacht dat ze daarmee naar sossenoplossingen refereerden....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 maart 2016 om 12:13.
Oud 12 maart 2016, 12:23   #60
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

NVA is dan ook niet meer dan een bende mooie praters die al hun verkiezingsbeloften hebben overboord gesmeten. Het gaat pijn doen? Ja voor de gewone werkende mensen maar niet bij hunzelf of hun multinationals. NVA en Open VLD = 1 grote pot nat. Begin eens met bedrijven zoals inbev normaal te belasten. Dan is hun tekort al grotendeels weg gewerkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be