![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn oom ganse carriere gewoon chauffeur geweest bij hln ontvangt dikke 1600 gezinsbedrag en .......was sinds zijn 55 op brugpensioen en heeft nog een dikke premie ontvangen (groepsverzekering) Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 maart 2016 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Dokter in een OCMW ziekenhuis.
Mijn oom was gewoon hoogleraar aan de unief, die trekt zelfs nog meer.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() In de prive had ze 3 keer meer moeten werken ook. Dus je vergelijkt appelen met peren imo.
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Betaal ambtenaren gemiddeld een even hoog pensioen als de privé, en je bespaart tov de cijfers van 2013 net geen 6 miljard.
Bespaar niet en herverdeel (herverdeling, dat moet als muziek in de oren klinken van verzameld links) de pensioenspot van 2013 over alle gepensioneerden, dan verhoog je het gemiddelde pensioen van de privé met 225€/maand. Maar dat zijn cijfers die ze niet graag horen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() De gemiddelde ambtenaar is dokter....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Nee tuurlijk niet.
Ik zie gewoon niet in waarom het maximum pensioen voor ambtenaren zo hoog moet liggen. Allez, even wat cijfers gezocht: Citaat:
Als ze dat maximum al eens omlaag brengen zijn we al een stap dichter denk ik. En dat is ook realistischer dan alle ambenaren 25% te laten inleveren.
![]() |
![]() |
#51 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2/ U verwart steeds wettelijk pensioen met groepsverzekering. Dat laatste wordt niet met belastingsgeld betaald! 3/ Uw oom : U vertelde hier dat U gepensioneerd zijt. Uw oom moet dus reeds meer dan 85 jaar zijn. Toen hij 30 jaar geleden met brugpensioen ging bestond de groepsverzekering niet, toch niet voor kleiner grut. Vanaf uw brugpensioen is er ook geen inleg meer in die groepsverzekering! 4/ Slechts de helft vd werknemers heeft een groepsverzekering. Dit is een recent "fenomeen" en de inleg (eigen bijdragen) is zeer beperkt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Ik maakte geen vergelijking. Ik klaag de excessen aan.
Maar dat gaat de politiek niet aanpakken want dan snijden ze in eigen vel...
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Niet aanpakken?
Het pensioen van het onderwijspersoneel is in 5 jaar tijd al 2 keer aangepast. Nu is het welletjes geweest, wat mij betreft. Ook bij veel andere collega's raakt de emmer stilaan vol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er gaat steeds meer gebruik gemaakt worden van lessen online en webleren. Dit gaat veel geld besparen aan ("uitgestelde") lonen, gebouwen, files, etc. Veel richtingen gaan afgeschaft worden en de klassen worden veel groter. In de nabije toekomst zal er maar een paar halve dagen/week les gegeven worden in de klas : praktijklessen, verduidelijkingslessen, overhoringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Exaclty my point. Pas niet alle pensioenen aan, maar haal de excessen er al eens uit.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad ik was het alweer vergeten.....in de privé werken alleen eerlijke ...slimme..bekwame....klantvriendelijke en dynamische mensen.....Ik zal je anders eens een paar adressen geven .....je zou wel eens snel van mening kunnen veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |