![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de N-VA nu VOOR het samengooien van de Brusselse politiezones of brengt ze het alleen maar in herinnering uit electoraal belang? Illustreert de vraag naar het samengooien van de Brusselse politiezones gezond verstand, politieke moed, hypocrisie of wereldvreemdheid?
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens heel beknopt : gelet op de aperte veiligheidsproblemen in een aantal gemeenten en wijken van Brussel, vind ik de gedachte van één politiezone in praktische en organisatorische zin logisch. Anderzijds vind ik een eventuele fusie van de “Brusselse” gemeenten zelve politiek geen goed idee, tenzij het de bedoeling is om de aldus eengemaakte stad staatkundig uit het geheel “België” te lichten, bij voorbeeld op het moment dat “België” misschien ooit een confederatie van twee soevereine staten “Vlaanderen” en “Wallonië” zou worden. In voorkomend geval is het evenwel zonneklaar dat een dergelijk “Brussel” elke mogelijke zelfbeschikking mag vergeten, vermits het slechts werkbaar zou kunnen zijn onder de koepel van de Europese instellingen, want zonder die instellingen is Brussel – nu of dan – slechts een provinciestadje zonder afdoende budgetten, en met enorme veiligheidsproblemen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 maart 2016 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus het feit dat de N-VA daar niets in de pap te brokken heeft,maar hun grootste Coalitie partner de MR wel... Citaat:
En natuurlijk spreekt het electoraal belang mee.... Maar ook de belangen van hun coalitiepartner MR.... Stel dat men brussel onder druk van de Vlaamse partijen met de N-VA op kop doet fusioneren tot één geheel,en op alle niveau's.... En de MR wordt er als dusdanig van tussen gewipt in het gevecht om de macht en de dan schaarse postjes.... Denk je dat de MR zijn grootste coalitie partner daarvoor dankbaar gaat zijn.... Citaat:
Maar het huidige belgië leert ons dat politieke moed gewoonlijk wordt afgestraft door de franstalige hypocriete wereldvreemdheid die daarin enkel een Vlaamse aanval zien om de franstalige politieke elite als dusdanig te elimineren.... Je zal ze horen roepen tot in Straatsburg toe,en ligt gelijk de hele regering op zijn gat.... Alhoewel,zulk een scenario staat mij wel aan... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet naiëf zijn Svennies.
Wat de N-VA doet, doet ze voor niemand en niets anders dan voor zichzelf, en uit electoraal belang. Ze houdt Michel aan de macht om zelf aan de macht te kunnen blijven. Alle partijen zouden hetzelfde doen. De vraag is wat dat de kiezers van de N-VA oplevert.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 maart 2016 om 01:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder de Europese koepel verliezen �*lle landen hun zelfbeschikking.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén man de burgemeester én zijn schepencollege bepalen de koers,één ocmw,één politiekorps,.... En ,brussel,tja,alles maal negentien,die het allemaal op hun eigen manier doen... Ze hebben allemaal één constante,dat is de factor geld,of eerder het gebrek eraan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor wat Brussel betreft, en wat de Brusselaars “maar al te goed weten”, is mijn ervaring toch enigszins anders : de (toegegeven, enkel Franstalige) Brusselaars die ik ken leven zonder enige uitzondering in de waan dat Brussel zowaar ’s werelds belangrijkste stad is, en dat het feit dat deze kennelijk financiële armslag te kort komt louter te wijten is aan het (volgens hen) leegzuigen van Brussel door de rest van België, lees door de (volgens hen) Vlaamse en Waalse boertjes. U begrijpt het ongetwijfeld, mevrouw : het is niet voor niets dat ik een grondige hekel heb aan de modale mentaliteit der Brusselaars. Maar het zou ook kunnen dat ik geheel toevallig slechts die enkele Brusselaars ken die een uitzondering op de algemene regel vormen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Brussel doet, doet het om een aantrekkelijke(r) bruid voor Frankrijk te zijn de dag dat het afgelopen is met Belgique.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel is organisatorisch idd vol met vele chaotische toestanden in 19 gemeentelijke baronie-en maar: 19 X 1 chaos combineren om 1 grotere chaos te maken is de oplossing? Begin eerst met de basis te organiseren en centraliseer de apparaten dan pas. Trouwens, het landje zou op vele vlakken wat meer centraal bestuur kunnen gebruiken. Maar dan wel eerst de definitie van degelijk BESTUUR aanleren aan jullie bestuurders.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 maart 2016 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het electoraal belang primeert uiteraard,dat hebben ze afgekeken van de traditionele partijen met de CD&V op kop,zonder uiteraard de pest van vlaanderen te vergeten..... Maak je géén zorgen over wat het de kiezers gaat opleveren,dat zal nét zovéél ,of eerder gezegd nét zo weinig zijn als voor de kiezers die op andere partijen hebben gestemd.... Of hebt u ooit al anders geweten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welke vleugels moeten er dan geknipt worden.... De franstaligen gaat écht niet uw beste vrienden worden... Stel u voor.... Negentien keer minder politieke mandaten dan heden.... Een slachting zeg ik u.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ik heb op dit forum al diverse keren uitgelegd dat Frankrijk niet geïnteresseerd is in Brussel, en waarom dat zo is. Naar mijn ervaring is die non-interesse overigens vice-versa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ook als federation kunnen Brussel en Wallonië niet bestaan. Dat bewijzen de miljardentransfers die nog altijd vergroten ipv verkleinen. Door middel van de federation beschikt Brussel wel over de broodnodige corridor die Brussel aantrekkelijker moet maken als bruid voor jouw land. Om het met de woorden van Everytime te zeggen: Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het brussels gewest echter telt er méér dan één miljoen.... Dat is dan brussel stad samen met zijn achttien andere baroniën.... Stad Antwerpen telt circa vijfhonderdduizend inwoners... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op wiens vraag is dat brussels gewest gekomen dacht u.... Vlaanderen heeft één regering,die valt onder de federale regering dus twee regeringsniveaus voor ons... Al die andere regeringen zijn dus voor franstalige zijde.... Alle franstalige politieke kiekens moeten immers toch aan de bak kunnen komen op een of ander politiek niveau... De Vlamingen worden immers geacht om het héle politieke circus te betalen.... Daar dienen die transferts immers voor..... Zodat de krekels nog lang kunnen zingen met zijn allen op een hoop.. En u mag uiteraard nog altijd de oplossing geven voor wat betreft mijn vraag in mijn eerdere post .... Kom mijn beste.... Vertel het eens ... Laatst gewijzigd door Svennies : 26 maart 2016 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: