![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Wie is de leider van de Propaganda-abteilung van de Heer Filip Dewinter ? Had Goebbels nog geleefd zou hij een prima leider zijn geweest voor U ! Leugens, onwaarheden, manipulatie, gans het gamma !
Laatst gewijzigd door carlos : 1 november 2004 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() oundation. Wij hebben niets te maken, en willen het trouwens niet, met de zogenaamde vlaamse beweging. Wij zijn Belgen en wij willen een sterk België. Punt !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Beste Carlos,
ik bewonder u zeer omwille van uw geschiedenis en de uw bijdrage aan de bevrijding van België, waardoor ik nu in een van de welvarendste landen ter wereld mag wonen, studeren en gelukkig zijn. Maar ik behoud mij tegelijk het recht voor om mij ook "cultuurflamingant" te noemen, en dit moet ik dan wel even duiden: Cultuur staat wel degelijk voor cultuur en voor niets anders. Ik vereenzelvig mijn strijd voor een eerlijk België met de strijd die Conscience streed: voor volledige rechten inzake culturele beleving (die er, naar mijn gevoel, vrijwel is) en niets meer dan dat: de gelijkheid van alle culturen is het eindpunt. Enig superioriteitsgevoel ten aanzien van andere culturen, talen of geschriften hoort daar absoluut niet in thuis. Deze beleving van de eigen, meerlagige cultuur (persoonlijk, gezinsgebonden, antwerps, nederlandstalig, belgisch, westers, europees) met eerlijke en open interesse en aanvaarding in de eigen culturen van andere mensen (limburgers, amerikanen), zonder hautain te zijn, zonder chauvinist te zijn, is dan ook hetgeen ik zie als basis voor de samenwerkingsverbanden die wij staten noemen, en waarvan ik de Belgische staat een uitstekend voorbeeld acht voor de toekomst, die in grotere samenwerking schuilt. Weet zeer goed dat dit "cultuurflamingantisme" bij mij dan ook niet verder gaat dan het streven naar gelijke culturele vrijheid, opdat dan taal uitgesloten zou kunnen worden van de besluitvorming - hetgeen mijn doel is, want moedertaal heeft, net als huidskleur, helemaal niets van doen met concrete bestuurlijke zaken en staatsorganisatie, zeker niet in de wereld die een dorp wordt langs de informatica. Maar ik zal u zeker bijvallen als u zegt dat we niets te maken hebben met de huidige vlaamse beweging, en let wel, de huidige. Ik ben Belg en ik wens een sterk België, zonder twijfel. Maar het vernieuwde België dat ik voorsta heeft veel te danken aan figuren als Conscience en Benoît (overigens ook uitstekende Belgen). Dat wens ik wel te erkennen.
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Foundation
Ik hoop dat u het extreem-rechts nationalisme NIET veréénzelvigt met de Vlaamse beweging en het Vlaams-nationalisme. Dat u een Belgisch nationalist bent is uw goed recht. Toch zult u moeten aanvaarden dat België stilaan verdampt. Enerzijds door meer-Europa en anderzijds door meer-Vlaanderen. Die evolutie zult u hoe dan ook NIET kunnen tegenhouden. Laatst gewijzigd door Clemens : 2 november 2004 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Over dat eerste: nee.
Over dat tweede: dat is ongeveer het slechtste argument dat ik ooit heb gehoord: iets te moeten aanvaarden "omdat het gebeurt" en "omdat je het toch niet tegen kan houden". Een mens vraagt zich af waarom er überhaupt nog zoiets als politiek bestaat. Verder heb ik ook reeds gezegd: ik noem mijzelf geen nationalist. Ik heb een hekel aan vendelzwaaierij en pathos die daarmee gepaard gaat, omdat zij efficiënt bestuur verhinderen, dat zich niet zou mogen laten beïnvloeden door emoties. Dat geldt zowel voor Belgische als voor andere nationalismen. Over het tegenhouden van uw evolutie: na het zien van debacles als DHL, en met in het achterhoofd een gedachte aan al die andere bedrijven in de buurt van de taalgrens die geschaad zouden worden door verschillende jurisdicties aan beide kanten, ben ik er nog niet zo zeker van dat het niet tegen te houden valt. Het "hoe dan ook" betwijfel ik in ieder geval. Lijkt me vrij voorbarig...
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tricolore is de vlag van je land. Uiteraard wens jij als autoritaire N-VA'er met uitgebreide grunges tegen België op dictatoriale wizje deze hoogst normale uitingen van vaderlandslievendheid te censureren? Of heb ik het fout voor?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rechts-extremisme en flamingantisme hoeven niet noodzakelijk samen te gaan. Ze verhouden zich tot mekaar als vanilleijs en slagroom. Er zijn een paar gemeenschappelijke grondstoffen, maar toch is het een anderssoortig gerecht. Sommigen vinden de combinatie echter hemels smaken. 8) ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarin ben ik autoritair ? Ik wens België op een democratische manier stap voor stap hervormen tot een confederale staat, om uiteindelijk te komen tot een onafhankelijke staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() eerst een confederale staat dan een onafhankelijk staat ... maar België is reeds soeverein en onafhankelijk sinds 1830 en heeft de NV-A daarvoor niet nodig gehad ! Die jesuitise partij, zie Geert Bourgeois, heeft alles te danken aan zekere CD&Vers tedanken ! Laat uw gezicht van vlaams-nationalist zien, Geert. Maar hebt U geen trouw gezworen aan de Koning en aan de wetten van het BELGISCHE volk !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een dergelijke bevraging zou ertoe leiden dat het overgrote deel gevoelsmatig en slecht geinformeerd gaan stemmen. en dit laatste is net het ondemocratische aan uw referendum, democratie impliceert immers dat iedereen zich ten volle heeft geinformeerd voor ze hun stem uitbrengen in een referendum. daarom laat ik dit liever over aan de parlementaire democratie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() en andere stemmingen ! die worden niet beinvloed waarschijnlijk in een lan waar particratie koning is. Dat noemt U democratie, �* la Vlaams Blok zekers ! U wilt niet van een dwingende referendum, het zou U vernietiging zijn !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt natuurlijk ook voor de Ijzerwake. Laatst gewijzigd door Everytime : 2 november 2004 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat u die tricolore verheerlijkt is uw goed recht, maar daarom noem ik u nog geen kl..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() No comment !
|
![]() |
![]() |
![]() |