Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2016, 23:45   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dus volgens u gaat de verjaring niet om "procedures". Mmmja....
Leest u nog eens uw post 35, mijnheer. En stel dan vast, tenzij u absoluut blind wil blijven voor de realiteit, dat (bijvoorbeeld) de voorrang van rechtsmacht wel degelijk een "illustratie" is van het tegendeel van hetgeen u voorhoudt.
Helemaal niet, bij "voorrang van rechtsmacht" wordt een ambtenaar onmiddellijk voor een bepaald rechtbank gebracht. Wel gelden nog steeds de normale procedures: ook zij kunnen in beroep gaan. In uw denken wilt u aan dat laatste bijvoorbeeld sleutelen.

Dus, neen, u zit fout.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 23:52   #42
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet, bij "voorrang van rechtsmacht" wordt een ambtenaar onmiddellijk voor een bepaald rechtbank gebracht. Wel gelden nog steeds de normale procedures: ook zij kunnen in beroep gaan. In uw denken wilt u aan dat laatste bijvoorbeeld sleutelen.

Dus, neen, u zit fout.
Wat u stelt is gewoon te gek om los te lopen, maar louter voor de gein een eenvoudig vraagje aan u, mijnheer : als de voorrang van rechtsmacht volgens u de "normale procedure" is, waar dient bedoelde voorrang van rechtsmacht dan voor ?

Ter herinnering, we hadden het over uw vermeende gelijkberechtiging van elkeen. Geen uitzonderingen op grond van beroep en dergelijke, remember ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 00:17.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 01:07   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat u stelt is gewoon te gek om los te lopen, maar louter voor de gein een eenvoudig vraagje aan u, mijnheer : als de voorrang van rechtsmacht volgens u de "normale procedure" is, waar dient bedoelde voorrang van rechtsmacht dan voor ?
Dan snapt u dus uw eigen opmerkingen niet: ook bij "voorrang van rechtsmacht" is er recht op de normale procedure van eerste en tweede aanleg. U wil met uw eerder voorstel juist op dat terrein veranderingen aanbrengen. En neen, voorrang van rechtsmacht houdt helemaal niet in dat er andere strafmaatregelen worden genomen of dat een misdrijf bij deze wel en bij de andere niet in een andere schaal wordt afgewogen.

Dus neen, u zit fout en u blijft uw fout maar herhalen.
Oud 6 april 2016, 01:08   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ter herinnering, we hadden het over uw vermeende gelijkberechtiging van elkeen. Geen uitzonderingen op grond van beroep en dergelijke, remember ?
Ook bij voorrang van rechtsmacht is er gelijkberechtiging. Of de zaak nu eerst bij een hogere dan wel lagere rechtbank komt, maakt geen verschil uit voor de juridische rechten van de beklaagde. Net zoals iedereen ook recht heeft om in beroep te gaan.
Oud 6 april 2016, 01:45   #45
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan snapt u dus uw eigen opmerkingen niet: ook bij "voorrang van rechtsmacht" is er recht op de normale procedure van eerste en tweede aanleg. U wil met uw eerder voorstel juist op dat terrein veranderingen aanbrengen. En neen, voorrang van rechtsmacht houdt helemaal niet in dat er andere strafmaatregelen worden genomen of dat een misdrijf bij deze wel en bij de andere niet in een andere schaal wordt afgewogen.

Dus neen, u zit fout en u blijft uw fout maar herhalen.
U spartelt als een duiveltje in een wijwatervat. We hadden het over uw vermeende gelijkberechtiging van elkeen : geen uitzonderingen op grond van beroep en dergelijke. Ik herhaal mijn uiterst eenvoudige vraag aan u : als de voorrang van rechtsmacht volgens u de "normale procedure" is, waar dient bedoelde voorrang van rechtsmacht dan voor ? Waarom geniet dan (nou ja) niet elke burger - van welk beroep ook - van die voorrang van rechtsmacht ?

En waarom tracht u zichzelf hier koppig op het verkeerde been te zetten door "beroep" in deze niet te willen zien als professionele activiteit, maar als "tweede aanleg" ??

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 01:52.
Oud 6 april 2016, 01:51   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U spartelt als een duiveltje in een wijwatervat. We hadden het over uw vermeende gelijkberechtiging van elkeen : geen uitzonderingen op grond van beroep en dergelijke. Ik herhaal mijn uiterst eenvoudige vraag aan u : als de voorrang van rechtsmacht volgens u de "normale procedure" is, waar dient bedoelde voorrang van rechtsmacht dan voor ?
Wordt een magistraat anders beoordeeld omdat hij rechtstreeks naar een hogere rechtbank wordt gestuurd?

Neen.

Gelden er plotseling andere straffen, verjaringstermijnen...?

Neen.

Krijgt een magistraat geen recht om in beroep te gaan?

Neen.

Alle normale rechtsprocedures blijven van kracht. Enkel de verwijzing naar een hoger echelon is anders.

En dat is totaal anders dan wat u voorstelde met het verbinden van andere strafelementen met bepaalde beroepen.

Dus ja, u was fout en blijft fout.
Oud 6 april 2016, 01:57   #47
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wordt een magistraat anders beoordeeld omdat hij rechtstreeks naar een hogere rechtbank wordt gestuurd?

Neen.

Gelden er plotseling andere straffen, verjaringstermijnen...?

Neen.

Krijgt een magistraat geen recht om in beroep te gaan?

Neen.

Alle normale rechtsprocedures blijven van kracht. Enkel de verwijzing naar een hoger echelon is anders.

En dat is totaal anders dan wat u voorstelde met het verbinden van andere strafelementen met bepaalde beroepen.

Dus ja, u was fout en blijft fout.
Kortom, volgens u is voorrang van rechtsmacht geen uitzondering op de normale procedure voor mensen met een bepaald beroep. Over een flagrante ontkenning van de werkelijkheid gesproken...

Overigens en terzijde : ik heb hier op geen enkele manier "het verbinden van andere strafelementen met bepaalde beroepen" voorgesteld. Het gaat in mijn post 19 om de (al dan niet) verjaring van de strafvordering, mijnheer. Dat is in geen enkel opzicht een "strafelement".

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 02:06.
Oud 6 april 2016, 02:06   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, volgens u is voorrang van rechtsmacht geen uitzondering op de normale procedure voor mensen met een bepaald beroep. Over een flagrante ontkenning van de werkelijkheid gesproken...
Reeds eerder al aangestipt: totaal niet in het verlengde van wat u daar voorstelde om de verjaringstermijnen aan te passen aan het beroep. Dan zou "voorrang van rechtsmacht" immers inhouden dat een magistraat bijvoorbeeld niet meer in beroep zou kunnen gaan na de eerste rechtszaak, of dat de verjaringstermijnen anders zouden zijn dan voor een niet-magistraat, of dat er andere strafbedingen gelden...
Oud 6 april 2016, 02:16   #49
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Reeds eerder al aangestipt: totaal niet in het verlengde van wat u daar voorstelde om de verjaringstermijnen aan te passen aan het beroep. Dan zou "voorrang van rechtsmacht" immers inhouden dat een magistraat bijvoorbeeld niet meer in beroep zou kunnen gaan na de eerste rechtszaak, of dat de verjaringstermijnen anders zouden zijn dan voor een niet-magistraat, of dat er andere strafbedingen gelden...
Als ik het in mijn post 36 over de voorrang van rechtsmacht heb, is het om het ongelijk aan te tonen van wat u stelt in uw post 35, waarin u er duidelijk van uit gaat dat (ik citeer) “afwijkende elementen naargelang het beroep van de betrokken burger” niet mogelijk zijn.
Het waterig soepje dat u nadien van de discussie tracht te maken is erg doorzichtig....

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 02:17.
Oud 6 april 2016, 02:18   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het in mijn post 36 over de voorrang van rechtsmacht heb, is het om het ongelijk aan te tonen van wat u stelt in uw post 35, waarin u er duidelijk van uit gaat dat (ik citeer) “afwijkende elementen naargelang het beroep van de betrokken burger” niet mogelijk zijn.
Inderdaad, in relatie tot uw idee. Daarmee was "voorrang van rechtsmacht" geen voorbeeld om uw voorstel te illustreren.
Oud 6 april 2016, 02:29   #51
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, in relatie tot uw idee. Daarmee was "voorrang van rechtsmacht" geen voorbeeld om uw voorstel te illustreren.
Ik herhaal, desnoods tot u wakker wordt : als ik het in mijn post 36 over de voorrang van rechtsmacht heb, is het om het ongelijk aan te tonen van wat u stelt in uw post 35, waarin u er duidelijk van uit gaat dat (ik citeer) “afwijkende elementen naargelang het beroep van de betrokken burger” niet mogelijk zijn.

Het ging mij dus helemaal niet om "mijn voorstel te illustreren" of om enigerlei "relatie tot mijn idee", ook niet als u dat graag zou willen.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 02:32.
Oud 6 april 2016, 02:37   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal, desnoods tot u wakker wordt : als ik het in mijn post 36 over de voorrang van rechtsmacht heb, is het om het ongelijk aan te tonen van wat u stelt in uw post 35, waarin u er duidelijk van uit gaat dat (ik citeer) “afwijkende elementen naargelang het beroep van de betrokken burger” niet mogelijk zijn.

Het ging mij dus helemaal niet om "mijn voorstel te illustreren" of om enigerlei "relatie tot mijn idee", ook niet als u dat graag zou willen.
Schijnbaar wilt u nu wat aan revisionisme doen. Uw eerdere berichten waren nochtans heel duidelijk en bevatten een fout waarop ik u gewezen heb. U mag uw gekronkel natuurlijk altijd nog herhalen, maar dat zal er niets aan veranderen.
Oud 6 april 2016, 02:39   #53
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Schijnbaar wilt u nu wat aan revisionisme doen. Uw eerdere berichten waren nochtans heel duidelijk en bevatten een fout waarop ik u gewezen heb. U mag uw gekronkel natuurlijk altijd nog herhalen, maar dat zal er niets aan veranderen.
Welke fout bevatten mijn eerdere berichten, mijnheer ?
Oud 6 april 2016, 02:41   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke fout bevatten mijn eerdere berichten, mijnheer ?
U hoeft maar alles netjes na te lezen.
Oud 6 april 2016, 02:42   #55
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
U hoeft maar alles netjes na te lezen.
Ik heb dat zonet gedaan. Ik vind geen fout mijnentweegs. U beweert dat mijn berichten een fout bevatten : het is aan u om te zeggen welke precies.
Oud 6 april 2016, 02:45   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat zonet gedaan. Ik vind geen fout mijnentweegs. U beweert dat mijn berichten een fout bevatten : het is aan u om te zeggen welke precies.
Dat kwam aan bod, maar zoals ik eveneens al aangaf, ontwaart u die overduidelijk niet.
Oud 6 april 2016, 02:49   #57
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat kwam aan bod, maar zoals ik eveneens al aangaf, ontwaart u die overduidelijk niet.
Vermits u voorhoudt een fout in mijn berichten te ontwaren, is het aan u om te zeggen welke deze precies is.
Oud 6 april 2016, 02:49   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is daarom zeer raadzaam dat een verdachte die zich onschuldig weet al het mogelijke doet om de verjaring te vermijden, teneinde zijn naam juridisch ooit te kunnen zuiveren.
In onze rechtstaat is dat niet de gang van zaken. Iedereen is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Onschuld moet dan ook niet bewezen worden. Schuld wel.
Oud 6 april 2016, 02:52   #59
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
In onze rechtstaat is dat niet de gang van zaken. Iedereen is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Onschuld moet dan ook niet bewezen worden. Schuld wel.
Correctie : tot zolang men door een bevoegde rechtsmacht schuldig wordt bevonden geldt het vermoeden van onschuld. Maar daar gaat het in mijn stelling niet over, zoals u ongetwijfeld weet. Het gaat voor degenen die zich onschuldig weten om de verjaring van de strafvordering niet na te streven als men ooit zijn naam gezuiverd wil zien. Juridisch gezuiverd bovendien : door de vrijspraak. En ik stel daarbij geenszins dat men zelf zijn onschuld moet bewijzen, nietwaar.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 02:56.
Oud 6 april 2016, 02:55   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie : tot zolang men door een bevoegde rechtsmacht schuldig wordt bevonden geldt het vermoeden van onschuld. Maar daar gaat het in mijn stelling niet over, zoals u ongetwijfeld weet.
Neen. Dat zult u dus wat moeten toelichten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be