![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, neen, u zit fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ter herinnering, we hadden het over uw vermeende gelijkberechtiging van elkeen. Geen uitzonderingen op grond van beroep en dergelijke, remember ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus neen, u zit fout en u blijft uw fout maar herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook bij voorrang van rechtsmacht is er gelijkberechtiging. Of de zaak nu eerst bij een hogere dan wel lagere rechtbank komt, maakt geen verschil uit voor de juridische rechten van de beklaagde. Net zoals iedereen ook recht heeft om in beroep te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En waarom tracht u zichzelf hier koppig op het verkeerde been te zetten door "beroep" in deze niet te willen zien als professionele activiteit, maar als "tweede aanleg" ?? Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Gelden er plotseling andere straffen, verjaringstermijnen...? Neen. Krijgt een magistraat geen recht om in beroep te gaan? Neen. Alle normale rechtsprocedures blijven van kracht. Enkel de verwijzing naar een hoger echelon is anders. En dat is totaal anders dan wat u voorstelde met het verbinden van andere strafelementen met bepaalde beroepen. Dus ja, u was fout en blijft fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens en terzijde : ik heb hier op geen enkele manier "het verbinden van andere strafelementen met bepaalde beroepen" voorgesteld. Het gaat in mijn post 19 om de (al dan niet) verjaring van de strafvordering, mijnheer. Dat is in geen enkel opzicht een "strafelement". Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 02:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reeds eerder al aangestipt: totaal niet in het verlengde van wat u daar voorstelde om de verjaringstermijnen aan te passen aan het beroep. Dan zou "voorrang van rechtsmacht" immers inhouden dat een magistraat bijvoorbeeld niet meer in beroep zou kunnen gaan na de eerste rechtszaak, of dat de verjaringstermijnen anders zouden zijn dan voor een niet-magistraat, of dat er andere strafbedingen gelden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het waterig soepje dat u nadien van de discussie tracht te maken is erg doorzichtig.... Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 02:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het ging mij dus helemaal niet om "mijn voorstel te illustreren" of om enigerlei "relatie tot mijn idee", ook niet als u dat graag zou willen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 02:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Welke fout bevatten mijn eerdere berichten, mijnheer ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In onze rechtstaat is dat niet de gang van zaken. Iedereen is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Onschuld moet dan ook niet bewezen worden. Schuld wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Correctie : tot zolang men door een bevoegde rechtsmacht schuldig wordt bevonden geldt het vermoeden van onschuld. Maar daar gaat het in mijn stelling niet over, zoals u ongetwijfeld weet. Het gaat voor degenen die zich onschuldig weten om de verjaring van de strafvordering niet na te streven als men ooit zijn naam gezuiverd wil zien. Juridisch gezuiverd bovendien : door de vrijspraak. En ik stel daarbij geenszins dat men zelf zijn onschuld moet bewijzen, nietwaar.
Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 02:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |