Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2016, 13:28   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Sure, en als we dat niet geloven, dan kom je wel met iets anders af
Wie voor een snee in een pink 10 dagen thuis blijft, die is inderdaad voor het eerste het beste aan het thuisblijven. Easy as that. Daarvoor moet je niet eens gestudeerd hebben. Dan zijn typevoorbeelden van dokters die schrijven op vraag van de patient ipv volgens noodzaak.
Hoelang schrijf jij dan iemand voor die 10 dagen met hechtingen in een vinger zit?

Citaat:
Terwijl iemand met een gebroken vinger wel kan komen werken en met dezelfde zaken in contact komt... Echt wel ja . Je gata toch wel iets beter uit je duim moeten zuigen dan dat.
Mijn beste helderziende; de persoon met een gebroken vinger komt niet in contact met die spullen. De drukkers wel, degene die het drukwerk op paletten stapelen niet. Dat jij dat niet weet...

Citaat:
Je zwamt er dan ook ferm op los met je fantasietjes over sneetjes in een pink die iemand 10 dagen werkongeschikt maken . Wil je au serieux genomen worden, kom dan ook niet met zo’n zever af.
Sorry dokter, ik zal het nooit meer doen.
Pas jij even het internet aan met jou medische kennis want waar je ook zoekt, je vindt steevast dat hechtingen pas na 7 a10 dagen mogen verwijderd worden. Allemaal fout dus maar dat gaat door jou wonderlijke medische inzichten dra veranderen.

Citaat:
Hoeveel mensen heb jij al in je teams gehad Einstein?
Types als jij die thuis blijven voor een snee in hunne vinger, dat zijn inderdaad de profiteurs. Maar die doen dat in zo’n setting 1 keer, hoogstens 2 keer. En nadien halen hun eigen collega’s ze wem zodanig door de mallemolen dat ze het hetzij nooit meer doen, hetzij elders gaan proberen.
Leuke collega's heb jij als je door de mallemolen wordt gehaald omdat je thuisblijft in de periode dat de dokter voorgeschreven heeft.
Jij bent blijkbaar niet alleen een superdokter, je collega's zijn het ook!
Met uw 'teams'. Haha, wat is jou job? Trainer bij de duveltjes?

Citaat:
En jazeker, als je die signalen krijgt, dan kan je een controlarts opsturen, maar dan wel degelijk met het oog op ontslag.
Ahzo, de controle arts dient in eerste instantie om ontslagen goed te praten.
Blij dat jij mijn baas niet bent.
Ik zou niet graag in uw 'team' zitten.

Citaat:
Niemand verplicht je op mij te reageren.
Al zou het je sieren om het gewoon toe te geven als je geen argumenten meer hebt
Ik hoef geen argumenten. Ik zeg niet meer dan dat een werknemer het recht heeft om thuis te blijven zolang de dokter voorschrijft.
Degene die hier argumenten nodig heeft ben jij, met je stelling dat iemand die in die periode thuis blijft een profiteur is en dat de dokter dus niet weet waar hij het over heeft.
Maar verder dan "je fantaseert maar wat" en "met een snee in je vinger zit je geen tien dagen thuis" geraak je voorlopig niet.
Misschien eens raad vragen aan uw 'team'?

Citaat:
Mijn fout niet dat jij omgevingen opzoekt die in lijn liggen met je eigen mentaliteit.
Jij hebt 6 bazen gehad, ik heb al een 6-tal teams als baas aangestuurd; echt boeiend is het dus niet als je denkt dat ik enkel boekenwijsheid heb .
Jaja, en als ik dat niet geloof maak je me weer wat anders wijs zeker. Als je geloofwaardig wil overkomen kan je beter iets anders uit je duim zuigen dan te vertellen dat je toevallig net evenveel 'teams' hebt aangestuurd dan dat ik bazen heb gehad.

Citaat:
Als je dat wil geloven dan moet je dat vooral doen . Ik weet hoe het anders kan gebeuren en hoe je teams kan motiveren .
Fantaseer eens een beetje beter verhaaltje. Als je wil dat ik je geloof ga je met iets beter moeten afkomen dan dat jij weet hoe je een team aanstuurt.
Oud 11 april 2016, 13:34   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een collega van mijn vrouw heeft heel wat langer thuis gezeten met een zere vinger.
Nou ja zeer is veel gezegd; niks aan te zien.
Maar toch meer dan 6 maand mee thuis geweest.

Sommigen moeten er nog maar aan denken en zitten al een maand thuis...met niks.
Oud 11 april 2016, 13:35   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En zo duurde de discussie eindeloos verder.
De would-be dokter bleef maar herhalen, tegen alle medische publicaties in, dat een gehechte vinger geen reden is tot werkverlet.
Bij gebrek aan argumenten verzon hij dan maar snel een verhaaltje over hoe hij al jaren teams aanstuurde en hoe zijn discussiepartner alles uit zijn duim zoog.
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Oud 11 april 2016, 13:43   #44
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hoelang schrijf jij dan iemand voor die 10 dagen met hechtingen in een vinger zit?

Mijn beste helderziende; de persoon met een gebroken vinger komt niet in contact met die spullen. De drukkers wel, degene die het drukwerk op paletten stapelen niet. Dat jij dat niet weet...
Waarmee je per direct bevestigt dat er opties genoeg waren waardoor het heerschap met de snee in de vinger geen 10 dagen thuis moest zitten

Citaat:
Sorry dokter, ik zal het nooit meer doen.
Pas jij even het internet aan met jou medische kennis want waar je ook zoekt, je vindt steevast dat hechtingen pas na 7 a10 dagen mogen verwijderd worden. Allemaal fout dus maar dat gaat door jou wonderlijke medische inzichten dra veranderen.

Leuke collega's heb jij als je door de mallemolen wordt gehaald omdat je thuisblijft in de periode dat de dokter voorgeschreven heeft.
Jij bent blijkbaar niet alleen een superdokter, je collega's zijn het ook!
Met uw 'teams'. Haha, wat is jou job? Trainer bij de duveltjes?
Heel fijne teams inderdaad. Vol fijne mensen die het niet erg vinden om eens in te springen voor een collega wanneer dat nodig is, vol mensen die het niet erg vinden om eens enkele uurtjes extra te doen als dat nodig is en vol mensen die weten dat ze ook op mij kunnen rekenen wanneer zij het nodig hebben.
Maar ook vol mensen die niets moeten hebben van lamzakken die met een snee in hun vinger thuis gaan zitten potverteren of die thuis blijven voor het eerste het beste; eveneens vol mensen die niets moeten hebben van regelneven die de regels enkel in hun voordeel te doen uitdraaien, zonder naar de collega’s te kijken.
Fijn toch, die zelf-regulerende teams . Volwassen mensen die hun verantwoordelijkheden nemen, niets zo fijn als zo’n team te creëren. Daar heb je als leidinggevende ook het minste problemen mee.

Citaat:
Ahzo, de controle arts dient in eerste instantie om ontslagen goed te praten.
Blij dat jij mijn baas niet bent.
Ik zou niet graag in uw 'team' zitten.
Je zou ook niet passen binnen dat team, dat is zo wel duidelijk . Vrijheid krijgen zolang je daar verantwoordelijk mee omgaat, dat is teveel van het goede. Zeker die verantwoordelijkheid ligt je niet zo goed, gezien je uitspraken hier

Citaat:
Ik hoef geen argumenten. Ik zeg niet meer dan dat een werknemer het recht heeft om thuis te blijven zolang de dokter voorschrijft.
Degene die hier argumenten nodig heeft ben jij, met je stelling dat iemand die in die periode thuis blijft een profiteur is en dat de dokter dus niet weet waar hij het over heeft.
Maar verder dan "je fantaseert maar wat" en "met een snee in je vinger zit je geen tien dagen thuis" geraak je voorlopig niet.
Misschien eens raad vragen aan uw 'team'?
Zal ik doen; wedden dat ze hetzelfde zeggen?

Citaat:
Jaja, en als ik dat niet geloof maak je me weer wat anders wijs zeker. Als je geloofwaardig wil overkomen kan je beter iets anders uit je duim zuigen dan te vertellen dat je toevallig net evenveel 'teams' hebt aangestuurd dan dat ik bazen heb gehad.
Als dat je een plezier doet: ’t waren er 7 om exact te zijn. Nu content?

Citaat:
Fantaseer eens een beetje beter verhaaltje. Als je wil dat ik je geloof ga je met iets beter moeten afkomen dan dat jij weet hoe je een team aanstuurt.
Beter zelfs: ik stuur teams van teams aan. Spannend, niet?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 14:03   #45
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee je per direct bevestigt dat er opties genoeg waren waardoor het heerschap met de snee in de vinger geen 10 dagen thuis moest zitten
Opties genoeg ja, maar dan moet jij eerst mijn baas gaan overtuigen om een drukker van 30 euro per uur op een plaats te zetten waar evengoed een intrim kan staan aan 11 euro per uur. Veel succes.

Citaat:
Heel fijne teams inderdaad. Vol fijne mensen die het niet erg vinden om eens in te springen voor een collega wanneer dat nodig is, vol mensen die het niet erg vinden om eens enkele uurtjes extra te doen als dat nodig is en vol mensen die weten dat ze ook op mij kunnen rekenen wanneer zij het nodig hebben.
Maar ook vol mensen die niets moeten hebben van lamzakken die met een snee in hun vinger thuis gaan zitten potverteren of die thuis blijven voor het eerste het beste; eveneens vol mensen die niets moeten hebben van regelneven die de regels enkel in hun voordeel te doen uitdraaien, zonder naar de collega’s te kijken.
Fijn toch, die zelf-regulerende teams . Volwassen mensen die hun verantwoordelijkheden nemen, niets zo fijn als zo’n team te creëren. Daar heb je als leidinggevende ook het minste problemen mee.
Dream on.
Ik ken het type teamleider waarvoor jij je hier probeert uit te geven. Angst en terreur zaaien en als iedereen ja knikt denken dat ze goed bezig zijn. Meestal pas van school af. Niks werkvloerervaring.
Eindigt altijd in teams die als los zand uit elkaar vallen waarna de omhooggevallen teamleider uiteindelijk op straat gezet wordt omdat baasje het beu is telkens weer nieuwe mensen te moeten opleiden.
Alsof er teams bestaan waar de mensen gelukkig zijn als ze onder druk gezet worden om ziek toch maar te komen werken. Jaja, ik geloof het helemaal. Net als jij (voorlopig nog).
Wacht nog even tot na je studies, probeer je theorie even in het echte leven en kom dan nog eens terug.

Citaat:
Je zou ook niet passen binnen dat team, dat is zo wel duidelijk . Vrijheid krijgen zolang je daar verantwoordelijk mee omgaat, dat is teveel van het goede. Zeker die verantwoordelijkheid ligt je niet zo goed, gezien je uitspraken hier
Nee, ik pas inderdaad niet in een team waar de teamleider denkt slimmer te zijn als de dokter en mij druk op begint te leggen om met een zieke kop of hechtingen toch maar te komen werken.

Citaat:
Zal ik doen; wedden dat ze hetzelfde zeggen?
Droom er vannacht eens over en vertel me morgen het resultaat maar.

Citaat:
Als dat je een plezier doet: ’t waren er 7 om exact te zijn. Nu content?
Een fantasietje wordt niet geloofwaardiger door het nog ongeloofwaardiger voor te stellen hoor.

Citaat:
Beter zelfs: ik stuur teams van teams aan. Spannend, niet?
Niet overdrijven eh? En hop; terug naar je boeken nu. Lang genoeg op de computer gezeten.
Oud 11 april 2016, 14:14   #46
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Opties genoeg ja, maar dan moet jij eerst mijn baas gaan overtuigen om een drukker van 30 euro per uur op een plaats te zetten waar evengoed een intrim kan staan aan 11 euro per uur. Veel succes.
Waarom zou ik de moeite doen een baas + team te gaan overtuigen die ervan overtuigd zijn dat ze met zijn allen beter af zijn als ze als klein kinderen handelen en behandeld worden?

Citaat:
Dream on.
Ik ken het type teamleider waarvoor jij je hier probeert uit te geven. Angst en terreur zaaien en als iedereen ja knikt denken dat ze goed bezig zijn. Meestal pas van school af. Niks werkvloerervaring.
Eindigt altijd in teams die als los zand uit elkaar vallen waarna de omhooggevallen teamleider uiteindelijk op straat gezet wordt omdat baasje het beu is telkens weer nieuwe mensen te moeten opleiden.
Alsof er teams bestaan waar de mensen gelukkig zijn als ze onder druk gezet worden om ziek toch maar te komen werken. Jaja, ik geloof het helemaal. Net als jij (voorlopig nog).
Wacht nog even tot na je studies, probeer je theorie even in het echte leven en kom dan nog eens terug.
Je kent dat type duidelijk niet, dat is wel helder op basis van je uitlatingen hier

Maar niet getreurd, ze vinden het allemaal enorm lollig dat je hen als imaginair bestempelt .
Lolliger in elk geval dan het trietse gegeven dat kiekens als jij dergelijke teamvorming nog steeds actief tegen houden.

Citaat:
Nee, ik pas inderdaad niet in een team waar de teamleider denkt slimmer te zijn als de dokter en mij druk op begint te leggen om met een zieke kop of hechtingen toch maar te komen werken.

Droom er vannacht eens over en vertel me morgen het resultaat maar.

Een fantasietje wordt niet geloofwaardiger door het nog ongeloofwaardiger voor te stellen hoor.

Niet overdrijven eh? En hop; terug naar je boeken nu. Lang genoeg op de computer gezeten.
Aww, how cute
Oud 11 april 2016, 14:15   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Teams van teams.

Je bent BUM ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 14:18   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En om maar even aan te geven dat je geen flauw idee hebt waarover je praat:

Al eens gehoord van een arbeidsgeneesheer? Of van de controledokter van de verzekering?

Daar kijk jij allemaal niet naar eh? Wat die idioten ook mogen zeggen: werken moeten jou teamleden. Bekwaam of niet. Tegen het advies van de dokter in of niet. Werken. En blij zijn met jou als teamleider.

En als door dat gewerk na een paar dagen blijkt dat de wonde is gaan ontsteken bv en ze weer thuis moeten blijven moeten ze blij zijn dat ze terugvallen op ziekenkas, net als de baas overigens, die blij gaat zijn dat hij ze de eerste veertien dagen weer moet betalen terwijl dat eigenlijk voor de verzekering was.
Dolgelukkig zijn uw teamleden, dat ze uiteindelijk met 60% van hun loon voormoeten, terwijl ze eigenlijk recht hadden op 100%. In rijen staan ze aan te schuiven om u een blowjob te geven, o hemelse teamleider.

Ik weet niet waar jij op dit moment in je cursus zit maar als je bezig bent in het boek "How to run a plantation" uit 1820 is dat waarschijnlijk om aan te geven hoe het niet moet. Vraag dat even na aan de docent.

Laatst gewijzigd door BigF : 11 april 2016 om 14:19.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 14:23   #49
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Teams van teams.

Je bent BUM ?
Je moet geen BU Mgr zijn om teams van teams te hebben eej

Maar nee, geen BU Mgr, dat is hier de Sales & Marketing tak. Binnen Supply is het Mgr, Dir, VP en co.
Oud 11 april 2016, 14:29   #50
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik de moeite doen een baas + team te gaan overtuigen die ervan overtuigd zijn dat ze met zijn allen beter af zijn als ze als klein kinderen handelen en behandeld worden?
Is dat een antwoord op mijn stelling dat een baas liever niet iemand van 30 euro op de plaats van een 11 euro-intrim zet??

Citaat:
Je kent dat type duidelijk niet, dat is wel helder op basis van je uitlatingen hier
Ik ken dat type maar al te goed. Ik heb er in mijn carriere al een paar keer mee te maken gehad. Meestal maximum een week of twee. Tegen dan heeft iemand met een greintje verstand wel door dat zo'n plek niet echt aangenaam om werken is.

Citaat:
Maar niet getreurd, ze vinden het allemaal enorm lollig dat je hen als imaginair bestempelt .
Ik bestempel ze niet als imaginair. Ze bestaan wel degelijk. Maar ze zijn zelden succesvol. Waar ze ooit wel kunnen slagen is op plaatsen waar geen produktie is en waar naar believen ongeschoold personeel kan ingezet worden. Daar maakt het immers niet uit dat er veel verloop is. Maar op plekken waar de produktie afhangt van de wil van de arbeider vind je zulke tirans niet snel. En als je ze al vindt, is het meestal maar van korte duur.
Citaat:
Lolliger in elk geval dan het trietse gegeven dat kiekens als jij dergelijke teamvorming nog steeds actief tegen houden.
Ik hou niks tegen. Ik blijf in zo'n omgeving gewoon niet hangen. Dat zijn immers geen teams. Dat zijn groepjes bibberende arbeiders die geen andere keus hebben om voorlopig in zo'n 'team' te blijven zitten omdat er nu eenmaal brood op de plank moet komen.
Oud 11 april 2016, 14:31   #51
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
En om maar even aan te geven dat je geen flauw idee hebt waarover je praat:

Al eens gehoord van een arbeidsgeneesheer? Of van de controledokter van de verzekering?

Daar kijk jij allemaal niet naar eh? Wat die idioten ook mogen zeggen: werken moeten jou teamleden. Bekwaam of niet. Tegen het advies van de dokter in of niet. Werken. En blij zijn met jou als teamleider.
O maar dat zijn ze . Heel blij zelfs.
Wellicht ook te wijten aan het feit dat ik hen geen controleartsen op hun dak stuur als ze ziek thuis zitten, aangezien ze enkel thuis blijven als het ook effectief moet.
Bespaart op de koop toe de kost van die controle en bespaart hen frustraties omdat ze vertrouwd worden.
Life can be fine and good, weet je wel .

Citaat:
En als door dat gewerk na een paar dagen blijkt dat de wonde is gaan ontsteken bv en ze weer thuis moeten blijven moeten ze blij zijn dat ze terugvallen op ziekenkas, net als de baas overigens, die blij gaat zijn dat hij ze de eerste veertien dagen weer moet betalen terwijl dat eigenlijk voor de verzekering was.
Dolgelukkig zijn uw teamleden, dat ze uiteindelijk met 60% van hun loon voormoeten, terwijl ze eigenlijk recht hadden op 100%. In rijen staan ze aan te schuiven om u een blowjob te geven, o hemelse teamleider.
Klopt, ze staan inderdaad aan te schuiven om in mijn teams terecht te kunnen. Zelfs voor een basic blue collar functie krijg ik al gauw een 15-tal interne kandidaten.

Moet je rekenen hoe fijn dat aan blowjobbing kan zijn als dat allemaal leuke vrouwkes zijn

Citaat:
Ik weet niet waar jij op dit moment in je cursus zit maar als je bezig bent in het boek "How to run a plantation" uit 1820 is dat waarschijnlijk om aan te geven hoe het niet moet. Vraag dat even na aan de docent.
Mijn cursus is al geschreven gegeven en goed bevonden. Misschien moest ik daar ook maar eens een carrière van maken; side-job of zo .
Oud 11 april 2016, 14:42   #52
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O maar dat zijn ze . Heel blij zelfs.
Wellicht ook te wijten aan het feit dat ik hen geen controleartsen op hun dak stuur als ze ziek thuis zitten, aangezien ze enkel thuis blijven als het ook effectief moet.
En hoe weet jij dat ze ook effectief thuis moeten blijven? Als één van jou teamleden telefonisch aan de personeelsdienst doorgeeft dat hij ziek is en 's avonds een doktersbriefje in de bus steekt: hoe weet jij dan zelfs nog maar wat die mankeert? Telepathie?
Of ben jij er zo eentje die er niet voor schroomt om ze dan op te bellen om te vragen wat ze mankeren zodat je zelf je diagnose kan stellen. Medisch geheim, my ass? Mijn teamleden kennen geen medisch geheim, ik moet en zal weten wat ze mankeren?
Overigens is dat geen antwoord op mijn vraag hoe jij omgaat met adviezen van arbeidsgeneesheren of controledokters van de verzekering.

Citaat:
Klopt, ze staan inderdaad aan te schuiven om in mijn teams terecht te kunnen. Zelfs voor een basic blue collar functie krijg ik al gauw een 15-tal interne kandidaten.
Wil jij me nu echt doen geloven dat iemand blij is met een job waar elke ziekte ontslag kan betekenen? Waar je onder druk gezet wordt door teamleider en collega's om tegen het advies van de dokter toch maar te komen werken?
Komaan eh, beetje serieus blijven.
Overigens is dit wederom geen antwoord over wat uw teamleden denken van 60% loon ipv 100%.

Citaat:
Moet je rekenen hoe fijn dat aan blowjobbing kan zijn als dat allemaal leuke vrouwkes zijn
Ik kan het me voorstellen.

Citaat:
Mijn cursus is al geschreven gegeven en goed bevonden. Misschien moest ik daar ook maar eens een carrière van maken; side-job of zo .
Nu schrijf je zelfs al cursussen ook?!
Succesvol teamleider, dokter op afstand, telepatisch vermogen en cursusauteur?
Heb jij een grote S in een vijfhoek op je t-shirt staan ofzo?

Laatst gewijzigd door BigF : 11 april 2016 om 14:45.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 14:47   #53
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Soit, ik ga u, superieure teamleider, het laatste woord gunnen want dit gaat hier hoe langer hoe meer off-topic.
Ik hoop voor u dat u uw verhaaltjes blijft geloven en wens u alle succes in uw toekomstige teamleidercarriere.
Je gaat het nodig hebben.
Oud 11 april 2016, 14:58   #54
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Overigens is dat geen antwoord op mijn vraag hoe jij omgaat met adviezen van arbeidsgeneesheren of controledokters van de verzekering.
Niet, aangezien ik die niet nodig heb .

Nog nooit een controlearts op iemand moeten afsturen. De dag dat dat wel gebeurt, zal het inderdaad zijn met het oog op ontslag want dat zal de dag zijn dat we vermoeden dat de persoon in kwestie zeer aan zijn goesting heeft.

Citaat:
Wil jij me nu echt doen geloven dat iemand blij is met een job waar elke ziekte ontslag kan betekenen? Waar je onder druk gezet wordt door teamleider en collega's om tegen het advies van de dokter toch maar te komen werken?
Komaan eh, beetje serieus blijven.
Ik schrijf enkel dat ze graag bij mij werken; over de situaties die jij beschrijft, ga ik geen uitspraak doen.
Oud 11 april 2016, 23:19   #55
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ken de nieuwe regeling nog niet in details maar in de vorige regeling kon u kiezen tussen recup of de gunstige financiële regeling die toen al van kracht was. Wordt binnen ons bedrijf toegepast.
Deze maatregel beoogt slechts 1 ding nl het de facto afschaffen vd economische werkloosheid.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 23:30   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Als je overweegt een controlearts te sturen, kan je best die 150 euro in je zak houden en zijn C4 prepareren....

Het vertrouwen is dan toch al weg.

Laatst gewijzigd door Tavek : 11 april 2016 om 23:30.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 23:48   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als werkgever vind ik die regel wel goed.
Als werknemer zou ik me gepakt voelen.

Maar werkgever staat boven werknemer dus zal het wel goed zijn.
Oud 12 april 2016, 07:54   #58
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als werkgever vind ik die regel wel goed.
Als werknemer zou ik me gepakt voelen.

Maar werkgever staat boven werknemer dus zal het wel goed zijn.

De baas heeft altijd gelijk. Als hij zegt dat het zwart is en je ziet wit, zeg je nog dat het zwart is.

En dan zijn ze verwonderd dat er geen 'vernieuwing' is. Tja.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 12 april 2016 om 07:54.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 07:57   #59
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo duurde de discussie eindeloos verder.
De would-be dokter bleef maar herhalen, tegen alle medische publicaties in, dat een gehechte vinger geen reden is tot werkverlet.
Bij gebrek aan argumenten verzon hij dan maar snel een verhaaltje over hoe hij al jaren teams aanstuurde en hoe zijn discussiepartner alles uit zijn duim zoog.
En ze leefden nog lang en gelukkig.

Ben curieus of ze ook zo hoog van de toren blazen als die werknemer al 10 jaar of langer in dienst is en voor het overige nog nooit ziek was.
Het soort dreigementen met dokter van hier en vandaar heeft nog nooit zijn resultaat gehad, buiten wat kinderachtig gejen.
Oud 12 april 2016, 14:58   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De eerste 130 overuren zijn fiscaal voordelig voor werkgever en voor de werknemer.

Sinds het gezegende jaar 2005 na Christus is er een speciale regeling om overuren aantrekkelijker te maken voor werkgever en werknemer.
In eerste instantie ging het over 100 uren, sinds 2011 over 130 uren op jaarbasis.

Hieronder een kleine toelichting.
Voor Schoof, hier is de link. http://ondernemingsdatabank.indicato...ATAAR_EU180504

U zou uw werknemers de komende maanden graag wat overuren laten doen, maar zelf zijn ze daar niet voor te vinden. “We houden daar toch niets aan over”, zeggen ze. Klopt dat wel? Was er daarvoor geen speciale regeling voorzien?

Hoe zit dat precies?

Uw werknemers overuren laten doen... Soms is dat uiteraard nodig, maar het is niet altijd eenvoudig om iedereen ervoor te motiveren. Voor u is het sowieso al een dure zaak, want u betaalt voor die extra uren in principe een extra loon van 50% of 100% (op zon- en feestdagen).

En het brengt voor hen niets op… Dat idee leeft in ieder geval nogal eens… Dit komt omdat ze met die extra uren in een ‘duurder tarief’ van bedrijfsvoorheffing vallen en er van het extra bruto*loon dat u betaalt uiteindelijk netto niet zo veel meer overblijft.

Klopt dat wel altijd? Neen! Dit geldt niet voor de eerste 130 overuren per jaar. Sinds 2005 bestaat er een fiscale regeling waardoor overuren voor u en uw werknemer een stuk voordeliger zijn. Sinds 1 januari 2010 kunt u uw werknemers op die manier 130 overuren per jaar laten presteren (daarvóór waren het er 100) die voor u én voor hen extra voordelig zijn.

Tip. Deden uw werknemers tijdens 2010 nog geen overuren, dan kunt u deze 130 overuren dus nog in het laatste kwartaal laten presteren.

Regeling voor de eerste 130 overuren

Hoeveel betaalt u zelf voor die uren? U betaalt nog steeds een extra toeslag van 50% of 100%, maar u recupereert die voor een stuk doordat u een deel van de bedrijfsvoorheffing van die werknemer niet moet doorstorten.

Cijfervoorbeeld. Betaalt u 10 overuren uit tegen € 11 per uur, dan betaalt u hierop door de extra toeslag van 50% zo’n € 55 meer dan voor 10 ge**wone uren. Met de patronale bijdrage meegeteld, betekent dit voor u een meerkost van ongeveer € 74. Hiervan krijgt u via de bedrijfsvoorheffing ongeveer € 45,37 terug. Voor u is een overuur dus nog steeds wel iets duurder dan een gewoon uur…

Uw werknemer betaalt minder belastingen. Dit is het grote voordeel van deze maatregel… Door deze belastingvermindering worden deze uren voor hem immers bijzonder voordelig. Uw werk*nemer krijgt niet alleen een extra toeslag voor deze uren, hij wordt er ook nog eens minder op belast.

Tip. Uw werknemer ziet onmiddellijk op zijn loonbrief dat hij netto een pak meer verdient doordat hij ook minder bedrijfsvoorheffing moet betalen.
Worden die meegnomen voor het Vakantiegeld, de eindejaarspremie en het Pensioen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be