Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2016, 14:59   #41
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rechtsactueel durft beweren dat het de gewapende man is die de betogers uitdaagde.
Ze zeggen wie het is.
Ze tonen een foto, die voor mij toch onduidelijk blijkt.

Zouden we ooit van de politie een "door hun onderzoek bevestigd" verhaal horen ?

https://rechtsactueel.com/2016/04/24...or-allochtoon/
Ik ging dan ook uit van een veronderstelling (zie #5) op basis van het artikel in de GVA. Mocht het onderzoek van de politie hetzelfde resultaat opleveren dan dat van rechtsactueel, zal rechtsactueel ons ongetwijfeld op de hoogte stellen. Ik vrees er dus voor. Er doen ook geruchten de ronde als zou er iets op de demonstranten gegooid zijn vanuit de bovenverdieping van het gebouw, wat meteen een aanleiding zou geweest zijn voor de bestorming?

Laatst gewijzigd door Jakko : 24 april 2016 om 15:04.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 15:03   #42
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het was iemand die in de Lange Koepaartstraat een eigen zaak heeft. U zal daar als heikneuter niet zo bekend zijn. Maar de kans dat het een allochtoon is, lijkt me gering. Of hert zou over een Italiaanse delicatessenzaak moeten gaan.
Nochtans ...

Het zou gaan om "Alabi Twee Punt Nul", maar een online bevestiging heb ik nog niet kunnen vinden.

Trouwens, een groot aantal van zaken in die straat worden uitgebaat door Belgen van allochtone afkomst
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 15:06   #43
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Wel veel lawaai van een bende vendelzwaaiers die aan het raam staan te drummen. Je ziet de vitrine verschillende malen bougeren. In het VTM nieuws laten ze wel degelijk een gesneuvelde vitrine zien en het is de plaats van het delict. Heb je toevallig ook een bijl gezien? In de link stond ook nog bijhorende tekst:
Oh, maar ik twijfel er niet aan dat die ruit stuk is.

U schreef: Nadat de vendelzwaaiers zich via de kapotgeslagen vitrine toegang trachtten te verschaffen? En u plaats daarbij een link naar filmpje waarin eigenlijk niets te zien valt, buiten wat geroep en getier en een ruit die mee beweegt.

Ik had gehoopt -nav uw bericht- in dat filmpje toch minstens één iemand de winkel te zien betreden via die stukgeslagen ruit. Maar de teleurstelling was nogal groot. Verder lees ik in het artikel (zie openingsbericht), dat er vermoedelijk iets naar de groep gegooid werd, waardoor deze halt hield en protest ontstond. Als er dus niets naar die groep manifestanten werd gegooid, hielden ze ook niet halt aan die winkel en zou er dus ook geen ruit gesneuveld zijn. Uitlokking, lijkt me, maar blijkbaar moet verder onderzoek nog het één en ander uitwijzen.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 15:44   #44
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Oh, maar ik twijfel er niet aan dat die ruit stuk is.

U schreef: Nadat de vendelzwaaiers zich via de kapotgeslagen vitrine toegang trachtten te verschaffen? En u plaats daarbij een link naar filmpje waarin eigenlijk niets te zien valt, buiten wat geroep en getier en een ruit die mee beweegt.

Ik had gehoopt -nav uw bericht- in dat filmpje toch minstens één iemand de winkel te zien betreden via die stukgeslagen ruit. Maar de teleurstelling was nogal groot. Verder lees ik in het artikel (zie openingsbericht), dat er vermoedelijk iets naar de groep gegooid werd, waardoor deze halt hield en protest ontstond. Als er dus niets naar die groep manifestanten werd gegooid, hielden ze ook niet halt aan die winkel en zou er dus ook geen ruit gesneuveld zijn. Uitlokking, lijkt me, maar blijkbaar moet verder onderzoek nog het één en ander uitwijzen.
Heeft u het vraagteken ook gezien en stond hetgene wat ik me afvroeg ook niet in de link? Zou het toch zo zijn dat de stoppen van de man met de bijl, waarvan ik overigens ook nog geen foto gezien heb, spontaan zijn doorgeslagen? Op rechtsactueel lijkt er alvast geen sprake te zijn van "vliegende voorwerpen". Het is Alibi twee punt nul.

Laatst gewijzigd door Jakko : 24 april 2016 om 15:48.
Oud 24 april 2016, 16:50   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rechtsactueel durft beweren dat het de gewapende man is die de betogers uitdaagde.
Ze zeggen wie het is.
Ze tonen een foto, die voor mij toch onduidelijk blijkt.

Zouden we ooit van de politie een "door hun onderzoek bevestigd" verhaal horen ?

https://rechtsactueel.com/2016/04/24...or-allochtoon/
De leugenpers probeerde meteen de volgorde van het incident om te draaien ( de bijlzwaaier zou zich enkel ‘verdedigd’ hebben, maar helaas voor hen maakte Russia Today de juiste beelden: daarop is te zien, hoe de man al met zijn bijl in de deuropening staat, terwijl de vitrineraam nog volledig intact is:

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 18:06   #46
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik lach me bijna een breuk, nu nog wachten op die andere vredesvolle mensen met machetes, dan is het driedubbel lachen.

.

Blijkt de bijlzwaaier toch zeker niet te behoren tot die andere groep vredelievende machetezwaaiers!

Wie had dat nu (alweer) ooit durven dromen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 19:03   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Blijkt de bijlzwaaier toch zeker niet te behoren tot die andere groep vredelievende machetezwaaiers!

Wie had dat nu (alweer) ooit durven dromen?
hij is inmiddels al terug op vrije voeten gesteld...

Het was géén kalasjnikov waar hij mee zwaaide,anders zouden ze hem zeker voor 24 uur achter slot en grendel geplaatst hebben...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 21:44   #48
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De leugenpers probeerde meteen de volgorde van het incident om te draaien ( de bijlzwaaier zou zich enkel ‘verdedigd’ hebben, maar helaas voor hen maakte Russia Today de juiste beelden: daarop is te zien, hoe de man al met zijn bijl in de deuropening staat, terwijl de vitrineraam nog volledig intact is:

Geen bijl te zien op het filmpje van russia today. Waarom knipt rechtsactueel er zorgvuldig een beeldje uit, terwijl er een filmopname van bestaat?

russia today
Oud 24 april 2016, 22:01   #49
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
hij is inmiddels al terug op vrije voeten gesteld...

Het was géén kalasjnikov waar hij mee zwaaide,anders zouden ze hem zeker voor 24 uur achter slot en grendel geplaatst hebben...
Citaat:
Volgens hem hebben betogers langs binnen de ruit stukgemaakt. Hij wijst er verder op geen moslim te zijn en hoopt "als trotse Antwerpenaar" dat de zaak snel wordt uitgeklaard.

Steun van Unizo
Alabi krijgt intussen de steun van ondernemersorganisatie Unizo Antwerpen-stad, die hem gesteund heeft bij de opstart van zijn zaak. "We steunen Labi na een laffe aanval door Pegida", zegt voorzitter Nico Volckeryck. "Betogers drongen de zaak binnen en begonnen binnen allerlei vernielingen aan te brengen. De uitbater en een klant werden zelfs fysiek aangevallen."
Wilde me verdedigen
Oud 24 april 2016, 22:12   #50
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen bijl te zien op het filmpje van russia today. Waarom knipt rechtsactueel er zorgvuldig een beeldje uit, terwijl er een filmopname van bestaat?

russia today
Wat je niet ziet is niet waar.

Ook geen betogers te zien op 't filmpje, die langs de binnenzijde van de winkel ruiten stukmaken.
Oud 24 april 2016, 22:23   #51
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat je niet ziet is niet waar.

Ook geen betogers te zien op 't filmpje, die langs de binnenzijde van de winkel ruiten stukmaken.
Wat ik van de rest van het filmpje gezien heb, zegt genoeg. Een bende boelzoekers. Waarschijnlijk ben jij een andere mening toegedaan?

Laatst gewijzigd door Jakko : 24 april 2016 om 22:25.
Oud 24 april 2016, 22:43   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik van de rest van het filmpje gezien heb, zegt genoeg. Een bende boelzoekers. Waarschijnlijk ben jij een andere mening toegedaan?
Over boelzoekers gesproken; 'n beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Laatst gewijzigd door SDX : 24 april 2016 om 22:44.
Oud 24 april 2016, 22:48   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leest u mee?

Citaat:
"De ware toedracht wordt nog onderzocht, maar op een bepaald moment tijdens de optocht is vermoedelijk vanop een hoogte iets op de groep gegooid", zegt politiewoordvoerder Wouter Bruyns.
Wie is er hier dan wel de boelzoeker?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 23:00   #54
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit dat artikel:

"Alabi krijgt intussen de steun van ondernemersorganisatie Unizo Antwerpen-stad, die hem gesteund heeft bij de opstart van zijn zaak. "We steunen Labi na een laffe aanval door Pegida", zegt voorzitter Nico Volckeryck.

En wat voor vlees hebben we hier in de kuip zitten ?:

"Het voormalige bestuurslid van Groen! in Antwerpen Nico Volckeryck neemt het op voor Borgerhouts districtsraadslid Fatima Bali. “
.......
Ik ben jaren geleden zelf uit de partij gepest. Het grote probleem bij Groen! is dat de partij niet meer weet waar het mee bezig is. Groen! spartelt.”

http://www.gva.be/cnt/aid896480/nico...oen-spartelt-2

Maw, van een linkse opportunist naar een liberale postjespakker.
Zolang de zakken maar gevuld geraken, quoi.
En gij gebruikt die als referentie om wat te doen ? Je geloofwaardigheid ondersteunen ?

Goe bezig.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 24 april 2016 om 23:01.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 23:32   #55
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leest u mee?

Wie is er hier dan wel de boelzoeker?
Ja, en? Heeft u het filmpje dan ook wel helemaal bekeken, zowel voor als na het incident. Trouwens over dat ongeïdentificeerd vliegend voorwerp heb ik het reeds eerder gehad.
Oud 24 april 2016, 23:34   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en? Heeft u het filmpje dan ook wel helemaal bekeken, zowel voor als na het incident. Trouwens over dat ongeïdentificeerd vliegend voorwerp heb ik het reeds eerder gehad.
Ik stel voor dat u nog vanavond naar de bevoegde politiediensten belt. Schijnbaar bent u veel beter op de hoogte dan de politie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 23:44   #57
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uit dat artikel:

"Alabi krijgt intussen de steun van ondernemersorganisatie Unizo Antwerpen-stad, die hem gesteund heeft bij de opstart van zijn zaak. "We steunen Labi na een laffe aanval door Pegida", zegt voorzitter Nico Volckeryck.

En wat voor vlees hebben we hier in de kuip zitten ?:

"Het voormalige bestuurslid van Groen! in Antwerpen Nico Volckeryck neemt het op voor Borgerhouts districtsraadslid Fatima Bali. “
.......
Ik ben jaren geleden zelf uit de partij gepest. Het grote probleem bij Groen! is dat de partij niet meer weet waar het mee bezig is. Groen! spartelt.”

http://www.gva.be/cnt/aid896480/nico...oen-spartelt-2

Maw, van een linkse opportunist naar een liberale postjespakker.
Zolang de zakken maar gevuld geraken, quoi.
En gij gebruikt die als referentie om wat te doen ? Je geloofwaardigheid ondersteunen ?

Goe bezig.
Hoe komt u erbij dat ik die man als referentie gebruik? Ik speel evenwel niet op de man. Het stond trouwens ook al in de commentaren van hln. Uiteraard kon dit dan ook hier niet lang uitblijven.
Oud 25 april 2016, 00:09   #58
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik stel voor dat u nog vanavond naar de bevoegde politiediensten belt. Schijnbaar bent u veel beter op de hoogte dan de politie.
Vermoedelijke oorzaak. Wat begrijpt u niet.

Zie #41, #43.

Laatst gewijzigd door Jakko : 25 april 2016 om 00:21.
Oud 25 april 2016, 00:36   #59
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach zo,een beitel,ja toch....

Zeg eens ,gebruikt u persoonlijk een beitel om uzelf te verdedigen...

Hebt u daarvoor een beitel gebruiksklaar liggen....

Of zou u hem nét zoals ik eerst moeten gaan zoeken in uw gereedschapskist...

Laatst gewijzigd door Svennies : 25 april 2016 om 00:36.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 02:17   #60
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Oorlog ?
Ze hebben daar godverdomme met een smoesje een hoop incontinente oudjes uit een bejaardenhuis gehaald om wat meer volk op die betoging te hebben = om te verbergen dat er alleen maar wat kletskop tuig rondliep.
Waren Rudy Deleeuw en Termont daar dan ook?
Wist ik niet .....

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 april 2016 om 02:25.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be