Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2016, 20:12   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Wel, tot vorig jaar ging regelmatig per auto naar Brussel. Ik stalde mijn kar doorgaans in een vrij grote parking in de Schildknaapstraat, kort bij het Muntplein. Sedert de plotse invoering van de zeer uitgebreide voetgangerszone ga ik naar Brussel alleen nog met de trein. Om de eenvoudige reden dat ik er geen flauw benul van heb of ik mijn auto nog in mijn vertrouwde parking kwijt raak en evenmin, nu alles met de voetgangers-zone er overhoop gegooid is hoe ik daar nog geraak.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 20:12   #42
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.
Maar als iedereen met de wagen rijdt dan heb je driedubbeldekswegen nodig in de stad en kan je te voet niet meer buiten. Dan houdt buiten eenvoudig weg op te bestaan en is er alleen nog een in de auto en een in de winkel en een in het huis ... en wat buiten was is dan nog grijs, stank en lawaai.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 20:18   #43
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht

Fiets maar lekker
En nu terug naar de realiteit:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  file.jpg‎
Bekeken: 54
Grootte:  999,9 KB
ID: 102343  

kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 20:20   #44
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Maar als iedereen met de wagen rijdt dan heb je driedubbeldekswegen nodig in de stad en kan je te voet niet meer buiten. Dan houdt buiten eenvoudig weg op te bestaan en is er alleen nog een in de auto en een in de winkel en een in het huis ... en wat buiten was is dan nog grijs, stank en lawaai.
En daarom probeert men dit nu te kenteren, zodat liefhebbers terug plaats krijgen met hun auto. Topinitiatief.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 21:03   #45
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht

Fiets maar lekker
Singer Voor wie smaak, geld en balls heeft.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 3 mei 2016 om 21:15.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 21:06   #46
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, tot vorig jaar ging regelmatig per auto naar Brussel. Ik stalde mijn kar doorgaans in een vrij grote parking in de Schildknaapstraat, kort bij het Muntplein. Sedert de plotse invoering van de zeer uitgebreide voetgangerszone ga ik naar Brussel alleen nog met de trein. Om de eenvoudige reden dat ik er geen flauw benul van heb of ik mijn auto nog in mijn vertrouwde parking kwijt raak en evenmin, nu alles met de voetgangers-zone er overhoop gegooid is hoe ik daar nog geraak.
Via de de Berlaymontlaan naar de Wolvengracht en zo naar de parking onder het Muntplein.
Oud 3 mei 2016, 21:18   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die oververzadiging met autoverkeer doet me inderdaad kiezen om de stad zoveel mogelijk te vermijden en de enige manier om mij weer in de stad te krijgen is als ik daar op een deftige manier geraak.
Eigenlijk zeg je in essentie hetzelfde als Ornelis.
Met de wagen lukt het niet wegens teveel verkeer of rijden onmogelijk gemaakt.
Het openbaar vervoer is meestal ook maar een halfslachtige oplossing.
Conclusie: je gaat niet langer naar centra van grote steden.

Moet daar heisa over gemaakt worden?
Moet je daarvoor gebrandmerkt en gestigmatiseerd worden als luiaard, moeilijke mens, of erger?
Neen want de klant is koning.

Versta me echter niet verkeerd!
Gent is van de Gentenaars, en moet volgens de wil van de Gentenaars bestuurd worden.
Als ze daar de auto willen bannen: prima!
Baas in eigen huis, zou ik zeggen.
Maar dan moeten ze wél de consequenties erbij nemen.
Veel mensen gaan Gent mijden, en dat zal net als in Brussel gevolgen hebben voor een deel van de Gentenaars: de middenstand.
Als die het moeten hebben van de sandaalsleffers of de krotveloprossers, dan wens ik ze veel geluk.
Ikzelf ga mijn sjieke schoenen daar niet verslijten, en mijn fraaie pak niet laten verregenen omwille van een overigens gezellig autoloos terrasje.
Dat is dan de materie waar ik baas over ben..
Oud 3 mei 2016, 21:24   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Altijd leuk wanneer complexe problemen eenvoudige oplossingen hebben volgens progressieve, ruimdenkende en geniale Belgen.

Wedden dat de meeste autohaters zelf geen auto (nodig) hebben?

Citaat:
Heb al veel mogen lachen en goede tijden beleefd bij het aanschouwen van de implementatie van dergelijke plannen
Het fameuze koolzaad-débacle om maar iets te noemen...

Citaat:
Maar ja, een oubollige dwaas kan iedereen wel amuseren dus de boer ploegde voort en de progressieveling ijverde naar zijn basisinkomen van 1500 euro.
Wie gaat zo een basisinkomen genereren, zonder vervoer, of in steden waar vervoer onvoldoende mogelijk is?
Oud 3 mei 2016, 21:40   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.
Ik kan moeiteloos allerlei trajecten aangeven waar je met de auto geen tijdswinst weet te halen, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 21:43   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kortzichtigheid en oubollige zeg je ,,, kijk naar wereldsteden VS Australië ect.... het rijd daar vol ............................................. met wagens op grote auto banen 6 vakken naast elkaar ,,,, t'is alleen hier een klein berkrompen landje , dat zelfs op wereld niveau eerder een klein onnozel stadje is ......dat ze janken over paar auto's teveel ... omdat het zo klein ingericht is natuurlijk ,, met een infrastructuur van 1950 ...
In de Nieuwe Wereld is het nu eenmaal gemakkelijk: steden met geen enkel "historisch passief". Hele wijken en zelfs steden met straten in ruitjesmotief. Gezelligheid heeft bij mij toch een andere invulling.
Oud 3 mei 2016, 21:46   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Altijd leuk wanneer complexe problemen eenvoudige oplossingen hebben volgens progressieve, ruimdenkende en geniale Belgen. Heb al veel mogen lachen en goede tijden beleefd bij het aanschouwen van de implementatie van dergelijke plannen. Maar ja, een oubollige dwaas kan iedereen wel amuseren dus de boer ploegde voort en de progressieveling ijverde naar zijn basisinkomen van 1500 euro.
Stellen dat de auto dé oplossing is voor de mobiliteitsproblemen lijkt me juist afkomen met simplisme van de hoogste plank.
Oud 3 mei 2016, 21:48   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gent is van de Gentenaars, en moet volgens de wil van de Gentenaars bestuurd worden.
Veel mensen gaan Gent mijden, en dat zal net als in Brussel gevolgen hebben voor een deel van de Gentenaars: de middenstand.
Als die het moeten hebben van de sandaalsleffers of de krotveloprossers, dan wens ik ze veel geluk.
Ikzelf ga mijn sjieke schoenen daar niet verslijten, en mijn fraaie pak niet laten verregenen omwille van een overigens gezellig autoloos terrasje.
Waaruit blijkt dan wel dat veel mensen tegenwoordig Gent mijden? Een zaterdag stappen met vrouwlief door de Gentse binnenstad leert me dat je er over de koppen kan lopen.
Oud 3 mei 2016, 21:49   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wedden dat de meeste autohaters zelf geen auto (nodig) hebben?
Wat is een "autohater" eigenlijk? Laten we dat eens eerst uitklaren.
Oud 3 mei 2016, 22:02   #54
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik kan moeiteloos allerlei trajecten aangeven waar je met de auto geen tijdswinst weet te halen, hoor.
En ik trajecten waar je met het openbaar vervoer zelfs enorm veel tijd verliest, dus uw punt is?
Oud 3 mei 2016, 22:02   #55
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een "autohater" eigenlijk? Laten we dat eens eerst uitklaren.
Eenvoudig: kijk in de spiegel.
Oud 4 mei 2016, 00:31   #56
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Stellen dat de auto dé oplossing is voor de mobiliteitsproblemen lijkt me juist afkomen met simplisme van de hoogste plank.

Daar ga ik akkoord mee. Meestal bestaat een oplossing uit het vinden van een goed evenwicht tussen verschillende mogelijkheden. Beginnen met een doel, een betrachting, een plan, vereisten opstellen en oplossingen implementeren. Een probleemanalyse maken zeg maar.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 00:41   #57
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Steden hebben zichzelf dood gemaakt door de auto te verbannen. Eigen schuld. Buiten de steden vindt je meer dan genoeg toprestaurants met een parking. Ook veel winkels in steden zijn verdwenen en/of hebben zich buiten de steden gevestigd. Met weeral parking aan hun zaak. Voor mij is het simpel : geen parking vlabij (50 meter) dan kom ik er niet. Maar ik zal sowieso nooit naar een stad gaan om iets te gaan eten of te kopen. Ook bedrijven beginnen dat te snappen en weren de steden. Vroeger moest een groot bedrijf in een stad als Brussel gevestigd zijn. In een megabuilding waar meerdere bedrijven zaten moesten ze belachelijk hoge huurprijzen neertellen. Vandaag planten ze een dikke moderne bouw op een grote weg tussen twee dorpen neer en zijn ze veel vlotter te bereiken. Idem met restaurants. Mijn favoriet restaurant ligt op een gewone verbindingsweg Aarschot-Rotselaar. Met meer dan voldoende privéparking aan. Laat de autohaters maar juichen en naar het stad gaan. Ze mogen hun stad hebben!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 02:42   #58
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zeg je in essentie hetzelfde als Ornelis.
Met de wagen lukt het niet wegens teveel verkeer of rijden onmogelijk gemaakt.
Het openbaar vervoer is meestal ook maar een halfslachtige oplossing.
Conclusie: je gaat niet langer naar centra van grote steden.

Moet daar heisa over gemaakt worden?
Moet je daarvoor gebrandmerkt en gestigmatiseerd worden als luiaard, moeilijke mens, of erger?
Neen want de klant is koning.

Versta me echter niet verkeerd!
Citaat:
En het is er onveilig s 'avonds .... zeg het maar erbij,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 02:47   #59
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
In de Nieuwe Wereld is het nu eenmaal gemakkelijk: steden met geen enkel "historisch passief". Hele wijken en zelfs steden met straten in ruitjesmotief. Gezelligheid heeft bij mij toch een andere invulling.
Zijt ge voor gezelligheid Jan...... allee gij ,, ja gezellig zijn sommige buurten hier naar het schijnt wel echt ... ze lijken zelfs tikkeltje Oriënt ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 06:55   #60
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Als ik iets nodig heb, dan wil ik daar zo min mogelijk tijd aan verliezen. Ik wil geen namiddag besteden aan shopping, horeca, ... Er zijn betere mogelijkheden om mijn vrije tijd in te vullen.

En ik vind het autoluwe beleid helemaal geen probleem. Stedelijke centra worden bijna letterlijke musea en het is wel eens aangenaam om daar te vertoeven zonder al die auto's. Ik maak graag eens een wandeling door een historisch centrum. Maar als dat niet genoeg geld oplevert is het hun probleem. Ik ga toch niet naar de stad om te winkelen als er betere alternatieven zijn?

Of dat nu een redelijk standpunt is of niet, dat maakt weinig uit. De realiteit is er naar.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 4 mei 2016 om 06:56.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be