Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2016, 20:29   #41
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Heb ik niet beweerd.
Ach zo,niets werkt hier nog terdege in dit land uitgezonderd de Belastingen en de flitscontroles....

Niets aan de hand dus zolang het niet hélemaal uiteenvalt.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:00   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach zo,niets werkt hier nog terdege in dit land uitgezonderd de Belastingen en de flitscontroles....

Niets aan de hand dus zolang het niet hélemaal uiteenvalt.....
Ik heb in België persoonlijk en in de praktijk zelden gemerkt dat er iets is dat niet werkt. Integendeel als ik -bijvoorbeeld- een reispas ga halen loopt alles vlot, het huisvuil wordt op tijd opgehaald, de warenhuizen puilen uit met allerlei koopwaar, ik kan de boeken kopen die ik wens, goed eten waar ik maar wil, de auto kopen die ik verkies, er is geen woningnood, er is zelden een stroompanne of waterpanne, de geneeskundige diensten werken goed, het onderwijs is zeker niet het slechtste, de gemeente en de overheid kuist regelmatig de wegen, de gemeenten en het platteland liggen er meestal netjes bij, kortom alles functioneert. Het is niet volmaakt maar het werkt. Wat zit u toch te janken de hele tijd?

Natuurlijk zijn er problemen. Vandaag zijn het de cipiers en morgen weer anderen. Dat is zo. Maar in welk land zijn er geen problemen?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 mei 2016 om 21:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 00:08   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in België persoonlijk en in de praktijk zelden gemerkt dat er iets is dat niet werkt. Integendeel als ik -bijvoorbeeld- een reispas ga halen loopt alles vlot, het huisvuil wordt op tijd opgehaald, de warenhuizen puilen uit met allerlei koopwaar, ik kan de boeken kopen die ik wens, goed eten waar ik maar wil, de auto kopen die ik verkies, er is geen woningnood, er is zelden een stroompanne of waterpanne, de geneeskundige diensten werken goed, het onderwijs is zeker niet het slechtste, de gemeente en de overheid kuist regelmatig de wegen, de gemeenten en het platteland liggen er meestal netjes bij, kortom alles functioneert. Het is niet volmaakt maar het werkt. Wat zit u toch te janken de hele tijd?

Natuurlijk zijn er problemen. Vandaag zijn het de cipiers en morgen weer anderen. Dat is zo. Maar in welk land zijn er geen problemen?
Anekdotisch bewijs zonder enige betekenis.

De hoogste magistraat van het land noemt Belgie een schurkenstaat. Belgie krijgt veroordeling na veroordeling wegens schending van de mensenrechten, en jij blijft de zaken maar verbloemen en vergoelijken.

Schaam u.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 mei 2016 om 00:08.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 02:15   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat u zegt, is toch erg. Men voelt in uw woorden een soort "oorlog" tussen Vlaanderen en Franstalig België.
In uw Francofiele suprematie woorden regelmatig ook. Dus dan zal er wel wat van aan zijn zeker? Als zelfs goed tweetalige Brusselaars neerkijken op Vlamingen en hen graag beledigen zoals met de naam van de Waals Brusselse "federatie". De boodschap is klaar en duidelijk. Vlamingen dienen zich niet te veel illusies te maken. Het land kan niet meer Francofoon zijn dus het zal niet zijn. De schijn wordt nog opgehouden om het graaien wat te vergemakkelijken. Als het geld op is zo ook de Francofone liefde voor België. Dan kan de Vlaamse gepluimde kip eindelijk opnieuw beginnen. Dan zal er hoop zijn op een meer eerlijke staat. Een staat waar elke stem terug evenveel waard is tijdens verkiezingen.

Een echt federaal België is een theoretische oplossing. Meer niet.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 mei 2016 om 02:27.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 03:27   #45
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Lol, FDF die zullen het wel zeggen, als PS & CDH niet zo nukkig waren geweest na de verkiezingen hadden ze minder kans iets te zeggen te hebben.
Oud 18 mei 2016, 04:44   #46
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Alle staten barsten langs alle kanten. Die evolutie heet vermarkting. Er is geen cultuurverschil maar een verschil in de omstandigheden. Zonder de haven van Antwerpen en haar chemie reageerde de Vlaming net als de Waal. Wie de geschiedenis van de lage landen een beetje kent beseft dat Vlaanderen en de taalgrens meer nog dan België een artificieel iets is.
In dat artificieel België slagen de debielen, excuseer, politici, erin, alles te regionaliseren wat beter federaal zou blijven en omgekeerd. Het hele arbeidsmarktbeleid gaat naar de deelstaten behalve de hoogte van het minimumloon want dat wordt in de cao's sectoraal (en dus nationaal) bepaald. Wallonië kan in 5 jaar aan de top van het Europese peloton komen te staan als het een beetje devaluatie in prijzen en inkomens toestaat. Nu hangt het vast aan het vooralsnog rijkere Vlaanderen en kan niet anders dan diens vernederende aalmoezen te aanvaarden. Regionaliseer de vakbonden en herfederaliseer de staat. En laten we eindelijk echt (minstens) tweetalig worden.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 18 mei 2016 om 04:56.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 08:35   #47
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in België persoonlijk en in de praktijk zelden gemerkt dat er iets is dat niet werkt.
Wat is een falende staat? : zo'n staat slaagt er niet in om zijn kerntaken te vervullen: hij kan de veiligheid van de bevolking niet verzekeren, zijn democratische instellingen functioneren niet, zijn openbare diensten stokken, zijn infrastructuur verbrokkelt, niet in staat zijn schulden af te bouwen, etc.
In Knack van deze week staat ook een interview met professor Herman Daems, voorzitter van de KU Leuven. Hij herinnert eraan dat ons land een overheidsbeslag van 55 procent en een schuldgraad van 110 procent van het bruto binnenlands product heeft. Er is dus niet veel ruimte om te investeren in de werking van de overheid, de bouw van gevangenissen, de infrastructuur enzovoorts. Maar we zijn niet alleen verlamd door financiële ademnood. Daems wijst op nog een andere oorzaak: 'Wij slagen er niet meer in om de periode van consulteren af te sluiten en knopen door te hakken. En als er dan toch iets wordt beslist, wordt dat onmiddellijk opnieuw ter discussie gesteld. Zo kom je niet vooruit.' Hij noemt België dan ook een 'uitgeputte staat'.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 08:42   #48
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wat is een falende staat? : zo'n staat slaagt er niet in om zijn kerntaken te vervullen: hij kan de veiligheid van de bevolking niet verzekeren, zijn democratische instellingen functioneren niet, zijn openbare diensten stokken, zijn infrastructuur verbrokkelt, niet in staat zijn schulden af te bouwen, etc.
In Knack van deze week staat ook een interview met professor Herman Daems, voorzitter van de KU Leuven. Hij herinnert eraan dat ons land een overheidsbeslag van 55 procent en een schuldgraad van 110 procent van het bruto binnenlands product heeft. Er is dus niet veel ruimte om te investeren in de werking van de overheid, de bouw van gevangenissen, de infrastructuur enzovoorts. Maar we zijn niet alleen verlamd door financiële ademnood. Daems wijst op nog een andere oorzaak: 'Wij slagen er niet meer in om de periode van consulteren af te sluiten en knopen door te hakken. En als er dan toch iets wordt beslist, wordt dat onmiddellijk opnieuw ter discussie gesteld. Zo kom je niet vooruit.' Hij noemt België dan ook een 'uitgeputte staat'.
Die ons land en de politiek zelfs maar een beetje volgt merkt dat al wel 10 jaar op !,, er is geen consequentie aanwezig ..... wel veel dialogen zonder oplossingen in wervelende draaikolken.. de aanpak is inderdaad niet aanwezig,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 08:51   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Anekdotisch bewijs zonder enige betekenis.

De hoogste magistraat van het land noemt Belgie een schurkenstaat. Belgie krijgt veroordeling na veroordeling wegens schending van de mensenrechten, en jij blijft de zaken maar verbloemen en vergoelijken.

Schaam u.
U papegaait de kranten zo maar wat na. De hoogste magistraat, voorzitter van het Hof van Cassatie zegt dit niet. De Codt zei dat als we blijven besparen op Justitie dat dan België dreigt af te glijden tot een 'état voyou'.

En wie wilt nu toch o zo graag besparen?? En vooral op de staat? De NVA!!! En dan nog op kosten van de modale burgers! Want mensen van het slag van Jean de Codt met zijn zéér royale én 'magistrale' wedde zullen niet zoveel moeten inleveren heb ik zo de indruk. Immers de NVA maakt dat de rijken rijk blijven.

Een beetje nuance is hier wel op zijn plaats.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2016 om 08:56.
Oud 18 mei 2016, 09:02   #50
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het zijn gitzwarte dagen voor de Belgicistjes, hun geliefde landje is in slechts enkele maanden naar de knoppen geholpen door de vakbonden en de toekomst voorspelt weinig goed. Dagelijks mogen doemprofeten hun visie geven in de media, dagelijks zijn er gebeurtenissen die bewijzen dat België een failed state is die niet zou misstaan naast de failed states uit zwart Afrika. Ze mogen zwaaien met hun Belgische vlaggen zoveel ze willen, het zal niet helpen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:12   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zijn gitzwarte dagen voor de Belgicistjes, hun geliefde landje is in slechts enkele maanden naar de knoppen geholpen door de vakbonden en de toekomst voorspelt weinig goed. Dagelijks mogen doemprofeten hun visie geven in de media, dagelijks zijn er gebeurtenissen die bewijzen dat België een failed state is die niet zou misstaan naast de failed states uit zwart Afrika. Ze mogen zwaaien met hun Belgische vlaggen zoveel ze willen, het zal niet helpen.
Droom maar wat verder. De economische prognoses voor toekomst voorzien voor België een gestadige economische groei. België is één van de weinige Europese landen die deze gestadige groei wist te behouden. Zèlfs tijdens de recente economische crisis. En dit laatste was dankzij de maatregelen van de regering di Rupo.

En pas maar op dat België geen Europees voetbalkampioen wordt, want dan breken er slechte dagen uit voor u.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2016 om 09:16.
Oud 18 mei 2016, 09:15   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Droom maar wat verder. De toekomst voorziet voor België een gestadige economische groei. België is één van de weinige Europese landen die deze gestadige groei wist te behouden. Zèlfs tijdens de recente economische crisis.

En pas maar op dat België geen Europees voetbalkampioen wordt, want dan breken er slechte dagen uit voor u.
je bent denk ik nog de enige die dit durft zeggen. Lees jij nog kranten? Lees jij nog iets op het internet?
Oud 18 mei 2016, 09:19   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2016 om 09:21.
Oud 18 mei 2016, 09:19   #54
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je bent denk ik nog de enige die dit durft zeggen. Lees jij nog kranten? Lees jij nog iets op het internet?
Ik lees ze ja. U niet blijkbaar.

In België heeft het economisch herstel zich tijdens de eerste helft van 2015 in een gematigd tempo doorgezet. Vanaf de zomer is het enigszins verzwakt tegen de achtergrond als gevolg van de verslechtering van het vertrouwen. Volgens de voorspellingen zou de bbp-groei 1,4 % bedragen in 2015, 1,3 % in 2016 en 1,6 % in 2017. Over de periode 2015 tot 2017 zouden (in gecumuleerde termen) zowat 114 000 extra banen worden gecreëerd, terwijl de werkloosheidsgraad zou teruglopen tot 8,1 %.

(Nationale Bank)
Oud 18 mei 2016, 09:22   #55
Jo Waterschoot
Banneling

Standaard

Waarom laat men Johnny Thijs (ex-Bpost) niet zijn werk doen om van ons land een goedwerkende staat maken?
Voor een loon dat viermaal hoger lag dan van de premier van dit land (enkel om de post met veel overheidsgeld) wat te moderniseren wil hij voor dezelfde verloning heel dit land terug op de rails krijgen. Net zoals Cornu dat bij de nmbs doet .
Vakbonden dat is voor hem geen probleem, evenmin de tegenstellin tussen het noorden en het zuiden. Zelfs de PS niet.

Wat hem alleszins niet ontbreekt is een geweldig hoge eigendunk.
Jo Waterschoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:24   #56
Jo Waterschoot
Banneling

Standaard

Citaat:

In België heeft het economisch herstel zich tijdens de eerste helft van 2015 in een gematigd tempo doorgezet. Vanaf de zomer is het enigszins verzwakt tegen de achtergrond als gevolg van de verslechtering van het vertrouwen. Volgens de voorspellingen zou de bbp-groei 1,4 % bedragen in 2015, 1,3 % in 2016 en 1,6 % in 2017. Over de periode 2015 tot 2017 zouden (in gecumuleerde termen) zowat 114 000 extra banen worden gecreëerd, terwijl de werkloosheidsgraad zou teruglopen tot 8,1 %.

(Nationale Bank)
Die cijfers zijn wel meer dan een jaar oud.
Jo Waterschoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:41   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

(Nationale Bank)
deze keer gaat het niet over de economie.....
Oud 18 mei 2016, 09:51   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
deze keer gaat het niet over de economie.....
Waarover gaat het dan? Ik hoor al j�*�*ren allerhande onheilsprofeten hun (on?)waarheden debiteren over Belgiē. En u bent er ook eentje van. Ik zie daar allemaal weinig van.

Misschien willen sommigen Belgiē kapot besparen, dat zou kunnen. De verborgen agenda de NVA? En de lompe liberalen laten zich gewillig voor deze NVA-kar spannen. Dat zou ook kunnen. Alleen de CD&V geeft nog af en toe tegengas. Maar veel te weinig.
Oud 18 mei 2016, 10:03   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarover gaat het dan? Ik hoor al j�*�*ren allerhande onheilsprofeten hun (on?)waarheden debiteren over Belgiē. En u bent er ook eentje van. Ik zie daar allemaal weinig van.

Misschien willen sommigen Belgiē kapot besparen, dat zou kunnen. De verborgen agenda de NVA? En de lompe liberalen laten zich gewillig voor deze NVA-kar spannen. Dat zou ook kunnen. Alleen de CD&V geeft nog af en toe tegengas. Maar veel te weinig.
ik heb het hier niet over de splitsing van België.

Ik heb het over slecht onderhouden wegen, instortende tunnels, gevangenissen die in zo'n slechte staat zijn dat alleen dat feit al genoeg is om veroordeeld te worden door allerlei internationale instanties, een justitie-beleid die nog in de 19e zit met mensonwaardige toestanden, een stad die 19 burgemeesters heeft en 6 politiezones, een falend basisonderwijs in Wallonië, slecht gecoördineerde inlichtingendiensten, het GEN dat er maar niet geraakt, een heropstart van de nationale luchthaven dit tot chaos leidt, een mobiliteitsbeleid dat op geen kanten trekt, een sociale tijdbom in onze steden, tientallen moslims die radicaliseren en naar Syrië gaan vechten, duizenden allochtonen die uit de maatschappelijke boot vallen, eindeloze wachtlijsten in de zorg,.....

De meeste bevoegdheden zijn dan nog versplinterd over de verschillende niveaus, sommigen zijn exclusief voor de gewesten/gemeenschappen of federale regering. Ik zit dus niet op de kap van de Walen of Franstaligen, doe ik trouwens nooit.
Maar dit kan niet meer verder, er moet een globale oplossing komen die kan werken.

En ja, voor mij is dat nog altijd een confederaal model waar de bevoegdheden duidelijk zijn gescheiden met transparante inkomstenstromen EN solidariteit tussen de mensen. Mag ik nog die mening hebben?
Oud 18 mei 2016, 10:13   #60
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Droom maar wat verder. De economische prognoses voor toekomst voorzien voor België een gestadige economische groei. België is één van de weinige Europese landen die deze gestadige groei wist te behouden. Zèlfs tijdens de recente economische crisis. En dit laatste was dankzij de maatregelen van de regering di Rupo.

U praat over de "Belgische economie" maar in wezen gaat het in uw stukje exclusief over de Vlaamse economie. Was deze laatstgenoemde niet bij de beste en sterkst presterende van Europa dan was er van dit land al lang niks meer overgebleven. De Vlaamse economie houdt dit land recht, niks anders.

Daarom horen we nu plots Franstaligen en Belgicistjes bij de vleet pleiten voor meer federalisme want dat is het ultieme mechanisme om geld over te hevelen van Vlaanderen naar Brussel en Wallonië. Hun zogenaamde oplossingen bestaan er uit om de facturen naar Vlaanderen door te sturen. Ook al zeggen ze het niet met zoveel woorden, het komt daar wel degelijk op neer.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be