![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() De arbeiders in een bedrijf runnen de zaak... Wij, het collectief aan arbeiders en bedienden runnen dagdagelijks het bedrijf. Wij lopen het eerste risico als het mis gaat met het bedrijf. (De kapitein verlaat als laatste het zinkend schip (met een hoop poen, meestal)) en ontslaat meestal ons als eersten. Wij lopen het eerste risico met ons bedrijf.
Laatst gewijzigd door Tomas : 19 mei 2016 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Typische vakbondspraat. Een werkgever en baas van zijn bedrijf blijft nog wel altijd de man die de beslissingen neemt. Een werknemer krijgt maandelijks een verloning voor zijn gepresteerde arbeid. Dat is bij het ondertekenen van de arbeidsovereenkomst afgesproken. Nadien komen klagen om meer, veel meer, omdat het bedrijf aan het groeien is? En als het slecht gaat kan de arbeidsovereenkomst verbroken worden. Met een opzegvergoeding die wettelijk is vastgelegd. Wederom een normale zaak die meestal in het voordeel van de werknemer is.
Bent u daar niet mee akkoord = eigen bedrijf opstarten en bewijzen dat u het kan. Ik zeg altijd dat als je veel wilt verdienen je eigen baas moet worden. Elke maand 8 uur/dag voor een aalmoes gaan werken is voor dommeriken en diplomajagers zonder visie. Met pakweg 2000 euro/maand aan nettoloon lease je geen wagen van 150.000 euro of betaal je geen villa van 1.000.000 euro af. Het zijn ook niet deze mensen die wekelijks in de betere restaurants vertoeven. Edit : is op laatste post van Thomas bedoelt. Laatst gewijzigd door PORSCHE : 19 mei 2016 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nu wel benieuwd: die gasten die daar alles kort en klein sloegen waren op de televisiebeelden duidelijk te herkennen.
Gaan die ook vervolgd worden? Moest ik of gij zoiets dien, we vlogen direkt met ons klikken en klakken in den bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() Al gaat Geens met al hun eisen akkoord en geeft hij elke cipier nog een maandelijkse dikke opslag als surplus, dan gaan die nog niet akkoord. Dit is een politieke staking geworden gedirigeerd door de PS en Elio'ke. De enige bedoeling nu is het land destabiliseren en de regering laten vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Staatssecretaris
|
![]() ‘Wanneer blijkt dat mijn militanten bij de baldadigheden op het kabinet van minister Geens betrokken waren, zal ik vanzelfsprekend de nodige stappen nemen om hen uit onze vakbond te weren.’ Dat zegt Filip Dudal, voorzitter van ACV Justitie.
Was die Filip niet op beelden te zien nadat de politie ze met traangas naar buiten had gewerkt? Ik herinner me een vakbondsafgevaardigde die eerst met rood aangezicht (door de traangas) in beeld kwam en een tijd later terug in beeld kwam bij de start van nieuwe gesprekken? Als het over dezelfde persoon gaat moet hij zichzelf weren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat de vakbond in dit land ministers levert en wetten laat stemmen. Of zeggen de namen 'Dehaene, Leterme, Geens', en nog vele meer u niets?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vaak gaat het om vraag van 'erkenning' voor het werk dat men doet. Of een onderneming die te sterk op winst is gericht, maar geen rekening houdt met de menselijkheid van het ritme van werken (waar men een hels ritme verwacht) veroorzaakt ook ongenoegens op de werkvloer. Menselijkheid, erkenning voor het werk dat men doet, een normaal werkritme, realistische werkverwachtingen van mensen, een eerlijke verloning enz. zorgen ervoor dat arbeiders hun werkgever op handen dragen en zich meer dan 100 procent inzetten voor het bedrijf. Laatst gewijzigd door Tomas : 19 mei 2016 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om terug te komen op de vraag van het starttopic:
de cipiers willen terug het aantal cipiers hebben van in 2014, en dit is dan nog maar 80% van wat normaal moet aangenomen zijn. Dus nu in 2016 is het aantal cipiers minder dan 80% van wat het normaal had moeten zijn. Dus...dringend aanwervingen doen. Is toch goed voor de werkgelegenheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() https://www.vn.nl/weekblad/uitgeperst-amerikaanse-cel/
interessant artikel (in de bibliotheek of de krantenwinkel) Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 19 mei 2016 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, ken die mensen niet persoonlijk.
Waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een (lamzak)². |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of het nu cipiers of andere overheidsdiensten zelfs de NMBS zijn.
Alhoewel bevoorrecht tot in het oneindige, ze zijn nooit tevreden. Als men in de prive niet tevreden is zoek men toch ander werk maar zij willen steeds meer privileges en leggen dan de boel plat. Duidelijk dat ze het "te" goed hebben om te veranderen van job.