![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...genissen.dhtml
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, het spreekt dan ook her verhaal tegen dat 'de Vlaamse cipiers onmiddellijk meegestapt zijn in het anders werken'.
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wil je zeggen dat de Vlaamse vakbonden, vooral ACV, slappe vakbonden zijn en in de kaarten van N-Va spelen door geen acties te voeren? Waarom hebben de Vlaamse cipiers dan gestaakt de voorbije jaren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie dat kapot gaat is alleen maar positief te noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is democratie weet je niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() titel: Franstalige en Nederlandstalige gevangenisdirecteurs zaten samen met Geens
lol !! Ik heb ook zo'n vergaderingen meegemaakt. Men begint met te zeggen dat ieder zijn eigen taal mag spreken. Geens zal natuurlijk wel in beide talen gesproken hebben, de onderkruiper en mouwfrotter. De Franstaligen, op één of twee na, begrijpen geen fluit van wat de Vlamingen zeggen. Omgekeerd wel. De Franstaligen blijven bijgevolg hautain op hun eigen standpunt staan, omdat ze te stom zijn om zelfs maar te beseffen dat ze bijna altijd ongelijk hebben. http://www.standaard.be/cnt/dmf20160520_02298973 .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het woord diversiteit hoor is dat meestal om te zeggen dat de anderen zich moeten diversifiëren naar de wensen van de spreker.
Dat moet omdat de spreker zelf zijn eigen coconnetje niet kan of wil verlaten. Opperen dat anderen multicultureel en meertalig als een verrijking moeten zien zodat men zelf monocultureel en ééntalig kan blijven functioneren is wel erg schijnheilig.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 20 mei 2016 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160519_02296112
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat (nog) "Belgisch" georganiseerd wordt,moet ook "Belgisch" aangepakt worden. De Minister heeft nu al voor de 8ste keer geprobeerd ergens te raken.Ik wens aan te nemen dat Minister Geens dat met de grootste takt en met GOEDE voorstellen probeert te repareren. Als antwoord heeft hij een kapot kabinet gekregen en,erger nog,worden ondertussen de rechten van de gevangenen geschonden (ik wens NIEMAND die in een Belgische gevangenis komt het slechtste toe).Het zal ons allemaal erg veel geld gaan kosten aan schadevergoedingen. NU,moet de ganse Belgische regering tonen dat "de kracht van verandering" geen unieke N-VA slogan is,maar het motto van een centrum-rechtse regering. NU,vind ik,moet de ganse Belgische regering de stakers voor het blok zetten: "Maandag aanstaande,23 mei,zullen alle gevangenissen weer normaal bemand/bevrouwd zijn.Diegenen die dan niet meer komen werken moeten later ook niet meer komen werken." Dat zou mijn antwoord zijn,geen 9de onderhandelingsronde meer.....het zal ZO zijn voor diegenen die willen meewerken,voor de rest;daar is de deur! Eerlijk gezegd,wie vertrouwt die stakers nog langer als bewakers van gevangenen? Ze hebben de mensen die ze moeten bewaken en verzorgen (de gevangenen!) in de steek gelaten,en ze laten tevens de rest van de maatschappij in de steek.Ze verhinderen zelfs andere overheidsdiensten(politie en leger) om ondertussen HUN job te doen. Neen,het moet GEDAAN zijn..... Laatst gewijzigd door kelt : 21 mei 2016 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier: je voelt dat er aan beide zijden van de taalgrens een andere visie leeft bij gevangenisdirecteurs als -cipiers. Hoe kan je dan nog een oplossing "op z'n Belgisch" uitwerken? Het is alsof je in een klas zwakke en sterke leerlingen geen enkele differentiatie aanbiedt. Ook dat is gedoemd te mislukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het allemaal al eerder meegemaakt, VU'ers indertijd, ze vertelden me dat onafhankelijkheid niet meer nodig zou zijn eens Belgie federaal was.
![]() Als je dan zei dat het politieke onnozelaars waren zonder enig besef van Belgische politiek dan waren ze verontwaardigd... ![]() De VU ondertussen heeft het begrepen. Hetzelfde staat vandaag weer te gebeuren, alleen is het toverwoord vandaag confederalisme - dat ondertussen al niets meer met onafhankelijke staten te maken heeft...
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens,als het gevangeniswezen ,deel van Justitie,"Belgisch" is,dan kunnen we het niet lang maken dat er verschillen zouden zijn in methoden van uitbating,van omkadering,met onvermijdelijk verschillen in omstandigheden. Gelijk welke rechtszaak zou daar desgevallend onmiddelijk gehakt van maken en gevangenen zouden,bijna naar genoegen,overplaatsingen kunnen eisen en nog gelijk krijgen ook. Die "sociale akties" resulteren nu in steeds smeriger omstandigheden in enkele gevangenissen in het hart van de EU.Daarmee stopt het voor mij.Dat wens ik NIEMAND toe. Ja,ik begin eigenlijk ook te twijfelen aan het management van die gevangenissen.Directeurs moeten DIRECTIE geven,niet meepraten met rapalje dat ,zo lijkt het wel,zich aan de verkeerde kant van de tralies begeeft. In afwachting van een nieuwe generatie gevengenisbewaarders zullen Belgische infanteristen,zonder gunstige pensioenplannen,met werkvooruitzichten van hoogstens 5 a 7 jaar per contract,en met een lagere vergoeding,wel het metier van gevangenisbewaarder op zich moeten nemen.Dat is ook een "operatie",en het is in ieder geval "defensie" van de maatschappij! Het zal misschien te denken geven over verdere besparingen in de inzetbare effectieven van de Landcomponent. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar helaas, zulke straffe toeren, die ik bijwijlen ook wel eens in werkelijkheid zou willen zien gebeuren, zijn niet opgenomen in het regeerakkoord. De logische vraag is dan wel: waarom is dat niet opgenomen in het regeerakkoord ? Waarop het antwoord simpel is: zo'n groot vertrouwen heeft de kiezer ons niet geschonken. Besluit: jij staat te roepen in de woestijn. Dan mag je nog 1000 keer gelijk hebben, er verroert geen zandkorrel. Niet één zandkorrel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |