Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2016, 10:36   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U lijkt ze anders ook niet erg te willen weten.

Meer nog, u lijkt klakkeloos te aanvaarden wat mensen zoals Quercus allemaal oreren.

Ik zal kornuiten zoals Quercus pas geloven als dat soort mensen mij klaar en duidelijk een link geeft naar hetgeen zij allemaal debiteren. Al die gezegdes van 'ik heb ooit eens gehoord op TV...' zijn -vooralsnog- waardeloos.
U gaat de vraag uit de weg, nl. wilt u de bron weten?

Ja of neen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 10:37   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Olland is Olland en België is België.
En als we Holland overnemen zullen we dat eens vlug gaan 'verbelgen'. Het eerste wat we doen is iedere Nederlander verplichten om 20 lessen te volgen in een Belgische kokschool.

Twintig lessen is wat weinig, maar alla , hopelijk helpt het.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 10:37   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik dit gezegd? Overigens, bij Post.Nl is dat maar net hetzelfde. En dus we zijn verkeerd bezig. Altijd maar presteren, onverantwoorde vereiste flexibiliteit eisen van menig werknemer, winst, snelsnel, gejaagd door de wind en door de seizoenen. Eigenlijk schandalig. U moet maar eens praten met een 'koerier'.

Maar dat heeft niets met België te maken. Dat heeft de maken met de internationale druk van de vrije markt. Post.NL wordt een Belgisch bedrijf. En niet omgekeerd. Dat bedoelde ik.

Maar goed, ik wil het allemaal nog maar eerst zien. En dan zal ik het geloven.
Kijk eens aan, nu heeft het functioneren van een Belgische onderneming niets meer met België te maken...

Wat houdt dan wel "op Belgische leest geschoeid" eigenlijk in?
Oud 28 mei 2016, 10:46   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U gaat de vraag uit de weg, nl. wilt u de bron weten?

Ja of neen?
Hoor hoor, Van den Berghe, de vos die de passie preekt!

Wilt u , Van den Berghe, de bron weten? Neen! Want anders had u al lang een kritische opmerking gemaakt op die gezegdes van Quercus van 'ik heb ooit gehoord dat...'. Dat Quercus maar een link geeft, en dan zal ik hem geloven.

Maar wij weten het. U maakt alleen kritische opmerkingen bij gezegdes van zogenaamde 'Belgicisten'. Ik zou me maar wat terughoudender opstellen moest ik in uw plaats zijn en proberen wat meer objectief over te komen.
Oud 28 mei 2016, 10:46   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoor hoor, Van den Berghe, de vos die de passie preekt!

Wilt u , Van den Berghe, de bron weten? Neen! Want anders had u al lang een kritische opmerking gemaakt op die gezegdes van Quercus van 'ik heb ooit gehoord dat...'. Dat Quercus maar een link geeft, en dan zal ik hem geloven.

Maar wij weten het. U maakt alleen kritische opmerkingen bij gezegdes van zogenaamde 'Belgicisten'. Ik zou me maar wat terughoudender opstellen moest ik in uw plaats zijn en proberen wat meer objectief over te komen.
Natuurlijk wil ik graag de bron weten.

U schijnbaar niet.
Oud 28 mei 2016, 11:04   #46
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wil ik graag de bron weten.

U schijnbaar niet.

Dat zegt u nu.

Alleen heb ik u niet horen vragen bij Quercus naar de bron van zijn 'van horen zien en zeggen'.

Kortom, u komt niet erg geloofwaardig over. Het zij zo.
Oud 28 mei 2016, 11:11   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt u nu.
Ja, dat zeg ik nu. U echter zegt nog altijd niets op dat vlak.
Oud 28 mei 2016, 11:43   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als we Holland overnemen zullen we dat eens vlug gaan 'verbelgen'. Het eerste wat we doen is iedere Nederlander verplichten om 20 lessen te volgen in een Belgische kokschool.

Twintig lessen is wat weinig, maar alla , hopelijk helpt het.
Dat moet volstaan om fatsoenlijk stoofvlees met frieten te bereiden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 11:44   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat moet volstaan om fatsoenlijk stoofvlees met frieten te bereiden.
Dat zou inderdaad moeten kunnen. Maar eilaas, helemaal zeker is dit niet.
Oud 28 mei 2016, 11:46   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat het afgeladen vol zit in de restaurants van de Belgische Ikea's... Niet onmiddellijk voor hoogstaande maaltijden.
Oud 28 mei 2016, 11:54   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat het afgeladen vol zit in de restaurants van de Belgische Ikea's... Niet onmiddellijk voor hoogstaande maaltijden.
Ikea serveert ook Belgische maaltijden. En dat is best zo. Alhoewel, af en toe eens proeven van het culinaire uit een ander land best leerrijk kan zijn. In de positieve en/of negatieve zin.
Oud 28 mei 2016, 12:17   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En dat blijkt ook uit een resto-test in de IKEA-Gent door Joris de Groot. Zijn bevindingen.

"Ik kies als voorgerecht voor de gerookte zalm, hoofdgerecht de Zweedse balletjes, en de chocomousse als nagerecht. Als chocomousse expert ben ik ‘t aan m’n status verplicht.

Let's go:
De zalm is ronduit smaakloos. De dille die de zalm vergezelt dient als smaakverdoezelaar. De bruine stukjes van de zalm waren ook netjes naar onder geplooid, zodat je niet ziet dat ze er zijn. Het slaatje was nog redelijk vers, maar als geheel was het gewoon ondermaats. Maar die Zweedse balletjes, dat is toch het uithangbord van Ikea?

Wel, buiten het feit dat de smaak me persoonlijk niets zegt (ik vind de saus zelfs muf smaken) zijn de balletjes echt slecht van kwaliteit. Hoe kan je aan de lopende band gehakballetjes serveren die perfect gegaard zijn? De frieten zijn net niet lekker, MCdonalds doet het beter. Maar. Het feit is wel dat ik thuis, 2 uur later, het toilet moest bezoeken. Zonder daarover in detail te gaan; ik heb al aangenamere toiletsessies gehad. Mijn conclusie : Ikea is dus niet hygiënisch.

De chocomousse : welke zielloze machine deze heeft klaargemaakt, ik weet het niet, maar teveel suiker en waarschijnlijk ook teveel room, deden me denken dat het al lang geleden was dat ik zo’n slechte chocomousse proefde. Proficiat Ikea, goe gedaan.

Ik vermeed Ikea al zoveel mogelijk, maar er gaan eten doe ik nooit meer, tenzij met het mes op de keel.

minpunten : belachelijk druk, bandwerk, smaakloos eten, vermomd fastfood, de Ikea medewerkers lijken op robots.

pluspunten : Ikea is goed bereikbaar. Door de lage prijs maak je jezelf wijs dat eten in Ikea een goed idee is."

Ga daar maar eten... Maar wat wilt u, sommigen zijn nu eenmaal niet zo kieskeurig. En... Ikea is goed bereikbaar....

Wat een klucht!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 mei 2016 om 12:40.
Oud 28 mei 2016, 12:42   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikea serveert ook Belgische maaltijden. En dat is best zo. Alhoewel, af en toe eens proeven van het culinaire uit een ander land best leerrijk kan zijn. In de positieve en/of negatieve zin.
Welke "Belgische maaltijden" ziet u op de menukaart van Ikea staan? Asperges op Vlaamse wijze?

Voor het overige veel internationaal getinte zaken met daarnaast ook wat Zweedse zaken.

Als Belgen hoogstaand willen eten, dan zou Ikea niet veel succes hebben. Toch zit het ook bij ons afgeladen vol.
Oud 28 mei 2016, 12:51   #54
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke "Belgische maaltijden" ziet u op de menukaart van Ikea staan? Asperges op Vlaamse wijze?

Voor het overige veel internationaal getinte zaken met daarnaast ook wat Zweedse zaken.

Als Belgen hoogstaand willen eten, dan zou Ikea niet veel succes hebben. Toch zit het ook bij ons afgeladen vol.

Precies of dat nu een criterium is voor gezond, lekker en volwaardig voedsel. Natuurlijk zit het bij u afgeladen vol. Het is ook spotgoedkoop.

'Ikea-restaurant-bezoekers', zo komt het mij voor, zijn van dezelfde slag als de 'Aldi-bezoekers'. Het is het restaurant voor semi-armen of wordt bezocht door mensen die daar ook toevallig inkopen doen en zo geen maaltijd meer thuis moeten klaarmaken. Maar als ik de test mag geloven, is het eten gewoon rotzooi. Of in ieder geval hoogst minderwaardig eten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 mei 2016 om 12:53.
Oud 28 mei 2016, 12:53   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies of dat nu een criterium is voor gezond, lekker en volwaardig voedsel. Natuurlijk zit het bij u afgeladen vol. Het is ook spotgoedkoop.
Als ik u mag geloven, zijn Belgen dus niet verschillend van Nederlanders: goedkoop eten zonder zich zorgen te maken over de kwaliteit.
Oud 28 mei 2016, 12:55   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ikea zegt dit zelf.
Oud 28 mei 2016, 13:00   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikea zegt dit zelf.
Dat is inderdaad zo, maar als ik eventjes naar de webstek van Ikea surf, zie ik daar veel internationaal getinte maaltijden. En weinig typisch Belgisch.

http://www.ikea.com/ms/nl_BE/ikea_food/
Oud 28 mei 2016, 13:51   #58
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Interne post? Hoe gebeurt dat dan wel?
Zoals vroeger maar in plaats van een NMBS medewerker die lichte dienst heeft of is afgekeurd voor z'n job wordt dat nu opgehaald en rondgedragen door een Bpost medewerker.
Men heeft defacto het statuut afgeschaft voor een deel van het personeel. Medewerkers die worden afgekeurd voor hun functie gaat men afvoeren dmv outplacementbureaus en de VDAB.
Vermits de macht bij de vakbonden in handen is van de ateliers en de administraties is hier tegen niet gestaakt. De kans dat mensen die geen veiligheidsfunctie dragen worden afgekeurd is zo goed als onbestaande.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 13:54   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zoals vroeger maar in plaats van een NMBS medewerker die lichte dienst heeft of is afgekeurd voor z'n job wordt dat nu opgehaald en rondgedragen door een Bpost medewerker.
Men heeft defacto het statuut afgeschaft voor een deel van het personeel. Medewerkers die worden afgekeurd voor hun functie gaat men afvoeren dmv outplacementbureaus en de VDAB.
Vermits de macht bij de vakbonden in handen is van de ateliers en de administraties is hier tegen niet gestaakt. De kans dat mensen die geen veiligheidsfunctie dragen worden afgekeurd is zo goed als onbestaande.
Dan gaat het om het uitbesteden van een taak aan een andere firma. Dit is dan bij aanbesteding gebeurd.
Oud 28 mei 2016, 14:14   #60
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan gaat het om het uitbesteden van een taak aan een andere firma. Dit is dan bij aanbesteding gebeurd.
Dat zal dan wel zeker. Geen idee. Maakt dat uit ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be