![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja of neen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als we Holland overnemen zullen we dat eens vlug gaan 'verbelgen'. Het eerste wat we doen is iedere Nederlander verplichten om 20 lessen te volgen in een Belgische kokschool.
Twintig lessen is wat weinig, maar alla , hopelijk helpt het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat houdt dan wel "op Belgische leest geschoeid" eigenlijk in? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilt u , Van den Berghe, de bron weten? Neen! Want anders had u al lang een kritische opmerking gemaakt op die gezegdes van Quercus van 'ik heb ooit gehoord dat...'. Dat Quercus maar een link geeft, en dan zal ik hem geloven. Maar wij weten het. U maakt alleen kritische opmerkingen bij gezegdes van zogenaamde 'Belgicisten'. Ik zou me maar wat terughoudender opstellen moest ik in uw plaats zijn en proberen wat meer objectief over te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U schijnbaar niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet volstaan om fatsoenlijk stoofvlees met frieten te bereiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat het afgeladen vol zit in de restaurants van de Belgische Ikea's... Niet onmiddellijk voor hoogstaande maaltijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikea serveert ook Belgische maaltijden. En dat is best zo. Alhoewel, af en toe eens proeven van het culinaire uit een ander land best leerrijk kan zijn. In de positieve en/of negatieve zin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik kies als voorgerecht voor de gerookte zalm, hoofdgerecht de Zweedse balletjes, en de chocomousse als nagerecht. Als chocomousse expert ben ik ‘t aan m’n status verplicht. Let's go: De zalm is ronduit smaakloos. De dille die de zalm vergezelt dient als smaakverdoezelaar. De bruine stukjes van de zalm waren ook netjes naar onder geplooid, zodat je niet ziet dat ze er zijn. Het slaatje was nog redelijk vers, maar als geheel was het gewoon ondermaats. Maar die Zweedse balletjes, dat is toch het uithangbord van Ikea? Wel, buiten het feit dat de smaak me persoonlijk niets zegt (ik vind de saus zelfs muf smaken) zijn de balletjes echt slecht van kwaliteit. Hoe kan je aan de lopende band gehakballetjes serveren die perfect gegaard zijn? De frieten zijn net niet lekker, MCdonalds doet het beter. Maar. Het feit is wel dat ik thuis, 2 uur later, het toilet moest bezoeken. Zonder daarover in detail te gaan; ik heb al aangenamere toiletsessies gehad. Mijn conclusie : Ikea is dus niet hygiënisch. De chocomousse : welke zielloze machine deze heeft klaargemaakt, ik weet het niet, maar teveel suiker en waarschijnlijk ook teveel room, deden me denken dat het al lang geleden was dat ik zo’n slechte chocomousse proefde. Proficiat Ikea, goe gedaan. Ik vermeed Ikea al zoveel mogelijk, maar er gaan eten doe ik nooit meer, tenzij met het mes op de keel. minpunten : belachelijk druk, bandwerk, smaakloos eten, vermomd fastfood, de Ikea medewerkers lijken op robots. pluspunten : Ikea is goed bereikbaar. Door de lage prijs maak je jezelf wijs dat eten in Ikea een goed idee is." Ga daar maar eten... Maar wat wilt u, sommigen zijn nu eenmaal niet zo kieskeurig. En... Ikea is goed bereikbaar.... Wat een klucht! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 mei 2016 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige veel internationaal getinte zaken met daarnaast ook wat Zweedse zaken. Als Belgen hoogstaand willen eten, dan zou Ikea niet veel succes hebben. Toch zit het ook bij ons afgeladen vol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies of dat nu een criterium is voor gezond, lekker en volwaardig voedsel. Natuurlijk zit het bij u afgeladen vol. Het is ook spotgoedkoop. 'Ikea-restaurant-bezoekers', zo komt het mij voor, zijn van dezelfde slag als de 'Aldi-bezoekers'. Het is het restaurant voor semi-armen of wordt bezocht door mensen die daar ook toevallig inkopen doen en zo geen maaltijd meer thuis moeten klaarmaken. Maar als ik de test mag geloven, is het eten gewoon rotzooi. Of in ieder geval hoogst minderwaardig eten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 mei 2016 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik u mag geloven, zijn Belgen dus niet verschillend van Nederlanders: goedkoop eten zonder zich zorgen te maken over de kwaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad zo, maar als ik eventjes naar de webstek van Ikea surf, zie ik daar veel internationaal getinte maaltijden. En weinig typisch Belgisch.
http://www.ikea.com/ms/nl_BE/ikea_food/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Zoals vroeger maar in plaats van een NMBS medewerker die lichte dienst heeft of is afgekeurd voor z'n job wordt dat nu opgehaald en rondgedragen door een Bpost medewerker.
Men heeft defacto het statuut afgeschaft voor een deel van het personeel. Medewerkers die worden afgekeurd voor hun functie gaat men afvoeren dmv outplacementbureaus en de VDAB. Vermits de macht bij de vakbonden in handen is van de ateliers en de administraties is hier tegen niet gestaakt. De kans dat mensen die geen veiligheidsfunctie dragen worden afgekeurd is zo goed als onbestaande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |