Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2016, 23:12   #41
Peche
Banneling

Standaard

En in Molenbeek bv?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 23:14   #42
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Eigenlijk, ik vind het niet kunnen dat immigratie gepaard gaat met voordelen voor het geld dat je er uit haalt maar in het kader van de geslachten is er ergens toch iets mis, mijn interpretatie loopt dan weer zo, ik heb een training gehad waarin het woord "investering" en het verschil tussen de geslachten duidelijker werd...

Net daarom kun je de vrouw in feite niets verwijten dat ze de deur gesloten houden wat betreft voortplanting, namelijk het is een investering voor de vrouw zelf en niet voor de man, onterecht wordt dat wel gedacht dat de man een kind voortbrengt dat geen investering is voor hem want hij moet dat kind niet dragen of verzorgen, en de tijd die hij er aan besteedt is anders dan dat hij dat vanuit het oogpunt van geld beziet...

Neen, 1 ding is mij wel duidelijk, de basis tussen de vrouw en de man is al fundamenteel verkeerd, als je dat ziet in de manier waarop een cultuur diens dominerende rol gaat vooropstellen kan het niet anders dan dat een man een vrijbrief probeert te krijgen om Europa te veroveren op basis van de voortplanting en de indoctrinatie hiervan te koppelen aan de gekende islamextreminisme...maar het wezenlijke aspect is dat voortplanting geen culturele rol kan spelen noch dat er een gemeenschappelijke respect bestaat dat ageert tegen geboortebeperking, wat de vrouw in eerste instantie als vanzelf toepast als ze er echt niet aan toe is om daar aan te beginnen....

Mannen moeten leren beseffen dat je de voortplanting niet kunt afdwingen, tenzij de vrouw dat wil maar niet omdat de man dat eist dat er ongebreideld wordt voortgeplant en hun toekomst hiermee verzekert lijkt te zijn omdat hun achtergrond een tegengestelde compromis voorstelt.

Ik kan er mee inkomen dat er verjonging dient te gebeuren maar niet ten koste van diens toekomst om deel te kunnen nemen in een samenleving waarin het zijn/haar plaats kent...nu is het zo, dat hoe meer jongeren geboren worden hoe minder vergrijzing er aanwezig is....en is de brug tussen generaties ook kleiner...maar gezien de evolutie aftekend naar het ouder worden is men na zestig jaar nog niet uitgeblust betreft het actief zijn en dat steekt wel af in de gemiddelde leeftijd dat via oorlog sterft of via conflicten ongewild zelf de dood vindt !!

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 juni 2016 om 23:28.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 23:18   #43
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Secularisme is een grote illusie, omdat u doet alsof de mens geen religieus wezen is.
Een 'religieus wezen' nog wel... Wat moeten we daaronder begrijpen?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 23:27   #44
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Eigenlijk, ik vind het niet kunnen dat immigratie gepaard gaat met voordelen voor het geld dat je er uit haalt maar in het kader van de geslachten is er ergens toch iets mis, mijn interpretatie loopt dan weer zo, ik heb een training gehad waarin het woord "investering" en het verschil tussen de geslachten duidelijker werd...

Net daarom kun je de vrouw in feite niets verwijten dat ze de deur gesloten houden wat betreft voortplanting, namelijk het is een investering voor de vrouw zelf en niet voor de man, onterecht wordt dat wel gedacht dat de man een kind voortbrengt dat geen investering is voor hem want hij moet dat kind niet dragen of verzorgen, en de tijd die hij er aan besteedt is anders dan dat hij dat vanuit het oogpunt van geld beziet...

Neen, 1 ding is mij wel duidelijk, de basis tussen de vrouw en de man is al fundamenteel verkeerd, als je dat ziet in de manier waarop een cultuur diens dominerende rol gaat vooropstellen kan het niet anders dan dat een man een vrijbrief probeert te krijgen om Europa te veroveren op basis van de voortplanting en de indoctrinatie hiervan te koppelen aan de gekende islamextreminisme...maar het wezenlijke aspect is dat voortplanting geen culturele rol kan spelen noch dat er een gemeenschappelijke respect bestaat dat ageert tegen geboortebeperking, wat de vrouw in eerste instantie als vanzelf toepast als ze er echt niet aan toe is om daar aan te beginnen....

Mannen moeten leren beseffen dat je de voortplanting niet kunt afdwingen, tenzij de vrouw dat wil maar niet omdat de man dat eist dat er ongebreideld wordt voortgeplant en hun toekomst hiermee verzekert lijkt te zijn omdat hun achtergrond een tegengestelde compromis voorstelt.

Ik kan er mee inkomen dat er verjonging dient te gebeuren maar niet ten koste van diens toekomst om deel te kunnen nemen in een samenleving waarin het zijn/haar plaats kent...nu is het zo, dat hoe meer jongeren geboren worden hoe minder vergrijzing er aanwezig is....en is de brus tussen generaties ook kleiner...maar gezien de evolutie aftekend naar het ouder worden is men na zestig jaar nog niet uitgeblust betreft het actief zijn endat steekt wel af in de gemiddelde leeftijd dat via oorlog sterft of via conflicten ongewild zelf de dood vindt !!
Maar wat is er mis met de vergrijzing? Dat is juist een goede zaak. We zijn met teveel.
Overigens is het zo dat in de islam de vrouw niets te zeggen heeft.
Beide (man en vrouw) leven volgens de islamitische tradities en stellen Allah voor op alles.
Oud 5 juni 2016, 23:29   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar wat is er mis met de vergrijzing? Dat is juist een goede zaak. We zijn met teveel.
Dan snapt u niet waar het bij de vergrijzing om gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 23:31   #46
Peche
Banneling

Standaard

Sorry, dat klopt Jan
Oud 5 juni 2016, 23:39   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, dat klopt Jan
Vergrijzing is het enorme probleem van een maatschappij waarbij de jonge generatie te klein is om nog voldoende financieel bij te dragen aan de voorgaande generaties.
Oud 5 juni 2016, 23:40   #48
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Overigens is het zo dat in de islam de vrouw niets te zeggen heeft.
Beide (man en vrouw) leven volgens de islamitische tradities en stellen Allah voor op alles.
Daar doelde ik niet op, er is geen voldoende evenwicht in het aantal ouderen die de dag van vandaag in staat zijn wat langer te leven en actief te zijn en blijven...

Stel nu dat het evenwicht in aantallen mank loopt..we zijn helemaal niet met te veel...nu wel, daar te meer omdat de bevolkingsaantallen explosief zijn gestegen van een paar miljoenen tot een paar miljarden en dat in een bestek van pakweg 10 jaar...de grote gezinnen van rond de industriële tijd is nu in dalende lijn en tevens zijn zij ook de grootste groep die nu maar pas in pensioen gaan ongeveer of nog enkele jaartje moeten doen...

Er is met vergrijzing niets mis maar zij vertegenwoordigen wel de grootste groep waarop geantwoord wordt door overheden om de geboortebeperking of onbeperkte geboorte toe te passen !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 23:47   #49
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Daar doelde ik niet op, er is geen voldoende evenwicht in het aantal ouderen die de dag van vandaag in staat zijn wat langer te leven en actief te zijn en blijven...

Stel nu dat het evenwicht in aantallen mank loopt..we zijn helemaal niet met te veel...nu wel, daar te meer omdat de bevolkingsaantallen explosief zijn gestegen van een paar miljoenen tot een paar miljarden en dat in een bestek van pakweg 10 jaar...de grote gezinnen van rond de industriële tijd is nu in dalende lijn en tevens zijn zij ook de grootste groep die nu maar pas in pensioen gaan ongeveer of nog enkele jaartje moeten doen...

Er is met vergrijzing niets mis maar zij vertegenwoordigen wel de grootste groep waarop geantwoord wordt door overheden om de geboortebeperking of onbeperkte geboorte toe te passen !
Ik had een andere betekenis voor ogen
Ik ben een harde voorstander van geboortebeperking. Maar tegelijk weet ik dat zoiets quasi onmogelijk is.
Daarom vind ik het hervormen van kindergeld niet zo'n slecht idee.
We dienen het onaantrekkelijk te maken omdat we simpelweg met teveel zijn.
Wat de wereld doet is hun zaak maar Europa gaat onder.
We moeten aan de alarmbel trekken en ze loeihard laten klinken.

De ene populatie neemt de overhand wegens religieuze motieven.
Wij moeten dat hoe dan ook stagneren/stoppen.
Oud 6 juni 2016, 06:47   #50
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vergrijzing is het enorme probleem van een maatschappij waarbij de jonge generatie te klein is om nog voldoende financieel bij te dragen aan de voorgaande generaties.
Zo zie ik het ook.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 07:44   #51
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk.
Moeilijk heb ik het nooit gehad met mijn ongelijk toe te geven
Oud 6 juni 2016, 08:14   #52
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, dan heeft iemand het geld gestolen. Domme toch...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 08:20   #53
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal dikke zever , laat die vergrijzing uitbollen op zijn gemak en op een natuurlijke wijze ... die jonge generatie gaat massaal erven van de bezittingen van die ouderen en dat compenseert dan terug .. zo zie ik het , dat ze het eens op die manier gaan bekijken .... en de vergrijzing schept massaal banen in de verzorgingssector ....er is veel teveel gezeverd door politiekers die geen gezonde inzichten hebben en die alles bekijken in hun eigen voordeel om op hun dikke post te kunnen blijven met liegen & bedriegen..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 6 juni 2016 om 08:21.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 08:25   #54
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Waar geld is voor heel de Wereld binnen te laten met immigranten klakkeloos te laten toe stromen ze te onderhouden heel hun leven ,moet dan ook niet zitten zeveren dat er teveel vergrijzing is en dat dat teveel kost ,,
Oud 6 juni 2016, 08:44   #55
Peche
Banneling

Standaard

Al hadden wij geld op overschot.
We kunnen niet toelaten dat ons continent door één cultuur alleen overnomen wordt.
Is dat nog een multicul te noemen als er maar één op de voorgrond staat?
Oud 10 juni 2016, 07:18   #56
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal overdreven uit de lucht gegrepen praat .... van enkele dolgedraaide hooggeschoolde waaiers.... de ouderen kunnen perfect van hun opgebouwde voordelen genieten om hun oude dag te doorstaan...de jongeren moeten helemaal niet opdraaien daarvoor , want jullie immigranten brengen niks op ze kosten alleen maar aan het land ... DE immigratie is de grootste leugen hedendaags... die gaan helemaal ons pensioen niet waarborgen... moslim immigratie belast ons nog meer... we onderhouden ze financieel , en zij sturen meestal hun steuntrekkende inkomsten naar hun landen voor hun families ...minder immigratie dat moet er komen, jonge mensen aan de slag , ouderen vrij laten wat ze nog willen doen langer werken of niet.
Oud 10 juni 2016, 12:32   #57
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Massaal? De westerse bevolking slaagt er nog niet in de generaties te vernieuwen. Laten we alvast dat maar eens doen.
Mijn mening is dat we niet massaal moeten blijven kweken. We kunnen volgens mij gerust onze levensstandaard aanhouden met een iets kleinere bevolking. Door doorgedreven automatisatie zullen er minder jobs zijn. In een ideale wereld kan iedereen dan dezelfde standaard aanhouden door minder te werken.
Echter gaat de regering dit niet toelaten aangezien zij een enorme ponzi-structuur hebben opgebouwd door steeds meer schulden te maken. Ditkan blijven duren zolang er meer mensen zijn om deze af te betalen.
Zonder immigratie kan onze westerse beschaving ook blijven bestaan.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:42   #58
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Secularisme is een grote illusie, omdat u doet alsof de mens geen religieus wezen is.
Kun je dit wat nader uitleggen?
Als ik een beetje aan zelfreflectie doe zie ik geen wezen dat zich onderwerpt aan een religie. Ik heb wel geen problemen met anderen die wel geloven in iets, maar zelf doe ik er niet aan mee. (Denk ik )
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 13:02   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat is allemaal overdreven uit de lucht gegrepen praat .... van enkele dolgedraaide hooggeschoolde waaiers.... de ouderen kunnen perfect van hun opgebouwde voordelen genieten om hun oude dag te doorstaan...de jongeren moeten helemaal niet opdraaien daarvoor , want jullie immigranten brengen niks op ze kosten alleen maar aan het land ... DE immigratie is de grootste leugen hedendaags... die gaan helemaal ons pensioen niet waarborgen... moslim immigratie belast ons nog meer... we onderhouden ze financieel , en zij sturen meestal hun steuntrekkende inkomsten naar hun landen voor hun families ...minder immigratie dat moet er komen, jonge mensen aan de slag , ouderen vrij laten wat ze nog willen doen langer werken of niet.
Jullie?
Oud 10 juni 2016, 13:04   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Kun je dit wat nader uitleggen?
Als ik een beetje aan zelfreflectie doe zie ik geen wezen dat zich onderwerpt aan een religie. Ik heb wel geen problemen met anderen die wel geloven in iets, maar zelf doe ik er niet aan mee. (Denk ik )
Als christen heb ik het dan ook niet over "onderwerpen".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be