![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe weet jij dat ? Ken je de diagnose die zij stelden. ? Ik ben geen arts ken niks van geneeskunde dus wil of kan ik me daar niet mee moeien. Het is niet opdat de ene arts sneller van mening is dat je best niet gaat werken en de andere wat minder snel dat dat moet in vraag gesteld worden .....Van de ene rechter zal je ook 3 jaar moeten brommen en van de andere mag je terug naar huis.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2016 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je dan krijgt is dat wie het zich kan permitteren ziekte als extra verlof gaat gebruiken en wie wel gevolgen voelt van minder betaalde dagen, door blijft lopen ookal ben je gewoon ziek. Wat u over een verzuimbeleid zegt klopt ook niet, dat zou moeten gelden voor alle werknemers die bovengemiddeld ziek zijn, en is gericht op twee zaken, oplossingen zoeken om dat verzuim aan te pakken en " profiteurs"duidelijk maken dat er vanaf dat moment strikte opvolging komt die indien die " pech" blijft duren tot ontslag kunnen leiden. Den je dat iemand daar juist op uit is? Wijs dan op een negatieve C4 en gevolgen voor uitkeringen. Mensen mogen ziek zijn, dus wanneer het niet gaat om thuis blijven omdat je wat verkouden bent, een kriebel in de keel voelt of last van wat hooikoorts, moet je mensen helpen om oplossingen te vinden, en juist de angst voor jobverlies wegnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Problemen van alleenstaande moeder zijn zeer ernstig te nemen en verdienen alle aandacht.
Maar die problemen moeten niet opgelost worden door de werkgever die dat moederke aangenomen heeft. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() (Burn-outs en depressies zijn trouwens het leukst, want omwille van de therapeutische waarde moogt ge dan tijdens uw ziekteverlof op reis gaan.)
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 11 juni 2016 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een familie van ronduit slechte artsen en profiteurs ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2016 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deontologie, heet zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2016 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ook al zou het waar zijn, dan nog is het puur anekdotisch van aard. Sjoemelende dokters zullen er altijd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hoe komt de privacy van de patiënten in het gedrang? Die komen mij heus niet zeggen dat Jos en Maria uit de Kerkstraat om 3 weken verlof zijn komen vragen, ze geven gewoon toe dat het vaste praktijk is.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Echt, de Belgische staat is het favoriete onderwerp op onze familiebarbecues. En die côte a l'os smaakt nog eens zo goed als je weet dat hij met belastinggeld is betaald hé. ![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja ik ken die familiebarbecues......hoe later op de avond en hoe minder wijn in de flessen hoe straffer de verhalen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2016 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 juni 2016 om 18:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat betreft mensen die het zich kunnen permitteren stelt u het ook nogal simplistisch. Mijn voorstel gaat uit van geen ziektebriefje voor de eerste dag, d.w.z. dat iemand die dat regelmatig gebruikt een hoge ziektefrequentie gaat hebben. Geen enkele werkgever gaat dat zo maar toelaten en als dat dan toch gebeurt is het ten minste niet meer op kosten van de maatschappij zoals dat vandaag de dag wel is. Citaat:
Met het huidige systeem beloont men de foefelaars aangezien zij hun gefoefel, zo lang het duurt, kunnen volhouden met volledig loonbehoud. Bovendien, en dit blijft de kern van mijn betoog, kost dat gefoefel dan ook nog eens een hoop geld aan de sociale zekerheid en administratie bij de werkgevers. Citaat:
Wat betreft het punt dat mensen ziek mogen zijn, ik zie niet in waar ik dat ontken. Zoals ik ook al hierboven stel, ik heb ook mensen gekend die zeer ongelukkig eens 3 of 4 keer ziek werden op een jaar en zodoende op de verzuimradar kwamen maar die je daarna daar nooit nog terug zag. Die mensen echter zitten niet te wachten op die dag uitbetaling en onder werknemers is er grote unanimiteit dat voor die ene dag elke keer naar de dokter moeten ook pure geld -en tijdverspilling is. Hier kom ik ook nogmaals terug op mijn centraal punt: dat naar de dokter gaan vanaf dag 1 kost hier ongelooflijk veel geld aan de SZ en administratie door de werkgever en het brengt niets op! Dat is de kern van de zaak. De enige mensen die we een plezier doen met dit systeem zijn de zogenaamde veelverzuimers die elk jaar x-aantal snipperdagen nemen (nu volledig uitbetaald). Mensen van goede wil ervaren dat naar de dokter gaan voor iets 'onnozel' enkel als een last. Bovendien genereren we een hoop kosten bij de SZ die niets bijbrengen en heeft de werkgever er ook nog kosten aan.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hoeft geen betoog dat er moet naar gestreefd worden dat misbruiken zoveel mogelijk moeten worden uitgesloten. Maar..... Als we dat ooit overlaten aan een niet medische instantie dan begeven we ons op zeer maar dan ook zeer glad ijs en daar wil ik niks mee te maken hebben. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2016 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn huisarts werkt zo, hij heeft een vaste klandizie. Een andere huisarts, woont 500 meter verder, krijgt het (vooral op) maandagmorgen haast niet gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.securex.eu/lex-go.nsf/vw...t#.V10k7VWLTcs |
|
![]() |
![]() |