![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Wat mij vooral content maakt is dat men in Europa maar ook in Engeland serieus verschoten is van de uitslag, het volk roerde zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensen kunnen dat wel vragen, maar dat is ook alles.
Ze hebben ondertussen ruim genoeg handtekening volgens de Engelse wet, dat het parlement zelf zich moet uitspreken over het nu voorgestelde referendum. Maar ik zie dat niet gebeuren. Zoiets kan enkel in echte apenlanden, waar via betogingen, stakingen, straatgeweld edm van een superieur geacht deel van het tweeland de uitslag van een referendum gewoon naast zich neerlegt, en dan nog gelijk krijgt ook. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het volk zal ook de gevolgen dragen als de economische welvaart van de UK slinkt. En nu zal het volk alles wat verkeerd gaat niet meer moeten op de EU steken. En wat de inwijkelingen betreft zal Frankrijk de Britse grens in Calais opdoeken en de Jungle zal niet meer in Calais zijn maar in Dover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Dat betwijfel ik, het zijn volgens mij vooral diegene die bij Europa wilden blijven die verschoten zijn, ze dachten dat hen niks kon gebeuren, de zelfzekerheid droop eraf, ze zijn van een kale reis thuisgekomen en nu willen ze een nieuw referendum tot ze hun gelijk halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen gezever, eruit is eruit en zo snel mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 25 juni 2016 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Ja, weet ik, maar je kan moeilijk bepalen wie dat zijn, het kunnen voorstanders van de uitstap geweest zijn maar ook tegenstanders die zich als voorstanders voordoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zeur je dan over 1,76 miljoen petitie-ondertekenaars? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar mijn potlood is uitgeschoven en ik kwam op Brexit terecht. Nu wil ik een nieuw referendum ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan gaan de Engelsen daar een toeristische attractie van maken en vragen ze inkom om naar de "Continentals in hun natuurlijke habitat" te komen kijken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er 17 miljoen Britten die petitie tekenen, hebben ze een kans.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En 'de toekomst wijst dat wel uit'? Neen de onderhandelingen wijzen dat uit en de Britten weten momenteel niet wat ze willen. - Blijven? - EER/EFTA - WTO - Speciale regeling (gaat de EU niet willen) Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 juni 2016 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan er plezier aan beleven om al die illegalen in Dover van de trein te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op het nieuws was men bezig over een Europa met twee snelheden, een speciale regeling dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is niet of het UK gaat verliezen maar hoeveel het gaat verliezen. Door de lagere pond en nieuwe grens zal exporterend Europa ook verliezen. Maar UK zal de grootste verliezer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nu al een aantal Brexitters op de BBC gezien en die zitten allemaal rond de pot te draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat vanaf 100.000 ondertekenaars van de petitie het parlement dit moet bespreken. Dit is de officieele website van het VK parlement: https://petition.parliament.uk/petitions/131215 Citaat:
Ik heb alvast popcorn bijbesteld... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |