Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 30 juni 2016, 01:41   #41
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze leren van hun fouten dus (zoals op Zaventem)
Iemand een acceptabele uitleg waarom die luchthaven na een zeer beperkte tijd terug open was met departure/arrival verwerking bijna as usual?

Meer efficient dan destijds bij ons in Zaventem?
Dat kan ik maar moeilijk aanvaarden of ligt de incompetentie wel degelijk op een hoger niveau hier?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 30 juni 2016 om 01:42.
Jay-P. is offline  
Oud 30 juni 2016, 01:59   #42
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Welgeteld 1 dag nadat Erdogan z'n excuses overmaakt aan Rusland voor de dode piloot en terwijl IS' liedje ver uitgezongen blijkt te zijn. Neen, ook hier heeft Israhell duidelijk niks mee te maken.
Als je jezelf in een slachtofferrol hebt geduwd heb je nergens iets mee te maken.
Oud 30 juni 2016, 06:02   #43
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
???
Waar staat er dat ik tegen het VB ben?
Citaat:
Ik ben tegen het stemmen op het VB omdat onze zeer democratische partijen ze in een cordon hebben gestopt waardoor ze voor niets meer tellen! Je kunt even goed op jezelf stemmen, verloren stem.
Het VB ziet anders dat wat ze heeft verkondigd zo dwaas niet is, alle onnozel geroep over racisme enz ten spijt!
Citaat:
Ik ben veel meer tegen al die multiculkomedianten met hun prietpraat over wat een zegen er voor ons in te vinden is!
Wat ligt er vooral aan de Brexit dacht je? Geen "racisme" maar het beu zijn dat je straten vollopen met vreemdelingen, er miljoenen moeten gespendeerd worden aan hun opvang en er geld tekort is voor veel eigen burgers die het moeilijk hebben! Veel mensen zullen vinden dat ze niet gans hun leven hebben gewerkt, gespaard en belastingen betaald om nu te zien dat het land volloopt met lieden die het land geen cent opbrengen en gratis krijgen waar zij al die jaren hebben voor gewerkt! Is dat racisme?
Elke partij heeft kantjes die er af mogen, ook het VB... en al de rest!
En de andere partijen zouden nog eens herbekijken wat het VB te vertellen had...
IK heb beetje zitten denken.... waarom, die laat ons nu eens zeggen die "ONNOZEL" ander partijen nu niet eens het Vlaams Belang laten meeregeren en waarom dat die onnozel immigratie van massamoslims nu eens nergens kan tot grandioze beperking kan gebracht worden ? uitkeringen uitdelen aan hele families al jaren ... moet nu toch eens gestopt en beperkt worden , wie wil nu de ondergang van een land en continent in de hand BLIJVEN werken, door altijd maar te plukken op de rug van de werkende groep mensen? uitbuitingen en verdringingen van het eigen volk?
de vuile muilekoek is offline  
Oud 30 juni 2016, 08:26   #44
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Iemand een acceptabele uitleg waarom die luchthaven na een zeer beperkte tijd terug open was met departure/arrival verwerking bijna as usual?

Meer efficient dan destijds bij ons in Zaventem?
Dat kan ik maar moeilijk aanvaarden of ligt de incompetentie wel degelijk op een hoger niveau hier?
Simpel: de schade was een pak minder groot, en in plaats beperkter. In Istanbul werden bomgordels gebruikt, die veel minder zwaar zijn dan de kofferbommen die op Zaventem gebruikt zijn, en dus ook veel minder schadelijk zijn. De bommen zijn ook afgegaan op minder 'kritische' plaatsen: eentje buiten, de tweede aan een ingang van de aankomstzone, de laatste in een hoek van de vertrekhal. Het grootste gedeelte van de aankomsthal én van de vertrekhal zijn dus onbeschadigd. Da's een groot verschil met Zaventem, waar alledrie de (veel zwaardere) bommen in de vertrekhal zijn afgegaan, en dan ook nog eens verspreid over de vertrekhal. De tweede bom is bovendien afgegaan op een plaats waar de reizigers moeten passeren om naar de securitycontrole te gaan.

Samengevat:
Istanbul: lichte schade in klein gedeelte van gebouw, zowel op aankomst als vertrek, waardoor zowel aankomst al vertrek nog steeds bruikbaar zijn.
Zaventem: zware schade verspreid over volledige vertrekhal, waardoor deze onbruikbaar was.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 30 juni 2016 om 08:26.
Scorpio is offline  
Oud 30 juni 2016, 09:17   #45
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Simpel: de schade was een pak minder groot, en in plaats beperkter. In Istanbul werden bomgordels gebruikt, die veel minder zwaar zijn dan de kofferbommen die op Zaventem gebruikt zijn, en dus ook veel minder schadelijk zijn. De bommen zijn ook afgegaan op minder 'kritische' plaatsen: eentje buiten, de tweede aan een ingang van de aankomstzone, de laatste in een hoek van de vertrekhal. Het grootste gedeelte van de aankomsthal én van de vertrekhal zijn dus onbeschadigd. Da's een groot verschil met Zaventem, waar alledrie de (veel zwaardere) bommen in de vertrekhal zijn afgegaan, en dan ook nog eens verspreid over de vertrekhal. De tweede bom is bovendien afgegaan op een plaats waar de reizigers moeten passeren om naar de securitycontrole te gaan.

Samengevat:
Istanbul: lichte schade in klein gedeelte van gebouw, zowel op aankomst als vertrek, waardoor zowel aankomst al vertrek nog steeds bruikbaar zijn.
Zaventem: zware schade verspreid over volledige vertrekhal, waardoor deze onbruikbaar was.
En waarschijnlijk zien ze in Turkije ook niet zo nauw. Hier moest alles terug hersteld worden en niets dat aan 22/03 zou herinneren mocht nog zichtbaar zijn. In Turkije is het even snel het bloed afvegen, een paar gyproc platen zetten en terug open doen. De geldkassa moet daar blijven draaien.
PORSCHE is offline  
Oud 30 juni 2016, 10:18   #46
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En waarschijnlijk zien ze in Turkije ook niet zo nauw. Hier moest alles terug hersteld worden en niets dat aan 22/03 zou herinneren mocht nog zichtbaar zijn. In Turkije is het even snel het bloed afvegen, een paar gyproc platen zetten en terug open doen. De geldkassa moet daar blijven draaien.
En aan theelichtjes en teddyberen doen ze daar evenmin.
Het VB en de islam, steeds meer en meer één strijd
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 30 juni 2016, 17:25   #47
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogen wij nu ook eens dansen
ben jij Roland?

Citaat:
Beste Roland, liefste gore kutracist
29 juni 2016 ~ Dimitri Verbelen

Beste Roland, liefste gore kutracist,

de virtuele naschok van de zoveelste terroristische aanslag had ons nog maar net bereikt of u vond het al nodig om uw gevoelens met mij te delen. Het ging toen nog ‘maar’ over tien doden. Het zal u waarschijnlijk plezieren dat dit aantal ondertussen is opgelopen. U wist mij immers te melden dat uw geluk recht evenredig omhoog gaat met het aantal slachtoffers. Feestje Roland! Dansen en zingen! Doe ze nog eens vol, gedomme! Immers, in een tweede hoogwaardige bijdrage van uw hand wist u mij te melden dat het nu uw beurt was om te shaken nadat dansende moslims na de aanslagen in Zaventem uw enggeestige wereld overspoelden als ware het een losgeslagen horde gehersenspoelde, moonwalkende Michael Jacksons.

Als geen ander begrijp ik uw nood om de mensheid op te delen in verschillende groepen. Ja, ik geef het toe, ik voel die drang ook. Alleen kies ik er bewust voor om ze, los van kleur, geaardheid, geloof of voorkeur van voetbalploeg, op te splitsen in eikels en niet-eikels. In mijn ogen bent u net met onderscheiding afgestudeerd in de eerste categorie. Proficiat daarmee. Ondanks mijn persoonlijke bedenkingen over de georganiseerde religies van deze wereld, die ik af en toe zo gefundeerd mogelijk durf te delen, lukt het mij wel om het verschil te zien tussen laffe smeerlappen zonder ook maar één gram moraal in hun vezels en mensen die evenzeer slachtoffer zijn van dit soort wandaden.

Het zal u misschien verbazen dat ik oprecht geloof dat er meer gelijkenissen dan verschillen bestaan tussen uzelf en de kakkerlakken die dit soort aanslagen plegen. Hun motor is haat en een gevoel van suprematie. Uw motor is haat en een gevoel van suprematie. De slachtoffers in Istanbul zijn even dood en gewond en getroffen als de slachtoffers in Zaventem, Parijs, Tel Aviv, Caïro, Jakarta, Ouagadougou, Dalori, Ankara, Madrid, Londen, Bagdad … (voor een volledige lijst der lafheid: klik hier). De bloedrode draad doorheen deze opsomming: de doelwitten zijn altijd onschuldige, ongewapende mensen die persoonlijk geen zak te maken hebben met het misselijkmakende punt dat de terroristen willen maken.

...

Met onvriendelijke groeten,

D!

https://dimitriverbelen.wordpress.co...ore-kutracist/

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 juni 2016 om 17:27.
Sywen is offline  
Oud 30 juni 2016, 18:13   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Turkije who gives a shit.
Normale mensen.
Oud 30 juni 2016, 18:16   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogen wij nu ook eens dansen Wie naar Turkije op vakantie wilt zoekt het toch zelf. Wegblijven uit dat middeleeuws land.

Hier in Zaventem ook. Strenge controles aan de toegangswegen van de luchthaven? Maar rij je via de ringweg -naar DHL en busstation- dan is er nul controle. Of jawel er stond 1ne met een V-teken op zijn kiekenborst. Of beter die zat daar in een wagen en keek zelfs nog niet toen ik er gisteren voorbij reed. Hij was te druk op zijn smartyphone bezig Ik ben tot aan de parking van de bussen gereden zonder ook maar 1 controle. Even gratis op de parking van DHL parkeren en ik was aan het busstation. Vandaar kun je gewoon via de ingang naar boven. Enkel staff hangt daar in het groot. Maar je stapt er binnen en er staat gewoon niemand. Ik was in de vertrekhal zonder 1 controle of nog maar aangesproken te zijn. Had ik een bommengordel bij dan was het weer prijs. Dus controle = blijft om te lachen.
Waarom zou je dansen?
Oud 30 juni 2016, 18:35   #50
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Waarom zou je dansen?
Waarom dansten er moslims na de aanslagen in Brussel?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 juni 2016 om 18:35.
Lukkas is offline  
Oud 30 juni 2016, 19:39   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Waarom dansten er moslims na de aanslagen in Brussel?

Ik ben geen moslim, ik danste toen niet, en ik ga nu evenmin dansen.

Tenminste, toch niet om een aanslag te 'vieren'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 30 juni 2016, 19:47   #52
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

We gunnen niemand aanslagen ook Turkije niet.
Daarom is dat dansen zeer ongepast.
laten we meeleven met de Turken en laten de Turken meevechten tegen IS.
cato is offline  
Oud 30 juni 2016, 19:55   #53
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Is dat dan alleen een voorrecht voor moslims? Het zijn verdorie hun eigen geloofsgenoten die voor dood en verderf zorgen, naar het voorbeeld van hun profeet.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 juni 2016 om 19:57.
Lukkas is offline  
Oud 30 juni 2016, 19:56   #54
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normale mensen.
Volgens uw soort
Skobelev is offline  
Oud 30 juni 2016, 20:01   #55
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Is dat dan alleen een voorrecht voor moslims?

2) Het zijn verdorie hun eigen geloofsgenoten die voor dood en verderf zorgen, naar het voorbeeld van hun profeet.
1) Niet dat ik weet, maar ik val nog liever dood dan me tot zo'n niveau te verlagen.

2) Ik ben geen geloofsgenoot, en hun 'profeet' kan mij gestolen worden.
Maar dat wil nog lang niet zeggen dat ik dood en verderf een reden vindt om te dansen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 30 juni 2016, 20:16   #56
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1) Niet dat ik weet, maar ik val nog liever dood dan me tot zo'n niveau te verlagen.

2) Ik ben geen geloofsgenoot, en hun 'profeet' kan mij gestolen worden.
Maar dat wil nog lang niet zeggen dat ik dood en verderf een reden vindt om te dansen.
Ik heb ook niet gedanst, maar het kan mij geen zier schelen dat moslims slachtoffer zijn. Iedereen die een gewelddadige profeet aanbidt moet de gevolgen maar dragen van zijn 'geloof'.
Oud 30 juni 2016, 21:56   #57
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niet gedanst, maar het kan mij geen zier schelen dat moslims slachtoffer zijn. Iedereen die een gewelddadige profeet aanbidt moet de gevolgen maar dragen van zijn 'geloof'.
2, hoe meer hoe liever.
Skobelev is offline  
Oud 1 juli 2016, 06:10   #58
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Normale mensen.
Normale mensen zouden de grenzen dichtgooien als er vijanden rondom hem wonen. Ben jij een normaal mens?
HOUZEE ! is offline  
Oud 1 juli 2016, 06:18   #59
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Normale mensen zouden de grenzen dichtgooien als er vijanden rondom hem wonen. Ben jij een normaal mens?
de vijanden wonen niet rondom ons maar ze leven onder ons..... en we moeten ze koesteren en liefhebben .... (naar het schijnt zie Jambon ,Bourgeois,enz...hun uitleg) we moeten leren samenleven met de vijanden... om zot te worden,, dus er bestaan geen normale mensen meer ...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 1 juli 2016, 07:45   #60
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
http://nos.nl/artikel/2114165-zeker-...-istanbul.html

IS of Koerden ?

Turkse toerisme krijgt klappen...
citaat vk:

De drie terroristen die de bloedige aanslag op het internationale vliegveld Ataturk pleegden, hadden volgens een Turkse regeringswoordvoerder de Russische, Oezbeekse en Kirgizische nationaliteit. De Turkse politie en speciale antiterrorisme-eenheden hebben op zestien plaatsen in Istanbul invallen waarbij dertien mensen zijn gearresteerd. Ook zou de politie enkele wapens en plattegronden van mogelijke doelwitten hebben gevonden.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...zier~a4330564/

Laatst gewijzigd door cato : 1 juli 2016 om 07:46.
cato is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be