Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2016, 12:38   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Buiten het feit dat het degoutant is dat de schoof hier komt stoefen met zijn riant pensioen....

Dat is een index. Ofwel geef je hem aan iedereen, ofwel niet. Ik snap het probleem niet.
Ik kom hier niet stoefen. Ik ga enkel in op een uitdaging van enkele lapzwanzen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 12:39   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Allemaal gezever en TOTAAL naast de kwestie ! Het probleem van de belgische staatskas is dat van de ondraaglijke pensioenlast van de ambtenaren.

Er is maar één oplossing in tijden van "verandering" (= waar n-va toch voor staat naar het schijnt) en dat is een aftopping van de bestaande pensioenen op niveau van het maximum van het privé pensioen.

Pas op, dan krijgen jullie nog altijd een immense cadeau hee, aangezien er zowat geen enkele ambtenaar in belgië een volledige carrière heeft (45 jaar) en dus zijn lul-voordelen rond diploma bonificatie mag houden.

Veeel simpeler : niks berekenen, herberekenen, gewoon aftoppen.
Ik meen me vaag te herinneren dat jouw favoriete politieke partij de Spa is.

Zou die partij ook maar voor één procent jouw visie van hierboven aanhangen ?
En afgezien daarvan, wat heeft dat partijtje tijdens de jarenlange potverteerderij in vele meerderheden aangevangen met de pensioenen van de privé ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 juli 2016 om 12:40.
Oud 2 juli 2016, 12:43   #43
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom waarom,
in hemelsnaam waarom hebben de vakbonden van de privé niet meer gedaan om de pensioenen van de privé (bijna) zo hoog te maken als die van de ambtenaren ?
't is toch niet dat er niet genoeg afgehouden werd en wordt van jullie pree !

Waar is dat geld naar toe ?

noot van de Schoof: ik weet het. En jullie ook.

.
Een beetje verder kijken dan je Nieuwe Vreemdelingen Alliantie neus lang is zou je geen kwaad doen schoofje

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 2 juli 2016 om 12:44.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 13:16   #44
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom waarom,
in hemelsnaam waarom hebben de vakbonden van de privé niet meer gedaan om de pensioenen van de privé (bijna) zo hoog te maken als die van de ambtenaren ?
Anders gezegd:

Citaat:
In plaats van U door mij te laten bestelen, waarom stelen we niet samen van onze kinderen?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 2 juli 2016 om 13:16.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 13:59   #45
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het is enkel wachten tot de moddervette staatsbom ontploft met zijn leger ambtenaren en gepensioneerde ambtenaren.
Een moddervette staat die geschapen de vorige decennia door vette sossen en hypocriete tjeven.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 17:44   #46
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Het is enkel wachten tot de moddervette staatsbom ontploft met zijn leger ambtenaren en gepensioneerde ambtenaren.
Een moddervette staat die geschapen de vorige decennia door vette sossen en hypocriete tjeven.
De liberalen niet vergeten hé. Kijk maar waar de meeste ambtenaren vandaan komen. (voorheen) Blauwe gebieden als Aalst, Brakel, ... .
Ook Vlaams nationalisten zijn voornamelijk ambtenaren trouwens. De lijsten bekijken doet dikwijls ogen openen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 17:55   #47
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Momenteel zit er een gat van driekwart miljard euro in de begroting,wegens de sociale zekerheid.

Dergelijke gaten,veroorzaakt door de sociale zekerheid,en ondanks de immense bijdragen die de werkende betalen voor die sz,zijn niet nieuw...

Decennialang reden regering na regering dergelijke gaten dicht door het transfereren van geld uit andere belastingsposten richting sociale zekerheid....en inderdaad,door het steeds maar verhogen van belastingen en/of het aangaan van steeds meer staatsleningen.

Inderdaad,deze regering komt in begrotingsproblemen omdat ze te weinig belastingen heft...Maar ze weet tenminste (in tegenstelling tot links en de vakbonden) dat belastingen en/of het aangaan van nieuwe schulden voor niet-productieve zaken juist deel van het probleem zijn.
Uit deze catch22 situatie heeft ze zich blijkbaar nog niet kunnen losmaken.

Het Griekse scenario komt bijna maandelijks naderbij.....ONGEACHT welke regering....Een "linkse" regering zal het probleem gewoon nog een paar jaar uitstellen en laten groeien...Een "rechtse" regering steekt het zelfs niet weg (en de Nationale bank mag het openbaar publiceren)

Laatst gewijzigd door kelt : 2 juli 2016 om 18:02.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 18:41   #48
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Momenteel zit er een gat van driekwart miljard euro in de begroting,wegens de sociale zekerheid.

Dergelijke gaten,veroorzaakt door de sociale zekerheid,en ondanks de immense bijdragen die de werkende betalen voor die sz,zijn niet nieuw...

Decennialang reden regering na regering dergelijke gaten dicht door het transfereren van geld uit andere belastingsposten richting sociale zekerheid....en inderdaad,door het steeds maar verhogen van belastingen en/of het aangaan van steeds meer staatsleningen.

Inderdaad,deze regering komt in begrotingsproblemen omdat ze te weinig belastingen heft...Maar ze weet tenminste (in tegenstelling tot links en de vakbonden) dat belastingen en/of het aangaan van nieuwe schulden voor niet-productieve zaken juist deel van het probleem zijn.
Uit deze catch22 situatie heeft ze zich blijkbaar nog niet kunnen losmaken.

Het Griekse scenario komt bijna maandelijks naderbij.....ONGEACHT welke regering....Een "linkse" regering zal het probleem gewoon nog een paar jaar uitstellen en laten groeien...Een "rechtse" regering steekt het zelfs niet weg (en de Nationale bank mag het openbaar publiceren)
Maar ook voor prive hospitalisatie verzekeringen gaan de premies spectaculair de hoogte in, en.....hierover heeft niemand opmerkingen !
Nochtans zijn die privé verzekeringen de basis waarop de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie haar splitsing van de SZ steunt !
Oud 2 juli 2016, 20:07   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Anders gezegd:
Je verstaat mij (en mijn partij) helemaal verkeerd.
Er werd veel afgehouden van de bruto pree, maar helaas veel te veel verspild daarvan, in plaats van het in een pensioenfonds te steken zoals vb. voorbeeldland Nederland.

.

Oud 3 juli 2016, 08:21   #50
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Er werd veel afgehouden van de bruto pree, maar helaas veel te veel verspild daarvan, in plaats van het in een pensioenfonds te steken zoals vb. voorbeeldland Nederland.

.
Ben jij plots een voorstander van het zilverfonds
Johan zal de wenkbrauwen fronsen als hij zulke woorden van zijn forumwoordvoerder leest !
Oud 3 juli 2016, 08:36   #51
demonen
Banneling

Standaard

Volgens het NSZ waren er eind vorig jaar 1.722.086 voltijdse werknemers aan de slag in België en 883.694 deeltijdse werknemers.

Volgens haar houdt iemand die halftijds werkt, 62 procent over van het voltijdse nettoloon.

Het aantal deeltijds werkenden in de privésector is op tien jaar tijd met 28 procent toegenomen.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/fu...al-724345.html

De onderwijzers met hun 19u/week en 4 maanden verlof, zitten die bij de full- of part-timers?

Laatst gewijzigd door demonen : 3 juli 2016 om 08:42.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 08:38   #52
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er werd veel afgehouden van de bruto pree.
De afhoudingen van de 2 miljoen ambtenaren en gesubsidieerden zijn fictief.
De 187.000 mensen die die fictieve loonstaten opmaken zijn verborgen werklozen die onzinnig werk doen.
Oud 3 juli 2016, 08:41   #53
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

)
In België zijn er 2 miljoen aktieven die hun inkomen uit "arbeid" krijgen uit de staatskas. Dit zijn fiktieve afhoudingen.
Oud 3 juli 2016, 08:42   #54
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Ondanks een zo gezegde 1.000 miljard overschot op hun privé en staatspensioen fondsen, worden ze bij een crisis gekort.

Op papier hebben ze zoveel, in de realiteit nog niet de helft.
Op dit ogenblik worden de Nederlandse pensioen fondsen, tenminste wat er nog van over is, gebruikt om de economie te ondersteunen en zoals je weet, geld dat in de economie verdwijnt komt niet terug.
2008 en 2011 doet dat geen belletje rinkelen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 08:51   #55
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De afhoudingen van de 2 miljoen ambtenaren en gesubsidieerden zijn fictief.
De 187.000 mensen die die fictieve loonstaten opmaken zijn verborgen werklozen die onzinnig werk doen.
Maak dit eens duidelijk aan de hand van voorbeelden, of is dit weer de zoveelste ronde ...... ... .. ... !
Oud 3 juli 2016, 09:06   #56
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maak dit eens duidelijk aan de hand van voorbeelden, of is dit weer de zoveelste ronde ...... ... .. ... !
Hoewel er honderdduizenden werklozen geparkeerd werden in de ambtenarij zeg ik niet dat alle ambtenaren overbodig zijn maar dat zij netto-ontvangers zijn. U kunt zoals een werkloze nooit meer geld in de schatkist leggen dan dat jij er uit haalde!
Oud 3 juli 2016, 09:33   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Ben jij plots een voorstander van het zilverfonds
Johan zal de wenkbrauwen fronsen als hij zulke woorden van zijn forumwoordvoerder leest !
Ik nodig je uit om je beter te informeren wat precies een pensioenfonds is.

Zoals jij je nu vergist, en mij kletspraat in mijn nek slaat, ben je zeer zwaar beledigend. Zelfs al snap je niet goed waarom.

.

Oud 3 juli 2016, 09:35   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Schoofzak wat weet jij nu van een pensioenfonds ?

Vadertje staat is geen pensioenfonds he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 09:39   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ondanks een zo gezegde 1.000 miljard overschot op hun privé en staatspensioen fondsen, worden ze bij een crisis gekort.

Op papier hebben ze zoveel, in de realiteit nog niet de helft.
Op dit ogenblik worden de Nederlandse pensioen fondsen, tenminste wat er nog van over is, gebruikt om de economie te ondersteunen en zoals je weet, geld dat in de economie verdwijnt komt niet terug.
2008 en 2011 doet dat geen belletje rinkelen?
De allerdikste communistisch getinte zever is dat.

Ik ga een praktisch voorbeeld geven van een gesprek dat ik had met een Nederlander (zelfs al herinner ik me niet meer de juiste bedragen, maar bij benadering zijn ze juist).

Die Nederlander (ik schat iemand met een gemiddeld diploma, geen universitair, maar ook geen ongeschoolde arbeider) bekloeg zich ten tijde van die crisis omtrent 2011 dat hij al 400 euro had moeten inleveren. Ik vroeg hem dan, vol medelijden, hoeveel er dan wel overschoot.
Bijna met tranen in zijn ogen zei hij "zoiets van 2800 euro nog.
Mijn medelijden met de man sloeg om in bewondering voor het Nederlandse systeem.
Niet in het minst omdat 6 maanden later de beurs terug ongeveer op het eerste niveau stond, waardoor .... hij terug 3200 euro binnen sleepte.

.

Oud 3 juli 2016, 10:36   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De allerdikste communistisch getinte zever is dat.

Ik ga een praktisch voorbeeld geven van een gesprek dat ik had met een Nederlander (zelfs al herinner ik me niet meer de juiste bedragen, maar bij benadering zijn ze juist).

Die Nederlander (ik schat iemand met een gemiddeld diploma, geen universitair, maar ook geen ongeschoolde arbeider) bekloeg zich ten tijde van die crisis omtrent 2011 dat hij al 400 euro had moeten inleveren. Ik vroeg hem dan, vol medelijden, hoeveel er dan wel overschoot.
Bijna met tranen in zijn ogen zei hij "zoiets van 2800 euro nog.
Mijn medelijden met de man sloeg om in bewondering voor het Nederlandse systeem.
Niet in het minst omdat 6 maanden later de beurs terug ongeveer op het eerste niveau stond, waardoor .... hij terug 3200 euro binnen sleepte.

.
De man zat nog in de eindloonregeling (75 % van uw laatste verdiende netto loon is dan uw pensioen).

Die regeling is reeds 10 jaar geleden ten grave gedragen, zelfs bij de beste pensioenfondsen. Nu werkt men in NL met een middelloonregeling, en dat is uiteraard veel minder voordelig.

Als je niet weet waar je over spreekt Schoof, beter zwijgen. Als jij een pensioenfonds naar Nederlands model zou hebben gehad, ga je er op achteruit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be