Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2025, 14:21   #41
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie het nut niet, de meeste mensen die een kaart krijgen - je moet 85% hebben - kunnen niet eens met de wagen rijden, hun partner/familie/vriend rijdt.

Maar die mogen de wagen dan niet op een invalidenparkeerplaats parkeren?

Ik ken iemand die zo goed als blind is o.a. en die heeft zo'n kaart, maar die zijn vrouw rijdt dus. Als die haar man voor de deur afzet, mag ze dan daarna gaan parkeren op de invalidenplaats?
Iedereen met een invaliden kaart mag op een blauwe parking staan, zelfs als het een parkeerplaats is die aangevraagd is door een mindervalide die daar woont, er is een app die je kan instellen wanneer je op zo een blauwe staat, je moet wel de nr. plaat ingeven in de app, normaal kun je ook verschillende kentekens aan de app koppelen.
Dat vermijd dat je een boete krijgt als je op een blauwe staat en er komt zo een scanner voorbij.
B. v. in Knokke parkeer ik zeer dicht bij de dijk voor 2,5€ voor vier uur, eer ze zeveren mijn vrouw heeft Fibromyalgie en kan zeer moeilijk ver stappen.
meer uitleg
https://www.handypark.be/

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 20 juli 2025 om 14:25.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2025, 15:01   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Ik als ik zie wie in mijn omgeving een invalidenkaart heeft gekregen val ik achterover van verbazing. Ik heb het over mensen van wie ik weet hoe erg het gesteld is. Om het plat te zeggen: 'Als ge zelf uw eigen gat niet meer tegoei kunt afvegen hebt ge wettelijk recht op zo een kaart.'
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:59   #43
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Mijn moeder heeft ook zo'n invalide-parkeerkaart.
(Ze kan amper nog stappen, zelfs mèt rollator)

Wij moeten regelmatig tot vaak met haar naar 't ziekenhuis gaan.

Wij doen het als volgt:
1. mijnen Albeir zet mij af op de gehandicaptenparkeerplaats.
2. ik ga een rolstoel halen
3. moeder stapt uit en ik help haar in de rolstoel.
4. Albeir rijdt weg en parkeert op de gewone parking.

ZO simpel kan het zijn. Uiteindelijk heeft onze wagen 3- max 4 minuten op de gehandicaptenplaats gestaan.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 14:55   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of het in Belgie ook zo is, maar hier in Frankrijk zijn er veel te veel van die mindervalide plaatsen. Dat komt omdat er een wet is die 2% van de aangelegde parkeerplaatsen mindervalide moet stempelen. Dat maakt dat ge aan een grote parking met bijvoorbeeld 1000 plaatsen, 20 mindervalide plaatsen hebt voor de supermarkt.
Aangezien de straffen nogal zwaar zijn als ge daar misbruik van maakt, ziet ge daar dus soms 1 of 2 auto's op. Meestal weet ge dat ge dicht bij de ingang van de winkel zijt als de parking leeg en blauw geschilderd is
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:00   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet of het in Belgie ook zo is, maar hier in Frankrijk zijn er veel te veel van die mindervalide plaatsen. Dat komt omdat er een wet is die 2% van de aangelegde parkeerplaatsen mindervalide moet stempelen. Dat maakt dat ge aan een grote parking met bijvoorbeeld 1000 plaatsen, 20 mindervalide plaatsen hebt voor de supermarkt.
Aangezien de straffen nogal zwaar zijn als ge daar misbruik van maakt, ziet ge daar dus soms 1 of 2 auto's op. Meestal weet ge dat ge dicht bij de ingang van de winkel zijt als de parking leeg en blauw geschilderd is
Hier is dat op sommige plaatsen ook zo.
En als de parking niet blauw is, dan is hij wel groen, steeds heel dicht bij de ingang.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:13   #46
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat de Franse flikken mogen controleren en verbaliseren op een priveparking van een warenhuis of supermarkt, hier in belziek mag dat niet.
Oud Gisteren, 15:20   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier is dat op sommige plaatsen ook zo.
En als de parking niet blauw is, dan is hij wel groen, steeds heel dicht bij de ingang.
De mop is dat ge dat dus ook vindt bij knutselwinkels of sportcentra of zo
Oud Gisteren, 15:23   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Met dat verschil dat de Franse flikken mogen controleren en verbaliseren op een priveparking van een warenhuis of supermarkt, hier in belziek mag dat niet.
Ah, dat wist ik niet in Belgie. Hier is het 135 Euro boete en dat wordt toegepast inderdaad. Ge gaat daar beter niet op staan als ge niet moogt.

Een keer heb ik dat per ongeluk gedaan, omdat de parking besneeuwd was.... in een ski station Ik had het niet gezien, het bordje was onder de sneeuw en de tekens op de grond ook... Ik heb het pas gezien bij het wegrijden in de namiddag, toen de sneeuw van het bordje wat weggesmolten was.
Een ski station

Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 15:24.
Oud Gisteren, 15:52   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De mop is dat ge dat dus ook vindt bij knutselwinkels of sportcentra of zo
Ik zie de combinatie van sport en invaliditeit prima mogelijk hoor. De paralympics zijn daar een voorbeeld van.

Maar ik zie een persoon zonder benen prima in staat een goeie schutter te zijn.
Oud Gisteren, 16:10   #50
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Misbruikers van gehandicaptenparkings mogen wat mij betreft een hele dikke boete krijgen. Geen compassie mee! Voor mijn part mag zo'n boete gerust 300 euro bedragen.

Met misbruikers bedoel ik diegenen die lichamelijk niks mankeren maar te lui zijn om 50 meter verderop op een gewone parking te gaan parkeren en dat zijn er héél veel!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:10   #51
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie regelmatig de politie controleren en verbaliseren op de parking van het shoppingcenter te Wijnegem. Ze maken zelfs foto's van de auto's in overtreding.
maw de politie mag dat wel en ze doen het ook!
Het is de politie van de zone Minos, als wij op de parking aankomen en we zien ze tonen we spontaan onze kaart. De kaart wordt grondig nagekeken, wees daar maar zeker van.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : Gisteren om 17:25.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:51   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ik zie regelmatig de politie controleren en verbaliseren op de parking van het shoppingcenter te Wijnegem. Ze maken zelfs foto's van de auto's in overtreding.
maw de politie mag dat wel en ze doen het ook!
Het is de politie van de zone Minos, als wij op de parking aankomen en we zien ze tonen we spontaan onze kaart. De kaart wordt grondig nagekeken, wees daar maar zeker van.
Of die parkeerplaats is officieel openbare weg, of de eigenaars hebben specifiek een wettelijke toelating gevraagd, en gegeven aan de procureur van die regio.

De politie is zeer beperkt in wat ze mogen doen op privé domein.

Als morgen een paar agenten vragen dat ze eens een blikje mogen werpen in House of Chaos, dan ga ik alvast vragen voor "legitimatie", en "waarom?". Als daar geen goeie antwoorden op komen, dan mogen ze beschikken en terugkomen met een huiszoekingsbevel. Niet dat dat me zorgen baart an sich.
Wat gaan ze zeggen?
"ge moogt geen buskruit hebben"
Of "die historische kanonnen zijn illegale wapens"
"Die ligfietsen lijken te snel"
"Amai , zoveel zwaarden en bijlen aan de muur..."

Of gaan ze moeilijk doen over de paar m² titaniumplaat of pantserstalen stukken?

Of nog leuker "die doos met wit poeder?" "Awel, da's 820 gram pure caffeïne, de overschot van 1 kg, ik maak mijn eigen energydrinks".
Oud Gisteren, 18:19   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie de combinatie van sport en invaliditeit prima mogelijk hoor. De paralympics zijn daar een voorbeeld van.

Maar ik zie een persoon zonder benen prima in staat een goeie schutter te zijn.
Dat is met alles zo, gewoon het beste beentje voorzetten.
Oud Gisteren, 18:25   #54
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, dat wist ik niet in Belgie. Hier is het 135 Euro boete en dat wordt toegepast inderdaad. Ge gaat daar beter niet op staan als ge niet moogt.

Een keer heb ik dat per ongeluk gedaan, omdat de parking besneeuwd was.... in een ski station Ik had het niet gezien, het bordje was onder de sneeuw en de tekens op de grond ook... Ik heb het pas gezien bij het wegrijden in de namiddag, toen de sneeuw van het bordje wat weggesmolten was.
Een ski station

Da's minder, die flikken zouden da wel door de vingers mogen zien in die omstandigheden.
Oud Gisteren, 18:33   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's minder, die flikken zouden da wel door de vingers mogen zien in die omstandigheden.
In Blegië zou je er mee weg kunnen komen indien ge de nodige foto's hebt die aantonen dat de markeringen door omstandigheden niet zichtbaar waren. Maar dan sta je wel bij een politierechtbank een dag van je leven te verkloten.
Oud Gisteren, 18:33   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goeike, lekker sarcastisch, me like.
Oud Gisteren, 20:23   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom die zo een grote sukkel is dat die een speciale parkeerplaats nodig heeft dicht bij de ingang.
Als ge kunt hardlopen met een namaak been, dan kunt ge misschien ook 50 meter wandelen naar de winkel van namaakbenen ?
Oud Gisteren, 20:25   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud Gisteren, 20:26   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Misbruikers van gehandicaptenparkings mogen wat mij betreft een hele dikke boete krijgen.
Tuurlijk, maar die parkeerplaatsen moeten ook niet te talrijk zijn he.
Oud Gisteren, 21:00   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom die zo een grote sukkel is dat die een speciale parkeerplaats nodig heeft dicht bij de ingang.
Als ge kunt hardlopen met een namaak been, dan kunt ge misschien ook 50 meter wandelen naar de winkel van namaakbenen ?
Gaat het in die 2 gevallen over dezelfde persoon ?
Meestal NIET !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be