Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2016, 10:26   #41
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Want Nigel bracht het VK de felbegeerde onafhankelijkheid, royaal verdiend dus! Misschien verdient de man wel enkele standbeelden. Tevens legde Farage zoals steeds opnieuw de enorme problemen binnen de EU bloot. Het artikel in de Telegraph beschrijft hoe men over het kanaal werkelijk over Farage en de soevereiniteit denkt. De Britten verkozen de visie van Farage, iets wat men in Europa nog niet lijkt te begrijpen, laat staan in staat is om te waarderen.

Bij deze een poging tot rechtzetting.

Nigel Farage has earned his place in history as the man who led Britain out of the EU

http://www.telegraph.co.uk/news/2016...e-man-who-led/

*** Nigel Farage has earned his place in history as the man who led Britain out of the EU ***

igel Farage has persuaded Britain to vote to leave the European Union. Mission accomplished for the Ukip chief, so it's little surprise that he has felt able to ride off into the sunset, announcing his resignation today by declaring: ""I want my life back".

The Ukip leader said he had "couldn't possibly achieve more", having presided over the biggest political upheaval in modern British history - which would certainly not have happened without him.

For years, the Establishment mocked and ignored the Ukip leader, but he is the man who put Britain's withdrawal from the EU on the agenda. His party, once dismissed by Michael Howard as a collection of "cranks and political gadflies", forced the Prime Minister to call the referendum.

And when the referendum came, David Cameron told us we had a choice between his Britain and Nigel Farage's. Britain chose Mr Farage's vision.

We've got our country back. Thanks to all of you. #IndependenceDay
— Nigel Farage (@Nigel_Farage) June 24, 2016

The result has ensured David Cameron will go down in the history books as the Prime Minister who failed to take voters with him on the future of their country, with over 17.4 million people rejecting him by choosing Leave. He was once feted for winning last year's general election, but that victory - with 11.3 million voting for him - has been dwarfed by this defeat.

By contrast, Nigel Farage will be remembered as the man the British people chose to follow. His entire political career has led up to what he calls "our independence day".

The Brexit vote is even more remarkable for Mr Farage as his enemies gambled on his image being toxic enough to ensure voters recoiled from the prospect of leaving the EU. They sought to place him front and center in voters' minds, asking them to reject the offer of "Farage's Britain" and making sure they were aware of every controversial utterance or poster he had made.

A variety of polls suggested this could work, as they found he tended to put off more voters than he attracted. This led me to describe him as a "bomb" that could "blow up in the Leave campaign's face", but Mr Farage refused to give the Remain campaign that pleasure. The Ukip leader stuck doggedly to spreading the Brexit message around the country.

He even adopted some of Vote Leave's language, urging voters to "take back control" of their country. He initially feared that Leave had lost the day once polls closed, and was doubtless preparing to fight to stay Ukip leader in that event, but he swiftly changed tack as the results showed that the night would go his way.

“If he gets us out of the European Union, they should put the man in Westminster Abbey, he’d deserve a ‘Farage Corner’!”
David Coburn MEP, 2014

Mr Farage is already regarded with reverence by Ukip members, and his work to secure Brexit will ensure his apotheosis. Ukip MEP David Coburn once told me that Mr Farage deserved to be honoured in Westminster Abbey if he did this.

While this may not be on the cards just yet, he referendum result will guarantee Nigel Farage a place in history as the man who led Britain out of the European Union.

Zouden ze Nigel een nieuwe boete geven? Een Brexitboete misschien?

Nigel heeft de EU mooi op zijn plaats gezet! Dank U Nigel!
Voor mij is de Brexit pas een feit als het papierwerk gedaan is.

Ik wil erop wedden dat globalisten nu in de tegenaanval gaan, de Britten sancties zullen opleggen en dat centrale bankiers de GBP zullen vernietigen tot ze gewoon weer bij de Verenigde Staten van Europa aansluiten.

Ze laten nu de storm even tot rust komen, en over een paar maanden gaat het die kant op.

Ik vind het zeer eigenaardig dat Farage op dit moment aftreedt
Oud 5 juli 2016, 11:16   #42
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Ik wil erop wedden dat globalisten nu in de tegenaanval gaan, de Britten sancties zullen opleggen en dat centrale bankiers de GBP zullen vernietigen tot ze gewoon weer bij de Verenigde Staten van Europa aansluiten.

Ze laten nu de storm even tot rust komen, en over een paar maanden gaat het die kant op.

Hoezo? Z'n werk zit er wat hem betreft op en hij wil nu rust gaf hij aan.
De Britten kunnen vandaag nog komen met een art 50 brief. Er is geen ambitie meer om de UK nog binnen de EU te willen houden en
wil evenals Farage er nu een streep onder.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:16   #43
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het volk heeft gekozen voor de onafhankelijkheid, doel met glorie bereikt. Zoiets kan men nu eenmaal niet opnieuw onder de mat vegen. De campagne werd gevoerd, het resultaat is bekend.
Een campagne gebaseerd op leugens. En dat maakt de uitslag van het referendum even leugenachtig. Dit referendum is niet de wil van het Britse volk.

Nigel Farage admits £350 million a week for the NHS was a 'mistake' on Good Morning Britain

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:26   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Een campagne gebaseerd op leugens. En dat maakt de uitslag van het referendum even leugenachtig. Dit referendum is niet de wil van het Britse volk.

Nigel Farage admits £350 million a week for the NHS was a 'mistake' on Good Morning Britain

Oud nieuws. Is dat iets van het weekend?

Vraag is of de EU zelf wel weet wat een Brexit zal inhouden voor hun. LOL

edit: En leugens? Zo erg niet, Remain recupereerde zelfs de dood van een vooraanstaande politici. Met de mokerslag als gevolg.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 juli 2016 om 11:29.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:26   #45
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

Bullshit. Dit is net een representatieve uiting van de modale kiezer in de democratische wereld.
Ik ken slechts 1 land+inwoners die het met beter gebruik van hun verstand doen en neen, niet in de EU!
Oud 5 juli 2016, 11:31   #46
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bullshit. Dit is net een representatieve uiting van de modale kiezer in de democratische wereld.
Ik ken slechts 1 land+inwoners die het met beter gebruik van hun verstand doen en neen, niet in de EU!
It’s entirely possible the people of Britain have just become the first in history to vote for a recession. At a minimum, they have curbed their country’s short-term economic prospects.

The International Monetary Fund said earlier this month that the U.K.’s gross domestic product was on track to grow 2.2 percent in 2017. Brexit could force a revision to 1.4 per cent under a best-case scenario to a 0.8 per cent contraction if things go really bad.

And that is to say nothing of what might happen to the EU, which, even without Britain, boasts a market equal to that of the United States. “We are of the view that if the U.K. votes to leave, and does in fact leave, then the EU will be poorer, smaller, less influential, and possibly less stable,” said Fergus McCormick, the top analyst at DBRS Inc., the Toronto-based credit-rating agency.
http://www.moneysense.ca/news/brexit...an-for-canada/

Laatst gewijzigd door Adrian M : 5 juli 2016 om 11:32.
Oud 5 juli 2016, 11:38   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Farage is een strateeg en staat veel te graag in de belangstelling. Daar is men nog niet van verlost en waarschijnlijk weet Farage nog wel wat zaken waar anderen niet van op de hoogte zijn. Bvb. de bullshit die op het menu van de EU staat, voordat de Brexit effectief zal zijn. Soms lijkt afwachten tijdens het zaken doen een onbegrijpelijke zet, maar indien er maar een enkel land ook een referendum organiseert en voor de exit kiest dan wordt dat gemakkelijker om te onderhandelen voor het VK. En andere landen zouden volgen. Mss zal het VK deze kut-EU dwingen eindelijk zichzelf in iets democratisch te hervormen.

Kortom, tijd om pinten te drinken en wachten op het moment dat men de beste deals kan afsluiten. Eentje op de EU... Sante.

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 juli 2016 om 11:47.
Oud 5 juli 2016, 11:49   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
It’s entirely possible the people of Britain have just become the first in history to vote for a recession. At a minimum, they have curbed their country’s short-term economic prospects.

The International Monetary Fund said earlier this month that the U.K.’s gross domestic product was on track to grow 2.2 percent in 2017. Brexit could force a revision to 1.4 per cent under a best-case scenario to a 0.8 per cent contraction if things go really bad.

And that is to say nothing of what might happen to the EU, which, even without Britain, boasts a market equal to that of the United States. “We are of the view that if the U.K. votes to leave, and does in fact leave, then the EU will be poorer, smaller, less influential, and possibly less stable,” said Fergus McCormick, the top analyst at DBRS Inc., the Toronto-based credit-rating agency.
http://www.moneysense.ca/news/brexit...an-for-canada/

Volgens het IMF staat iedereen die niet doet wat ze verwachten er slecht op. Big deal...
HIER
Oud 5 juli 2016, 11:49   #49
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is slechts Uw mening en die van 'enkele' elitaire eurofielen.

Het kunnen niet allen eurohaters zijn van uw slag. Hoe meer vernieling hoe meer plezier. Moesten de vliegtuigen van Putin Europese steden bombarderen en de Russische tanks binnenrollen zo u een gat in de lucht van plezier springen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:55   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het kunnen niet allen eurohaters zijn van uw slag. Hoe meer vernieling hoe meer plezier. Moesten de vliegtuigen van Putin Europese steden bombarderen en de Russische tanks binnenrollen zo u een gat in de lucht van plezier springen.
Waarom zou Poetin zoiets dan wel doen? De bevrijding is aan het Europese volk zelf, niet aan Rusland of de VS.
HIER
Oud 5 juli 2016, 12:04   #51
Adrian M

Standaard

Citaat:
Volgens het IMF staat iedereen die niet doet wat ze verwachten er slecht op. Big deal...
Eerlijk is eerlijk ... Dit is een compliment ... u kent uw vak, chaos creëren dan wel helpen aansturen
Oud 5 juli 2016, 12:12   #52
Adrian M

Standaard

Citaat:
Waarom zou Poetin zoiets dan wel doen? De bevrijding is aan het Europese volk zelf, niet aan Rusland of de VS.
Welk Europees volk als landen ieder voor zich? We are British
In heb overigens geen flauw benul waarvan we ons zouden moeten bevrijden. Een Hollander is nog steeds een Hollander en een Fransman een Fransman.
Oud 5 juli 2016, 12:13   #53
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk is eerlijk ... Dit is een compliment ... u kent uw vak, chaos creëren dan wel helpen aansturen
Ordo Ad Chao, een kunst als een ander.
HIER
Oud 5 juli 2016, 12:16   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk Europees volk als landen ieder voor zich? We are British
In heb overigens geen flauw benul waarvan we ons zouden moeten bevrijden. Een Hollander is nog steeds een Hollander en een Fransman een Fransman.
Farage zit het probleem niet, U ziet geen enkel probleem en ik zie ook geen probleem, dus bollen we het even af en gaan we vanavond pinten pakken. Of is dinsdag te vroeg op de week voor U?
HIER
Oud 5 juli 2016, 12:33   #55
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Nu de Britten wakker worden na het referendum ,
blijkt Nigel Farage geen natte dweil te zijn ,maar een natte droom.
Hij wilt zijn Empire back, daar waar de zon nooit onder gaat. De kans is groot dat ze wakker worden op een stukje eiland gesitueerd ergens ten westen van het continent Europa.

Laatst gewijzigd door koppijn : 5 juli 2016 om 12:36.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 12:49   #56
Adrian M

Standaard

Citaat:
Farage zit het probleem niet, U ziet geen enkel probleem en ik zie ook geen probleem, dus bollen we het even af en gaan we vanavond pinten pakken. Of is dinsdag te vroeg op de week voor U?
Als het nog gekund had zou ik zondermeer een pint met u pakken. Helaas zit er niet meer in
Oud 5 juli 2016, 13:08   #57
cato

Standaard

Citaat:

Iedere roeptetoeter is nog geen goed leider van een land.
In Nederland is Wilders ook zo.n figuur.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 13:12   #58
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Hij wilt zijn Empire back, daar waar de zon nooit onder gaat. De kans is groot dat ze wakker worden op een stukje eiland gesitueerd ergens ten westen van het continent Europa.
Het British Empire uit de 19 e eeuw, is nu niet meer dan een natte droom.

Wel een teken aan de wand ,dat de dromers/populisten in de politiek ,
hun rijk uit de 19e eeuw willen herstellen, ook Poetin en ook Erdogan.

Laatst gewijzigd door cato : 5 juli 2016 om 13:13.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 13:35   #59
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Iedere roeptetoeter is nog geen goed leider van een land.
In Nederland is Wilders ook zo.n figuur.
Totaal onbelangrijk. Evenals Farage verdient hij er een goede boterham mee.
Hier en daar wat bij scharrelen, film, boeken, spreekbeurten ....
Een gat in de markt. Helaas, hij is me voor geweest in Nederland
Oud 5 juli 2016, 14:16   #60
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het nog gekund had zou ik zondermeer een pint met u pakken. Helaas zit er niet meer in
Dat is jammer.
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be