![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Vakantielectuur. Nog nooit van gehoord
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mee eens, de Koran bijvoorbeeld. Het Staatsblad leest als een thriller in vergelijking daarmee.
Laatst gewijzigd door Wapper : 13 juli 2016 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Poёzie van https://en.wikipedia.org/wiki/Omar_Khayyam
https://en.wikipedia.org/wiki/Rubaiyat_of_Omar_Khayyam heel leerzaam en amusement verzekerd ![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Yucagira : 14 juli 2016 om 02:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn favorieten zijn ; A time to kill A painted house Bleachers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beste boek dat ik ooit gelezen heb is 100 jaar eenzaamheid van Marquez.
Het leest bovendien als een trein, een meester verteller en het had iets "magisch". De naam van de Roos van Eco is ook fantastisch. De slinger van Foucault van hem is onleesbaar, nooit verder dan 30 bladzijden geraakt. Vlaams : zeker "Het verdriet van België en alles van Stijn Streuvels omwille van zijn lyrische natuurbeschrijvingen en zijn doorleefde beschrijvingen van de hardheid van het plattelandsleven, echte Vlaamse klei. Ook de taalvaardigheid van Elsschot spreekt mij aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Harry Turtledove
Beschrijft in een fantastische reeks hoe de aarde tijdens WOII aangevallen en deels gekoloniseerd wordt door buitenaardse wezens. Incorporates elements of both science fiction and alternate history. In Worldwar, aliens invade in the middle of the World War II in 1942. The Colonization trilogy deals with the course of history a generation after the initial series, as the humans and aliens work to share Earth. Homeward Bound follows a human spaceship that travels to the aliens' home world. Worldwar tetralogy In the Balance (1994) Tilting the Balance (1995) Upsetting the Balance (1996) Striking the Balance (1996) Colonization trilogy Second Contact (1999) Down to Earth (2000) Aftershocks (2001) Homeward Bound (2004) https://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Turtledove |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor op reis verkies ik luchtigheid en pulp van de bovenste plank. Makkelijk te lezen dus. Op mijn strandstoel durf ik dan ook zonder gene een boek van Pieter Aspe ter hand te nemen. Aanzie het als een guilty pleasure
![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergat ik in mijn lijstje nog: ![]() Die heb ik nog, gehandtekende versie door de schrijver himself: Gerard Walschap. (De Ongelooflijke Avonturen van Tilman Armenaas 1960) Best een peper en zoutvaatje bij de hand houden want die is wel kauwen soms, dat boek.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |